knaskamilla: Jo, arenan är ju så stor så man måste gå tre minuter innan periodpaus för att hinna före er till sportbaren.
Än så länge så har publiksiffrorna varit riktigt hyfsade i Swedbank Arena. Ett genomsnitt på drygt 6.800 åskådare per match. Bara att hoppas att intresset håller i sig.
Frisco: ...och den där matchen, när Leonid Fatikov fick ställa sig i målet, sändes ju när SVT fortfarande var de som hade Hockeykväll.
Trevligt att Adam fick göra två mål, kanske kan bättra på hans självförtroende en aning.
Poffa: Undrar om Lillis har gjort sitt nu,märkligt uttalande:
"Jag kan bara göra mitt bästa, och jag tycker att jag kan se folk i ansiktet och mig själv i spegeln. Men jag vet ju att det är lättare att kapa ett huvud än 22, och att det är klubbens skyldighet att göra förändringar."
"Modo kör över Frölunda, vinner elitseriemötet med 6-1 och förvärrar ytterligare göteborgslagets kris. Frölundas tränare Stephan "Lillis" Lundh hittar ändå något positivt med lördagseftermiddagen i Örnsköldsvik.
- Jävligt bra hall det här, bäst av de nya."
Haha, snacka om att greppa efter halmstrån.
Hemma och det är bara att konstatera, Frölunda är verkligen skitdåliga. MODO var iofs riktigt bra, men jag anser att Frölunda är det sämsta ES-laget som besökt Swedbank.
Snyggaste målet: P Öberg och hans 2-0.
Och nu...mot spisen med språng, här ska lagas mat. Tusan, att man blir så hungrig av att vinna med 6-1?!
Allt sedan Timrå IKs återkomst till elitserien säsongen 2000/01 har lagen mötts 32 gånger. 16 matcher i Timrå och 16 matcher i Göteborg. Totalt sett så har Frölunda vunnit inte mindre än 22 av dessa möten. Timrå har vunnit endast 9 medan 1 har slutat oavgjord. Statistiken för hemma- respektive bortais är i stort sett densamma.
En liten kul parentes utspelade sig under semifinalserien säsongen 2002/03. Iom Timrås seger med 4-3 i den andra semifinalmatchen på bortais vann laget sin första seger i Scandinavium sedan november 1981.