1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492436 inlägg · 4084 ämnen

MoDo - Djurgården 2012-01-31

« · 1464017 · » Till forumet


Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Monno: Nu tar vi tillvara på detta PP, magkänslan säger de ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Monno: fråga spud!

Jag såg inte, var i köket!

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Ramlade Kalus eller missade domaren dagens tydligaste tripping?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Icing-Ove: rök på en lusekofta vettja ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

spud: Du har ju varit samma besservisser sen 2005/2006 då jag blev medlem, du springer inne hos tikarna och är vårat svar på brynäs erat och arnio, så är den nån som bör växa upp så är det väl du!

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Tagga ner nu annars gör jag voodoodockor av er allihopa med plågor ni annars bara skulle få på Timrå torg...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Gbg: Känns iaf som att DIF har ett övertag, som jag tidigare skrev, första målet blir viktigt, ruskigt viktigt!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Bad_Brett: Inte ens du kan ju tycka att den första eller tredje utvisningen Modo fick denna period var korrekta. Herregud!!! Domarna gjorde två rejäla tavlor.

Sedan slutade Modo helt åka skridskor. Det är tyvärr inte ens så att SIF dragit upp tempot, utan Modo som dragit ned det:(
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Berka: I sådana fall slår jag dig med några längder. För dina inlägg har sett likadana ut sedan 2008 dick har du växlat mellan ett par olika spelare. Just nu är det väl Tolle som får dina kaskader. Om det inte är att du gnäller på spelet, tolle så är det domarna som är värdelösa. 

Hur fan vore det om du växte upp lite och började tänka lite? Och kanske komma med något nytt som omväxling?  

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Bad_Brett: Lägg därtill att man möter ett skadeskjutet lag som har gått dåligt så behöver man knappt se matchen för att veta hur den slutar. Hur många här tror att DIF gör ett mål inom 30s i 3:e? Moi.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

spud: Jag börjar lessna på dig din allvetare, du ska tämligen alltid har rätt, ingen annan kan ha rätt eller säga nått som du inte kan bättre!

som du sitter å tyckar anolunda mot alla andras inlägg kväll efter kväll så är det väl ändå du som inte gör dig speciellt trovärdig!! ellerhur?!

Ibland har du mycket vettigt att komma med, de ska du ha credd för, men det är bara ibland... resten kan du räkna ut själv!

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Bad_Brett: Du har en hyfsat selektiv läsning. Du var inte ensam om att ana att detta inte kunde gå bra. 
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Sawchuk:

Ja, det är ju därför det fortfarande står 0-0. Alla här var ju så fasligt nöjda efter den första perioden, men jag tycker att man kunde ana en nonchalant attityd redan då. Att Djurgården har fått fyra powerplay jämfört med MoDos enda är inte en slump, utan ett tecken på att Djurgården trots allt sliter betydligt hårdare.

Givetvis bör MoDo vinna detta, men motivation slår som bekant klass. Dessutom har väl MoDo knappt tagit en poäng då de har legat på slutspelsplats?

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Sawchuk: Håller med, modo slarvade kopiöst och tappade otroligt med puck i mittzon!  Sen får dif 3 PP i perioden vilket gör att dom står för det mesta och det bästa!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Det är ju detta som gör att du aldrig blir trovärdig eller intressant när det gäller dina kommentarer av domarna. Du är inte ens närheten av objektiv. Så varför ens skriva om det Berka? 
Om MODO inte leder kan det enligt din naturlag aldrig vara så att domarna varit bra.  
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Bad_Brett:

Tycker inte Djurgården dragit upp något tempo, känns mer som vi sänkte tempot och bjöd in dom i matchen med slarvigt och nonchalant spel.

Djurgården känns ärligt talat riktigt kassa och vi ska skämmes om vi förlorar.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Bad_Brett: Ja ojoj vad imponerande.

Vi var ett par till som skrev att det var DIFs kväll detta. Men all heder till din mage!

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
spud: Ja precis, och interfeerencen på modospelaren när kempe kom fri i dif´s första pp, eller intrerfeerencen som susse åkte på när han skulle upp mot blå med 20 sek kvar av 2:a, riktigt jävla dåligt att missa dom blandannat!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

spud:

Min magkänsla var uppenbarligen korrekt. MoDo-spelarna ser oerhört loja ut och när Djurgården drar upp tempot blir det farligt direkt.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Håller med, riktig tabbe att han inte visade ut spelare som hakade fast djurgårdaren framför mål också. 
Riktig tur att vi klarade oss undan med ett 4-5 spel. 
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Monno:

 

Domarna är så dåliga så klockorna stannar. Sen att Djurgårdaren kastar sig å dom går på det gör ju inte saken bättre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Monno: Ännu en domartabbe... detta börjar ju bli löjligt!

Kan man inte visa ut domaren ur arenan för all framtid? =)

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Monno: Danielsson är inte på g idag. Fan vad som slarvar måste jag dock säga.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Inte när modo spelar:-)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Monno: absolut, men åt båda håll då oxå va?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Åker man bakom och slår motståndaren 3-4ggr på handskarna är ju risken stor att man åker:-P
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Monno: tolle borde få pokal i "jag kan inte rensa pucken i bp"
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Förbannat märkligt att man bara hittar utv åt ett håll jämt å ständigt!

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Monno: Risken för mål nu är, ja, överhängande.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Monno: domarjä----
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Fan nu är alla dålig. Till å med tellan ser sjukt slarvig ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Fan räkan, när vår ena back tappar pucken och åker och byter. Då är det fan inte läge med en pass med så små marginaler.....
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Oj ett bra byte av Dick.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
spud: Det känns som att första målet kan bli fruktansvärt viktigt!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Sawchuk: det ordnas sig säkert tillslut
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Monno: skröder har inte testat sin patenterade vrickning och släppa en backhand mellan benen på målisen
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Sawchuk: Är mer oroad över att vi inte åker skridskor denna period. Har alla lämnat stegräknarna i omkl rummet?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Är alla kass på frilägen idag?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

arnio: NÄÄÄ vi kan inte göra mål idag.... hur många lägen ska vi få innan den sitter??!

GAAAAaahh

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

arnio:

Oroande att vi inte sätter våra chanser.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Nu har Modo slutat spela.Ser lite ofukuserade ut
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Bad_Brett: haha sörj inte le i stället sa mannen i gränden. En vacker dag kommer hämnden.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
herregud, cedergren åker på en IF hahaha domaren har klämt sig å blåste för att han fick ont eller nått hahaha
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Bad_Brett:

Förbannade stockholmare till domare......

Kommentera


Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Bad_Brett: ständigt denna otur, stackare,
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

qwertas:

MoDo har ju varit fullkomligt överlägsna i flertalet matcher de senaste åren. Anledningen till att man inte har vunnit mer har ju alltid varit att motståndarnas målvakt gör sin livs match, att man har otur med studsarna eller att domarna har varit dåliga.

Djurgården spelar såklart efter sina förutsättningar. Det kommer bli små marginaler som avgör och då håller det inte att ha ett så dåligt powerplay, samtidigt som man slarvar så mycket i boxplay.

Jag hoppas att jag har fel, men jag har en mycket dålig känsla.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Söderberg verkar ha brytit benet, såg inte kul ut alls. Fick en Färjestad spelare över benet.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Bad_Brett: Glada att det står 0-0?

Menar du det på riktigt eller? Då måste du ha riktigt jobbigt att se en match där man är mindre bra än man varit så här långt. MODO är ju totalt överlägsna i spelet.

Djurgården skall väl fan vara glada att de inte har 2-3 mål i baken, DIF har haft EN enda farlighet på hela perioden i mina ögon.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Berka:

Haha skön han är! Han var lika glad efter första matchen med.

Kommentera

« · 1464017 · »