Salle:
Hade varit grymt skönt med en seger imorgon. Då vi har fem poäng ner till båda LHC och DIF.
J F K: Djurgården har en match mindre spelad, inte två; efter dagens match kommer Modo ha 44 spelade matcher och Djurgården 43. Och slår AIK Växjö idag (med 3p) så har vi en liten buffert på 4p till ingemanslandet, och det är bra att ha då vi som sagt har en match mer spelad än flera av våra bottenkonkurrenter. Sedan möter vi AIK. Mkt viktig match den också...
Sorry, tog lite väl mkt tid att skriva ovanstående och missade att folk redan hade svarat att Djurgården bara har en match mindre spelad.
Redigerad kommentar
Gbg: Hmm, sorry. Missade självklart att DIF torskade i söndags...
Hur som helst så är det som vanligt en viktig match och tyvärr precis den där typen av match där Modo kan få andrum. Av någon konstig anledning så brukar ju den typen av matcher vara den absolut svåraste att vinna. Dock så måste jag medge att Modo på slutet vunnit många sexpoängsmatcher, även om just de där när vi kan rycka lite från strecken gått dåligt. (LHC borta är fortfarande irriterande).
J F K: Skojar du ;) Matchen mot Djurgården är som en kopia på Linköpingsmatchen, förutom då att det är Djurgårdens första matchen med en ny huvudtränare (Zabel) och att det är en hemmamatch för Modo (och inte en bortamatch som det var mot Linköping om jag minns rätt).
Redigerad kommentar
renen:
Tellan var inte med på värmningen i lördags heller. Frivillig värmning idag igen kanske.
Var länge sedan jag kände en sådan trygghet på hemmaplan. Vi får hoppas att domaren håller en rimlig nivå och inte bestämmer sig för att hjälpa Stockholmarna bara för att.
Spelar Ölvestad, har för mig att han klev av senast mot FBK?
digitalbath:
Verkar som att Skinner kan komma att spela ikväll ändå.. spännande! :)
Lumber Jack:
Ingen Ölvestad, ingen JVM-superavgörandetstjärna, ingen Tjärnqvist.
yngwie:
Precis därför jag skrev ingen Tjärnqvist istället för en Tjärnqvist ;)
zigge: Annars kan ju jag ta till argumentet att Bäckström redan har gjort fler mål på en säsong i NHL än vad Foppa någonsin gjorde.
Men det är inte intressant, man kan inte utläsa allt genom statistik.
Referee(s) | Ulf Rönnmark, Christer Lärking | |||||
Linesmen | Anders Ahlström, Tomas Ahlström |
19. NÄSLUND, Markus | 21. FORSBERG, Peter | ||||||||||
36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats | 10. SKRÖDER, Per-åge | ||||||||||
6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 17. MADSEN, Morten | ||||||||||
58. HINOTE, Dan | 13. TUOKKO, Marco |
Frisco:
Det är fan i mig en bedrift att missa slutspel med det laget.
Frisco:
DIF ser riktigt svaga ut på pappret. Just därför lär de väl utklassa oss ikväll.
Rytter: Jag med, men det känns ända upp till taket att det är DIF som har marginalerna med sig denna kväll.
Jaha Berka, jag förstår fortfarande inte vad du menade, ellet jag förstod att du pratar om att Modo missade målet. Men det händer ju rätt ofta i alla matcher.
Herrejävlar vad bra pöjka spelar, dif är ju chanslösa!
Om vi gjort 3-4 mål så hade det speglat perioden ganska bra, men nu storspelar målvakten deras och spikar igen!
Berka:
Vi ska vara glade att det fortfarande står 0-0, med tanke på Pöcks horribla boxplay. Riktigt bedrövligt att se. Jag förväntar mig rejälare spel i andra.
I lördags vann MODO Hockey med 6-2 mot Växjö Lakers. I morgon är det dags igen i Fjällräven Center – nu mot Djurgården.
– Matchen i lördags är vi riktigt nöjda med. Nu ser vi fram emot att möta Djurgården. Det brukar bli bra och intensiva matcher när vi drabbar samman, säger headcoach Ulf Samuelsson.
Det här blir säsongens fjärde möte mellan MODO Hockey och Djurgården. De tre tidigare har slutat med sju poäng till MODO Hockey – och två till Djurgården.
– Vi har vunnit båda matcherna i Stockholm men när vi möttes här hemma så föll vi i förlängning, minns Samuelsson.
MODO Hockey har vunnit med 4-1 respektive 5-3 i Stockholm. I Fjällräven Center blev det 1-2 sedan Djurgården kvitterat sent i tredje perioden och sedan avgjort med endast tio sekunder kvar av förlängningen.
– Det har varit fartfyllda matcher alla tre. Intensiv hockey med mycket närkamper. Vi räknar med något liknande även den här gången, säger Samuelsson.
MODO Hockey svarade för en bra insats i lördags när Växjö Lakers besegrades med 6-2. MODO Hockey imponerade i offensiven med en kreativ och fartfylld hockey.
– Det var en bra insats rakt igenom och den ska vi nu bygga vidare, säger Samuelsson och fortsätter så här om Djurgården:
– De är snabba i sina omställningar så det gäller att inte bjuda dem på någonting. Nu kommer de med en ny konstellation i båset och det kan säkert ge dem en kick.
När det gäller MODO Hockeys trupp så är läget detsamma som inför förra matchen.
Matchtruppen
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 3 Lehtivuori, 6 Byström, 22 Pöck, 28 Cedergren, 51 Ahnelöv, 53 Bohman, 55 Tollefsen.
Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 14 Kalus, 17 Madsen, 18 Ritola, 19 Schremp, 23 Svensson, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 35 Westin, 44 Danielsson, 62 Hari.
Ej tillgängliga för spel: 2 Westin, 27 Skinner (alla papper är ej klara), 34 Meyer.