1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507076 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Färjestad 111001

« · 1408258 Till forumet

Sv: MoDo - Färjestad 111001
yngwie: Är verkligen Schremp inte bättre än såhär? Axelsson t.ex. ser man ju åtminstone att det finns en enorm potential i om han bara lär sig att spela lite enklare och med bättre fart, men Schremp visar nada, njet och noll.
Kommentera

Per HApps:

Pierre Hedin?
Kommentera

bisterfinnen:

Rafflande, my ass...
Kommentera

Gusse:

Vi har några till som har opresterat ...
Kommentera

Gusse:

Dum fråga kanske, men vem var det där " youtube-trollet" man skulle titta på?

Kommentera

Berka: Hersley så jävla dålig är livsfarligt varje gång han rör pucken.
Bort bort bort
Kommentera

bisterfinnen:MEN...... hellvetes värdelösa i bp, är de nå jävla skämt ????
Kommentera

bisterfinnen: Visst tog pucken i huvudet på Pöck?
Kommentera

bisterfinnen:

Har alla söpe ner se totalt? Några på Factory i Nacka har jag sett på FB.
Kommentera

Gött!!!
Kommentera

Och Timrå har gjort 0-2 borta mot Luleå...
Kommentera

Dirigo: Jodå, jag håller med. Det känns som att han lyckas med allt mer.

Annars är det ju dock helt sanslöst att vi inte kan vinna en sådan här period, bedrövligt av Meyer och Ahnelöv vid 1-1. Axelsson ser het ut men kan ju verkligen glömma att någonsin ta sig till NHL, har nog aldrig sett maken till gå-hockey.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dirigo: Härligt med utvisningar och härligt med kristian forsberg... Han är njutbar å se, haha
Kommentera

Wayne Gresky: vågar man säga att hs har haft några fina sekvenser också
Kommentera

Gustafsson: Dick känns glödhet idag.
Kommentera

Herregud vad det är mesigt med en kvinnlig speaker.
Kommentera

Bad_Brett: Jag tycker att det är skitsnack att det bara rör sig om att FBK är framgångsrika. Det är för mig lika mycket lögn som att säga att många ogillar Zlatan för att han är invandrare. Det är en faktor, men FBK har också sig själva att skylla. Sedan Gnällerts tid så har FBK uppträtt som elitseriens svar på Kanada. Man tycker sig vara bättre än alla andra, man gör allt för sitt eget bästa helt utan tanke på vad som är bäst för hockeysverige och de gnäller oerhört mycket.

Kort sagt. Det är givetvis så att deras framgångar är irriterande, men långt ifrån den enda eller den största anledningen till att de är väldigt ogillade. De är helt enkelt mest egoistiska och mest självgoda av alla lag.
Kommentera

Gusse: ska vi gissa att Dicken kommer bli provocerad av sitt gamla gäng och få sitta på botbänken minst twice. Känns som sanny kommer vara på honom en del.
Kommentera

yngwie: he he ,,dags för andra att kliva fram då...igen

Redigerad kommentar

Kommentera

Frisco:

Ingen Susse, ingen Tolle. Vilken tur att vi har bredd då.
Kommentera

Referee(s)

Morgan Johansson,   Pehr Claesson

Linesmen

Per Sondell,   Anders Ahlström

MODO Hockey

Goalies

32. Tellqvist, Mikael

1. Forsberg, Anton

1st Line

34. Meyer, Frederick

51.   Ahnelöv, Jonas

44. Danielsson, Nicklas

19. Schremp, Rob

10.   Skröder, Per-Åge

2nd Line

22. Pöck, Thomas

3.   Lehtivuori, Joonas

33. Hannula, Mika

13. Andersson, Fredric

31.   Axelsson, Dick

3rd Line

8. Hersley, Patrik

2. Westin,   Jens

67. Samuelsson, Henrik

17. Madsen, Morten

36.   Nyström, Erik

4th Line

6. Byström, Ludvig

35. Westin, John

26. Forsberg, Kristian

25.   Hedman, Anton

Kommentera

Icing-Ove: Elda en lusekofta ;)
Kommentera

Berka:
Datumet är 111001. Säsongspremiär för MoDo-VooDoo. Vinst 5-2. Skröder kommer att flyga fram och göra två mål. Svårt att vara negativ då man vet att vi vinner...
Kommentera

yngwie: Skönt att du är possitiv , å jag hoppas verkligen du har rätt :)
Kommentera

Berka:

Du är så negativ! Klart vi vinner i kväll.

Jag tror räkan gör succé!
Kommentera

Berka: Va hellvete, får AIK pp och tärnström får en enkel passning på blå, tar 2 skär in och dunkar in pucken.... Ser ju så enkelt ut, å vi har inte lyckats på 23 försök!!

HERREGUD
Kommentera

Frisco: Tittar man på brynäs, ganska mediokert pp, dakell slänger in pucken från sidan och viding styr upp pucken...
De ser så enkelt ut, vad gör Modo för fel?
Nog för att vi haft fruktansvärd otur i många lägen men va fan göra mål i pp ska väl inte vara så svårt ?
Kommentera

mattias - 74: I sudden i match 4 hade Per-Erik Eklund friläge men pucken studsade över klubban när han skulle lägga in den i tomt mål.
Kommentera

mattias - 74: Jag tror säkert många i era trakter hatar fbk men jag är rätt övertygad om att det har å göra med att Leksand är lillebror i fallet fbk-leksand!
Jag har inget emot fbk som hockeylag, Sveriges svar på man udt, bara att lyfta på hatten!
De finns lag jag tycker mycke mer illa om HV71 för att nämna ett.
För övrigt vinner fbk ikväll!
Kommentera

Gusse:

Folk avskyr Färjestad för att de är bäst. Det brukar visst kallas "den svenska avundsjukan". ABBA var en grupp vi fnös åt, ända tills de slog igenom i staterna.

Det har funnits spelare Färjestad som jag har avskytt, som Peter Nordström, Per Ledin och Christan Berglund. Det finns även spelare jag har älskat, som Roger Johansson.

Harald Lückner och Pelle Bäckman är gamla Färjestadare, men betraktas väl som riktiga hjältar av många MoDoiter.

Visst kan även jag irritera mig lite på hur Håkan Loob försöker styra svensk ishockey, men hur man än vrider och vänder på det, så är Färjestad Sveriges överlägset mest välskötta ishockeyklubb.

Färjestad stod för precis samma typ av generationsväxling som MoDo har gått igenom, då Jönsson, Norström, Prestberg och Rhodin började bli till åren. Efter det har de vunnit två nya SM-guld. Och det är inte med svindyra importer, utan de har huvudsakligen värvat spelare från allsvenskan eller ännu lägre. Som Fabian Brunnström, Marcus Påhlsson, Henrik Karlsson, Jonas Gustavsson, Patrik Lundh med flera. Otroligt imponerande!

Visst älskar jag att det går uselt för dem nu, men jag inser att det endast beror på min avundsjuka. Färjestad står för precis allt det som MoDo inte står för. Man nöjer sig inte med att vara bäst, man vill bli ännu bättre. Detta är svårt att inte bli imponerad av.
Kommentera

Ser ut att bli lite folk ikväll. Mängder med biljetter kvar. De fantastiska resultaten kan komma att bidra till pinsamt dåliga siffror för att vara en sen lördagsmatch..
Kommentera

mattias - 74: Håller med..Färjestad är det lag man avskyr mest i Elitserien..
Kommentera

Berka:

Den där första meningen köper jag inte. Laget är vidrigt på många sätt ;)

Undrar varför så många avskyr FBK som pesten?Har du nåt bra svar på det?

I mitt eget fall är det när en viss Claes Eriksson körde över Johan Hedberg i Leksand under sm semifinalen 1997

FBK vände matchserien och vann Sm guldet och Hedberg blev skadad och Eriksson fick inte ens 2 minuter. Som sagt där började mitt hat. Sedan har det växt allt eftersom som Glennert har styr och ställt som han själv velat.
Kommentera

mattias - 74: Tycker fbk är en ok klubb, sällan fula och griniga varesig på isen eller på läktaren!
Finns många klubbar i Sverige som man hellre önskar olycka ;)
Kommentera

Frisco:

Tryck ner dom där jävla självgoda värmlänningarna ännu längre ner i tabellen ikväll snälla.
Kommentera

MoDo - Färjestad 111001

Inför MODO Hockey - Färjestad

Efter några dagar i Småland är MODO Hockey nu tillbaka i Örnsköldsvik.
Utflykten till Småland blev för övrigt längre än planerat för MODO Hockey som inte kom iväg från Jönköping efter matchen utan anlände till Fjällräven Center fredag eftermiddag.

Aktuell elitserieomgång
Linköping-HV71 2-1, Brynäs-AIK, Luleå-Timrå, MODO Hockey-Färjestad, Skellefteå-Frölunda, Djurgården-Växjö.

Headcoach Ulf Samuelsson
- Kan direkt konstatera att vår roadtrip till Småland inte alls utmynnade i någonting bra. Vi är inte alls nöjd med vad vi presterade.
- Nu har vi spelat sex matcher och det som känns mest frustrerande är att vårt spel går så mycket upp och ned i prestation. Vi kan spela riktigt bra hockey emellanåt - men tyvärr gör vi det alltför sällan under en längre period.
- Nu ställs vi mot de regerande mästarna Färjestad. Precis som oss är de nu ett lag som är desperat efter poäng och vinster.
Det kommer att bli ett riktigt krig där ute och det gäller att ta kampen i alla lägen.
- Exakt hur laget formeras bestäms efter värmningen matchdagen. Vi har några spelare som vi vill avvakta och kolla statusen på.

Frågetecken för
Ole-Kristian Tollefsen (lower body injury, day by day.
Niklas Sundström (upper body injury, day by day.

Dick Axelsson om mötet med forna lagkamrater
- Visst känns det lite extra en sådan här gång. Men framför allt ska det bli kul. Jag har flera kompisar i Färjestad som jag håller kontakten med.

Truppen mot Färjestad
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 6 Byström, 8 Hersley, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.
Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 17 Madsen, 19 Schremp, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 33 Hannula, 35 Westin, 36 Nyström, 44 Danielsson, 67 Samuelsson.

Fans Corner
Efter matchen träffar Ni Jonas Ahnelöv och Dick Axelsson i Fans Corner.
Kommentera

« · 1408258