1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - Färjestad 120218

« · 1468158 Till forumet

MoDo - Färjestad 120218
– En riktigt intressant match mellan två lag som kämpar för att nå en slutspelsplats, säger Ulf Samuelsson.
Kommentera

Sv: MoDo - Färjestad 120218

Frisco:Barometern pekar nästan mot fullsatt, eller tolkar jag den för välvilligt?    Intet nytt om de tvenne day-to-day-spelarna?

Kommentera

Wayne Gresky: Dåligt intresse idag. I skrivande stund finns det tre sittplatsbiljetter kvar.
Kommentera

Lumber Jack:

Då måste jag springa snabbt från tågstationen så jag får tag i en golden ticket från Norrtåg/Modo Hockey, hahaha! 

Kommentera

Icing-Ove: Vad är en tågstation?
Kommentera

Referee(s) Sören Persson, Mikael Nord
Linesmen Jimmy Dahmén, Emil Yletyinen
Kommentera

Frisco: Vem fan gillar Sören Persson?
Kommentera

Wayne Gresky: Känns som det kvittar helt vem som åker runt i svartvit tröja. Ibland blåser de mycket, ibland lite och ibland inget alls men trots allt gäller det att göra fler mål än motståndarna.
Kommentera

Frisco: jag tror på 3-1 till Modo
Kommentera

Frisco: Lite sent att börja med matchtipset så jag skriver här i stället
Kommentera

MODO Hockey

Goalies

32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton

1st Line 

55. Tollefsen, Ole Kristian
51. Ahnelöv, Jonas

44. Danielsson, Nicklas
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge

2nd Line 

22. Pöck, Thomas
3. Lehtivuori, Joonas

23. Svensson, Björn
18. Ritola, Mattias
14. Kalus, Petr

3rd Line 

27. Skinner, Brett
28. Cedergren, Patrik

26. Forsberg, Kristian
19. Schremp, Rob
17. Madsen, Morten

4th Line 

35. Westin, John

62. Hari, Janos
13. Andersson, Fredric
25. Hedman, Anton

Kommentera

Frisco: Laget ser välkomponerat ut förutom att  Hari och Kristian Forsberg borde byta plats med varandra.

Kommentera

arnio: De kommer att byta plats med varandra under matchen. När Forsberg går på byte kommer Hari in på planen.
Kommentera

Om man haft ett hjärnsläpp och planerat hela sin dag utifrån att matchen ska börja kl 15, har man tappat en timma eller fått en extra timma när man upptäcker att den börjar kl 16? 

Det borde innebär att matchen slutar en timma senare än vad jag planerat också. Dock vet jag inte helt säkert så jag återkommer gällande det. 

Kommentera

spud: Vi har extremt jobbiga 50 minuter framför oss. Jag orkar knappt vänta på att matchen skall börja. Börjar förstå hur tikarna känner sig. Man bara längtar och längtar till nästa match.
Kommentera

20 rekorddryga minuter kvar innan nedsläpp.  Det här kan gå åt helvete.
Kommentera

NuMo:

Vi kör, bära eller brista.

Kommentera

NuMo: Fem nu.
Kommentera

Lumber Jack: Tidsaspekten börjar vara överkomlig. Fan vad det är mysigt nu. Vi kanske förlorar, men det är så här det skall kännas. God chans. Allt kan gå åt helvete.

Ulf säger att det är viktigt att göra mål. Pucken måste till mål, det är bara då det blir mål. En fantastisk intervju.

Andreas blir intervjuad. Det är viktigt att vi vinner, säger han. Tråkigt att han inte är i Modo, tänker jag. Han tycker sig veta hur han skall knäcka Modo-skalet.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Pinsam start
Kommentera

Berka:

Suck.

Kommentera

Berka: Granit mot krita just nu.

Sparkbedömningen är felaktig. Det finns ingen medveten sparkrörelse, enligt mig, men hela regeln är löjeväckande.

Kommentera

gratismål. Fy fan! Susse, vad gör du?

Kommentera

NuMo: 0-2 och fbk DOMINERAR!

Ridå?! Om inte tuffuffe får igång nån nu så blir det 0-10
Kommentera

NuMo: Man kan inte se på bilderna riktigt, så man får hoppas att Måldomaren gjorde rätt. Tyvärr är FBK bara farliga när vår förstakedjan är inne. Den får ju fan vakna!!!
Kommentera

NuMo:

Inte bra alls. Sen verkar Tellan något skakig idag, tyvärr.

Kommentera

Berka: Man ser ju också varför inte FBK gör så få mål. Mycket av deras snurr är ju bara köttande bakom mål. Inte mycket finess i deras spel. Vad hjälper det när Danielsson och Sundströms kedja bjudit på två mål.
Kommentera

yngwie: Typiskt Modo. Det går inte att svika fler än vad vi är på läktarna just nu.

man passar på att spela arrogant.

Kommentera

Hur ser det ut för Modo? Finns det nån chans att vända detta?
Kommentera

Patrik Källstr: Absolut, men man måste böra spela hockey med ett inslag av hjärta och närkampsspel.
Kommentera

Patrik Källstr: Som det ser ut nu efter 10 min, nej detta är nog de sämsta jag sett av Modo denna säsong!
Kommentera

NuMo: Om spelarna får in kämparglöden från de två senaste matcherna så. Men som Färjestad spelade mot Brynäs så kan jag tänka mig att de blir riktigt farliga nu framåt slutspel och vidare.
Kommentera

NuMo: Det är verkligen riktiga Fbk byten från Fbk idag. Men inte direkt det som gör att Modo suger idag. Påminner om första 5 mot LHf det här.
Kommentera

Berka: Oj, jag som trodde det var i princip omöjligt att spela sämre än vad ni gjorde mot Timrå i tisdags?
Kommentera

MorganaLefaey: Herregud, detta är just nu klasskillnad,
Kommentera

Vore så satans gött om Modo vänder och Dick får göra det avgörande målet. Så en Lördag ska se ut.
Kommentera

Berka:

Äh, det är 40 min kvar. Långt med tid att göra två mål på.

Kommentera

7-18 i skott kanske säger det mesta
Kommentera

Dream Team: Det förstår jag inte omöjligheten av. Timrå spelade ju sämre.
Kommentera

Förlust idag och jag håller stenhårt på Timrå ikväll!
Kommentera

Patrik Källstr:

Bli ju lite svårt när han inte spelar.
Kommentera

NikkiNine:

Japp, vi har ju slagit FBK förut med 10-3 med ett kvalseriegäng. Kanske blir det tvärtom denna gång. 3-10 och vi vinner guld i slutändan. FBK får kvala...

Kommentera

yngwie: Det var tråkigt, lower body injury läser jag nu. Då hoppas jag Pöck avgör!
Kommentera

NuMo: Sämre än vilka? MoDo? Ja, och om ni tappade poäng mot seriens särklassiga bottengäng så var det förstås en rejäl plattmatch ni bjöd på. I mina ögon var vi rätt utspelade mot er, men ni hade förtvivlat svårt att göra mål. Lite som det sett ut får vår del nästan varje match den här säsongen. Skillnaden är väl att ni har folk som kan göra mål, det har inte vi. Rent spelmässigt var ni inte riktigt så dåliga som du vill mena, enligt mig. Men då ser jag förstås inte MoDo lika ofta som du gör.
Kommentera

Dream Team: Det finns alltså spelare i Timrå som aldrig gjort mål?
Kommentera

Patrik Källstr: Kanske den sämsta hemmaperioden den här säsongen. Vi ska vara glada för att vi bara ligger under med två mål.
Kommentera

Bittesehr: Färjestad gjorde en kanonmatch senast dom var här också.Dom verkar trivas i Övik.
Kommentera

Dream Team:

Eran nya tränare har inga planer på att laget ska lägga sig ikväll hoppas jag?!

Kommentera

Patrik Källstr: Varför skulle han det? Förlorar vi så är vi helt enkelt inte bättre, det är väl inte konstigare än så?
Kommentera

« · 1468158