knaskamilla:
Då går jag all-in med att linjemännen kommer missa minst fem solklara offsider under matchen.
Frisco:
Dessutom kommer Färjestad fuska i bytena 23 gånger. De kommer inte åka dit för det en enda gång.
Hawerchuk:
Va?! Är du en medgångssupporter? Det trodde jag inte om dig.
knaskamilla:
Jag får ta med mig hörselproppar och kåpor till honom. Då kanske det funkar...
AM:
Abbe kommer aldrig mer att vilja träffa mig om han sitter där bakom. Han kommer bli rädd för mig. Dessutom kommer jag behöva fokusera mig på att inte häva ur mig en massa dumma saker som han kan ta efter.
scim:
Problemet är bara att Molinder inte är av den spelartypen. Han är mycket lugnare och mer skolad som Svartvadet. Dock är han långt ifrån så bra att han kan klara av det spelet i ES. Däremot så kan Dahlberg klara sig bra i ES redan nu, tack vare att hans spel inte handlar om finess utan om brutal jefla hockey.
scim:
Oh nej, men får han inte chansen kommer vi aldrig få veta. Och Dahlberg har med sin fart, tyngd och timing ett perfekt utgångsläge för att bli den "elaka" powerforward vi behöver. Dessutom så går han gärna på mål och har ett bra handledsskott.
Paddan:
En Dahlberg som tacklar allt och alla kan väcka döda. Bättre katalysator än så tror jag inte man kan hitta. Timander, Gästrin och övriga som icke-tacklas kanske skulle lära sig något på kuppen.
scim:
I det här fallet gör jag inte det. Dahlberg måste få chansen. Vi behöver en spelare som kan åka omring och proppa folk. Molinder är duktig, men definitivt inte det vi behöver för tillfället.
Och i tvärrandigt i kväll kommer vi se:
MODO Hockey - Färjestads BK
HD Patrik Sjöberg, Gävle
LM Anders Karlberg, Gävle
LM Daniel Winge Björklinge
REGEL 508 – STRAFFSLAG
Ny tolkning!
1. Domaren skall utdöma straffslag när en spelare i en frilägessituation hindras otillåtet bakifrån i
sin anfallszon. Ingen värdering skall göras om någon form av avslut gjorts eller ej.
2. Spelare som hindras otillåtet bakifrån i den neutrala zonen gäller regeltolkningen som
tidigare.
Det innebär att:
• Fri spelare i anfallszonen hindras otillåtet bakifrån. = STRAFFSLAG
• Fri spelare i neutralazonen hindras otillåtet bakifrån.= STRAFFSLAG
• Fri spelare i neutrala zonen hindras otillåtet bakifrån
men gör ett klart och ohindrat avslut. = MINDRE STRAFFET