1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506651 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - FBK 060311 (kvart 1)

« · 685410 Till forumet

MoDo - FBK 060311 (kvart 1)
Salle: Här har du en tråd.
Kommentera

Sv: MoDo - FBK 060311 (kvart 1)

Nu har Wennerholm uppdaterat texten:

[Modo har alltid varit ett starkt slutspelslag och man har vad som krävs för att skrälla. Ett bra power play, ett mycket starkt försvarsspel och en fantastisk målvakt i Karol Krizan.]

Ett bra powerplay? Hur full är Wennerholm?

Kommentera

Poffa: Jag tror att Wennerholm är synsk. På lördag har vi allt på listan.
Kommentera

Frisco:

Aha. Hoppas han inte ser i syne, bara.

Kommentera

Poffa: Du menar att 10% i powerplay inte är bra :)
Kommentera

Frisco: Få se, hur kan det här sluta då? Lär väl bli ovisst när den där dobermannpinschern inte längre finns i motståndarbåset, fast det lär väl finnas utrymme för en 25litersburk lilagul ansiktsfärg, Loobska utspel mot motståndare och krav på domarbyte när man inte får spela sitt eget spel och ett par vita handskar lär nog också finnas med i diskussionerna för att inte tala om rouge-pojken.

Nåväl, det blir nog så att det bara blir två matcher till i Kempis denna säsong. 

Kommentera

Paddan: Jag tror att Looben med bihang kommer att börja gnälla redan innan lördag. När de intervjuade nånting som liknade en tränare (har aldrig sett karln förut men han pratade nån typ av Norska) idag på Canal Plus hade han inget att säga. Det kanske är svårt att göra direktsända intervjuer då Loob inte fått skriva manus?
Kommentera

Frisco: "När de intervjuade nånting som liknade en tränare (har aldrig sett karln förut men han pratade nån typ av Norska) idag på Canal Plus hade han inget att säga. "

Kanske var det för att C-plus tekniska prylar krånglade ganska så fint när Per-Erik Johnsson blev intervjuad? han blev iof intervjuad flera gånger under sändningens lopp, vet inte vilken det var som per erik pratade norska i? den måste jag ha missat.
Kommentera

Frisco: "Jag tror att Looben med bihang kommer att börja gnälla redan innan lördag."

Avd. vem började gnälla först.

eller Avd. vara rädd för lite psykologiskt krig.
Kommentera

Paddan: "Nåväl, det blir nog så att det bara blir två matcher till i Kempis denna säsong."

Tror du alltid att modo ska förlora? ;-)
Kommentera

Poffa: "Ett bra powerplay? Hur full är Wennerholm?"

Han menar nog att modo skulle kunna ha ett bra powerplay med alla offensivt lagda spelare som finns i truppen.
Kommentera

Dawidovski: Betyder inte det att vi får ett uselt powerplay med tanke på alla defensivt lagda spelare Modo har i truppen? Det blir ju svårt att bedriva PP i egen zon, men någon riktig powereffekt, trots att vi tränat på det hela säsongen.
Kommentera

NuMo: Modo har många bra powerplayspelare, som dock underpresterat eller så har modo inte fått ihop nån bra powerplayenhet helt enkelt, säger du att modo har fler defensiva spelare än offensiva?
Kommentera

Dawidovski: Ja.
Kommentera

Dawidovski:

"Avd. vem började gnälla först."
Loob.

"eller Avd. vara rädd för lite psykologiskt krig."
Sånt som du försöker med? Löjligt.
Kommentera

Dawidovski: "Kanske var det för att C-plus tekniska prylar krånglade ganska så fint när Per-Erik Johnsson blev intervjuad?"

Nej, det var inte pga Canal + eventuellt hade glagg i en sladd som den okände mannen talade en dialekt som endast en inföding förstår. Det var nog hans modersmål.
Kommentera

Dawidovski:

Då vet vi återigen vilken nivå ditt kunnande ligger på.

Kommentera

Ledin och Kåberg tänker tydligen visa sig på styva linan i den här kvartsfinalserien. Antydningen mot att de tänker köra på Krizan får väl stå för dem, men otroligt är det inte. Och även de har gått på myten om publiken i Kempehallen.

Läge att låta Dallas plocka Kåberg? Läge att publiken plockar ner resten av FBK.

Kommentera

Poffa: Vilken myt då?
Kommentera

mok:

Säg inte att du också fallit för den.

Kommentera

Poffa: Beror ju på vilken myt du syftar på :)
Kommentera

mok:

Myten om oss enögda, så klart.

Kommentera

Poffa: Alla supportrar e ju mer eller mindre enögda men det gormas mer där uppe än på andra ställen det är inget okänt faktum direkt. Sen tror jag att ni lätt har den mest otrevliga publiken... men då har jag ju inte träffat dej :)
Kommentera

mok:

Du har fallit dit, det är uppenbart. Vi vet att spelarna fruktar oss, därför späder vi på snacket och försöker hålla myten vid liv. Otrevliga är vi inte, snarare otroligt trevliga.

Kommentera

Poffa:

Jag tolkade det som att de tänkte leka Timråspelare mot Krizan. Det kommer med andra ord att bli många avblåsningar för gruff.
Kommentera

Poffa: Ne det e nog bara det att vi lyckats träffa den otrevliga klumpen av folk när vi vart uppe.... för övrigt finns dom ju överallt. Men en av gångerna jag var uppe och kollade hockey blev jag faktiskt förvånad att det var så tyst i ladan.
Kommentera

Poffa: Att plocka Ledin går ju som bekant inte. Frökenliraren nummer ett i svensk hockey visar alltid bakbenen när det börjar hetta till. Jag har sett folk i koma som är tuffare än den lilla fjantiga nykteristen. Men visst, nog kan det ändå hända att han försöker ge sig på Krizan bakifrån, det tror jag. Han är ju funtad så. Men sedan drar han som en avlöning.
Kommentera

Frisco: Buhhh, den här gången var det en modo-supporter som började gnällandet, kom ihåg vart ni läste det först.
Kommentera

Frisco: "Nej, det var inte pga Canal + eventuellt hade glagg i en sladd som den okände mannen talade en dialekt som endast en inföding förstår. Det var nog hans modersmål."

Såg du ens matchen? Fast du kanske missade totalt att det inte ens fanns nåt ljud inkopplat på en intervju med per-erik? annars tycker jag att du är ruskigt löjlig när du "gnäller" på per-eriks dialekt.

Hörde förresten att modo jublade över att få möta Färjestad, kaxiga, nja, dom måste ju prova nånting annat efter fjolårets fadäs.
Kommentera

Poffa: "Då vet vi återigen vilken nivå ditt kunnande ligger på."

dessutom blev vi återigen påminda om ditt behov av att leka polis och att tracka ner på andra.
Kommentera

Dawidovski: [Buhhh, den här gången var det en modo-supporter som började gnällandet, kom ihåg vart ni läste det först]

Kom ihåg vart ni läste det först var en rolig avslutning i ditt inlägg. Sånt brukar man väl skriva om tex. tippning och annat flera månader innan händelsen äger rum.
I övrigt så tycker jag inte att det spelar nån roll om jag använder mask eller maggot.
Kommentera

Poffa: "Ledin och Kåberg tänker tydligen visa sig på styva linan i den här kvartsfinalserien. Antydningen mot att de tänker köra på Krizan får väl stå för dem, men otroligt är det inte. Och även de har gått på myten om publiken i Kempehallen.

Läge att låta Dallas plocka Kåberg? Läge att publiken plockar ner resten av FBK."

Det hoppas jag verkligen att dom gör, annars lär vi nog inte få hål på den duktige krizan!

Förresten, vem är dallas? JR.Ewing?

Jag skulle vilja se publiken storma isen, med dessa ord i högsta hugg: SLÅ HAN PÅ KÄFTEN!!! wow, det skulle verkligen bli ett intressant fall för hockeyförbundet! förmodligen skulle modo då få så höga böter att de nog inte skulle ha råd med strömmen ens i nya arenan:=) dessutom skulle nog modo få lira måååånga matcher utan publik framöver.
Kommentera

Frisco:

[I övrigt så tycker jag inte att det spelar nån roll om jag använder mask eller maggot.]

Släng bara ut ett vasst föremål så springer bytet liksom rätt in i det.

Kommentera

Lumber Jack: "den lilla fjantiga nykteristen."

Jag är så sjukt imponerad av att Ledin är nykterist, killen har aldrig druckit!

Oerhört starkt gjort, det tyder på ett starkt psyke.

Tror inte han kommer ge sig på krizan bakifrån, det är väl ingen modo-spelare vi snackar om.
Kommentera

Frisco: Mask funkar bättre på siken näre är mulet, maggot är en höjdare på mört och röding:-)
Kommentera

Frisco: Och du svarar som vanligt inte på frågor... ett frågetecken betyder att den undrandes faktiskt vill veta vad den förhoppningsvis svarande tycker eller vad han var med om mm.
Kommentera

mok:

Skellefteå har Sveriges mest enögda pubilk... TRO MIG!!!!!!
Kommentera

Dawidovski: Ah. Missade ett par stycken. Provar att svara nu då.

Såg du ens matchen?

-Ja, jag var på plats i Kempis.

Fast du kanske missade totalt att det inte ens fanns nåt ljud inkopplat på en intervju med per-erik?

-Jag såg endast intervjun på C+ efter valet.

annars tycker jag att du är ruskigt löjlig när du "gnäller" på per-eriks dialekt.

-Ingen fråga man jag svarar ändå. Jag gnäller inte på dialekten. Jag tycker om dialekter och försöker verkligen behålla min egen variant för alla framtid.

Hörde förresten att modo jublade över att få möta Färjesta

-Roligare med matcher mot Färjestad än mot exempelvis Frölunda.
Kommentera

Frisco: "Fast du kanske missade totalt att det inte ens fanns nåt ljud inkopplat på en intervju med per-erik?"

Alltså missade du den intervjun totalt, det var den intervjun jag menade hela tiden.

"Roligare med matcher mot Färjestad än mot exempelvis Frölunda."

Haha*asg* det var nog dagens största lögn, och det vet nog tom. de flesta modo-supportrar med sig. Jag menar, modo är ju bara glada att få möta FBK för att dom har mycket större chans att slå ut FBK än tex FRÖ eller LHC inget annat!!!

Det skulle bli bra mycket roligare med matcher mot FRÖ eller LHC för publiken, förresten, eftersom du nu säger att det är roligare matcher mot FBK, hur kommer det sig? eftersom ni klagat som fan på att FBK inte har nån offensiv att tala om, att dom bara lirar defensivt mm. och att dom bara lirar fult och filmar.
Kommentera

Dawidovski: [Haha*asg* det var nog dagens största lögn]

Tack för det. Så du säger att jag ljuger?
Jag talar utifrån vad jag tycker om inte ifrån vad Modosupportrarna i allmänhet möjligen tycker. Jag har sagt förut att det är viktigt att ha egna åsikter.

Nu ska jag se på TV. Då blir man i alla fall inte anklagad för lögner.
Kommentera

mattias - 74: Skellefteå ligger la granne med Övik så det kanske smittar? Men du som Leksing har ju lite mer erfarenhet av att se Skellefteå spela :)
Kommentera

mok:

ja det vill jag lova.. Granne ?? tro det är typ 25 mil eller nåt..:-)

Skellefteås hemmpublik är betydligt värre än den ö vik....
Kommentera

mok:

Granne? Jo, Göteborg och Karlstad är ju också "grannar"...

Kommentera

Dawidovski: Vad kul att du är imponerad av Ledin för att han inte dricker, men det förändrar inte det faktum att han är en liten fjantig nykterist.

Starkt psyke? Hahaha, vad har då Oduya? Ledin vek ned sig som ett korthus i en höststorm. Psyke som en påskhare.
Kommentera

Lumber Jack:

Tänk om alla vore lika coola som mig i stället.
Kommentera

knaskamilla: Du menar infrysta i fjällvärlden?
Kommentera

Poffa: Hehe visste att nån skulle reagera när jag skrev granne :)
Kommentera

Lumber Jack: En liten matteövning

Vad blir 4+4+2+3+5+5+3+4?

Kommentera

Lumber Jack: En liten matteövning

Vad blir 4+4+2+3+5+5+3+4?

Kommentera

Paddan: Tydligen ska svaret vara: dubbla inlägg...
Kommentera

« · 685410