1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506571 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - FBK 060311 (kvart 1)

688546 · » Till forumet

Sv: MoDo - FBK 060311 (kvart 1)

Frisco:

[Vinnerborg och Sjöberg fortsätter döma "sina" matchserier.]

Jo, men så var de ju bra också.

Kommentera

Dawidovski:

TROLL!!!     

Kommentera

Dawidovski: Den enda som är pinsam här är du.
Kommentera

Dawidovski:

Vem skall man skylla på när det inte blir utvisning då ? Spolmaskinisten eller... Pajas

Tänk om Modo vinner nästa möte. Då kommer ni och gnälla.
Kommentera

Poffa: Vinnerborg och Sjöberg fortsätter döma "sina" matchserier.
Kommentera

Dawidovski: Här skylls ingenting, utan här konstateras genom objektiva analyser.
Kommentera

Dawidovski: Troll! Skärp dig nu.
Kommentera

Lumber Jack: Pinsamt att se hur ni fortfarande skyller på domaren.
Kommentera

Lumber Jack: "Den svenska domarkåren hatar Tuzzolini mer än Nazi-eliten under 30/40-talet hatade judar. Rättslösheten är total!"

Haha, killen gjorde sig skyldig till diverse regelvidrigheter igår, inget snack, så varför skulle han då slippa botbänken?
Kommentera

Javisst ja, det glömde jag. Vi har en ny Jesus! Eriksson heter han och gick från död till uppstånden på bara några minuter i eftermiddag. Snabbare än Frälsaren!
Kommentera

Orkar inte läsa igenom hela tråden, utan sammanfattar ändå.

* MoDo gör stundtals en bedrövlig insats.

* När MoDo inte gör en bedrövlig insats försöker Lärking ändå att ställa till det så att MoDo gör en bedrövlig insats.

* Blockering är något ytterst vagt. En lös puck i målgården är enligt vissa blockerad. Ring Svenska Akademien och ge dem en uppsträckning i frågan om vad ordet blockering betydet Lärking.

* Att bete sig som en idiot och göra allt för att starta ett gruff mellan två perioder är inte osportsligt uppträdande, enligt Lärking. Kåberg myser och svinar på utan att få sig en period på botbänken.

* Den svenska domarkåren hatar Tuzzolini mer än Nazi-eliten under 30/40-talet hatade judar. Rättslösheten är total!

* PP-mål!!!!!

* Krizan för helvete, du står inte i det slovakiska OS-landslaget längre!

* Den fjollige nykeristen, som enligt säkra källor (välrenomerade inom Juristsverige!) är uppväxt i ett kriminellt hem, var blek i afton.

* Silverzurfarn får inget guld i år heller. Stackarn...

* MoDo är bäst och alltid de moraliska segrarna. Så även idag.

* Dawidowski är bra, nästan Foppa-bra.
Kommentera

Dawidovski: Många här inne anser inte att dina inlägg är kvalitet. Det var mer så jag menade.. Iaf inte med den tonen dom besvarar dom. :-)
Kommentera

Modoante: Fruktansvärt dålig vinnare. Beter sig fruktansvärt illa med sin små glåpord och annat tjafs. Viljan att förstöra för andra människor verkar vara stor för denna människa. Jag har aldrig förstått hur man kan ha en sådan vilja.
Kommentera

Nä, nu ska ni få ladda ifred till nästa match, Gnatt från vovvov:-)
Kommentera

Modoante: Nej.
Kommentera

FreddanVF: Får ju ta chansen när hon inte tar datorn, alltså blir det kvalitetstid på HS:-)
Kommentera

Dawidovski: Dålig vinnare?
Kommentera

Dawidovski:

TROLL!!! 

Kommentera

Poffa: Dålig förlorare!
Kommentera

Dawidovski: kvalitetstid??....
Kommentera

Danne_l: Jag måste ju få lite kvalitetstid på HS också:-)
Kommentera

Dawidovski:

TROLL!!! 

Kommentera

Kickan: "Troligen skrev han FBK. Har det någon betydelse i sak?"

Nej det har det inte, men det var mera menat som ett skämt, synd att du inte hajjade det, trodde liksom att på modoboken så behövde man inte sätta ut blinkningar osv.
Kommentera

Dawidovski:

Drygskåp. Gå och lägg dig och dra nåt gammalt över dig..
Kommentera

mattias - 74: Jo, du skrev att det Röster om EN ifrån nån ishall som sa nåt om fula FBK? vem bryr sig.
Kommentera

Dawidovski:

Du låter väl inte bruden låsa in dig? Man måste se till att vara social ibland trots att man bundit upp sig. Kan faktiskt vara riktigt trevligt att ta några öl i goda vänners sällskap!
Kommentera

Dawidovski: Troligen skrev han FBK. Har det någon betydelse i sak?

Alla hatar Ulfven och Gnällert. Froza MooDoo i kvarten (jag kommer aldrig någonsin mer att skriva det, men Ulfven är så vidrig att jag innerligt håller på MooDoo i den kvarten).
Kommentera

Dawidovski:

Ja verkligen, en hel person i en hel ishall, WOW!!! *asg*

Svarade bara på detta... Naturligtvis tycker inte alla så men jag skrev bara att det var 905 personer och rättade dig för du skrev en enda
Kommentera

Dawidovski: Du har ju till och med svarat på den fast du läste nog inte frågan. du bara svarade.

Frisco: "Nån som vet hur det gick med vår Wargh efter Rickard Wallins fula tackling?"

Du: Freddan fick också en jäkla ful tackling i ryggen nedanför poffen, fast som tur var gick det bra.
Kommentera

Danne_l: Vem behöver krogen en lörkväll när man redan har en brud.
Kommentera

mattias - 74: "Nej det var 905 personer där!!"

Så alla sa samma sak då? nu är du fjantig.
Kommentera

Salle: Om du vill kunna svara korrekt och veta vad du svarar på så är det lättare om du vet vad diskussionen handlar om!

Tydligen så gäller det mig iaf, det blir ett herrans liv så fort jag inte förstår, för då tror alla att jag ändå förstår, fastän jag inte gör det!

"Alla andra lagen gör det också"

Bra, då är det utrett, tack salle.
Kommentera

Frisco: Tyvärr, hittar ingen fråga.
Kommentera

Dawidovski:

Hehe, du är underhållning på hög nivå. Vem behöver krogen en lördag kväll när man kan följa detta?:)
Kommentera

Kickan: "att han ansåg att Ulfven var en proffsigt skött klubb som fler borde ta efter."

Ha, där fick ni svar på tal:=) Skrev han verkligen Ulfven?
Kommentera

Dawidovski:

Nej det var 905 personer där!!
Kommentera

Kickan: Fortfarande sur efter den snöpliga förlusten mot FBK i coop när ni skulle hugga ner oss? tror det var där ni loosade 4e platsen.
Kommentera

Dawidovski: Diskussion? Tycker mest att det är du som skriver inlägg på din ordinarie nivå.
Läsa tidigare inlägg? Dostojevskis Krig och Fred är ju både lättare att läsa och förstå än det som skrivits här under dagen.
Förstå? Visste inte att det var ett krav. Gäller det alla som skriver härinne?

Alla andra lagen gör det också men har inte satt det i system som FBK har. FBK är extremt duktiga på att överbyta men blir alltid lika gnälliga när/om dom blir ertappade var 20 gång eller nåt.

Kempispubliken gör ingen skillnad på motståndarlag. Vi skriker, granskar och kollar lika mycket oavsett lag.

Kommentera

mattias - 74: Ja verkligen, en hel person i en hel ishall, WOW!!! *asg*
Kommentera

Kan förresten inte ni MooDooister lämna in en protest för att förbundet godkände deras senaste värvning tots att faxet kom in efter deadline? Jag mailade om det, eftersom jag tyckte att deadline är deadline, men Englund svarade - utan att avara på frågan - att han ansåg att Ulfven var en proffsigt skött klubb som fler borde ta efter.

Bra. Då vet vi att det är helt ok att regga värvningar efter deadline.
Kommentera

NuMo: "Det är otroligt svårt att veta om man skall gå till personligt angrepp mot dig, eller om det bryter mot etiken att man inte skall utnyttja dig för lyteskomikens skull.

Jag håller med den som sa, typ: "Fördelen med att slippa "FÄR" (vilken idiotisk förkortning) i slutspelet, är att man slipper Dawivovvov."

Du får väl göra som du vill med personligt angrepp, du lär ju knappast bli avstängd eftersom du är moderator.

Hahaha *asg* det var det roligaste jag läst på länge måste jag säga:-)
Kommentera

Dawidovski: Du har fortfarande inte svarat på frågan.
Kommentera

Frisco: Japp, karlstadpöjkera har ju bra läkkött, visste du inte det?
Kommentera

Salle: Det var inte det diskussionen handlade om, om du läst tidigare inlägg så hade du förstått! det handlade om ifall de andra lagen gjorde likadant i kempe, och varför publiken bara kollar nogrannare när FBK är på besök.
Kommentera

NuMo: Snackar vi utseende eller på isen nu? Annars klår ju Jugend vem som helst, med sin extrema fulhet sett till utseendet. Dessutom är han ES värsta kärring, som grinar mer än någon för ALLT och älskar att krypa för domaren. Tvi!

Ulfven är ett prostituerat huggargäng. Ta dem! Ta dem bara så vi får mötas framöver i slutspelet.
Kommentera

NuMo:

Finns det en sådan klubb?? Vart registrerar man sig :)
Kommentera

mattias - 74: Det säger du bara för att du tillhör FÄR-hatarklubben. Alla är lika fula om du frågar mig, i alla fall FÄR.
Kommentera

Dawidovski:

Röst från läktaren i Borlänge Ishall idag mellan Borlänge och Väsby tillägnat väsbyspelarna.. Ni spelar fulare än Färjestad.... Verkar som om ni är hatade lite överallt....
Kommentera

Dawidovski: Herregud Dawivovovovovovov!

Det är otroligt svårt att veta om man skall gå till personligt angrepp mot dig, eller om det bryter mot etiken att man inte skall utnyttja dig för lyteskomikens skull.

Jag håller med den som sa, typ: "Fördelen med att slippa "FÄR" (vilken idiotisk förkortning) i slutspelet, är att man slipper Dawivovvov."
Kommentera

Dawidovski:

""Nån som vet hur det gick med vår Wargh efter Rickard Wallins fula tackling?""

"Freddan fick också en jäkla ful tackling i ryggen nedanför poffen, fast som tur var gick det bra."

Godag yxskaftsvar på en fråga. JAG MÅSTE SKRIVA NÅNTING SÅ JAG SVAVAR PÅ NÅT HELT ANNAT...

Imponerande. Förövrigt så återuppstod er Freddan snabbt efter den klockrena och helt regelrätta tacklingen nedanför sektion HHöger. Det är imponerande. Vissa likheter med Italienska Ligan. Freddan hade svårt att resa sig upp. Gled 3 meter på skridskorna. Åkte lite snabbare 3 meter för att sen i full fart åka mot båset och in i detsamma. Bra läkkött kan man säga.
Kommentera

688546 · »