1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506667 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - FBK 060311 (kvart 1)

« · 688374 · » Till forumet

Sv: MoDo - FBK 060311 (kvart 1)
Dawidovski: det enda jag kan säga pinsamt inlägg
Kommentera

Dawidovski: Det är bra att du försvarar FBK´s överbyte idag. FBK spelade vid det tillfället redan i 3mot5 och när linjemannen blåste av så var det 7st gul-lila på isen (inte räknat Hento imål). Förklara hur det inte är ett korrekt "för många spelare på banan"-avblåsning?

Sen måste jag bara flika in en liten bild på er STOR man.

[bild]www.aftonbladet.se/sport/0507/26/SPORT-26s99-timander-785.jpg[/bild]

Kommentera

Dawidovski:haha... bara för att jag skrev så betyder ju inte att inte FBK sätter så kallade "fuskbyten" i system. Tror det beror mer på pressen på dom att dom är "snabbspelande" lag. Dvs HV och FBk. Men det är klart HV kanske också kör den stilen. Frölunda missar ju som tur är inte så många byten. Kan bli att man räknar fel i BP eller nåt.
Kommentera

Modoante: "Och generartionsväxling är ingen ursäkt att börja spela en hugg och slå hockey som inte hör hemma i elitserien."

Nä, men den är himla effektiv mot modos fjunisar.
Kommentera

FreddanVF: "Det finns fler lag som brukar åka ut på en spelare för många på isen. HV tillexempel."

Tack, det finns en som fattar galoppen här iaf.
Kommentera

Poffa: Jäklar vad det nappar bra idag, tom. på mjölmask:-)
Kommentera

Dawidovski: Herregud! jag har många som håller med om att Fbk fuska med byterna även ickemodoiter.Och generartionsväxling är ingen ursäkt att börja spela en hugg och slå hockey som inte hör hemma i elitserien.
Kommentera

Frisco: förstår du inte när jag sätter ut " " att det inte är min text?
Herregud, har du sovit under en sten de senaste åren?
Kommentera

Poffa: Sur för att det inte blev en dubbelseger för dig? jag visste att du var en "bad looser"
Kommentera

Dawidovski: Det sägs att Modos publik kan vara lite enögd men så är det nog på alla arenor. Men just det där att ta pucken så fort man kommer in och att ta den i "byteszonen" är ju lite övertändning. Eller orutin om man gör det jämt. Det finns fler lag som brukar åka ut på en spelare för många på isen. HV tillexempel.
Kommentera

Frisco: "Nån som vet hur det gick med vår Wargh efter Rickard Wallins fula tackling?"

Freddan fick också en jäkla ful tackling i ryggen nedanför poffen, fast som tur var gick det bra.
Kommentera

FreddanVF: "Ska man fuska med bytena så är det inte direkt smart att ta pucken innan gubben som ska ut är ute. Där gör FBK fel."

Tror knappast det är medvetet, om det nu är det, så gissar jag på att dom gör det bara för att reta upp den vansinnigt pinsamma hemmapubliken, tom. virus tyckte dom uppförde sig underligt.
Kommentera

Dawidovski: Vad har du och vad har nån annan skrivit i förra inlägget? Du rör ju ihop allting.
Kommentera

knaskamilla:

Om det nu skulle vara av intresse så åkte LIN på en utvisning för spelarbytesfusk i eftermiddags. Jag tror det var linjeman Klas Nilsson från Ume som upptäckte otyget. Domarna i vår mach var för övrigt utmärkta med huvuddomare Thomas Andersson i spetsen. Lite väl låg nivå i mitt tycke visserligen, men sådant är ju en smaksak.
Kommentera

knaskamilla: "Ifrågasätta?! Du påstår att alla lag fuskar lika mycket med bytena som FÄR gör, fast ingen SER det, eftersom vi inte hatar de andra lagen lika mycket som vi hatar FÄR. Det handlar ju mer om att dumförklara sig själv än att ifrågasätta något. Tänk efter lite själv så kanske du märker hur dumt det låter. Och du, tro inte att vi missar några sex man på banan för bortalaget...

Jag gillade FÄR förut. Det var alltid bra matcher mot dem. Men förra säsongen händet något och nu spelar de inte alls lika rolig hockey. Berätta gärna vilka lag som publiken i Kempis gillar. Ja, eftersom vi är mer uppmärksamma mot FÄR än mot de lag vi gillar, alltså.

Att påstå att du "bevittnat detta fenomen" i Kempis är ju också bara löjligt. Hur många icke-FÄR-matcher åker du upp till Kempis för att se? Jag gissar på jättefå."

Japp, så är det, alla lag fuskar lika mycket med bytena, tom. ditt kära modo gör det, hur dumt det nu låter... om du tänker efter så fattar även du hur dumt det låter att bara FBK skulle fuska med bytena i kempis!!!
Det är ju som att säga: Det är bara modo som crosscheckar i LLA.

Aha, alltså har inte du hunnit ställa om din hjärna än från förra säsongens gruffande.

Du dömmer alltså ut årets FBK utefter förra säsongens tuffare spel?
Kan hålla med om att dom inte lirar lika fint som 2001, men man kan inte begära att ett lag ska gå i bräshen varje säsong, alla lag får generationsväxlingar.

Kempispubliken gillar inget lag, fast dom skriker mer av frustration och panik när FBK är på besök, tyvärr, eftersom dom inte har fog för det.

Hur vet du hur många icke-FBK-matcher jag brukar se? jag såg ganska många tidigare, inte så många denna säsong, men jag har sett tillräckligt många tidigare för att kunna uttala mig om FENOMENET.
Kommentera

Äntligen hemma. MODO dåliga, Lärking helt bedrövlig. Så här dålig har han inte varit på länge. Förmodligen inte sen Dackes tid.

Sedan kan man bara konstatera att dravelvovven passerat gränsen för pinsamhet med så mycket att det inte längre är en gräns för honom. Mer en punkt, om ens det.

Gör HS en tjänst vovven, avsluta kontot.

Kommentera

Dawidovski: Ja, någon ska ju hålla på FBK också.
Kommentera

Frisco:

Får väl hoppas att det inte hände något allvarligt. Tycker att man borde ha hört något i sådana fall.
Kommentera

knaskamilla: "Nä, det var nog helt enkelt någon sorts kortslutning i Lärkings hjärna som fick honom att glömma hur man räknar till ett-två-tre sekunder."

Eller så diggar han mitt lag lika mycket som jag.
Kommentera

Nån som vet hur det gick med vår Wargh efter Rickard Wallins fula tackling?
Kommentera

Dawidovski: Ska man fuska med bytena så är det inte direkt smart att ta pucken innan gubben som ska ut är ute. Där gör FBK fel.
Kommentera

Dawidovski:

Ifrågasätta?! Du påstår att alla lag fuskar lika mycket med bytena som FÄR gör, fast ingen SER det, eftersom vi inte hatar de andra lagen lika mycket som vi hatar FÄR. Det handlar ju mer om att dumförklara sig själv än att ifrågasätta något. Tänk efter lite själv så kanske du märker hur dumt det låter. Och du, tro inte att vi missar några sex man på banan för bortalaget...

Jag gillade FÄR förut. Det var alltid bra matcher mot dem. Men förra säsongen händet något och nu spelar de inte alls lika rolig hockey. Berätta gärna vilka lag som publiken i Kempis gillar. Ja, eftersom vi är mer uppmärksamma mot FÄR än mot de lag vi gillar, alltså.

Att påstå att du "bevittnat detta fenomen" i Kempis är ju också bara löjligt. Hur många icke-FÄR-matcher åker du upp till Kempis för att se? Jag gissar på jättefå.
Kommentera

Dream Team:

I situationen när Lärking blåste för icke-blockeringen var Hento inte uppvaktad alls. Förutom att Milo åkte bakom honom och petade in pucken när den hade glidit emellan hans ben, men det kan knappast räknas. Nä, det var nog helt enkelt någon sorts kortslutning i Lärkings hjärna som fick honom att glömma hur man räknar till ett-två-tre sekunder.
Kommentera

Dream Team: "Ja, det var alltså jag som beskrev det hela fel. När Timrå mötte MoDo senast, så agerade man på ett speciellt sätt mot Krizan... frågan var alltså om MoDo gjorde på ett liknande sätt, som ofta händer under slutspel, att man låg på hårt när Hento hade pucken under sig?"

Japp, så var det, likadant mot krizan.
Kommentera

knaskamilla: Det är ju allmänt känt att modoiter inte gillar FBK, alltså kollar publiken nogrannare när FBK är på besök, jag har själv bevittnat detta fenomen i kempe.

Tänk att så fort du eller någon här blir ifrågasatt, så har jag sjunkit till en lägre nivå, är det förbjudet att ifrågasätta?
Måste du alltid kasta skit när man ifrågasätter? det tyder på att du inte kan föra en normal diskussion.
Kommentera

knaskamilla: Ja, det var alltså jag som beskrev det hela fel. När Timrå mötte MoDo senast, så agerade man på ett speciellt sätt mot Krizan... frågan var alltså om MoDo gjorde på ett liknande sätt, som ofta händer under slutspel, att man låg på hårt när Hento hade pucken under sig?
Kommentera

Frisco:

Jag förstod inte heller vad han menade, men jag tror att han kanske menar tvärtom. Alltså - gjorde MoDospelarna en Timrå mot Hento. Eller?
Kommentera

Dawidovski:

Men sluta. Nu har du ju nått en lägre nivå än vad man kunde tro om dig, till och med. Du menar alltså att bara för att vi möter FÄR så upptäcker vi felaktiga byten? Hade det varit BRY, LUL, LEK, MOR, DJU, FRÖ, LIN, TIM, HV7 eller SÖD så hade alltså bortalagets byten varit lika felaktiga, men vi hade inte tittat lika noga? Omg.
Kommentera

Modoante: "det är ju allmänt känt att fbk är bra på att fuska med bytena."

Konstigt att det bara är modoiter som säger så? det måste vara nåt med publiken i ö-vik, det sa ju tom. virus under sändningen.
Kommentera

Dream Team: "Gjorde FBK-spelarna "en Timrå" mot Krizan i det läget?"

Nu fattar jag inte vad du menar.
Kommentera

Dawidovski: Jo... men på dom lägena så satte vi två mål. Men räknat till press så hade faktiskt Modo fler skott än er i första. Så mycket puck å lite chanser. Om man tittar till statistik.
Kommentera

Dawidovski: det är ju allmänt känt att fbk är bra på att fuska med bytena.
Kommentera

knaskamilla: Lägg av, det där är bara bullshit, bara för att det är FBK som är på besök, så kollar publiken lite extra, är vansinnigt säker på att publiken inte kollar lika mycket efter bytesfusk när tex. frö, HV, LHC är på besök.
Kommentera

För att sammanfatta det hela kan man väl säga att Modo inte gjorde en av sina bästa insatser, men att det inte är helt omöjligt att matchen hade slutat annorlunda om Milo hade fått göra sitt mål där. Alltså kan domaren mycket väl ha avgjort matchen.

Men som redan påpekat måste MoDo skärpa sig om de ska ha en chans. Det håller inte att slarva som t.ex. Hella gjorde när FBK gjorde sitt 2..3-0(?)-mål. Däremot lär vi nog bara kunna drömma om att få se MoDo lyckas med sina PP den här säsongen.
Kommentera

FreddanVF: Var det inte mållägen du räknade från bry-matchen? kommer inte ihåg att det var mål du räknade på efter frö-pressen, fast jag kan ha fel, jag är bara människa.
Kommentera

FreddanVF: Ett "riktigt" mål menar jag ;-) Men alla räknas ju.
Kommentera

Dawidovski:

Jag vet inte, kanske det bara är i Kempis FÄR fuskar så mycket med bytena? Men i sådana fall borde ju domaren i alla fall uppmärksammas på att de brukar göra sådant när de är i Kempis.
Kommentera

Dawidovski: FBK hade ett mål i PP. Och det snurrmålet i den pressen du nämnde. Alltså ett mål som facit av pressen. Det andra tog Krizan... Var väl 4 skott till han tog då eftersom ni hade 7 skott på mål i första. Och 3 av dom gick i mål. Ett på ett rejält backmisstag, det andra på Mattssons skott och det tredje i PP. Så så mycket utdelning fick inte ni heller...
Kommentera

FreddanVF: "Han missade en rejäl tripping när en Modospelare var fri. Kanske inte straffläge. Men sånt ska man inte släppa."

Japp, det var fel, efteråt fick ju vi några utv. med oss, det var då några på H-höger tappade rösten;-)
Kommentera

Modoante: "svårt attt ta bort klubban om den hålls fast av motspelaren."

Håll med om att det måste va rätt så knivigt för domaren att se vem som syndar i en sådan situation? om jag inte missminner mig så var lärkan en bit ifrån också.
Kommentera

Frisco: Gjorde FBK-spelarna "en Timrå" mot Krizan i det läget? Ja, att de gjorde allt de kunde för att checka hårt på honom? Om det var så är det väl inte konstigt att domaren valde att blåsa. Men jag kan förstås ha fel.
Kommentera

knaskamilla: "Tydligen är det ju inte bara för MoDospelaren att ta bort klubban, eftersom Lärking blåste för utvisning när Tussilago försökte göra det."

Ok
Kommentera

FreddanVF: "Frölunda spelade ut Brynäs i andra perioden igår. Trots det fick man bara 4 bra chanser. Så det beror ju på vad man skapar också.

2-0 målet var snyggt, det "äcklet" ;-) spelade fram till."

FBK var tillräckligt dominanta för att skapa några fler mållägen än 4 iaf:-) betyder det att FBK var mer dominanta än FRÖ mot bry?

Japp, det var jäkligt gött, ibland visar ju kåberg att han kan lira riktig hockey också, grymt snygg snurrpass, tror det var timander som blev bortsnurrad där.
Kommentera

Dawidovski: Ja.
Kommentera

Dream Team: Lärking blåste av direkt. Absolut direkt när han den lille Luleiten trodde att han hade pucken. Om Lärking haft lite fingertoppskänsla så hade han väntat 2/10 innan han blåste. Hento var inte attackerad alls vid tillfället och den oerhört tidiga avblåsningen var bisarrt tidig.
Kommentera

knaskamilla: "Har någon påstått att det var det?"

ja, mer eller mindre, har knappt läst om någon som klagat på modos tafatta försvars/powerplay/boxplayspel.
Kommentera

knaskamilla: "Det är inte Krizan som ska behöva höja sig, det är laget som inte ska lämna honom ensam. Jag tror att han var ganska irriterad på den ickehjälp han fick av utespelarna idag, faktiskt."

Såg att han sprätte iväg pucken med jämna mellanrum med målvaktsklubban, och såg hyffsat uppgiven ut... han spikar säkert igen i nästa match, jag har ju drömt mardrömmar om denne krizan, och dom kommer nog att besannas tror jag.
Kommentera

Dream Team: Lärking stod rätt bra till. Men han väntade inga tre sekunder på att blåsa. Han erkände misstaget sen med att flina bort mot Modobåset.
Kommentera

knaskamilla: "Jag tycker också att domarna ska koncentrera sig lite extra inför nästa match på att lära sig räkna spelare. De borde ju ändå veta att Färjestad är ett lag där man då och då kommer att behöva kunna räkna spelare när man dömer matcher med dem som ena part."

Varför är det bara ett känt fenomen i kempehallen? är det för att publiken koncentrerar sig på sina hemmalag mer i andra arenor?
Kommentera

Frisco: Var Lärking i en position där han hade möjlighet att se pucken i det läget när Hento inte hade blockerat pucken. Den situation som uppkom under OS-turneringen i mötet mellan Kanad aoch Ryssland där det uppstod liknande tveksamheter huruvida pucken faktiskt var blockerad eller inte. I det fallet var det väl lite blandade tveksamheter vad gäller domarens avblåsning, då en domare alltid ska blåsa av spelet om han inte ser puckuschlingen, men var pucken egentligen blockerad?

Det kan kanske ha varit ett liknande läge här, där Lärking inte såg pucken, och därför valde att blåsa av?
Kommentera

« · 688374 · »