1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - FBK 060311 (kvart 1)

« · 688275 · » Till forumet

Sv: MoDo - FBK 060311 (kvart 1)
Dawidovski: Han missade en rejäl tripping när en Modospelare var fri. Kanske inte straffläge. Men sånt ska man inte släppa.
Kommentera

Dawidovski: svårt attt ta bort klubban om den hålls fast av motspelaren.
Kommentera

Dawidovski:

Tydligen är det ju inte bara för MoDospelaren att ta bort klubban, eftersom Lärking blåste för utvisning när Tussilago försökte göra det.
Kommentera

Frisco: Nej, det var ett felbeslut av lärking! avgjorde det matchen tycker du?
Kommentera

NuMo: "För att bekräfta att regler inte är till att följas så förtydligade han genom att visa ut Tozzolino för att någon färjestadare valde att placera en klubba under armhålan på honom. Egentligen så är ju det inte tillåtet, men inte i Lärkings värld. Efter det var det egentligen ingen match egentligen. "

Ja, det var ju solklart att det avgjorde matchen till FBKs fördel...
Klubbor åker upp under armhålorna ofta under en match, domaren tar utvisning ibland, och ibland så håller även killen med klubban under armhålan fast klubban allt för länge, och åker därmed ut, nytt fenomen?
Det är ju bara för modospelaren att ta bort klubban, svårare är det inte.
Kommentera

Dawidovski: Dominanta och dominanta. Dom skapade inte speciellt mycket trots stort puckinnehav. Sen att man åker runt och har puck är väl inget att hissa. Frölunda spelade ut Brynäs i andra perioden igår. Trots det fick man bara 4 bra chanser. Så det beror ju på vad man skapar också.

2-0 målet var snyggt, det "äcklet" ;-) spelade fram till.
Kommentera

Dawidovski: Modo var inte bra men det bortdömda målet blev ju ganska avgörande tyvärr.sen var det inte pga dommaren vi förlorade men han var fan inte bra.
Kommentera

FreddanVF: "Jag är inte imponerad av Färjestad."

*asg* Du råkade inte se att Färjestad dominerade långa stunder av första perioden, och stora delar av matchen?
Kommentera

Dawidovski:

Har någon påstått att det var det?
Kommentera

Dawidovski: Jag gillar FBK när vi möter dom i final ;-)

knaskamilla: Jag säger inte att det var Krizans fel. Men han såg osäker ut genom hela matchen. Mycket returer och tappade pucken bakom mål och nästan i mål en gång. Men på målen var det inte hans fel. Snarare dött försvarsspel, ungefär som Frölunda ibland. Nonchalant. Lite tråkigt att ni inte kunde sätta mål i 5:3 i början också.
Kommentera

knaskamilla: "Lärking, ja. För det första blåste han för blockering när det inte var blockerat, och bestal därmed MoDo på ett mål. För det andra gjorde han ett antal felbedömningar, både när han blåste och när han valde att inte blåsa. För det tredje fixade han PP för MoDo några gånger - och vi är inte bra i PP.

Sen var det några linjedomare som gjorde skumma bedömningar också. Hur det kan vara offside när pucken inte ens nuddat linjen är t.ex. en intressant fråga."

Men var det domarens förtjänst att Färjestad vann matchen? i övrigt så var väl modo lysande va?
Kommentera

FreddanVF:

Det är inte Krizan som ska behöva höja sig, det är laget som inte ska lämna honom ensam. Jag tror att han var ganska irriterad på den ickehjälp han fick av utespelarna idag, faktiskt.
Kommentera

NuMo:

Du har naturligtvis alldeles rätt. Jag tycker också att domarna ska koncentrera sig lite extra inför nästa match på att lära sig räkna spelare. De borde ju ändå veta att Färjestad är ett lag där man då och då kommer att behöva kunna räkna spelare när man dömer matcher med dem som ena part.
Kommentera

FreddanVF: "Kopierar Wallinheimo gör han det också. Försökte filma till sig en utvisning när en Modospelare åkte förbi honom. Faller ned på knä. Ni har en som tar över traditionen där..."

Hur vet du att han försökte filma? det syns på din skrivning att du inte alls gillar mitt lag.

Kan hålla med om att Hento släppte ett par enkla, han måste upp minst ett snäpp när krizan och för eran del "förhoppningsvis också backarna skärper till sitt spel"
Kommentera

Dawidovski: "domaren gjorde väl allt för FBK va?"

3 sekunder för Lärking var visst endast 3 hundradelar.
Blåste av när pucken låg fri i målgården och Horova hade bara behövt sätta dit klubban. Mer än så var det inte. En horribel avblåsning. ett feldomslut till Färjestads fördel. En domare ska INTE blåsa av när pucken inte är blockerad. Men du kanske tyckte att det var rätt gjort av Lärking?
Kommentera

Dawidovski: Nä han glänste inte idag det kan jag hålla med om. Men han gjorde ett par stiliga räddningar. Fast väldigt många Brynäsare trodde Salo skulle vara som en Schweizerost och han spikade igen. Så det går väl åt båda håll. Men Hento är i stort sett likadan som vanligt. Släpper ett par enkla.

Kopierar Wallinheimo gör han det också. Försökte filma till sig en utvisning när en Modospelare åkte förbi honom. Faller ned på knä. Ni har en som tar över traditionen där...
Kommentera

knaskamilla: Ja, alla såg ju hur han bestal Modo ett klart mål när han valde att skita i regler som har med blockering att göra. En domare skall ju välja att följa reglerna trodde jag... För att bekräfta att regler inte är till att följas så förtydligade han genom att visa ut Tozzolino för att någon färjestadare valde att placera en klubba under armhålan på honom. Egentligen så är ju det inte tillåtet, men inte i Lärkings värld. Efter det var det egentligen ingen match egentligen. ( Det var det inte innan heller iofs.) Jag bevarar mig svar från Vowvow eftersom han inte förstår vad jag pratar om.

Ställde mig tyvärr någon sekund försent ovanför spelarutgången. Tänkte kasta ner en hundralapp till Lärking och be honom köpa någont fint till frugan, den billige jäkeln.
Kommentera

knaskamilla: Ja idag var man inte imponerad av Lärking. Hade varit intressant att se vad som hade hänt om ni hade fått mål där han var för tidig att blåsa. Krizan blandade och gav han också. Och Damgaard lät Prestberg promenera in å sätta dit ett lätt mål. Med Krizan i form så vänder ni detta. Jag är inte imponerad av Färjestad. Dom är bara griniga. Rostfrillan åker ju till domaren titt som tätt och gnäller.
Kommentera

Lärking, ja. För det första blåste han för blockering när det inte var blockerat, och bestal därmed MoDo på ett mål. För det andra gjorde han ett antal felbedömningar, både när han blåste och när han valde att inte blåsa. För det tredje fixade han PP för MoDo några gånger - och vi är inte bra i PP.

Sen var det några linjedomare som gjorde skumma bedömningar också. Hur det kan vara offside när pucken inte ens nuddat linjen är t.ex. en intressant fråga.
Kommentera

Dawidovski: jag Lärking blåste ju bort ett korrekt modomål och bra var han inte.
Kommentera

Frisco: Inget är fel, vill bara höra lite fler klaga på att det var domaren som gjorde att FBK vann matchen, domaren gjorde väl allt för FBK va?
Kommentera

knaskamilla: "Skogås-Roffe köpte den för 25 000, om jag inte minns helt fel. Det står iaf på åffisjella om du vill dubbelkolla."

Haha, Snacka om rätt person som köpte den - finns troligen inte en mer hängiven modoit söder om Stig. Bifogar en bild från i november där denne man nöjd visar upp sin missfärgade Fårrd: Jag hoppas han reklamerade de otäcka rostblafforna eller vad det är. Lägg också märke till den otäcka modellbeteckningen.

www.shell.linux.se/wlind/images/051119_BIF_MoDo/P1150117_S.JPG

PS. Eftersom bilden är gammal får ni lägga till lite rynkor, grått hår och pondus.
Kommentera

Dawidovski: Vad är det för fel?
Kommentera

Paddan: "Men det där samtalet med Krizan föregicks ju av ett långt samtal mellan Kåberg och Lärking, varpå Lärking nästan direkt blåser av och ställer sig förmanande och "läxar upp" Krizan."

Kåberg snackar ju också slovakiska, så förmodligen hade väl krizan sagt något olämpligt.
Kommentera

AM: Sorry, ditt namn kom med på något vis, den där jäkla besvara funktionen:-)
Kommentera

Paddan: "Det verkar som att den enda Lärking lyssnar på är Kåberg, för så fort Kåberg påpekade något så var domaren där och kikade eller vinkade avvärjande."

Det är klart att domaren lyssnar på en så lysande stjärna som Kåberg, han har ju alltid något vettigt att säga;-)
Kommentera

Dawidovski: Blanda inte in mig i annonsen som var i ÖA tack.
Kommentera

FreddanVF: "Någon borde sänka Kåberg också. Han är alldeles för stöddig."

Ja, och alldeles för duktig passningsläggare också, oj!!! vilken pass han la till mattsons mål!!! snurrpass och mål.
Kommentera

Nej, nu får alkoholdemonerna ta över... god kväll!

Kommentera

knaskamilla: Aha, på så sätt. Tja det kan nog vara en intressant resa. Rena fyndet om man ska tro värdet enligt GO-Sport.
Kommentera

Paddan:

Skogås-Roffe köpte den för 25 000, om jag inte minns helt fel. Det står iaf på åffisjella om du vill dubbelkolla.
Kommentera

FreddanVF: "Ni får äran att stoppa FBK från sin första final på flera år. Hoppas ni grejar det. Men det ska inte vara några problem. Inte med er målvakt."

*asg* jo, Krizan var ju verkligen klockren idag, eller inte! Men det kan svänga fort i en matchserie, vi har ju sett att krizan kan spika igen matchen efter att han gjort en sämre match.

Nog för att det mesta inte var hans fel, eftersom modos försvarsspel var lika med sömntutor.
Kommentera

knaskamilla: Förresten, hur många ören gick den där NHL-resan på? Själv hade jag nog med sjå i periodpausen att köpa kaffe och samtala med mina kamrater för att försöka lugna nerverna
Kommentera

Paddan:

Det finns också en möjlighet att om ria-ra stannar hemma på onsdag så vinner vi den matchen. Men det kan förstås bli sista matchen i Kempis ändå.
Kommentera

AM: "Revansch!
Kom och se modo spela frillorna av kåberg, ledin och det andra "mys-killarna" i färjestads bollklubb."

Jepp, Färjestadkillarna åkte verkligen runt och myste ikväll...
Väldigt bra arbetsinsats av killarna, domaren ska ha en stor eloge, vi kanske hade lite fördel av honom, men i det stora hela, väldigt bra domare!
Modo satte inte sina 5-3 lägen, det gjorde FBK.
Kommentera

knaskamilla: Det verkar inte bättre. Som det ser ut just nu så blir matchen på onsdag den sista elitseriematchen i Kempehallen om man inte orkar mobilisera krafterna på måndag. Dessutom så skulle jag säga att det var ett väldigt bra beslut att inte förlänga kontraktet med P & P för så håglösa som de sett ut efter jul så hade de ändå inte varit till någon nytta.

Nä, nu kanske det är dags att demolera lite hjärnceller på ett eller annat sätt.

Kommentera

Paddan:

Aha. Så det var alltså Kåberg som lurade i Lärking att det går att prata med Krizan?
Kommentera

knaskamilla: Men det där samtalet med Krizan föregicks ju av ett långt samtal mellan Kåberg och Lärking, varpå Lärking nästan direkt blåser av och ställer sig förmanande och "läxar upp" Krizan.
Kommentera

Dessutom håller man på att bli nedsprungen av någon sån där kortklippt huligan från Sollefteåhållet och någon långhårig rackare från ungefär samma riktning. Det var tydligen någon form av väldigt akut halvljuskontroll.

Kommentera

Paddan:

Jag tycker att Micke P i alla fall såg ut att vara med i matchen ibland. Men som sagt, nog borde man ha varit med redan från nedsläpp.

Roligast idag var när Lärking talade om ett och annat för Krizan. Hur kan han inte ha fattat att Krizan inte förstår? Eller, roligast kanske var när Harald bytte ut Salle efter att Kåberg hade försökt reta upp honom...hmm...kan inte bestämma mig.
Kommentera

Frisco: Det verkar som att den enda Lärking lyssnar på är Kåberg, för så fort Kåberg påpekade något så var domaren där och kikade eller vinkade avvärjande. Men den här matchen kan ingen av tränarna vara nöjd med Lärkings insats. Silar mygg och blandar grogg på kameler eller hur det nu är man säger.

Fast för att kunna vinna mot FBK krävs det att man är på tårna redan från nedsläpp och det är verkligen inte MoDo idag, framförallt inte herr Damgaard som verkligen inte borde få förnyat kontrakt nästa säsong. Frågan är om det är någon MoDoit som får godkänt denna match, möjligen Nilsson och Dallas som slapp vara med på isen denna match. 

Kommentera

wap.hockeysnack.com
Wallin får bort våran Wargh direkt. Skäller ut Wargh när denne försöker ta sig till båset. Fult av #15. I övrigt så är man imponerad av Lärking. Plockar allt och sen ingenting och sen allt igen och sen ingenting. Jämn nivå? Nja, ingen nivå alls. Lärking gjorde nog en av sina sämsta matcher någonsin.
Kommentera

Lite tråkigt att Lärking ska döma bort er som han gör. Får hoppas ni klarar av att vinna mot både domare och motståndarlag i nästa period. Och göm pipan för Lärking. Han blåser lite väl tidigt ibland.

Någon borde sänka Kåberg också. Han är alldeles för stöddig.
Kommentera

Deas:

Lika bra att flytta till Hudiksvall då...
Kommentera

Förlorar vi första hemma är det kört. Allt går åt helvete :(
Kommentera

Äntligen!!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hmm. Kan man värva en PP-femma? Vi borde nästan göra det inför nästa säsong.
Kommentera

Nu bär det av till O'learys i Åre! Må Hento skita slutspelsknäck!
Kommentera

Ni får äran att stoppa FBK från sin första final på flera år. Hoppas ni grejar det. Men det ska inte vara några problem. Inte med er målvakt.
Kommentera

Poffa: Fantastiskt rolig Banner, kred till skaparen. Snart drar väl flera av er iväg mot hallen eller pub så jag passar på redan nu att önska er all lycka under dagen. Själv får jag nöja mig att bevittan sveriges bästa målvakt på storbildstv.
Kommentera

« · 688275 · »