Frisco:
På direkt order från AM kommer här bilden på banderollen:
Dragan 2k:
Jag bryr mig näppeligen i vad Ros tycker. Han försöker bara skapa nyheter genom en avvikande åsikt. Ungefär som Wikegård, fast lite mer stillsamt och i skriftlig form.
Lumber Jack:
Och bloggaren på Sportbladet tyckte att det var rätt med en extra match.
Heja Disciplinnämnden, nu har man beslutat att Peter Öberg inte får vara med på isen i matchen imorgon.
" Nämnden finner att Peter Öbergs tackling inte tar rakt i ryggen på Peter Nordström utan tacklingen sker mer mot sidan och axeln på denne. Däremot hoppar Peter Öberg in tacklingen med kraft när Nordström befinner sig vid sarg. Tacklingen är därför av ett vårdslöst och riskfyllt slag, även om den inte kan sägas vara lika allvarlig som en ren tackling i ryggen.
Mot denna bakgrund finner nämnden att Peter Öberg bör åläggas avstängning, motsvarande sammantaget två matcher (inklusive den automatiska avstängningen)."
Poffa: Tänka sig att man måste sätta sig ner och specialstudera varenda match MoDo spelat för att komma fram med en lista som nog till och med jag hade kunnat plita ner. Något som också Harald instämmer i:
"Modo-coachen Harald Lückner skrattar åt den hemliga listan.
- En sak är säker, man behöver inte ha någon doktorshatt för att sätta ihop de där punkterna. Knappast heller vara målvaktstränare."
Sedan så har vi då den där #8 som stannade kvar för att lukta på Krizans blommor.
" På vår fråga om vad slovakiske backen Martin Sevc sa när han gång på gång skickades fram för att "snacka" med Krizan sa målvaktsfantomen:
- Det han sa passar inte för att översättas i tidningar. Vi kan säga att det var hemligt snack, men jag förstod vad han sa"
Paddan:
[att oattackerad tappa ut pucken ur zon gång på gång.]
Är det något positivt?
Poffa: Äh, den enda anledningen till att Green är kvar är för att ingen annan vill spela med gröna klubbor.
Om det är bullbaket som avgör en backs storhet, sätt i sådana fall Damgaard på en veckas nonstopbakning så han kanske någon gång faktiskt kan lyckas med att ta emot en passning från två meters håll, eller att oattackerad tappa ut pucken ur zon gång på gång.
Lumber Jack:
Timander (ett M, LJ) var strålande igår. Spelar han sådär så riskerar vi tappa honom till NHL igen. Fast risken är nog liten, längtan hem till bullbaket hos svärmor skulle nog bli för stor.
Frisco: Pasi berättar om målen
1-0: "Janne (Pardavy, reds.anm.) vann pucken i hörnet och jag hade på känn att han skulle spela in den framför kassen. Jag sökte upp en bra position, fick pucken och drog den på backhand högt upp i mål"
2-0: "Modo vann tekningen i anfallszon med tio sekunder kvar. Tobias Enström fick pucken och om fortsättningen berättar Pasi:
Det där är inövat, jag visste att "Tobbe" skulle lägga över pucken till mig. Siktade gjorde jag dock aldrig utan jag tänkte bara att jag skulle skjuta riktigt hårt mot mål. Jag är inte helt säker, men tror att pucken gick in under armen på målvakten."
Paddan: Inga bud än. Är du inte lite sugen i alla fall.
[url=www.sportauktion.nu/showauction.php?id=2154]
Paddan:
Varför håller Pardavy i telefonen och extra-antennen?
Han den där tränaren Johnson låter ju inte alls bitter.
[url=allehanda.se/webb-tv/inslag/0315modfarjx.wmv]ÖA-Tv från pressisen[/url]
OH AH Touminen säg OH AH Touminen!!!
[bild]allehanda.se/artikelbilder/2006/11/b_060315204312_1.jpg[/bild]
McFire:
Inför matchen i onsdags.