1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506650 inlägg · 4103 ämnen

Modo - FBK

« · 1652820 · » Till forumet

Sv: Modo - FBK
Man kan bara skratta åt vårat powerplay spel. Vi skulle haft ledningen med 3-0 minst om vi haft ett powerplay spel men istället gör vi självmål och slarvar. Nä Nu måste fan det komma in några nya spelare fort som fan om det ska gå att vända på detta. För vi kommer ej överleva ett kval heller med det powerplay spel vi har idag. 
Kommentera

ULTIMAVICI: 2mål på Nättinen. Synd dom var i samma mål i olika perioder bara...
Kommentera

Monno: Då tar vi en skitutvisning bara för sakens skull..
Kommentera

Monno:

Tar inte Kempe extremt många onödiga utvisningar?

Kommentera

Den obligatoriska tavlan....
Kommentera

Måste ju säga det att hade Svartvadet agerat tidigare och plockat in 2 riktigt jävla bra forwards och vi bytt tränare innan hade vi legat 10a nu. För försvarsspelet är riktigt jävla bra nu. Men då har vi ju för fan inge anfall samt att vi tappa våran bästa offensiva pjäs.
Kommentera

Monno:

Nu tror jag vi kan ha ett avgörande. det här känns inte bra.

Vi är spetslösa framåt och virriga bakåt.

Modospelarna åker ju mer eller mindre in i varandra när vi jagar färjestadare.

Kommentera

Cyklob: Hade Svartvadet haft pengarna så. Nu är det bara löjligt att spekulera, för med ditt resonemang hade vi varit i Timrås situation.
Kommentera

Bad_Brett: rätt odisciplinerad överlag, bra med pucken, i övrigt finns det en del att jobba med.
Kommentera

popcorn: Bra av Reideborn, men så där ren får man för fan inte stå.
Kommentera

NuMo: Den här matchen påminner väldigt mkt om dom senaste matcherna vi spelat. Och förlorat på slutet...
Kommentera

Monno:

Modo är väldigt bajsnödiga...

Kommentera

Monno:

Vi får nog hoppas helt på turen och färjestads oförmåga. Vår oförmåga är lite större.

Vi gick nyss bort oss med tre man när vi skulle anfalla. Ett dåligt pass per anfall räcker.

Fast vi har blivit ganska bra på sarg ut i alla fall. Det är viktigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Kan ingen bara gå rakt på mål, i alla fall en gång.

Fin basket screen av färjestad.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Ganska talande, en spelare drar 3 färjestadsspelare, lyckas direkt efter passa en färjestadback...
Kommentera

Och där var det klart med kval nu är det kört. Helvete..................
Kommentera

Modo vågar inte vinna
Kommentera

Där ser ni varför jag tycker att Adam inte passar som etta, det går in alldeles för många höga puckar.
Kommentera

Era tvåbenta äckliga parasiter till domarhelveten
Kommentera

henkeiskogen: där kom den, ny tabbe
Kommentera

henkeiskogen: Tycker domarna tagit för det mesta. Symptomatiskt att man släpper den trippingar på Djuse då. Suck.
Kommentera

Cyklob: Är det redan, sämre psyke var länge sedan ett lag i SHL hade. Inte ett riktigt anfall i 3:e
Kommentera

popcorn: Det är sant, men att han varit etta är för att Ullmark varit sämre såklart. Dock tycker jag att Reideborn varit bra idag.
Kommentera

Cyklob: Ähh det var länge sen det.
Kommentera

Modo Hockey och Edmonton Oilers är mina lag.. Behöver jag säga något mer? 
Kommentera

J F K:

Nu måste målvakt ut och  Breasher in.

Redigerad kommentar

Kommentera

Randy Marsh: Inte straff? Kontroll på pucken, fri 2 meter från målvakten....
Kommentera

Randy Marsh: Hade ju kunnat bli fem mot tre om domarna följt regelboken. Tollefsen var inte ens den som hakade mest.
Kommentera

Tappra människor som står och sjunger en Torsdagkväll i FC när Modo plockat målvakt med ca 1 minut kvar. Istället för att tänka på att få ut bilen så snabbt som möjligt.
Kommentera

Passningar snälla.
Kommentera

Patrik Källstr: I sex mot fyra och modo ska göra mål så spelar man Torp på backen och Påhlsson. Hur i hela helvetet är det tänkt? Det är inte de två första jag tänker mig och säkert extremt få andra:(
Kommentera

Nä, vilket loosergäng.

Foppa går till historien igen. Inte som han tänkt sig.  Eller? Vi får väl se. det går nog bra.

Kommentera

J F K: Ja hur i helv... man gång på gång kan ställa Torp på blå i PP säger hur dåliga vi är.
Kommentera

J F K: Jag kan förstå att Påhlsson är inne och tekar. Torp förstår jag inte alls...
Kommentera

Nä, där försvann mitt hopp om att undvika kvalserien. Nu orkar jag inge mer.. Är så fruktansvärt jävla besviken så jag tror jag går och dör. Ses i kvalserien. Hörs hej
Kommentera

NuMo: Ja det är ju massor av poäng att spela om än...
Kommentera

Nieminen: Ja hua, det är ingen fara.
Kommentera

Randy Marsh: Vinstchanserna i ett kval är väl knappt högre än 50% längre. Svårt att se detta gäng klara av den press som ett kval innebär.
Kommentera

Dexter : Så är det så lika bra ställa in sig på allsvenskan. Klarar dom ej av pressen nu kommer pressen på spelarna att öka 1000% i ett kval och det pallar ej detta lag av. Samt att laget är ju för dåligt byggt från början och dom allsvenska lagen kommer värva ännu mer innan kvalet och förstärka.
Kommentera

Leksand och Brynäs vinner!! Modo - Västerås Ik bäst av 7. Vem ska göra målen i modo då? Vi kan ju inte vinna med 1-0 varje match. Svarten måste göra ett jävla jobb nu.
Kommentera

Nieminen: ska modo vinna måste man leda med 3-4 mål inför sista perioden. Kommer bli kval
Kommentera

Steken84:

Om vi åker ner i allsvenskan så tar våra juniorer upp oss igen... Kanske tar ett par år men. Att åka ner får väl helt enkelt bara ses som en tillfällig biverkning och ett tillfälle att spöa lillebror.

Kommentera

Dexter :

Håller med. Det sjuka är att om vi hade haft ett bra powerplay så hade vi kanske varit på säker mark nu. Det MÅSTE förbättras annars åker vi tyvärr ur SHL. Det är en gåta hur vi inte kan bli bättre...

Kommentera

Steken84: Vi har inga pengar säger ju JFK hela tiden, det han ej verkar förstå är att om klubben åker ur så är det konkurs direkt. Håller man sig kvar så får man snåla lite nästa år och bygga laget annorlunda man går inte i konkurs om man håller sig kvar det viktigaste är att rädda denna säsong nu. Gö Om Gö Rätt. Man måste våga värva nu och ställa in sig på kvalserien. Då kan man klara sig kvar annars har vi inget hockeylag längre.
Kommentera

Cyklob: klart det finns pengar men inte hur mycket som helst. Förstår inte hur man inte kan få externa finansiärer att hjälpa laget. Vem från Ö-vik vill se modo ramla ur shl? Är inte modo hjärtat i staden?
Kommentera

Cyklob: Vi har ju varit på gärsgården många år nu. Vi kan inte göra som Timrå varje år, för då är det konkurs. Visst finns pengar sedan nylander drog, men vi kan bara värva för värvades skull. Det måste till bra spelare också.
Kommentera

J F K: Äntligen är vi eniga, vi ska inta bara värva för skojs skull. Det som ska in ska vara bra klass gärna en spelare som man vet vem det är och vad han går för. Nu tror ju jag tyvärr att en spelare vänder ej på detta lag så antingen får man skita i att värva eller värva fler en än så ser jag på saken.

Om vi nu lyckas rädda denna säsong kräver jag att styrelsen förklarar hur årets lag kan kosta lika mycket som fjolårets lag får inte ihop den mattematiken.
Kommentera

Cyklob: Jag tror inte att det här laget kostade som förra årets heller.
Kommentera

J F K: Kanske måste göra som "familjen Färjestad" och titta över kostnaderna på kansliet ännu mer för att rädda det som kan räddas ,,,,,,,, SHL platsen !

Vi kanske inte behöver 17 st (ironi) som jobbar med Ekonomi:n eller med marknadsföringen .

Satan vad frusterad man känner sig !!!!!

Någon fler som känner samma sak ?????

Kommentera

Patrik Källstr:

"Om vi åker ner i allsvenskan så tar våra juniorer upp oss igen... Kanske tar ett par år men. Att åka ner får väl helt enkelt bara ses som en tillfällig biverkning och ett tillfälle att spöa lillebror."

Fattar du inte att om Modo åker ner i Allsvenskan kommer "våra" juniorer spela i andra klubbar. Precis som Carl Grundström, Gustav Possler, Sebastian Aho och Lukas Wallmark med flera är Björklövens Juniorer...

Kommentera

« · 1652820 · »