1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514704 inlägg · 4113 ämnen

MODO fick Luleå

« · 62452 Till forumet

Sv: MODO fick Luleå
Lycka till MoDo, nu är det er tur (att ta guld). Mitt tips: MoDo-Lule 4-1 i matcher, sedan blir det Dif i semi: 4-2 i matcher. FBK i finalen, 4-3 i matcher.
Kommentera

Helt klart kommer MoDo att vinna, i en serie om bäst av sju vinner alltid det bästa laget.

Men, invänder nog säkert någon vän av ordning, ifjol vann ju Luleå trots att de var ett sämre lag !?!?

Bara lugn säger jag, det var undantaget som bekräftade regeln.

Så nu har MoDo, om inte det psykologiska så i alla fall det psykadeliska övertaget på hockeydestruktionen från Mikael Renbergs grannkommun.
Kommentera

Klokt sagt, Lumber Jack.
(Från en som jobbat som just Lumber Jack)
Kommentera

För er som har missat att höra detta från mig på annat sätt: MoDo åker ur i fyra raka. Detta vet jag för att:
- på fredag kan jag inte se matchen, eftersom jag inte har C+ zap
- på söndag, tisdag och torsdag kan jag inte se några matcher p.g.a. att jag är i fucking Edsåsdalen.
Murphy says "for wins in a row for Luleå".

Dock, som scim sa, så gäller tydligen Murphys lag för Luleå också, och de har inte konsekventvinkelsteorin att stödja sig på (om man ska tro scim).

Dessutom brukar det aldrig bli som man tror att det ska bli, vilket innebär att eftersom jag tror att de åker ut fyra raka så gör de inte det. De kanske åker ut med en vunnen match? Fast nu tror jag ju på det också, vilket har eliminerat ännu ett alternativ... Ska jag fortsätta tro på saker, eller ordnar det sig ändå?
Kommentera

Murphy sucks bigtime! På söndag tar jag folkan upp till Domsjö och bevittnar tidernas storspel av MoDo (hoppas jag!)... Revansch för fjolårstorsken i kvarten!?
Kommentera

knas: Varför känner man igen sånt här snack? Jag vet att du är nervis så att brallorna från -70 fladdrar som en presenning för vinden.

Du hoppas att dom vinner men vågar inte säga det rakt ut eftersom du vet att Luleå kan vara ett spöke för Modo, men jag ska trösta dig, ni går vidare!

O om nu mot förmodan skulle missa semi o TIK missa ES så lovar jag dyrt o heligt att aldrig mer gå på hockey!!!

Det är ett vågat vad eller.....? :)
Kommentera

« · 62452