1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511640 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

« · 2785941 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vad händer med gamla klassiska MoDocupen? Förr om åren var det många lag från hela landet, bara från Stockholm ofta runt 4-6 lag och även en del utländska lag, och ofta deltog så många lag att det var flera grupper. Men i år endast 5 lag (MoDo, Timrå, Björklöven, Haparanda och Trångsund).
Kommentera

Karin är en av de bästa speakers i ligan helt klart. Fantastisk! Och att Janne ändå höll på till 87-årsåldern är imponerande.
Kommentera

jonsson: Vad höll Nybro på med?
Kommentera

jonsson: Tex dominerar!
Kommentera

Håller Djurgården på med?
Kommentera

Verka bli en bra batalj mellan BIK-DIF, händer allt utom mål.
Kommentera

Smurfen: Benson har kommit in på ett bra sätt förutom just avstängningen där.
Kommentera

Smurfen:
Förvisso mot ett sjukt dåligt försvar och usel målvakt, men starkt ändå..
Kommentera

Vårat senast nyförvärv : avstängd direkt

Lövens nyförvärv : 2 mål direkt
Kommentera

Karlin snackar..
Kommentera

Thors 22: Ahh....är det sådär JFK ser ut???
Kommentera

KB: Ska bli intressant att se Theo tillbaka hos oss med självförtroende efter sin tid i ÖIK.
Kommentera

Rödluvan: 14 borde det vara. Helt sjukt.
Kommentera

KB: Hur många förluster har dem i rad nu?
Kommentera

KB: Synd bara att han får igång produktiviteten dagen innan uttagningen av JVM-truppen.
Kommentera

Thors 22: LP målade för Östersund för en stund sen. Ass på Kilpinen.
Kommentera

sargad: Bra där, du hänger ju med trotts att du ät tikare :)
Kommentera

Thors 22: Genuin Modoit och enögd alltså.
( Ni får ursäkta, kunde i låta bli det upplägget :-)
Kommentera

Ett Kiss-fan som är en genuin MoDoit!
Uppladdat:

450x300-img7463_0.jpegimg7463_0.jpeg

Kommentera

Nån här som är inblandad i MoDo fans insamling till Barnavdelningen på sjukhuset? Har ett ton med leksaker och serietidningar från vinden i Själevad. Verkar nu vara Swishbidrag som gäller, men vill bara kolla här.
Kommentera

FRANS-MICHAEL: Har den största respekt för JFK, även om vi tjafsat hårt mellan varann ibland om annat än MoDo och Löven, haha! Där var vi oftast överens. Han är väldigt insatt i MoDo och sponsorer och annat. Han ska sen ha stor respekt för att ordna hockeytipset för hela Hockeysnack. Fatta det gratisjobbet och kodning han lagt ner på det. Hoppas han bara vilar lite. Jag har gjort detsamma under en period. Kliade i fingrarna, men nyttigt att ta ett break ibland.
Kommentera

modomille: kan inte tänka mig ett tråkigare namn. 0 ambitioner. Bättre ta någon ung oprövad isåfall. AIK är för bra för åka ut oavsett
Kommentera

Rödluvan: Rätt mycket faktiskt. Dessutom en 100-gubbe Melin. Behöver inte vara fel av AIK i detta läge.
Kommentera

snowden: Hahaha. Men framförallt är det bra om JFK kommer tillbaka. Bra för Hockeysnack.

Dessutom förstår han det här med punkt och stor bokstav och sånt, vilket ungdomarna har en del problem med.
Kommentera

Rödluvan: Hahaha vilken parodi. När man trodde att Melin hade gått i pension för länge sen tar alltså över AIK för typ 5:e gången?
Kommentera

Domsjö: Länge leve Bernhard
Kommentera

BobbyG: Jo visst gnälls det en hel del emellanåt och jag har nog också uttryckt vad som kan betecknas vara gnäll också.
Nu tycker väl jag att även JFK kunde gnälla en del också. Inte nödvändigtvis på Modo så mycket kanske mer på domare och andra lag.
Vidare är det ju så att framför man en åsikt som fakta som sedan visar sig vara fel får man nog räkna med att folk påtalar det.
Gäller alla även mig vill jag understryka.
Kommentera

SPOODI: Vad har Melin ens uträttat som tränare?
Kommentera

Rödluvan:

Jag går och väntar på Östersund,
När ska Per Tagesson (sportchef) sparka tränaren Mikael Holmqvist och avslutningsvis sig själv?!
Kommentera

Rödluvan: kaosklubb. Men samtidigt inga fans som bryr sig om ishockey så
Kommentera

BobbyG: Roger Melin tar över AIK. Herregud.
Kommentera

BobbyG: och apropå något annat ska både winberg och ranta spela lite landslagshockey
Kommentera

Knafus: Det är inte så konstigt att JFK inte är aktiv här just nu. Han är otroligt pro-MoDo, kanske till och med den MoDo-supportern på forumet som är mest pro MoDo. Dessutom har han ofta uttryckt sig kritiskt om Brynäs, ibland i ganska hårda ordalag. Just nu är Brynäs Sveriges bästa hockeylag, medan MoDo har haft en mycket tuff säsong och legat sist större delen av tiden. Det förstår vem som helst att det inte är lätt att hantera en sådan verklighet, särskilt eftersom hans tidigare åsikter inte bara visade sig vara något felaktiga, utan kanske de mest felaktiga här när det gäller förhållande Brynäs vs MoDo.

Men att ha fel är inte hela världen. Det handlar bara om att kunna säga: "Jag hade fel, riktigt fel, och jag ändrar mig."

Med det sagt är JFK okså en av de mest kunniga på Hockeysnack. Han må vara enögd ibland, men hans hockeykännedom är svår att ifrågasätta. Dessutom verkar han ha någon form av insyn i klubben, eller så är hans expertis bara så pass stor att det ofta ofta känns så.

Jag skriver inte så ofta som JFK, men jag tycker att det ibland är outhärdligt att diskutera MoDo när det går så här dåligt.
Kommentera

apropå ingenting... linköping borde inte få spela i shl?
Kommentera

BobbyG: Jag gissar också att det är ungefär så det ligger till.

Det kanske ändras nu när det ser ut att vända lite för MoDo.
Kommentera

Cardigan Daffipoff: jag gissar att det är en kombination av att modos bok är otroligt gnällig med samma inlägg varje match och att han hade en enormt hög svansföring vilket gör honom till ett väldigt lätt byte nu när modo har det jobbigt.
Kommentera

Knafus: Helt sjukt, hela anledningen till att jag gick in på HS denna gång var att jag skulle in hos er och snoka lite och kolla om just JFK var något vidare aktiv nu för tiden.

Hoppas att han/hon mår fint.
Kommentera

Rip Kirby: Han kanske bara loggar in och läser lite, jag har ingen aning.
Huvudsaken att han/hon mår bra, ja det gäller ju iofs alla.
Kommentera

Gavelo: Han kommer tillbaka, har ju två viktiga tipstrådar att ta hand om.
Kommentera

Gavelo: Men han var ju inloggad senast igår..?

"Utloggad 2024-12-01 13:41"
Kommentera

Knafus: Halva serien kvar, allt kan hända, vi kan bli toksist men också klara oss undan kval. Serien är upp och ner, På förhand det sämsta laget i ligan ligger 3:a, nykomlingen leder serien med stor marginal medans regerande mästarna och starka Växjö är i fritt fall i tabellen.

JFK , ja, vad kan ha hänt?
Jag noterade innan han loggade ut så verkade han less på allt gnäll här på forumet eftersom det gick så dåligt, det kan vara en anledning till att han är utloggad.
Kommentera

Elysium: Som jag skrev tidigare är jag övertygad om att ni kommer klara er från negativt kval. Inte på grund av spelarna då ni har en klen trupp men bleka karaktärer. Däremot har ni Karlin som verkligen kan göra underverk så njut av det! Utan han hade ni varit tokrökta.

En annan fråga jag har är vad som hänt med JFK? Är han ok eller? Visst att vi sett på saker olika men han är ju mänscha också liksom. Vet någon någonting?
Kommentera

Elysium: Kikade lite på arenakartan mot Brynäs och sittplats såg så gott som slutsåld ut.
Kommentera

Skrev ned lite tankar igår efter matchen jag aldrig hann posta. Har just sett om matchen nu i efterhand och var roligt, en fin insats av många. Var några jag klagade på igår pga felpass mm. men nu när jag ser hela matchen (utan all spänning) kunde jag se i detalj allas väl genomförda insats. Jasek, det är förlåtet! Under matchen lyckades jag missa allt offside-drama vid första målet (såg det från kortsidan så tänkte inte ens på det). Skrattade när jag upptäckde det i efterhand. Snyggt mål var det att se!

"Vilken kul match det var!! Är ju såna matcher man går till arenan varje gång för att uppleva. Helst denna höst nu när det är länge sen senast och varit många bedrövelser, många dystra promenader hem... Trots det blev nervöst kände jag ändå ett sorts lugn, som nån gång måste vi väl vinna! Och kändes som det bara skulle vara denna match det sker!

Måste passa på att berömma Bernhardt och Rundblad, gillar verkligen vad jag sett från dem senaste matcherna. Kombon har ju testats förut då drog de ner varann men nu känns de som de städat bort sina misstag och börjat höja varann. De ser ju nu ut som vad man kunde hoppas när man bara nämner namnen. Bernhardt ser ju äntligen ut som spelaren man minns från HA, och han har börjat använda sin fysik! De får även iväg pucken ur egen zon ganska snabbt så känner mig faktiskt lugn när de är där.

Vilket tryck från publiken, var några gånger alla ställde sig upp och hela arenan gungade! Älskade alla jubel så fort en spelare spelade fysiskt, haha. Sen jävligt kul att änligen få fira med spelarna efteråt än om man är trött i benen för inte kan man ju va timråit!!"
Kommentera

Bra läsning med LaDue. Alltid kul att höra att utländska spelare trivs med atmosfären i Ö-vik.
Kommentera

Är det många som ska upp till Skellefteå? Hade varit grymt om MoDofans tog över den arenan och att vi tog tre poäng.
Kommentera

Mario Kempe skriver på för Tappara
Kommentera

« · 2785941 · »