1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512208 inlägg · 4111 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

« · 2787729 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Törna: Nu tuggar vi i kapp i tabellen. 1p, 2p, 3p hela tiden. Tugg och mera tugg. Tuggelitugg!
Kommentera

Törna: Alltid varit min dröm att Niederbach skulle hitta sin inre Zäta. Nu är vi nära. Kanske kan killen i Kryllan näta. Vart skall detta bära?..
Kommentera

Törna: Ser att Timashov brutit med sin KHL-klubb. Snacka om att pissa bort sin egen karriär. Är väl väldigt få klubbar han är välkommen i numera.
Kommentera

Rödluvan: Lär väl ta några år i Tyskland eller Österrike innan han avslutar karriären en karriär som såg väldigt ljus ut ett tag speciellt efter ett bra JVM 2016.
Kommentera

Rödluvan: Man skäms över att Hinken ens var och högg på Dima. Kass hockeyspelare och usel karaktär
Kommentera

Happy Festivus!
Kommentera

Costanza: Inte förrän i övermorgon!
Kommentera

Costanza: Ex Modoit på Aftonbladets förstasida - historisk

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Vze3Rp/lina-ljungblom-historisk-malskytt-i-pwhl

Damernas motsvarighet till NHL, Professional Women’s Hockey League (PWHL) grundades 2023. MoDo bäst igen. Första svenska spelare att göra mål i ligan:

"I natt blev en svenska målskytt för första gången i ligans historia. Den tidigare Modo-spelaren Lina Ljungblom tryckte in 3–3-målet i matchen mellan Montreal Victoire och Toronto Sceptres i den tredje perioden."

Ps Costaza fick du några PM på din fråga om kvinnliga hockeysnackare?Ds
Kommentera

Costanza: Att inte han den där kommentatorn som håller på Frölunda, eller Roger Rönnberg blev julvärd 2024 är för mig en gåta.

Runner up: Dick Axelsson.
Kommentera

Charliejfz: God Jul!
Kommentera

Nucky: Varför lämnade Elton Hermansson Modos ungdomslag för Örebro?
Har hört tidigare att det förmodligen var något missnöje hos pappa Hermansson men har egentligen ingen kännedom om detta.

Är ju rätt anmärkningsvärt att tappa en sådan jättetalang till ett lag som Örebro
Kommentera

Gavelo: Bara spekulationer från JFK egentligen att han lämnade för att pappan var missnöjd. Elton gör ju sina egna val och föräldrar brukar inte ha en allt för stor inverkan numera.

Elton hade stannat om vi hade varit i SHL säsongen 22/23. Han var klar för deras verksamhet när det var ovisst om vi skulle gå upp eller inte. Men ja, riktigt tråkigt att vi tappade honom. Man får trösta sig med att han troligtvis inte stannar i Sverige länge till ändå. Och att Milan Sundström är bättre.
Kommentera

Gavelo: Fick inte Eltons pappa kicken som junior ansvarig i Modo? Kanske inte har så gott öga till klubben om så var fallet.
Kommentera

Tyler Durden: Eller om det var ett jobb han skulle (läs ville) ha men fick det inte?!
Ah som sagt, jag har bara hört rykten och JFK’s utsago men jag är inte speciellt insatt.
Dock låter det inte otroligt eftersom unga spelare tar mycket råd från föräldrar och agenter idag, speciellt om dom är av den kalibern.
Hermansson senior har väl dessutom ett förflutet i Örebro.
Kommentera

god jul vänner och eventuella ovänner, hoppas ni får den jul ni önskar.
Kommentera

9315: God jul, Modorövar!
Kommentera

SuneMangs: God jul, brunsåsen’
Kommentera

Bad_Brett: Festivus efter att ha läst sida 358..
Kommentera

Costanza: god jul alla och nu kommer vändningen
Kommentera

Ben Perrault: God jul allesammans! Ser redan fram emot Färjestad away i april. Plockar George upp folk i Umeå?
Kommentera

KB: Är det inte snart så att vi får hyra en minibuss? Costanza, J F K, puffe, du, jag och Wilma Sundin.

Var hoppar Tarasov på? Är han på plats redan?
Kommentera

Bad_Brett: Plocka upp mig i Sundsvall så tar jag med mig lite hembränt och Jonathan Dahlén, det blir kul!
Kommentera

Gavelo: Just det, hur kunde jag glömma dig? Ledsen, älskling! <3
Kommentera

Bad_Brett: jag o constanza startar, vi måste nog ha en rätt stor buss
Kommentera

Ben Perrault: Just det, ja. Han plockar upp dig vid Ben Perraults Optik gissar jag?

Själv tänker mig en plats längst bak med Wilma. Kanske några serenader på gitarren kan få henne att gå med på att signera den?

"Ååhhh Wilma
Du skulle aldrig filma
och är mycket bättre än Mats
sätter alla på plats"

Svensktoppen nästa. Och gud nåde dig, Bengt-Ivan, ifall du kapar denna!
Kommentera

Bad_Brett: Ben Perrault hämtar vi upp i Sollefteå, eller utbildar dom inte ledarhundar där längre God Natt o God Jul allihopa
Kommentera

God jul alla MoDoiter! Vi ses i finalen mot Färjestad framåt våren. Costanza sköter radion.
Kommentera

Sigge: perfekt! God jul !!!
Kommentera

puffe2: God jul! Här är HS på väg till Karlstad. Fråga mig inte vem som bjöd med ungarna, och Wilma lyser såklart med sin frånvaro, men ser ju trevligt ut i övrigt.
Uppladdat:

450x300-karlstad.pngkarlstad.png

Kommentera

Bad_Brett: Grym bild!
Längst bak, den tanige: Tarasov
Tjejen med brillor: Rödluvan
Längst bak med keps: Costanza
I mitten med gitarren: Gavelo
Knubbig till höger: Bad Brett (slår dock alla i halvmaraton med 1 flaska vin i kroppen)
Längst fram till vänster med gitarr: Bengt-Ivan
Lillpys längst fram till höger med flätor: puffe

Självklart kör J F K.
Kommentera

Bad_Brett: Största frågan är ju när jag lärde mig att spela gitarr. I övrigt spot on, God jul!
Kommentera

Törna: Jag tänkte samma sak 🤣👍🏼
Kommentera

Gavelo: Försökte få med en spännis också men den resulterande bilden spar jag till nästa års Halloween...

Sedan undrar jag om det inte är Johan Svensson som åker snålskjuts där bak till höger...
Kommentera

Domsjö: MoDo mot NHL!!!
Kommentera

Bad_Brett:
En gemytlig bild.
Kommentera

Bad_Brett: Modo är redan där😏
Kommentera

Domsjö: Intervju med Hellqvist i ÖA nu av Pelle H

Gick lite dåligt å länka artikeln
Kommentera

Smurfen: Undra om det blir samma hetsjakt mot Löven som det blev mot MoDo när Norlinder värvades ???
Kommentera

Smurfen:

Haha det är en spelare från SM-Liiga.
Kommentera

Greg P: ang Starta insamling !!!

Blev ju ett jäkla liv från allt å alla när MoDo startade en så kallade insamling , borde ju bli samma mot er också då !!!
Kommentera

Smurfen:

Jag är helt emot Lövens insamling, sedan har ni ju 50 miljoner i tv-pengar och lite värre i SHL men ja man ska inte hålla på såhär som Löven, SSK eller DIF kör.
Kommentera

Greg P:
Tycker att insamlingar är att ta ansvar, det är frivilligt att delta. Sen förstår jag att klubbarna helst slipper.
Kommentera

Tarasov:

Själv har inga som helst problem att sponsorer, oavsett vilka de är som är frivilligt sponsrar till nyförvärv. Nackdelen i fallet Nordlinder är väl att han för vissa inte ens räknas som en Hinken-värvning pga. swish sponsorerna. Frågan är om swischs-sponsorerna
i det fallet är lika genomgående ödmjuka angående deras tillskott till förvärvet än traditionella sponsorer.
Kommentera

NuMo:
Även om resultaten varit lite bättre på slutet så ser jag ingen annan lösning än att kasta om helt i formationerna.

Ge mig bättre förslag på hur laget ska se ut så kan vi komma ifrån gårdagens pajkastning en stund och vädra lite vettiga idéer.

Aagaard TN Olofsson
Benson Sam Ranta
Jasek True MC
Woods LP Södergran
Kommentera

Gavelo: i har bara en kedja som fungerar den kan vi inte splittra.
Södergran-Niederbach-Olofsson
Jasek-LP-Ranta
Woods-Vigneault-Aagaard
Ohlsson-True-Benson

Extra OP/TJ/MC
Kommentera

SPOODI: Spännande 👍🏼
Kommentera

Gavelo: tror inte det kommer hända eller fungera men hade varit intressant att testa iaf
Kommentera

« · 2787729 · »