1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512927 inlägg · 4112 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

« · 2790355 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Jag tycker väl kanske att den kedjan skulle kunna lyfta ytterligare och kanske bli en riktigt bra 1:a kedja som vi saknat och därför valde jag bort södergran för Aagaard, men det är ju bara en spekulation så.
Kommentera

Nu öppnar dom upp fler ståplats till morgondagens match mot Malmö , ser ut å bli "lapp på luckan" !!

Imponerande med tanke tabell läget !!!
👏👏👏
Kommentera

Smurfen:

Är det inte bara ”sitt” på plan 4, vart kan man stå där?
Kommentera

jonsson: Bakom sitt sektionerna 414 & 415 har dom gjort extra stå sektioner
Kommentera

Smurfen:
Majoriteten av biljetterna såldes väl redan när de släpptes. Lär inte bli lika muntert i januari.
Kommentera

Saleva: Det har tjatats om detta på forumet, och nu har även Allehanda-Ludvig hakat på.

Kan någon förklara det här tjatet om att återförena två spelare som knappt har spelat med varandra? I säsongen i HA spelade Aagaard nästan uteslutande med EJK och Sveningsson och förrförra/förra säsongen spelade han med Big Dick och Woods. Och där hamnade han enbart eftersom Marenis floppade på den positionen.

Så varför fortsätter folk tjata om hur det är dags att "återförena" Big Sam och Aagaard? Är folk (tydligen även de som får betalt för att skriva om det) så fruktansvärt okunniga att de inte har koll på såhär grundläggande fakta, eller är det jag som har blivit senildement och helt förträngt deras storhetstid ihop?

Jag ska ta fram statistik över hur många line-ups Big Sam och Aagaard har startat ihop i under 2,5 säsong ihop.
Uppladdat:

450x600-bigsam.pngbigsam.png

Kommentera

Bad_Brett: Vad jag kommer ihåg så spelade Modigs och sedan lite olika med Sam och Woods, men mest Ohlsson. Dom hade svårt att hitta en som passade in med Sam och Woods. Aagaard gjorde några byten i ett par matcher men jag tror inte att han startade någon match med dom.
Kommentera

Från Hörnefors: Du har helt rätt och det var Woods och Sam som hade en jävla kemi.
Kommentera

Som svar till Mr Golden boy, Mr Saleva och Modos bästa målvakt genom tiderna Ben perrault!

Jag hoppas ni har rätt, vinst ikväll och liket lever, förlust, ja då har vi ena foten och några tår i kvalet
Kommentera

Gavelo: Både True och Jasek har blivit utvisade för att de har gnällt på domaren.

Några som inte gnäller på domaren är våra tränare. Rönnberg och Bulan pratar mer med domaren i en enskild match än våra tränare gjort på hela säsongen.
Kommentera

Wauzsig: Var de inte bara för någon match sedan som Karlin inte var nådig med kritiken mot dom randiga?
Kommentera

Gavelo: Till skillnad från förra säsongen är vi numera värdelösa på att vinna "rätt" matcher. 4-1 till Malmö.
Kommentera

Törna: Var inte det i en intervju? Jag tänkte på att våra tränare nästan aldrig framför någon kritik till domarna under matcherna.
Kommentera

Bad_Brett: Nu måste vi för faan vinna!
Kommentera

Bad_Brett: Det verkar onekligen så, sen har vi genomgående enorma problem att ”kriga” vilket jag tolkar som att det saknas rätt inställning hos hela eller delar av laget.
Kan man inte tagga till borta mot Brynäs med nästan 8000 på läktarna i mellandagarna så har jag inga argument till varför man skulle ”kriga” 2 dagar senare under nästan samma förutsättningar fast hemma.

Jag tippar 2-4 till Skaune
Kommentera

Gavelo:
Missar matchen pga jobb, skickar äldsta barnbarnet.
Kommentera

Wauzsig: Förstår! Han slog sönder taktiktavlan samma match.
Kommentera

Bad_Brett: 4-3 till MoDo efter förlängning
Kommentera

SPOODI: Modo borde ringt Ken Hitchcock, en tränare som hade koll på defensiven i sitt Dallas då det begav sig på sent 90/tidigt 00 tal. Nu har man förlängt med Karlin vilket jag tror var ett misstag tyvärr.
Kommentera

Keriksson: Nu spekulerar jag men jag tror att Hinken ville förlänga med Karlin eftersom att kontraktet även gäller i allsvenskan.
Skulle vi ramla ner så behöver vi inte börja med att leta tränare utan arbetet med nya laget kan börja omgående och Karlin är en riktigt bra tränare på den nivån.
Tror även att värvningen av Byström och nu eventuellt Berglund har en viss allsvensk tanke bakom sig.
Kommentera

Gavelo: Att ens sikta på allsvenskan och med det pengatappet bevisar ju bara ännu en gång hur jävla naiv och värdelös hinken är!! Hans enda uppgift var att bygga starkast möjligt innan och under säsong ett lag för SHL!!! Blir så jävla förbannad när jag tänker på hur den psykopaten drar oss ner i skiten!!

Han skulle ha agerat å det kraftigaste redan närvi gått kräftgång efter 10 omgångar.
Kommentera

Frontschwein: Håller med på att något borda ha hänt efter 10, men tack och lov har han åtminstone var tydlig med att det kommer hända saker ifall de förväntade stjärnspelarna inte har börjat producera efter 20 omgångar, så ha tålamod...!

...Eller vänta nu...
Kommentera

Bad_Brett: George tar över nu. Alldeles för blekt.
Kommentera

12-1 till Tjeckien mot kazaken med 3:e kvar
Helt otroligt
Kommentera

AIK kör en swishkampanj
1 mille ska dom samla på sig
Kommentera

Någon som bevittnar bragden i Johanneshov?
Kommentera

Gavelo: "Sekten" "MoDohjärta!" Hemvändare typ Byström som är knapp SHL klass passar ju utmärkt in i Gradins tänk där serie inte spelar någon roll. Då kan man behålla fler spelare och bli topplag i allsvenskan istället, mer folk på matcherna vilket ger mer försäljning. Istället för att måste leta riktiga lirare, vilket han misslyckats med i två säsonger. Till ett bottenlag som sportchef i SHL, Uj så jobbigt.

Bättre att hålla varandra om ryggen i sekten MoDo, ge varandra långa trygga kontrakt så spelar serien ingen roll. Så länge budgeten hålls.
Kommentera

Zource: bragd? Att det bättre laget tog 2p?
Kommentera

SPOODI: Precis! Att Björklöven tappade en ledning.
Kommentera

Zource:

Berg målar för DIF
Kommentera

jonsson: Hemska tanke att Gradin dumpade Berg när Byström kom in och tog in Berglund. Det är sånt lågvattenmärke på det sportchefsarbetet så det inte är sant
Kommentera

Rödluvan: Bragden i Östersund!
Kommentera

Rödluvan: Varför hålla på att sprida sådana lögner? Är det för att rättfärdiga dina åsikter om Hinken?
Berg bad om att få lämna när vi tog in Norlinder.
Kommentera

Från Hörnefors: Tror du att han bad om att få lämna för att han fick speltid? Han blev dumpad genom att inte få speltid, och därtill ville han lämna.
Kommentera

Rödluvan: har Byström varit särskilt mycket sämre än berg egentligen?
Kommentera

Törna: överlägset sämsta säsongen av HA sedan ligan startades
Kommentera

SPOODI: Ja, men hockey går hem i alla former. Nu JVM!
Kommentera

grimiss: effektiva småkronor 4 mål på 7 skott!
Kommentera

Heyerdal: Juniorkronor ;) Men ja. Hedqvist har varit kanske den bästa forwarden, det ska vara någon från Ö-vik! Undrar om man vill ha hem honom.
Kommentera

Rödluvan: Inte nog med att Hinken är oförmögen att locka hit bra spelare. Han misslyckas med att behålla Big Dick och Berg bara för att ersätta med sämre spelare. Nu kommer snart crescendot när han slarvar bort Aagaard med hänvisning till budgeten.
Kommentera

Rödluvan:

Sv: Silly season
#2724548 · Rödluvan · 20x20-logomodohockey.gif · · 2024-08-30 11:22
Sigge: Jag var inte helt såld på Kyrkjeeide igår. Tyckte han såg lite orörlig ut och bidrog inte särskilt mycket till spelet. Ser hellre Hugo även fast han är mindre såklart.

För den delen tycker jag Norén varit mycket bättre än berg på försäsongen så om någon av dem måste bort tycker jag berg.
Kommentera

Sigge: Du kan inte på alvar tycka att Berg är bättre än Norlinder.
Kommentera

Sigge: Folk måste förstå att Hinken tar beslut i samförstånd med Karlin som styr över träningarna. Karlin tyckte att Berg höll som sjundeback på SHL-nivå och borde vara utanför tre backpar. Men att Norlinder som tränat med oss hade topp 4-potential med lite tid för anpassning. Hinken hade redan signat Byström som återvändande billig back för tredje backpar/sjunde b. Därav utifrån den tränarinformationen hade han inga problem att släppa Berg när han önskade HA-speltid.
Kommentera

Från Hörnefors: Och det där står jag fortfarande för, att jag hellre behåller en egenfostrad spelare med högt tak :) men det borde inte vara något nytt för någon.

Väldigt oklart för mig hur du kan ta det där som att jag förr tyckte att Berg borde lämna.
Kommentera

Från Hörnefors: Nej men jag anser Berg vara bättre än Byström. Han hade en kaxighet som vi numera saknar på backsidan. Byström är alldeles för mjuk och långsam i tanken för den här nivån.
Kommentera

Rödluvan: Det jag tyckte inte gick ihop var att du hellre ville skicka Berg än Noren men samtidigt tycker du att han fick för lite speltid. Han spelade alla matcher (52st) med en speltid på 14:55min / match. När han gick till DIF så sa han att han ville ha mer offensiv speltid och han kände att han inte kunde få det i MoDo.
Kommentera

Framnäs: Norlinder är bra!

Nå, kort folk, hur kan vi ta tre poäng mot Färjestad borta imorgon?
Kommentera

1921ofHockey: ut och kriga och spela smart! Våga vinna! Låt skräpkaffet trötta ut sig själv och kontra in mål! 110% kriga💪
Kommentera

Från Hörnefors: Att ta upp förra säsongen blir ju orelevant. Det gör det dessutom märkligare att han kommer in i säsongen med lite förtroende då han gjorde en väldigt stark avslutning. Han var inte ens med några träningsmatcher i år och var sjundeback osv, klart han vill lämna. Hinken valde att släppa honom, alltså att dumpa honom. Förstår inte hur du kan få det till en lögn.
Kommentera

Jag tycker det mest skrämmande nog är inställningen hos flera spelare. Vet att en gammal modolegendar blev så jävla förbannad när han såg en av våra stjärnor spexa innan nedsläpp och vinka till flickvän och familj. Han sa att ett sådant beteende skulle leda till bänkning i en NHLklubb under brinnande säsong i prekärt läge, med motiveringen att då hanär man fokus på jobbet på fel ställe.

Nu senast också uttalande från Berglund.
"Kul att komma hem och lira lite för familjen och vänner"

Det är fan lekstuga!
På mitt jobb är man i princip firmans slav på arbetstid.
Man pladdrar inte med partner och morsan och farmor i tid och otid i telefon när man jobbar.
Undantaget om någonting har hänt, sjukdom skolsamtal eller kanske ett kort hej.

Man ringer sin familj och vänner EFTER arbetstid

Dessa killar har skitbra betalt (även dom unga valparna) för att göra sitt JOBB! Dvs leverara hockey efter bästa förmåga.
Vill man leka hockey får man göra det gratis i typ korpen.

Dessutom är det en ganska skrämmande tanke att vissa kan nog inte få sparken.
Alla utländska som inte levererar riskerar när som helst att få gå, men killar som Byström, Berglund etc med koppling till bygden sitter nog sjukt säkert. Oavsett om dom håller extremt låg nivå.
Krydda dessutom dom kära hemvändarnas aktier lite med nåt mysreportage med husbygge, barn och fika i en trädgård så har dom ännu en livrem i form av lokalmedia.

En yttre sportchef som dikterar villkor efter prestation och resultat är nog ett krav för att vinna guld och våga sparka en snubbe med anknytning till hockeygym om han levererar uselt eller saknar fokus.
Förstår att det blir en jobbig sits för Hinken om han måste möta ett sånt problem.

En kunnig utbildad sportchef som kanske inte ens är bosatt i övik.

Att spela i herrarnas A-Lag är ett välbetalt JOBB först och främst. Sköter man inte sitt jobb får man gå och ersätts av någon som gör det rätt.

Sen vill jag förtydliga att jag hackar inte på om man förlorar om man gjort sitt bästa.det kan tom vara så att man kämpat, gjort några fel eller att helt enkelt vi är mycket sämre än motståndarna. Men strävar man inte efter att göra sitt yttersta. Oavsett kostym eller med klubba så är man fel man på jobbet. Punkt.

Vissa kvällar får tex vissa roller ta mer skit eller ha det lugnare. Så är det. Men gör ert jobb och detta är inget lattja med polarna kobbar bara för att slippa hårda nypor i andra ligor.

Vänd detta nu om ni vill visa någon stolthet.
❤️

Det finns ju där ❤️
Kommentera

« · 2790355 · »