1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514246 inlägg · 4113 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

« · 2791992 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Greenwolper: Gör gärna det! Jag tycker att ni har häng på att kliva över strecket, ett par lämpliga resultat i de kommande omgångarna så…💪
Kommentera

Rödluvan: Nu är det ju 9 st som grönmarkerat "Från Hörnefors" inlägg om det han anser vara din lögn, det innebär ju i vart fall att du varit otydlig.

Jag får inte heller ihop ditt inlägg då du skriver "Hemska tanke att Gradin dumpade Berg när Byström kom in".

Så var ju inte fallet. Hade inte Norlinder anslutit den 4 september hade Berg varit kvar i MoDo, han var under kontrakt och hade inte släpps då vi behöver bredd. Om Berg skulle blivit sjundeback i början av säsongen är det ju bara att kämpa för att få mer speltid. Förstår inte hur du får in Byström, som anslöt sex veckor innan Norlinder skrev på för MoDo, i den ekvationen.
Kommentera

Jan-Erik : Hade Byström aldrig kommit in hade Berg varit kvar även med Norlinder i laget. Det är ju min poäng. En lögn är när man säger något som man medvetet vet inte stämmer, och det är inte vad detta är här. Det borde inte vara något otydligt.

Så fort man skriver något negativt och någon besvarar det med endera en poäng som ska vara att man inte borde vara negativ eller att man är hemsk som är negativ så grönmarkeras det på forumet. Ingenting nytt. Spelar ingen roll om jag förklarar min poäng så att jag får sista ordet så gillas alltid inlägg som går emot ett mer negativt-tonat inlägg bara för att det är positivt.
Kommentera

Frontschwein: Om jag får spekulera lite, tror jag att tanken är att vi ska slippa bygga helt nytt om olyckan är framme och vi åker ur. Jag tror inte han plockade in Byström och Berglund för att vara snälla mot dem eller för att "bygga för Hockeyallsvenskan", jag tror de är inplockade så att exempelvis Olofsson och Norlinder ska ha jämnåriga polare i laget. Dvs, de är inte värvade för att bära oss i Hockeyallsvenskan, de är värvade så att det ska finnas en teoretisk chans att behålla några av toppspelarna, så att det inte blir som när vi åkte ur förra gången.
Kommentera

Måste verkligen få lyfta fram vår underbara publik !!
Trots att vi har legat toksist så gott som hela säsongen så har vi nu ett publik snitt: 5506 på 14 hemmamatcher , vi ligger på 10:e plats med den siffran och ligger då före stor lag som SAIK och Tikarna t ex !!!

IMPONERANDE kan jag tycka !
👏👏👏👏
Kommentera

Rödluvan: Du ljuger inte men du har en tendens att vrida sanningen åt ditt håll. Eller åtminstone inte orka formulera dig korrekt, oftast så det låter värre än det är.

Angående Gästrin så har väl inte SHL nån deal med college så i teorin spelar ett kontrakt ingen roll. Sen visar det såklart en tro på spelare osv.
Kommentera

Rödluvan: Otydligt är det fortfarande men du behöver inte svara. Ibland förstår man bara inte varandra

Din kommentar: "Gradin dumpade Berg när Byström kom in" blir om man för in den i den historiska faktan:

Gradin dumpade Berg NÄR Byström kom in i laget DVS DEN 17 JULI. I själva verket var det ju 4 september som Berg lämnade, cirka 6 veckor senare och då på egen begäran i och med att Norlinder anslöt. Berg hade kontrakt och hade lika gärna kunnat sitta lugn i båten och så småningom blivit utlånad till något lag och via succé där kunnat jobba sig tillbaka till MoDo. Varför gjorde han inte det?

"Hade Byström aldrig kommit in hade Berg varit kvar." Det är ju det vi inte vet. Man hade kanske satsat på Norén i stället. Tänk på att det var först den 22 oktober som Norén lånades ut till Östersund.

"Hade Byström aldrig kommit in hade Berg varit kvar." Nu ville Hinken ha ett visst antal backar när augustiträningen inleddes, hade det inte varit Byström hade det varit någon annan som anslutit för att få fullt manskap. Det är ju lätt att klaga på den värvningen i efterhand när man har facit och "vet" att Norlinder anslöt men det var ju verkligen inte självklart i juli. Det kan du ju lika gärna applicera ditt resonemang på någon annan back vi värvade, t ex Winberg. Hade Winberg inte skrivit på och övriga som vi budade på från den hyllan inte hade skrivit på hade Berg varit kvar.
Kommentera

Bad_Brett: redan där är det fel. Att värva spelare för att det ska finnas polare när / om vi åker ut. Skulle jag anställa polare till jobbet före kunniga yrkesmän skulle vi aldrig ha ett byggprojekt klart eller rappligare än Sara Wedlund
Kommentera

Ja men så kamrater, då var 2024 över och vi går in i en ny period av misär, förluster, vinster och glädjetårar.
Jag vill önska er alla en fantastisk fortsättning på det nya året.
Speciella önskningar ger jag till Costanza som med sina berusade inlägg håller forumet aktivt dygnet runt, till Rödluvan som i vått och torrt håller speciell koll på juniorerna, Tarasov som städar upp, Törna som alltid bidrar, SPOODI som har forumets bästa profilbild och Bad Brett som är våran Jordan Peterson, analytisk, säger det ingen vågar och med precision skapar inlägg och debatt med sina kontroversiella men vettiga inlägg.

Skänker också en extra lyckönskan till Huge, Modano, Mikenomad, Rip kirby, Lira, Peja, Sputnik1 och Kulltorp som alltid besöker oss efter förluster, påpekar våra brister och önskar oss lycka till.

2025 , Upp till bevis 💪🏽
Kommentera

Gavelo: God fortsättning! 2025 är året(?)
Kommentera

På tal om ingenting har jag på sistone grubblat över var vi hade slutat säsongen 12/13 någonstans, om Samuel Påhlssons hälsena var intakt över hela sässongen.

Vår centersida hade då över säsongen varit Susse - Alex Steen - Samuel Påhlsson - Kristian Forsberg... (En snuskigt bra centersida) Med yttrar i Per-Åge Skröder, Kempe, Nagy, Ritola, mm.

Samt med bästa skridskoåkaren i SHL:s moderna historia Kyle Cumiskey på backsidan med Regehr, Lehtivouri, Ahnelöv. Samt med Starkbaum o Ullmark i kassen...

Det där laget är minst i semifinal...
Kommentera

wesslan: George var där på forumet och kunde hockey.. Har släppt nu att det handlar om fina namn. Alla måste jobba för varann annars vinner man inte i SHL.
Kommentera

wesslan: Steen åkte ju tillbaka till St. Louis efter halva säsongen...
Kommentera

Bad_Brett: 2025 är året vi dominerar!
Kommentera

Bad_Brett: Det är klart, men är nyfiken på vart vi hade slutat säsongen med en skadefri Samuel Påhlsson.

Då han värvades rubricerades det som en topp 5 värvningar i SHL det året och säsongen.
Kommentera

Tre hjältar !

Två på isen och en mv tränare !
Kommentera

Kalmar måste va rejält nöjda med att ligga 6:a, ny vinst igår igen.
Kommentera

LP kvitterar mot löven, snyggt!
Kommentera

Elysium: Han har nu på två matcher gjort lika många mål från Woods position som Woods har gjort under hela säsongen. Tror ni Karlin får snilleblixten att testa honom på Woods plats i powerplay...?
Kommentera

Bad_Brett: kan hoppas på det!

Jobbigt att sitta och tänka, "släpp i alla fall inte in ett mål!" varje gång laget spelar pp. Och inte ens det gick igår 😩 vet inte om LP ensam kan fixa det. Har mest lust att slänga hela pp-uppställningen i papperskorgen och börja om på nytt. Hur skulle ni här formatera ett nytt pp?
Kommentera

Bad_Brett: LP har knappt gjort ett enda misstag med puck och är bättre offensivt än Woods. Det är så sanslöst svagt av Karlin att inte våga bänka etablerade spelare. Han verkar tro att detta är någon korpenförening där det inte ska finnas någon kravställan.
Kommentera

Sigge: Jacobsson inte med Östersund. Det är nu Karlin tar hem honom istället för Lucas.. Iaf borde man definitivt spela LP i powerplay.
Kommentera

Rödluvan:

Varför tar vi inte hem båda?
Kommentera

jonsson: Jag tar ju hellre upp Gästrin och LP med tanke på att Jacobsson inte varit så bra med Östersund.
Kommentera

Costanza: Tror du verkligen det? Nästa match mot Skellefteå kan vi nog redan också hälsa hem om vi ska vara krasst ärliga, även om det är hemma match, viktigt att övriga botten kollegor även har tuff motståndare, sen har vi 3 viktiga matcher som jag redan tror avgör till vår nackdel om vi inte vinner 2 av dem 3, först mot rögle och sen ett oerhört viktigt dubbelmöte mot Linköping, sen är det Örebro som vi kan slå men Luleå och Frölunda efter det blir svårt med det här laget, tror i ärlighetens namn att vi får kvala, hoppades såklart en uns på att benson skulle kunna bidra med något mer än att vara en gubbe, utöver det så har det känts som att ligan vill att vi ska kvala, baserat på diverse viktiga domslut som slutat till vår nackdel alltför många gånger, i allt för många matcher, sen att vi inte kan hålla en ledning, det är väl det vi behöver jobba med hela vägen in till kvalet, för där kommer vi dessvärre att spela, oavsett vad man vill känner och tycker så är det tyvärr onekligen så det ser ut, vi behöver ha in hägg och Örebros första kedja eller dylikt för att ha en chans att slippa kval, tyvärr inte en gubbe som räcker, viktigaste är att vi håller oss kvar.
Kommentera

Timrå ber om ursäkt för att ha firat och sjungit ”Vi hatar MoDo”🤣🤣🤣🤣🤣.
www.timraik.se/article/dq4aspm-43ei1/view
Kommentera

Lulessss: Haha. Modoiterna gjorde väl detsamma om Timrå senast i Övik? Jag har inte hämtat mig sedan dess. Hur kränkt jag är skall jag inte tala om..

Jag förespråkar inte våld på nått sätt. Snarare tvärtom. Jag har inte slagit en enda människa "på käften" ännu i mitt 37 åriga liv.

Men även jag kan ursklija att ett "hata motståndare" betyder lika mycket som att en spelare skulle gå runt och croschecka civila folk på fritiden.
Kommentera

Lulessss: Haha vad i helvete!? Detta är så jävla patetiskt löjligt att jag kräks i munnen.
Kommentera

Gäsp: Vars kräks du annars då? Jag är också för fred och att alla ska älska och respektera varandra som medmänniskor. Men en from förhoppning vore dock:

Bomba Småland och bygg en stor och fin parkeringsplats där istället. Det skulle ge så mycket syre till svensk hockeys högre seriesystem. Småland är en varböld.

Detta kanske bäst passar i politik-sidan, men ändå....
Kommentera

Sputnik1: Ser såklart inte bra ut när en spelare initierar det, framförallt inte med att problemen med huliganism växer inom svensk ishockey.

Att supportrarna sjunger på eget bevåg är svårt att stoppa. Men jag kan ändå ha större acceptant för att en överförfriskad 18-åringar skriker det än en elitidrottsman. Det ingår ändå i jobbet att de ska vara ambassadörer och förebilder för barn och unga, inte spä på dålig supporterkultur.

Personligen tycker jag ramsan är löjlig, oavsett om det är MoDoiter eller tikar som sjunger den. Bättre än så kan vi. Ska man häckla motståndaren bör man vara lite fyndig.
Kommentera

Bad_Brett: Mm. Lika bra vi tar bort tacklingar från sporten. Jag blev nämligen bra sugen att gå och puckla på nån när jag såg gruffen från matchen senast. 😡😡😡

Alla förstår gott och väl att "Hata" i detta fall har en väldigt utspädd betydelse.
Jag brukar inte sjunga hatramsor själv. Men skrattar mest lite åt det när moståndarsupportrar gör det.

Tycker framförallt att rivaliteten suddas ut mer och men snart finns inga känslor kvar alls i sporten.

Mer underliggande statistik och discounderhållning till folket!
Kommentera

puffe2: oftast ur munnen. Synd att detta jävla pk-samhälle smittat av sig till hockeyn också.
Kommentera

Gäsp: "Synd att detta jävla pk-samhälle smittat av sig till hockeyn också.", misstänker att du inte blev godkänd i söndagsskolan. De 10 budorden har tynat bort

Allvarligt, håller med Brett(har dock inte sett vad som sades). Som spelare/ledare ska man alltid föregå med gott exempel. Svansen är bara förlängningen av röven
Kommentera

Sputnik1: Du begriper uppenbarligen ingenting om idrott. Det finns en anledning till varför man ser så allvarligt på slagsmål efter att slutsignalen har gått. Det är en jäkla skillnad att ge motståndaren en handsktvätt i en kamp framförmål kontra att göra det under handskakningen efter matchen. Som du säkert vet räknas det även som osportsligt uppträdande att fira ett mål framför motståndarna.

Att efter att matchen är slut och efter att handskakning har ägt rum, ställa sig och skandera "VI HATAR MODO!!!" till fansen på läktaren kan var bland det töntigaste jag har bevittnat på en hockeyrink. Kom osökt att tänka på detta avsnitt när jag såg det:

Kommentera

puffe2: "misstänker att du inte blev godkänd i söndagsskolan. De 10 budorden har tynat bort"
Hahahahaha åh jösses.
Kommentera

Bad_Brett: Nä. Bland det töntigaste som bevittnats i en hockeyarena var fan flaggan om oss i er klack igår. Tillsammans med fåntrattarna som stod där, där snackar vi skämskudde.
Kommentera

Gäsp: Vi är kompisar, bara att du inte vet det :) nästa tar vi i PM
Kommentera

mikenomad: Ursäkt är passande nog 6 bokstäver. De tog mig lika många fingrar som antal bokstäver att tänka på den fantastiskt fina OH-flaggan ni hade i Övik. Avdelning skämskudde…

…Men jag godtar ursäkten - Gör inte om det bara. Tack på förhand.
Kommentera

Är inte grabbarna tok laddad och revanschsugna mot SAIK nu på tisdag kan alla Avgå !!!
Kommentera

Smurfen: Å skulle vi vinna, får hälften av våra Hockeysnackare avgå, haha
Kommentera

puffe2: Det tar vi va ???
Kommentera

Smurfen: 8 dar i veckan
Kommentera

puffe2: Jäklar vilket snyggt avslut av Sale. Det är väl det där Sveningsson drömmer om att kunna göra.
Kommentera

Bad_Brett: Han ska vi ha(inte sveningsson då...)

Är jag ensam som hatar reklam, framförallt från tandläkare och spelbolag. Birro tar jag inte ens upp för diskussion
Kommentera

Bad_Brett: Vem älskar bronsmatcher egentligen? Är inte det en kvarleva från svunna tider?
Kommentera

Är alla inne på att det blir kval, eller kommer nått lag nära oss få en jättedipp?
Kommentera

jonsson: Kändes mer hopplöst innan november-uppehållet, men det är klart att det ser mörkt ut.
Kommentera

LP medverkar varken på dagens träning eller match imorgon enligt Pelle på allehandas live.
Kommentera

jonsson: Jag vill inte kvala och det hänger på "sekt" cheferna Gradin & Karlin. Styrelsen har gett dem 4 mille för att undvika detta. Frågan är snarare om de klarar av det eller om de är Allsvenska rakt igenom.
Kommentera

Gäsp: Skandal.
Kommentera

« · 2791992 · »