1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511694 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

« · 431576 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Det var ett djävla tjat om Jansson i chatten :D
Kommentera

audiblegiraffe: Haha! Jag ville ge poffa en glad överraskning.
Kommentera

NuMo: Bra initiativ.

[NuMo] Lars Jansson får otroligt mycket negativ kritik av Modos fans. Är den rättvis?
[Kent_Forsberg] NuMo> Nej, det är den inte
Kommentera

Frisco:

[NuMo] Sista frågan om Jansson: Spelar han någon fler match denna säsong?

[Kent_Forsberg] NuMo> Vi hoppas alla på det, när skadan är läkt
Kommentera

Salle: Hehehe, det där med TRON-hjälmarna var något som slog mig på en gång när jag såg den "fina" bilden på förstasidan.
Kommentera

Frisco: Tröjan var ju Hur Cool Som Helst... Nån som vet från när den är vem som ev bar den.
Kommentera

Salle:

Modos inofficiella tröjexpert Mikael Uhlin misstänker att den aldrig använts, dvs att den är en fake.
Kommentera

Salle:
Spelade inte MODO Europacupen när man vunnit 1979?
Kommentera

scim: Jag är också själv lite misstänksam mot den där tröjan, speciellt när man har ett så lågt utgångsbud som 7 dollar!

OM den nu skulle ha varit något som använts så spelade ju MoDo i Europacupen 1979.
Kommentera

scim: Om man tittar noga på den så kan man hålla med på fake-teorin då det inte är rätt typsnitt och inte MoDos färger. Har försökt hitta ett sätt att får kontakt med säljaren och höra hur han/hon kommit över den mm. Men det verkar inte vara nån funktion som ebay tillhandahåller.
Kommentera

Salle: I nr 1 1980 av Modoiten finns det bilder från mötena med Dynamo Berlin i Europacupen, och det var då definitivt inte någon sån där tröja som användes. Det verkar vara de vanliga matchtröjorna med Flygvapnetreklamen
Kommentera

Paddan: Jag tror inte att en 25 år gammal hockeytröja från en, i USA, obskyr turnering med ett "okänt" lag och dessutom inget namn på är rätt ointressant. Skulle säkert få bättre betalt på blocket el tradera då "vi" lättare skulle hittat den. 7$ är ju som sagt inget men det blir säkert lika mycket i fraktavgift för att få hit den.
Kommentera

Salle: Ta bort "inte" eller ett "o-" från första meningen när ni läser.
Kommentera

Frisco:
förlåt mej.
jag menar på modohockey och skärmsläckarbilder mm. dom gamla var på kim sthal bla. det var ju ett tag sedan.
Kommentera

NuMo: Äsch, vad vet en VM-guldtränare om bra backspel.
Kommentera

Frisco:
Jag viskar lite om Antos.
Tycker han passar ganska bra i sin mörka tröja, och mål gör han.
Kommentera

Gud, vad ni skriver lite. Tänk att ni alla varit alldeles för upptagna med att vara sociala i helgen...

PS. NuMo: har du nyktrat till? ;)
Kommentera

knaskamilla: ang NuMo så har ryktena nått ner till Stockholm att han siktades i Köpmanholmen jazzande runt på Westerlinds pärons Brygga innan färden fortsatte till Sollefteå där han vaknade till liv igen!

Allt enl Brynäs supportrarnas underrättelsetjänst
Kommentera

knaskamilla: Vi var på hockey i lördags sen har vi varit glada sen dess. Var har du varit?
Kommentera

Wernblom verkar ha blivit framspelare på gamla dagar. 1+4 gjorde han iallafall idag mot Teg. Majo och Antos fanns också med i poängprotokollet.
Kommentera

Frisco:

Jag har varit i Jönsel. Eller, ja, vad det nu heter. Själv är jag glad att jag, och alla kids, har överlevt helgen.
Kommentera

Antos gjorde det första målet och senare ett ass. Antos avgjorde den förra matchen i OT.
Åker upp till Umeå den 16 för att se Björklöven- SAIK. Det ryktas om 3 bussar från Skellefteå, så det blir säkert bra drag i hallen.
Det dröjer ju ända till den 21 okt innan MODO spelar hemma igen, så det passar med en hockeyutflykt.

Planerar ev. att åka ner till Sundsvall och se SAIK fred 5/10 och sedan fortsätta ner till Gävle för att se Brynäs-MODO. Det är minsann inte lätt att åka på MODO:s bortamatcher i år, de ligger ju mest på vardagar. Detta gör det helsvårt om man jobbar.
Kommentera

kärran:

Äh. Jag jobbar...
19 okt - DIF-MoDo
1 nov - VF-MoDo
6 nov - BIF-MoDo
25 nov - Malmö-MoDo

;)
Kommentera

knaskamilla: Verkar som du har köpt säsongskortet för att kränga dom på svarta börsen!

Kanske bra att du jobbar lite så att du kan betala tillbaka ditt leverne innan du blev myndig till "Kärran" ;-)
Kommentera

65selander:

Nej. Jag köper såklart säsongskort för att kunna sitta på min plats alla matcher jag kan gå på. Nu har det blivit väldigt olyckligt i höst, men sådant händer. För övrigt säljer jag biljetter till de matcher jag inte kan se för att ha råd att betala...säsongskortet.
Kommentera

Frisco: Den arla morgontimman i kombination med jästa och destillerade drycker kan även sänka omdömet för den stabilaste...
Kommentera

Lumber Jack: Så vackert skrivet. Det märks faktiskt att han verkligen försöker få fram sitt budskap.
Kommentera

Lumber Jack:

Det är ju tydligt att Hamberg ser sanningen. H Höger = Paradiset.
Kommentera

knaskamilla: Är ni religiösa fanatiker? Lukasevangeliet 23:43-44 Jesus, tänk på mig när du kommer i ditt rike. Jesus svarade: Sannerligen, redan i dag skall du vara med mig i paradiset.
Kommentera

Frisco: Bäst att man sätter sig i kanoten och väntar på syndafloden...

[bild]home.online.no/~groennsl/brodrenedal/1.gif[/bild]
Kommentera

Ni som missade Foppa i Sportspegeln beordras härmed in på SVT och kolla på deras "punktmarkering" och intervju med #21 från bortamatchen mot Luleå.
Kommentera

Salle: Mycket lustig, karln saknar alla former av självkritik...
Kommentera

Paddan: Ah det var en gammal hederlig bild från en fin serie som gick i ungdomens dagar :)
Kommentera

mok: Ja, det är väl gamle professor Drövel som gör oss ett besök? ;))
Kommentera

mok: Jomenvisst, bröderna Gaus, Roms och Brumund Dal har fått alldeles för lite utrymme under de senaste åren i Svensk television. Kräver ett snart repriserande i en kanal som man kan se utan att behöva köpa på sig massa knepiga boxar och annat jox.
Kommentera

Dream Team: Haha visst e det så. Har vaga minnen från denna serien när jag var ung får jag säga. Det var la några bröder med oxå? Brummendal eller nått :)
Kommentera

mok: Gaus, Roms och Brummund Dal, tror jag det var.. hehe.. vilka minnen ;)
Glömmer ju aldrig slutet i varje avsnitt, där man helt förstenad ställdes inför nåt oerhört hemskt och överraskande..
Kommentera

Paddan: Se minnet var inte helt borta på mej iaf. Skulle vara rätt kul att se om den bara för skoj skull får jag säga.
Kommentera

Dream Team: Jo som du säger så avslutades det ju alltid mitt i det värsta i hela avsnittet. Man kunde ju bara inte missa nästa :)
Kommentera

Frisco: Jamen, den där har ju nyss gått i repris. Men det är en intressant serie. Fast jag tycker ändå att Doktor Krall är ett strå vassare.
Kommentera

Salle:

Foppas gissning på antal lyckade passningar han slog: 10
Misslyckade: 15

Facit, lyckade passningar: 19
Misslyckade: 2

Haha. Det är ju humor.
Kommentera

Paddan: Klart du tycker det...
Små sjuka Råttor, Hästar och Kaniner
får hjälp av en viss Doktor Krall.
..
Förkylda [f]paddor[/f] kan få smådjursmedicin och goda råd av Rolf.
Kommentera

Salle: Jaha, det var Rolf han hette, tänk om jag hade vetat det då hade jag kanske fått bukt med den här förargliga snuvan som jag dragit på mig. Den medicinen som någon kuckelimuckdoktor gav mig i lördags på matchen hjälpte då absolut inte...ja inte mot snuvan i varje fall...
Kommentera

Tidernas bästa barnprogram? På plats 10 återfinns våra norska vänner.
Kommentera

Lustigt att barnprogramsnostalgi hela tiden återkommer på HS (och SpS). Det här måste vara typ...fjärde gången det diskuteras. Kanske?
Kommentera

Martin S: Knepigt, jag minns inte att Solstollarna var den typen av program "Och när Samantha Fox och Mandy Smith landade på Ribban i Malmö..." Tänka sig att sånt sändes på barnvänlig tid...usch säger jag bara!
Kommentera

Paddan: Haha. Namnet Mandy Smith var ett tag sedan man hörde. Lite romans med en rullande sten, en hitlåt och hej då.
Kommentera

Martin S: Jag säger bara "Humle och Dumle".
Kapten Beckdahls två skafferitroll som levde på korv och glass.
Tyckte alltid att deras munnar såg jättekonstiga ut och det tog minst ett par år innan jag fattade varför:
Man målade helt enkelt ögon och näsa på hakan på 2 personer. Därefter filmade man det hela för att till sist vända på bilden.
Har svårt att tro att de 2 stackars aktörerna fick stå upp och ned i skafferiet under programmen...
Kommentera

« · 431576 · »