1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

502219 inlägg · 4097 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

« · 171887 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
westerlind: Skulle väl aldrig falla mig in att försöka göra mig lustig och sparka på en som redan ligger. Apropå ligger ner så är ju hela Brynäs IF ett utmärkt pickdödsoffer i dagsläget.

Plejboyfasoner det har jag men att jag skulle sakna kunskaper om det kulturella härinne det är jag skeptisk till ;)

Innerst inne så är jag en ganska snäll och hyvens hockeysupporter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMountain:

Gentemot det kvinnliga släktet också?

westerlind:

Man måste faktiskt börja med sitt godnattande i tid... Nu är tänderna iaf borstade, så nu ska jag bara se klart på videon till Come on Eileen, sen ska jag sova. (Det kan förresten bli ett bra låttips ikväll, NuMo. Your turn!)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jag gör en insats. Wait.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Kalla mig för gubben istället för man. Då släpper det ska du se. Jo hon är en riktig fnittertippa ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMountain:

Vänta? Jag som i princip är på väg att somna.

miiiike:

Ska försöka komma ihåg det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Sova nu? Det på femman.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: After-ski får vi ta och prova när vi är lite piggare. Ska bli kul. ZZZZZZzzzzzZZZäta avgjorde i fölängningen.....ZZZZzzZzzzZZZZzzzzzz

Alla:
Gonatt och sovgott
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack:

Men hallå...vissa MH-studenter studerar faktiskt ibland också (i morgon, t.ex.)! För övrigt kan jag inte titta på skräckfilmer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mike66:

Instämmer.

Gonatt med er!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Här går plötsligt alla och lägger sig. Är det bara i Sollefteå man har sunda nattvanor?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Måste visa Poffa denna film eftersom han missade Gnagetfighten i Sporthallen igår. Gugge i storform lurar en råtta på en straff för att sekunderna efteråt ge bollen tillbaka till honom=))
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan, du får härmed en uppgift av mig. Uppgiften lyder som följer. Formulera en klockren "punchline" på den delikata felskrivningen ett par inlägg nedan:

"Enl Satsestetiken..."
-Vad menar personen ifråga egentligen? :)

Tid för detta uppdrag: Högst 10 minuter (efter inloggning)

Regel #1: Antalet ord i förklaringen måste överskrida 20 st.
Regel #2: Ju fler ekvilibristiska och fantasifulla utfall desto bättre.
Regel #3: Personen som skrev meningen diskvalificeras från medverkan.
Regel #4: Om inte Paddan dykt upp inom en timme får ni andra chansen.
Regel #5: Fröken språkpolis måste dock vänta minst två timmar.
Regel #6: Om en person som studerar design/estetik samt det svenska språkets meningsbyggnad loggar in på HS och ger svaret så vinner han/hon automatisk.
Regel #7: Förklaringar av snuskig karaktär får bara föreslås när moderatorer finns inloggade och snabbt kan rycka in och moderera.

Tävlingen kan börja!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
samjo:
Är väl helt enkelt som så att Zyberzigge hängt lite för länge på LHF:s forum att han lyckats få med sig några av de "ovanorna" därifrån.
Personligen så har jag alldeles för knepiga associationer just nu för att kunna ge ett förslag. Lite för tidigt på dygnet!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Okej jag förstår dig. Produktiviteten brukar av någon anledning oftast vara bäst kring midnatt.

Jag lämnar er nu och kommer att logga in här igen kring 12-slaget. Då har ni andra också haft en chans att klura lite på saken.

-Vad menar han egentligen?
Sats-estetiken... hmmmmm...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
samjo:
Tror att Zigge lyckats komma över ett exemplar av den nya plastbyggsatsen: 0,33 Euro i skala 1:200.
Han har sedan undersökt förekomsten av de mest estetiskt tilltalande delarna i alla sina tidigare byggsatser och därigenom kommit fram till sitt facit.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
samjo: Pröva Lulestorm - de vet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
samjo:

Som en då&då-läsare på det där forumet i nord så har jag en egen liten tolkning av fenomenet. Tydligen är det som så att om man är en person som troget tar till statistik blir man till slut behäftad med epitetet statistikr*nk*re och av vissa sedd som en person som försöker pressa fram mer info ur den än vad man kanske borde göra. Kombinera detta med den frekventa felskrivningen "statestik" och man är nog inte så långt ifrån sanningen.

Men det här var ju ingen kul läsning, diska mig tack!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
samjo: // Hur gåre i Tävlingen? // Får jag ens yttra mig?
Får man gratta Polar till DM:et , o Werner till 30-årsdagen samt att han slapp spela?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zigge: Ja hur går det i tävlingen egentligen? Av allt att döma fick jag in två svar, varav det ena var rumsrent. Tror jag tilldömer segern till killen som var tvungen att maskera ord i texten bakom asterisker.

Nästa tävling tänker dock inte jag anordna. För er som misströstar tror jag nog Frisco kan skramla ihop en bildgåta. Han brukar vara bra på sådant.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
samjo: De dyker upp när ni minst anar det=)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Hur smart är du egentligen?

www.mcarlzon.se/golf/smart.html

Måste väl erkänna att jag misslyckades med att komma upp i tvåsiffrigt. Men man vinner en del matcher trots det har jag hört.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:

Jag fick 10/11. Missade bara på den med Arken...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Kan väl säga som så att antalet rätta svar vida översteg antalet fel avgivna svar, mer säger jag inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Klarade 10... Missade näst sista.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle:

Great minds think alike? :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: And makes the same mistakes...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: "Great minds think alike? :-)"

Njaa, snarare: "Fools tend to agree" :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Om Alexander Steen färgar håret blått kommer han att se ut exakt som Plupp...

[bild]www.modohockey.se/bilder/spelare/2004/808.jpg[/bild]
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...var på bilden ligger;

A. Kempehallen?
B. Platsen för den nya arenan?
C. Tjärnmyrvägen?

[bild]www.aftonbladet.se/sport/0409/23/SPORT-23s999foppaland_368.jpg[/bild]
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Skall dom altlså lägga den nya arenan så långt från den gamla. KLart fanns la inte så mycket plats däör visserligen, Men vart ligger den nya i förhållande till Övik centrum.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mok: Närmare i direkt anslutning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mok:

En folkölspiss ifrån. Ligger väll inärheten av silverpiilen ? .
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Roberth: Och vad e nu SIlverpilen förr oss som inte har stenkoll. Har vart i Kempehallen en gång, passerat Övik flertalet gånger då man lumpade i Sollefteå sen haft fruntimmer som bodde en bit ifrån Övik. Men har ingen bra koll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Ringa in centrum.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mok:

Glöm Silverpilen, det är ingen som vet vad det är ändå. Arenan kommer ligga i hamnens yttersta del, fem-tio minuters gångväg från torget.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Helt klart så blir det hur bra som helst med det nya laget!

Gladast kanske villa ägarna blir vid Kempis som slipper alla köer mm
fast å andra sidan så får dom längre till match
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Låter ju kanon så kanske man slipper dom enorma köerna som är ifrån arenan. När vi var där blev vi påkörda av nån idiot 3 gånger :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mok:

Följ länken. Där det står Framnäsg. där skall Arenan ligga. Där du ser Torgg. där ligger Stora Torget. Med andra ord ett par rejäla slagskott bort bara.

Rondellen där det står Centralesplanaden, det är rondellen rakt nedanför gamla hoppbacken, något du borde lagt märke till om du åkt genom Övik på väg till Sollefteå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
65selander:

Ja, det nya laget är hur bra som helst. Om bara Näslund och Sundström också ansluter så har vi ett världslag.


Ja, jag vet. Jag kunde bara inte låta bli. :-P
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Wow, till och med metropolen fanns ju på den där karttjänsten.
Grymt impregnerad!

www.stadskartan.se/start/karta.asp?kartid=27819&cityid=8052&streetid=0
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Jodå rondellen och hoppbacken har jag allt stenkoll på, har tom reppelerat mej ner för hopptornen :) Känns som en vettig placering för arenan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mok: Fast för tillfället finns det inga hopptorn.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Vart e dom då?
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Aha dom fräschar upp lite där.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Det är en den förbannade datorn jag har fått Compaq nx7010
den har en förmåga att inte göra som jag gör eller så är det mina fingrar som inte gör som jag gör eller så har kroppen satt hjärnan i Lock-Out!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mok: De har rivit alla hoppbackarna. Byggt nya ungdomsbackar en bit ifrån stället där de gamla stod. Det ska dock byggas en ny "stor" backe på samma ställe som den andra stod. Dock en bit in i berget så att säga. Där gamla bromsplanen fanns ska det byggas ett resecentrum för Botnibanan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sitter här och laddar upp inför matchen ikväll och vad kan väl passa bättre i musikväg, med tanke på siffrornas färg på de röda retrotröjorna, än Pink Floyd...
Kommentera


« · 171887 · »