1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507124 inlägg · 4104 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

« · 2772980 Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rödluvan: Ja, Videll är en av ligans bästa spelare men kan inte heller leverera i den omgivningen. Ni får nog skicka dit en hel femma som spelar tillsammans om de ska kunna uträtta något där uppe
Kommentera

SPOODI: HALLO! Dax för en matchtråd Tarasov....🙂
Kommentera

Rödluvan: Man sa väl det med Jasek. "Äschh, han spelade bara i ett för dåligt lag". Nu med facit i hand så kanske det var han som gjorde laget dåligt?

Bra spelare gör sina medspelare bättre. Dickinson klockrent exempel.
Kommentera

Peja: Helst skickar jag ingen dit någonsin igen. Nu är det Hinken som är sportchefen. Jag är besviken på Östersund, trodde de skulle vara mindre mätta efter så kort tid i ligan. Dålig representant för Norrlandshockeyn.
Kommentera

friberg: Nu är ju Dickinson en klass, klasspelare och Theo är en ung lovande center som inte har samma härföraregenskaper som Dickinson. Dickinson har också alltid haft tillräckligt bra medspelare.
Kommentera

Bössa 68: det finns jag skrev i den nyligen
Kommentera

friberg: Norén dominerade i Mora ifjol dock, likaså med TJ i Västervik
Kommentera

Rödluvan: Theo har väl spelat i förstakedjan varje match och Noren första backpar.
De båda loggar väldigt mycket istid och uträttar väldigt lite. Så vad får dig att tro att de skulle ta en plats hos Modo en division högre?
Kommentera

Rödluvan: Svårt att säga vad Östersunds sportsliga kollaps beror på när man saknar insyn, men det är ju uppenbarligen en dysfunktionell miljö där alla underpresterar just nu.
Kommentera

Peja: Rätt säker på att det beror på sportcheferiet i den klubben.
Kommentera

friberg: Ja jag kritiserar inte utlåningen av Jacobsson.

Jag kritiserar att vi återigen satt oss i en situation där vi måste spela ett gäng ytterforwards som centrar
Kommentera

Något av lagen nere vid oss måste ju få en svacka oxå, snart hoppas jag.
Blir en lång vinter annars att gå o vänta på kvalet
Kommentera

jonsson: Tills det händer så handlar det för mig bara om att hitta fler Frölunda-matcher och färre Örebro/FBK-macher. Någon sorts jämnhet.
Kommentera

KB: Jag förstår vad du menar men med handen på hjärtat så var Frölunda matchen en ren stöld, men 4.8 i XG för Frölunda så borde vi inte vunnit.
Dock är det väl en styrka att lyckas hålla emot och jag antar att det är lite det du menar.

Btw. När slog vi Växjö senast, 2016?
Kommentera

Undra hur länge Blomman blir kvar i HV.
Kommentera

jonsson: Sitter med en kopp java och väntar på soluppgången, så lika bra att djupdyka i "poängspelarnas" interna formkurva...

Tänkta offensiva spelare - före/efter Nov-uppehåll:

1. Ranta 10 (14 GP)
2. Södergran 8 (16)
3. True 7 (16), Bernhardt 7 (16)
5. Norlinder 6 (15), Woods 6 (16)
7. Näsén 5 (11),
8. Aagaard 4 (16)
9. Olofsson 3 (14)
10. Jasek 2 (16)
-----
1. Olofsson 5 (4)
2. Aagaard 4 (4)
3. True 2 (4), Näsén 2 (4), Bernhardt 2 (4), Jasek 2 (4)
7. Södergran 1 (3), Norlinder 1 (4), Ranta 1 (4)
10. Woods 0 (4)

Anmärkningsvärt att tidigare åttan och nian nu får mest utdelning och även ser ut att ha bäst offensiv i laget. Hopplösa tian sprattlar till och har efter uppehållet bidragit med lika många poäng som i de 16 första omgångarna... Tycker jag mig ana att Näsén är än mer på gång också? Tror han landar på en bra totalpoäng vid säsongens slut.

Om det fortsätter så här går det känna större nöjdhet i True och Södergran, de ska ju typ ligga där omkring i produktion. Men oroar mig nu istället för Woods, jävlar vad torrt krutet är där? Minns inte när han gjorde något senast.
Kommentera

Framnäs:
Förslag posta de här inläggen i statstiktråden. Till övriga även det kallas BBs statistiktråd så fungerar det bra för även andra saker.
Kommentera

« · 2772980