1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494502 inlägg · 4087 ämnen

MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21

« · 987874 · » Till forumet


MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Lill hedman tillbaka iaf, hoppas de inte stressar med han lite för tidigt nu.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
spud: Kul, kul. Jag ser att Tobbe Forsberg går in i första. Intressant.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
spud:

Kommentar

Harald Lückner: Vi måste starta matcherna bättre

Två poäng i länsderbyt mot Timrå senast efter Fredrik Wargs bonusmål i förlängningen. Ett mål som betydde att MODO Hockey avancerade till tredje plats i tabellen.
- Vi har bäddat bra för oss och nu gäller det bara att försöka hålla i det hela, säger coachen Harald Lückner. Men ska vi lyckas med den målsättning vi har måste vi starta matcherna bättre än vad vi gjort på sistone.

- Titta bara på mötet med Timrå senast. 18-6 i skott i första, vi var knappt vakna och hade tur att det stod 1-1.

Åtta omgångar kvar av grundserien och nu liknar snart varje match på isen något av ett krig om poängen.
- Visst är det så och det känns verkligen att varje poäng betyder mycket nu. För att tala travspråk kan man säga att vi är på upploppet nu.

Spelmässigt är du inte nöjd, men ändå har ni omgång efter omgång förbättrat positionen i tabellen.
- Något som beror på att vi trots allt har en hög lägstanivå, men vi kan inte lita på det i all evighet. Det duger inte att hamna i underläge hela tiden i början av matcherna.

Nu gäller det Brynäs.
- En ny motståndare som är i skriande behov av poäng. Frånsett det vet vi att Brynäs alltid är svårslagna.

Hur mycket besvärar alla skadorna?
- En del förstås, men samtidigt något som hör till. Nu har vi exempelvis Victor Hedman som gör efterlängtad comeback och det är förstås glädjande, men visst har det känts bra att vi numera har så många backar i truppen.

Målvaktssidan?
- Som det ser ut kan Karol stå mot Brynäs och han får J 20-målvakten Niklas Svedberg som backup. Ingen fara med Zajkowski, men han får vila någon match efter det som hände i Timrå.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Skador: Mattias Timander (knä), Hans Jonsson (fot), Patrick Yetman (hjärnskakning), Tommy Wargh (axel).
Noterbart 2: Målvakter på träningen dagen efter länsderbyt var juniorlagets Niklas Svedberg och Jens Byberg, den senare son till gamle elitseriemålvakten i MODO, Tomas, numera styrelseledamot.
Noterbart 3: Matchen MODO- Brynäs kan ses med Säsongskortet.
Noterbart 4: MODO mot Brynäs tidigare i vinter med MODO:s siffror först: 4-2 och 1-0 (Läkerol Arena), 2-3 och 3-2 (Swedbank Arena).

MODO Hockey mot Brynäs:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Niklas Svedberg).

Backpar:
7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman

35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman

23 Atvars Tribuncovs,
2 Jens Westin.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
16 Tobias Forsberg

9 Magnus Wernblom,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson

18 Peter Öberg,
20 Oscar Steen,
29 Andreas Molinder

19 Jari Tolsa,
79 Fredrik Warg,
13 Marcus Jonasén.

Extraspelare:
33 Stefan Espeland.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Salle:

Foten på Hasse alltså. Visste vi det?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
knaskamilla:

Det stod väl i tidningen igår också?
Minns inte var jag läste det, men någonstans har jag gjort det i alla fall..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Gidde:

Aha. Jag har inte tidningen, så jag får förlita mig på vad som står på nätet och vad andra berättar för mig.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
knaskamilla:

Hmm, jag skrev lite fel där..
Vi har tidningen, men jag läser den aldrig.

Förlitar mig helt och hållet på det som återfinns på Internet, så någonstans på nätet läste jag igår om Jonssons fot.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
knaskamilla: Det har väl varit fotleden som spökat hela tiden?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Wayne Gresky: Men tror verkligen store starke Hasse på spökerier...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Wayne Gresky:

Åh, jag vet ingenting. Jag tyckte bara att det var fler än jag som undrade varför inte Hasse var med igår.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
knaskamilla: Mer info im Hasse mfl
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Salle:

Skum grej, det här med Zacke. Han får börja träna på att dricka!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
knaskamilla: Han var alltså svimmfärdig innan på åkningen.
Sen tog han sig inte upp på benen igen på grund av vätskebristen.
Hm då får man nog säga att MoDo hade enorm tur igår.
En svimmfärdig målvakt i spel fyra mot fyra har ju bara kunnat sluta på ett sätt
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Tvåtallar: Med tanke på hur han spelade ska han ju aldrig få dricka mer än han gjorde igår.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
knaskamilla: Vissa är mer känsliga för vätskebrist och kramp som följd. Sen spelar det nästan ingen roll hur tränad man är och hur mycket vatten man dricker...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Tvåtallar: Ehh, e detta rätt tråd? Just nu verkar de flesta vara inne i TIK-boken o diskutera tacklingar, bedömning o Hej Matematik.
Vad lönar det diskutera med dem utan studieskulder?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
zigge: Tja, vad fan ska vi göra. Begåvningsreserven är ju inne hos oss och 'diskuterar'. Men ni får gärna kalla dom tillbaka.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Bragd-Birger: Nää, behåll dem ni!! Så höjs IQ:t i båda böckerna!! :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Känns som att det är dags för en stor seger nu. Warg och Skröder verkar ju kommit igång på allvar med poäng produktionen nu med så.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Cyklob: Kommer att bli dyngstryk imorgon. Genom lite äkta valfusk lyckas Selander, Westerlind och Rodrigues komma med som starting line för BIF, och givetvis blir det succé. Farbror Blå har jourservice till Nygatan... och längre än så kommer inte BIFs "Sumo-line" imorgon.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Paddan: Ehh i morgon vinner vi även om det skulle vara så att vissa skall försöka fuska till sig segern :).
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Paddan:Undrans om Brajnäsorna bojkottar även SBA , eller gäller det bara egna Tablettasken? Lite nytänkande i stöttning av egna klubben, på min ära! I stil med:
Stöd nykterheten, genom att meddelst inmundigande utrota det onda, som öl, vin & sprit!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Cyklob: Dessvärre har Brynäs nio raka utan trepoängare, det bådar inte gott för oss, vi bryter sviter såväl i positiv som negativ bemärkelse.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Lumber Jack:

Ja, det börjar ju kännas som när vi skulle möta Väsby...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Gidde: Ja, den där j*vla Wikegård...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Lumber Jack:

Det är väl faktiskt hans enda framgång, fast han var väl bara andretränare va?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Paddan: Det luktar 2-3.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Lumber Jack: Det vore roligt att bryta trenden som trendbrytare. Fast sviterna efter en obruten svit kan bli ödesdigra. Jag menar, hur länge till orkar Westerlind hålla fasaden uppe?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
AM: Rådbjer då?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Frisco:

Det luktar 6-1
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Bissett19: Själv tycker jag att det glider mer mot 1-5. Så dagens match hoppar jag över även fast jag befinner mig på hemmaplan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Paddan: NEJ, Harlad, nu är råttet mågat! Nu får det vara nog! Hur kan karln gå ut med detta:
"MODO kommer från seger i den senaste matchen mot Timrå och tränare Harald Lückner är nöjd med vad laget presterar men anser att starten på matcherna måste skräpas till."
Skräpa till? Har det inte varit nog skräpigt som det är? Korvbrödspapper här o var, senap o ketchup på borden, kaffespill o annat, samt en o annan tomflaska i bar 201.

AVGÅ STÄDTANTER!!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
zigge: Tja, får jag bara betald transport av MoDo Hockey så kan jag se till att mina elever skickas ner till valfri MoDomatch. De är snart certifierade nedskräpare och är fenomenala på att ställa saker till rätta... eller snarare på de ställen där de inte borde vara.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Paddan: Hör me Foppa, om han kan hyra in Tompa Byberg o hämta er.
Hemmaplan idag för dig, äre Kroksta elr Krokom? Du hoppar högt du va?

Nån som 'specialstuderade' Espeland i tisdags, o såg om han fick nåt byte? Elr var han bara med på bänken?
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
zigge: Paddan önskar han hade hemmaplan i Kroksta. Men så högt i näringskedjan lär han aldrig komma. ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Poffa: Senast mot tik gjorde modo de bra att vinna trots att spelet långa stunder präglades av felpass å sarg ut! Harald tycks ändå vara nöjd å de bekymrar mig en aning. Jag hoppas verkligen vi får tillbaka lite backar å börjar spela de spel jag vet att dessa herrar klarar av!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Berka: Vi får helt enkelt förlägga spelet helt och hållet i anfallszonen tills att backarna är kuranta igen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Lumber Jack: Själv hoppas jag att den där eminente kanadensiske backen Force Majeur ska ta spelet med storm.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Paddan: Hellra det än han Wal Kover. (Fy fan vad dåligt...)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Lumber Jack: Det håller jag med om, pinsamt dåligt av dig att stava hellre som hellra...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Berka: Vi får väl tacka TIKcsen att de var så dåliga, tex både Regin o Tenkrat missade ju öppna mål. Inte utan att man tänkte på Röån's store poet "Sir'u hure han skjut, knappt att timotejen vik se!" Visserligen böllspärkara, men ändå.
O kanske är Brajnäsorna än mer stirriga ikväll, med 7 (8?) raka förluster.

Undrar om Skröder håller på att hitta formen nu? Han har ju försökt hitta sina bp-mål, men inte riktigt lyckas. O Salle ser ut att va på samma spår.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
zigge:
 Goalkeepers60. KRIZAN, Karol 
 1. SVEDBERG, Niklas 

 1st Line41. HEDMAN, Victor35. HEDIN, Pierre 
 9. WERNBLOM, Magnus39. SVARTVADET, Per15. SALOMONSSON, Andreas 

 2nd Line8. HEDMAN, Oscar7. HÅLLBERG, Per 
 16. FORSBERG, Tobias24. SUNDSTRÖM, Niklas10. SKRÖDER, Per-åge 

 3rd Line2. WESTIN, Jens23. TRIBUNCOVS, Atvars 
 29. MOLINDER, Andreas20. STEEN, Oscar18. ÖBERG, Peter 

 4th Line 33. ESPELAND, Stefan 
 13. JONASÉN, Marcus79. WARG, Fredrik19. TOLSA, Jari
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Salle: jahaja undrar om de finns reservationer för att gå ner på 3 liner... Fast de lär nog styras av matchutvecklingen!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Fan, nu slår resultatet 7-5 eller 5-7 in som jag drömt och jag har inte satsat stålar...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Icing-Ove: 00.00 GK in MODO 60. KRIZAN, Karol
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
spud:
Precis ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Icing-Ove: 1-0 Mangnus WERNBLOM !
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Tänk att Skröder är betydligt mer ofrekvent korthänt denna säsong jämfört med förra säsongen, men nu hände det igen. Konstigt...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Är jag blind eller?

Har inte sett till Warg i andra perioden, någon som varit mer vaken och sett ifall han blivit skadad eller bänkad?
Kommentera

« · 987874 · »