1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506671 inlägg · 4103 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs - 2014-10-18

« · 1634107 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2014-10-18
J F K: Eller så kan gävleborna mer om hockey än övikarna. Vi har lite krav😃
Kommentera

OldSchool:

Försök vara mindre långsint. Det brukar hjälpa, när man deltar i diskutioner.

Kommentera

smallround: Jo, de måste ha extremt lite krav för att tycka om den hockeyn
Kommentera

70 Rodrigues:

Något svar om det får du inte via länken nedan. Men det finns annat intressant. Du verkar vilja veta mer om staden som gett Sverige stora profiler inom svensk hockey.

sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96rnsk%C3%B6ldsvik

Kommentera

Rytter: Nu har man ingen aning om vad spark är igen. Pinsamt.
Kommentera

Rytter:

Dom brukar tystna efter ett tag av sig själva, när dom har inte något att svara med.

Kommentera

Rytter: känns som att det är helt omöjligt att göra mål nu. Varför gör vi inte mål på våra lägen?!?
Kommentera

NuMo:

Oj oj oj vilken match detta är, sjukt att vi ligger under. Tycker vi gör allt rätt, kreativa och rörliga i anfallszon, och bjuder mindre än vanligt i egen zon. Ja vi kanske inte är bätte än så här.

Kommentera

Rytter: hur fan kan domarna missa att ta utvisning när Skröder blir fälld.
Kommentera

Gusse: Trist. Vi måste ta poäng mot de sämsta lageb. Brynäs är det sämsta jag sett i höst.

Som sagt. Konstigt att någon ser deras matcher.
Kommentera

Gusse:

Det som är tråkigast med SHL är att nivån skiljer så oerhört från kväll till kväll.

Inget lag är vinnare i detta utan det finns bara förlorare, ligan måste göra något åt det.

Kommentera

Gusse: Ähh jag är nöjd efter denna match! Prestationen är bättre än resultatet. Vi bjuder på 2 mål och då får man räkna med att det kan bli förlust!
Kommentera

J F K: Jag såg att Djoos och Bertilsson tackade de fyra på sittplats som höll på Brynäs. Det är fler än vad som bjuds i gavlerinken.
Kommentera

J F K: Vad säger det om MoDo?😂😂😂
Kommentera

J F K: Vad säger det om MoDo?😂😂😂
Kommentera

När ska dom sparka nättinen och värva något man har användning av. Vi skulle behöva 2 forwards 1 back. Det komiska är att alla andra lag gör något men ej modo. Samma visa varje gång. Man kan skylla hur mycket man vill på ekonomin men det kostar 10 gånger mer att åka ur. Publiken sviker med när inte värvar namnkunniga spelare som skapar lite på isen.

Nu gör vi en bra match idag. Men det är så jävla tunt framåt. Vi skapar lägen men vi kommer inte till dom heta målchanserna. Flanigan helt värdelös när han ej får spela med bra spelare. Nu är det dags att agera och göra något. Man har för stor tro på laget men det håller ej tyvärr.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Det som är frusterande är att vi inte får något med oss när vi väl slutat att bjuda på mål. Vårt spel och övertag skulle ha gett en vinst, spelar ingen roll att vi släppte in 2 det borde ha räckt till vinst ändå.

Ja Brynäs är det sämsta laget jag sett i år, sämre än när Leksand och Örebro var här.

Kommentera

ULTIMAVICI:

Jag är mindre nöjd. Brynäs lägger ju knappt två strån i kors eftersom att de vet att de inte behöver det. Det är ju bara att vänta på gratismålen.

Nu värvara sig Färjestad ur sitt prekära läge. Modo pratar om det, men vilka har man råd med?

Kommentera

Bra match Modo, ni var bra mycket bättre.

Men filmningarna stod ni för.
Kommentera

Rytter: Tycker vi bjuder på 2 mål idag
Kommentera

70 Rodrigues:

Problemet för MoDos del är att trots man har stort spelövertag, så skapar man inte tillräckligt farliga chanser. Man behöver jobba hårdare på kassen. 

Kommentera

Cyklob:

Men lugn nu. Vadå inte gör något man har släppt Ritola för att frigöra utrymme, men att värva går inte direkt, man måste få tag i rätt spelare också. Vi är fan inte i läge att chansa, varken ekonomiskt eller sportsligt.

Kommentera

Tycker hela diskussionen är helt jävla patetisk såväl från oss Modoiter som Brynäsarna. Vill ni göra upp så välj en plats mellan Ö-vik o Gävle och puckla på varandra rejält, tjaffset ni håller på med här inne är sandlådenivå.
Kommentera

smallround:

Brynäs spelade inte bättre än MoDo idag. Dock gjorde man fler poäng. Beroende på vad du menar. Så är båda lagen "bäst".
MoDo bäst på att ha ett spelövertag. Brynäs på att göra mål. Dock ger spelövertag inga poäng. Det vi fick minsann veta när finska smålejonen vann Junior-VM sist. 

Kommentera

ULTIMAVICI: för det verkar vara klokt...

nä seriöst. Jag håller med er i mångt och mycket. Båda mötena i år har Brynäs gjort 2 av sina 3 sämsta matcher (3e mot hv). Men samtidigt tycker jag Modo ser fruktansvärt uddlöst ut? Nylander för all del men det räcker inte? Skröder ser pigg ut.

Kommentera

ULTIMAVICI:

Det vore en ojämn batalj. Det verkar vara en lägre snittålder i Brynäs-boken. Jag har då aldrig sett en tonåring vinna en knytnävesbatalj mot en vuxen person. Alltså på amatörnivå. För att förtydliga.

Kommentera

S-vikaren: Och du missade min poäng totalt!
Kommentera

OldSchool:

JFK menar så klart inte att Brynäs är det sämsta laget. Brynäs är det lag som har presterat sämst spel, när man mött MoDo.

Redigerad kommentar

Kommentera

Grattis Modoiter. Ni var både två och tre klasser bättre idag - också.

Redigerad kommentar

Kommentera

honken21:

Tills man har tappat tron på Anders som huvudcoach för MoDo.

Kommentera

OldSchool: skärp dig nu. Jag tror alla förstått vart du vill komma. Fira på du, men inte här.

och till er övriga modoiter: skål och trevlig kväll, blicka framåt. Nästa match är en ny match! Godnatt!

Kommentera

S-vikaren:

Det som är oroväckande är att vi förlorar matcher där vi borde ta tagit poäng sett till spelet. De jag främst kommer på är Brynäs(B), Brynäs(H), DIF(B). 

Resultatet talar för sig självt det har blivit 0p, men spelmässigt borde vi varit värda mer än det. Är tyvärr en stor svaghet att inte ta poäng i sådana matcher, det är detta som brukar definiera ett bottenlag. Vi måste hitta ett sätt att få med oss poängen, för det kommer komma matcher där vi är helt utspelade och får med oss 0p, därför extremt viktigt att vi inte tappar poäng i dessa typer av matcher. Måste vända denna trend snarast annars blir det kvalserien till våren. För stort glapp uppåt vid novemberuppehållet tror jag aldrig vi tar igen.

Måste få tillbaka Ahnelöv samt värva en lekkamrat till Flanagan så vi får två producerande kedjor som kan avlasta varandra.

Kommentera

ULTIMAVICI: Så jävla deprimerande att vi inte vinner matcher där vi är så tydligt bättre. Brynäs x2, DIF och viss del mot Örebro. Det är 12p det som vi kukat bort!

Seriöst, hur många mållägen hade Brynäs idag? 6st totalt kanske? Och Modo säkert över 10st? Ändå gör vi bara 1mål och Brynäs 2. Och då var Reideborn inte ens dålig! Blir så less på dessa jävla bjud mål!

Starky var dock bra i slutet, kul å se att han fortfarande sysslar med att lite stiligt slänga upp pucken på baksida plocken innan han ger den till domaren. :-)
Kommentera

Rytter:

Tycker man skapar för dåliga chanser. Skotten kommer från dåliga vinklar.

Tycker man sätta tillbaka Flanny med Possler och Skröder. Jag vill se William med Adrian. Adrian förtjänar bättre. 

Possler - Flanagan - Skröder
Kempe - Påhlsson - Nylander
Önerud - Hari - Nättinen
Olofsson - Bengtsson - Öberg 

Påhlsson kan spela i fjärde, när den nye spelaren ansluter. Nordgren kan sitta på bänken.

Kommentera

S-vikaren: Åter igen, Nyllet på en kant kommer inte ske.

Då han gillar puck den gode Nylander tror jag en kedja med Kempe och Önerud skulle funka. En puckkladdare och två pangare. Önerud får ta defensiven också.
Kommentera

Tror AF behöver ändra sitt synsätt när man pratar om klassnivå. Pratar man antalet minuter med puck och i anfallszon, och antalet skott, ja då var ni 2-3 klasser bättre.

Pratar man noggrannhet, individuella misstag, målvaktsspel, effektivitet, där var Brynäs 2-3 klasser bättre.

Det här har ju varit signifikativt för Modo den här säsongen. Många puckminuter och AF:s standardcitat efter matchen.

Men hur vinner man hockeymatcher?

Redigerad kommentar

Kommentera

S-vikaren: Jo, det förstod du och de övriga som håller på Modo. När jag skrev att Leksand vade varit sämst följt av Djurgården och Brynäs så trodde jag att Brynäs-folket förstått att det var i matcher mot Modo. Kikar man på tabellen så inser väl alla att FBK varit mindre bra på att ta poäng än Brynäs exempelvis.

Det är märkligt att du behöver utbilda folk, men vissa verkar inte vara läskunniga.

Kommentera

honken21: Nu hade Modo väsentligt fler kvalificerade målchanser, men pucken studsade Brynäs väg. Ribba in när Modo hade massor av chanser som strök ribba och stolpe.

Spelar vi såhär så att vi skapar mycket fler chanser än motståndarna så vänder det mot mindre turliga motståndare i längden. Alla som sett fler än tio matcher vet att i hockey är det inte alltid rättvist, utan det handlar förutom om skicklighet om en hel del tur också.

Kommentera

J F K: Trots usel publiksiffra då vi mötte ett tråkigt lag så har vi ändå väsentligt mer än brynäs. Hur i hela friden kan en stad som nästan är Norrlands största ha så otroligt lite besökare på matcherna? Det är nästan obegripligt om man inte sett laget spela, för då blir det plötsligt helt logiskt.
Kommentera

Antalet chanser - ja. Antalet kvalificerade chanser - nej. Varför? Era individuella misstag. Katastrofalt många varje match.
Kommentera

honken21: Kvalificerade chanser vill jag även där påstå att vi hade betydligt fler av. Men Starky spelade riktigt bra samt lite oflyt.
Brynäs båda mål kom ju rena bjudningar från oss.
Kommentera

J F K: fler skott på mål och fler åskådare på matcherna för er, grattis men poängen tar vi likt förbannat. 6-0 nu.
Kommentera

honken21: Fast den här gången var det inte katastrofalt många misstag. Faktum är att vi inte i någon match förutom kanske mot FBK släppt till så få målchanser. Resultatet var väldigt orättvist sett till chanser och matchbild, men det är bara att ta nästa match. Kan vi spela sådär så har vi stora chanser att avancera.

Det är klart att det är lite jobbigt att ha tre backar på skadelistan också. Speciellt Ahnelöv, men när även DP och Torp är borta så blir det lite tunnt.

Kommentera

J F K: Jobbigt med skador jo vi hade våran förstecenter Scott ,Olden och våran bästa forward i Ollas borta men vi vann ändå! Glömde Lindblom!

Redigerad kommentar

Kommentera

OldSchool: Jag vet att ni vann. Ni var rejält utspelade också.
Kommentera

J F K: Hockey går ut på att göra mål! Sen om vi var utspelade är en annan femma vi spelar efter våra resurser med tanke på att vi har fyra ordinarie forwards varav 2 st är från första femman!
Kommentera

J F K: Grejen är att de individuella misstag ni gör i varje match, även om de inte är 10-20 stycken utan kanske 3-5, är såpass katastrofalt stora att det i princip är ett direkt mål i baken. Spelar ingen roll hur man spelar i övrigt om man släpper till sådana mål - då vinner man inte matcher.

Chansspelet kanske också ligger till grund för att ni kan få ett spelmässigt övertag när passningarna väl går hem, vilket de oftast gör. Det håller dock inte i längden.

Det verkar vara detta spel AF förespråkar, och står ni bakom hans tänk så varsågoda.

Kommentera

honken21: Nåja. Som vinande begriper så har inte dålig kvalité på passningar eller missade markeringar med spelsystemet att göra.

Är vi överlägsna som igår så tar jag det jättegärna. Då är det värre när motståndarna spelar ut oss som Luleå, Skellefteå osv. När vi skapar mycket fler och bättre chanser är jag inte orolig.
Kommentera

J F K: Jag såg att hockeysverige inte riktigt var inne på Byrnäs-bokens linje. Starkbaum fick omnämnande som bästa målvakt enligt följande beskrivning:

"Stod för en av säsongens bästa målvaktsinsatser när han så gott som ensam fixade tre poäng åt Brynäs i Örnsköldsvik. Gävlelaget var helt utspelat och Anders Forsberg kliade sig i huvudet mer än en gång efter fenomenala parader från österrikaren."

Fast det är klart. De där på hockeysverige har väl också en hang-up på Brynäs och det hela handlade bara om personligt agg.

Kommentera

J F K:

Fast jag har ändå svårt att vara nöjd.  Vi skapar inte speciellt många kvalificerade målchanser och misstagen bakåt är emellanåt häpnadsväckande.

Men att brynäs inte var specieltl imponeradne måste man nog ändå säga. Många andra lag hade gjort processen kort med dem.

Måste nog kolla matchen en gång till med mer kritiska ögon. Var Starkbaum verkligen överjävlig? I så fall var min känsla helt fel. 

Kommentera

« · 1634107 · »