OldSchool:
Försök vara mindre långsint. Det brukar hjälpa, när man deltar i diskutioner.
70 Rodrigues:
Något svar om det får du inte via länken nedan. Men det finns annat intressant. Du verkar vilja veta mer om staden som gett Sverige stora profiler inom svensk hockey.
Rytter:
Dom brukar tystna efter ett tag av sig själva, när dom har inte något att svara med.
NuMo:
Oj oj oj vilken match detta är, sjukt att vi ligger under. Tycker vi gör allt rätt, kreativa och rörliga i anfallszon, och bjuder mindre än vanligt i egen zon. Ja vi kanske inte är bätte än så här.
Gusse:
Det som är tråkigast med SHL är att nivån skiljer så oerhört från kväll till kväll.
Inget lag är vinnare i detta utan det finns bara förlorare, ligan måste göra något åt det.
ULTIMAVICI:
Det som är frusterande är att vi inte får något med oss när vi väl slutat att bjuda på mål. Vårt spel och övertag skulle ha gett en vinst, spelar ingen roll att vi släppte in 2 det borde ha räckt till vinst ändå.
Ja Brynäs är det sämsta laget jag sett i år, sämre än när Leksand och Örebro var här.
ULTIMAVICI:
Jag är mindre nöjd. Brynäs lägger ju knappt två strån i kors eftersom att de vet att de inte behöver det. Det är ju bara att vänta på gratismålen.
Nu värvara sig Färjestad ur sitt prekära läge. Modo pratar om det, men vilka har man råd med?
70 Rodrigues:
Problemet för MoDos del är att trots man har stort spelövertag, så skapar man inte tillräckligt farliga chanser. Man behöver jobba hårdare på kassen.
Cyklob:
Men lugn nu. Vadå inte gör något man har släppt Ritola för att frigöra utrymme, men att värva går inte direkt, man måste få tag i rätt spelare också. Vi är fan inte i läge att chansa, varken ekonomiskt eller sportsligt.
smallround:
Brynäs spelade inte bättre än MoDo idag. Dock gjorde man fler poäng. Beroende på vad du menar. Så är båda lagen "bäst".
MoDo bäst på att ha ett spelövertag. Brynäs på att göra mål. Dock ger spelövertag inga poäng. Det vi fick minsann veta när finska smålejonen vann Junior-VM sist.
ULTIMAVICI: för det verkar vara klokt...
nä seriöst. Jag håller med er i mångt och mycket. Båda mötena i år har Brynäs gjort 2 av sina 3 sämsta matcher (3e mot hv). Men samtidigt tycker jag Modo ser fruktansvärt uddlöst ut? Nylander för all del men det räcker inte? Skröder ser pigg ut.
ULTIMAVICI:
Det vore en ojämn batalj. Det verkar vara en lägre snittålder i Brynäs-boken. Jag har då aldrig sett en tonåring vinna en knytnävesbatalj mot en vuxen person. Alltså på amatörnivå. För att förtydliga.
OldSchool:
JFK menar så klart inte att Brynäs är det sämsta laget. Brynäs är det lag som har presterat sämst spel, när man mött MoDo.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
honken21:
Tills man har tappat tron på Anders som huvudcoach för MoDo.
OldSchool: skärp dig nu. Jag tror alla förstått vart du vill komma. Fira på du, men inte här.
och till er övriga modoiter: skål och trevlig kväll, blicka framåt. Nästa match är en ny match! Godnatt!
S-vikaren:
Det som är oroväckande är att vi förlorar matcher där vi borde ta tagit poäng sett till spelet. De jag främst kommer på är Brynäs(B), Brynäs(H), DIF(B).
Resultatet talar för sig självt det har blivit 0p, men spelmässigt borde vi varit värda mer än det. Är tyvärr en stor svaghet att inte ta poäng i sådana matcher, det är detta som brukar definiera ett bottenlag. Vi måste hitta ett sätt att få med oss poängen, för det kommer komma matcher där vi är helt utspelade och får med oss 0p, därför extremt viktigt att vi inte tappar poäng i dessa typer av matcher. Måste vända denna trend snarast annars blir det kvalserien till våren. För stort glapp uppåt vid novemberuppehållet tror jag aldrig vi tar igen.
Måste få tillbaka Ahnelöv samt värva en lekkamrat till Flanagan så vi får två producerande kedjor som kan avlasta varandra.
Rytter:
Tycker man skapar för dåliga chanser. Skotten kommer från dåliga vinklar.
Tycker man sätta tillbaka Flanny med Possler och Skröder. Jag vill se William med Adrian. Adrian förtjänar bättre.
Possler - Flanagan - Skröder
Kempe - Påhlsson - Nylander
Önerud - Hari - Nättinen
Olofsson - Bengtsson - Öberg
Påhlsson kan spela i fjärde, när den nye spelaren ansluter. Nordgren kan sitta på bänken.
Redigerad kommentar
S-vikaren: Jo, det förstod du och de övriga som håller på Modo. När jag skrev att Leksand vade varit sämst följt av Djurgården och Brynäs så trodde jag att Brynäs-folket förstått att det var i matcher mot Modo. Kikar man på tabellen så inser väl alla att FBK varit mindre bra på att ta poäng än Brynäs exempelvis.
Det är märkligt att du behöver utbilda folk, men vissa verkar inte vara läskunniga.
honken21: Nu hade Modo väsentligt fler kvalificerade målchanser, men pucken studsade Brynäs väg. Ribba in när Modo hade massor av chanser som strök ribba och stolpe.
Spelar vi såhär så att vi skapar mycket fler chanser än motståndarna så vänder det mot mindre turliga motståndare i längden. Alla som sett fler än tio matcher vet att i hockey är det inte alltid rättvist, utan det handlar förutom om skicklighet om en hel del tur också.
honken21: Fast den här gången var det inte katastrofalt många misstag. Faktum är att vi inte i någon match förutom kanske mot FBK släppt till så få målchanser. Resultatet var väldigt orättvist sett till chanser och matchbild, men det är bara att ta nästa match. Kan vi spela sådär så har vi stora chanser att avancera.
Det är klart att det är lite jobbigt att ha tre backar på skadelistan också. Speciellt Ahnelöv, men när även DP och Torp är borta så blir det lite tunnt.
Redigerad kommentar
J F K: Grejen är att de individuella misstag ni gör i varje match, även om de inte är 10-20 stycken utan kanske 3-5, är såpass katastrofalt stora att det i princip är ett direkt mål i baken. Spelar ingen roll hur man spelar i övrigt om man släpper till sådana mål - då vinner man inte matcher.
Chansspelet kanske också ligger till grund för att ni kan få ett spelmässigt övertag när passningarna väl går hem, vilket de oftast gör. Det håller dock inte i längden.
Det verkar vara detta spel AF förespråkar, och står ni bakom hans tänk så varsågoda.
J F K: Jag såg att hockeysverige inte riktigt var inne på Byrnäs-bokens linje. Starkbaum fick omnämnande som bästa målvakt enligt följande beskrivning:
"Stod för en av säsongens bästa målvaktsinsatser när han så gott som ensam fixade tre poäng åt Brynäs i Örnsköldsvik. Gävlelaget var helt utspelat och Anders Forsberg kliade sig i huvudet mer än en gång efter fenomenala parader från österrikaren."
Fast det är klart. De där på hockeysverige har väl också en hang-up på Brynäs och det hela handlade bara om personligt agg.
J F K:
Fast jag har ändå svårt att vara nöjd. Vi skapar inte speciellt många kvalificerade målchanser och misstagen bakåt är emellanåt häpnadsväckande.
Men att brynäs inte var specieltl imponeradne måste man nog ändå säga. Många andra lag hade gjort processen kort med dem.
Måste nog kolla matchen en gång till med mer kritiska ögon. Var Starkbaum verkligen överjävlig? I så fall var min känsla helt fel.