1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507063 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12

« · 1412786 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
Olle: Stäng av Henrik samuelsson
Kommentera

Jag förstår att spelarna saknar respekt för varandra med tanke på vad domarna tillåter. Det är pinsamt.
Kommentera

spud: Tackling mot huvud, blind side, skiter i pucken går på spelaren (som inte är puckförare). Det finns för många likheter för att Madsen ska komma undan med den tror jag. Det är väl det där med "blind side" och åkriktning som inte riktigt stämmer då kanske?
Kommentera

Olle: Det verkar inte ha blivit någon hjärnskakning på Lauritzen och han är puckförare vid tacklingen, så 2-3 matcher plus böter känns rimligt.
Kommentera

Berka: Jag måste säga att jag förstår precis varför HS får kritik här inne, nu när jag ser honom "in action". Killen bör ju ha minst 2 år till på tillväxt innan han är mogen för ES-spel.
Kommentera

Nikki Nine: Domarna brukar vara dåliga, men det här sätter ju saker och ting i ett perspektiv.
Kommentera

Nikki Nine: Tollefsen fick utvisning men inte madsen!

Alltså vad är det för jävla domarnivå?
4 randiga på isen men de är fan ingen jävla ordning alls, dags att domarna rycker upp sig innan dom tappar matchen fullständigt!
Kommentera

Kan inte bli lite imponerad av Nyström. Väldigt spännande spelare. När det gäller domarnivån är den pinsam. Tollefsens utvisning är bland det billigare jag sett på länge. Men där i mot ska ju Madsen få matchstraff. Så man kan säga att silar mygg och sväljer kameler.

Kommentera

Berka:Känns som de redan har tappat den...
Kommentera

Wayne Gresky: Tycker inte ens att det handlar om att Modo får domarna emot sig. Nivån är helt oförståelig.
Kommentera

Nikki Nine:

det skall vara avstängning för att det var tackling i huvudet, inte för vad Madsen hade för intentioner.

Det är fullt rimligt (jag är övertygad) om att Mårten inte hade för avsikt att träffa huvudet för spelarna har olika fart, olika riktning och Madsen har ögonen på pucken. Det är en missad tackling helt enkelt och oavsett vad folk tycker så kommer vi att ha exakt likadana händelser om tio år också. Om vi nu inte börjar anamma tjejregler.
Kommentera

Berka:

Kreativt :)

Blind side kallar dom det för i NHL. Solklar utvisning och kanske avstängning också. Men snyggt var det :))
Kommentera

Olle: Lägg därtill att han spelar runt 14-15 min per match!
Tyvärr är han långt ifrån es-mässig, men idag är nog hans överlägset bästa match i Modo och ändå är han sämst på plan
Kommentera

NuMo: Madsen har väldigt goda möjligheter att vara först på den pucken, istället väjer han och tacklar BIF-spelaren i huvudet. Hade det varit axel mot axel så hade det ju fortfarande varit en tvåa för interference.

Edit: Är det förresten inte just intentionerna man försöker att få bort med dessa hårdare tag mot tackling mot huvud?

Redigerad kommentar

Kommentera

bisterfinnen:

Lauritzen visar upp sina musikaliska talanger i pausen... Bra för mitt eget självförtroende är det åtminstone.
Kommentera

Olle: Du får såklart tolka som du vill, men jag tror inte för fem öre att han väljer att tackla i huvudet. det är kamp om pucken, Mårten har högre fart och sätter åt, säkert förvissad om att själv få en axel emot sig. Han missar tackingen för att han satsar på pucken, hade han bara brytt sig om spelaren hade han träffat spelaren rätt.
Kommentera

Olle: Det är ju ingen klockren "blind side" tacklingen då både Madsen och Lauritzson åker i nord-syd, inte öst till väst.

Dock känns den ju förbannat onödig, jag lär nog inte klaga allt för mycket om Morten får ett par matchers avstängning.
Kommentera

Bad_Brett:

Gav uttrycket "hellre än bra" en ny brännande aktualitet hahaha!!!
Kommentera

Gustafsson:

Kompassmästarn :)

Har du glömt NHL's infovideo om regeltolkningar? Scoolbook example!
Kommentera

NuMo: Man kan ju bara spekulera i vad Madsen ville med den tacklingen.

Jag tycker att det är en central del i situationen, att Madsen med lätthet kan vara etta på pucken men väljer ett annat alternativ. Jag tycker inte alls att det ser ut som att Madsen satsar på puck. Förstår ju om du inte vill tro att en av modos spelare tacklar mot huvud med avsikt men däremot förstår jag inte hur man kan tycka att Madsen satsar på puck i det läget.
Kommentera

Olle: Om du tror att alla felaktiga tacklingar är avsiktliga och respektlösa så är du ovanligt naiv.
Kommentera

Då har vi redan årets räddning.
Kommentera

NuMo: Hahaha
Kommentera

NuMo: Om du viftar undan den här situationen med att kalla det "oflyt" eller något sånt så måste jag nog säga att jag tycker att du är den naive av oss två.
Kommentera

Olle: Jag är ju för en avstängning för att han träffar huvudet. Vad mer begär du?

Hahaha! Nu blev det mål. Det vr väl bra?
Kommentera

NuMo:hur fan kan susse som är 700 år gammal och varit skadad 5 matcher vara så dominant på isen?
Kommentera

Olle:

Mums!!!

Freddy is back!
Kommentera

bisterfinnen: Susse is back..
Kommentera

bisterfinnen: De var någon jag pratade med som påstod att Meyer o Pöck tillhörde de sämsta backarna i Modo på flera år, och denna säsongen... Vad säger vi till dom?
Kommentera

MODOJohan: Tycker det ser ut som Hannula är ute efter nytt kontrakt.Gör sin klart bästa match hitills idag.
Kommentera

MODOJohan: Det är fan vad vi kladdar med pucken i egen zon.
Kommentera

Gusse: 3:e kjedjan har väldiga problem ibegen zon.
Kommentera

MODOJohan:

När ska ni lära er att inte vara så förbannat snabba att döma?
Kommentera

NuMo: Du är ju modoit så mina krav är låga men jag tycker att det var en konstig antydning i en sån självklar situation :)
Kommentera

Olle: Du kanske hatar danskar. Allt tyder på det.
Kommentera

Bra byte av Hedman och Forsberg.
Kommentera

NuMo: Ser inte Madsen lite för bra ut för att vara dansk?
Kommentera

Vi kladdar ihjäl oss. Skellefteå Del II
Kommentera

Olle: Grattis
Kommentera

Vafan gör Tolle? Varför går han inte ut tidigare på han i slottet? Hela arenan ser ju att han ska få pucken.
Kommentera

spud: Ååååååååh vad surt, Brynäs har gjort 3 otroliga turmål
Kommentera

NuMo:

Varför känns det som alla lag som tar målisen mot Modo lyckas göra mål?
Känns som uppförsbacken blir brantare och brantare för varje omgång.
Kommentera

spud: Brynäs är med trots att man egentligen inte gjort ett enda mål.

Däremot gör man ju inte mål när man gör riktiga avslut.
Kommentera

Sawchuk: Men vilka jävla skitmål...
Kommentera

Gustafsson:

Tyvärr räknas ju skitmål lika mycket som alla andra mål.
Kommentera

Sawchuk: Borde man inte bedöma intentionen?
Kommentera

Kom igen nu, 2 poäng
Kommentera

NuMo: Räkan blir tungan på vågen idag.
Kommentera

Sawchuk: Skellefteå gjorde mål i slutminuterna..Nått är fel..Är man för offensiv på slutet?
Kommentera

NuMo: Tyvärr är det ju inte en slump. Vi har ett för dåligt försvarsspel och vi har för många spelare som inte håller måttet i egen zon. Det är även orsaken till att vi är så dåliga i andraperioder.
Kommentera

« · 1412786 · »