1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511366 inlägg · 4110 ämnen

MODO Hockey - Brynäs IF 20110113

« · 1333355 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 20110113
Såg ni HÅLLBERG!
Kommentera

Björn W: Ja, ja blir så förbannad,jaaaaaaaaaaaaaaaaaa 4-1!!! :D
Kommentera

Björn W: Skröder försökte göra brynäsmos.
Kommentera

Björn W: Nu måste Modo visa lite hjärna!
Kommentera

NuMo: Mycket hockeysnask från MoDos sida nu, jag föredrar fiberbröd och 4-1 om jag får välja.
Kommentera

Björn W: Lite suget att äta en greissfot faktiskt.
Kommentera

Björn W: Hittepådomare.
Kommentera

NuMo: Ska man behöva leta reda på något franskt och svartvitt ikväll igen? Så gärna så.
Kommentera

Björn W: Jävla skit!

va bra.
Kommentera

Bad_Brett: Det är de här matcherna man fruktar mest, men uppsidan är enorm om vi kan börja vinna eller åtminstone inte förlora alla tre poängen i dem och därmed undvika att göra nettotapp mot lag på undre halvan av tabellen även i matcherna mot dem.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gustafsson:

Ruskigt nonchalant spel av MoDo. Jag vet inte riktigt vad de håller på med i uppspelsfasen; En massa konstiga flippassningar över centrallinjen utan adress... Rena turen att Brynäs inte har fått fler gratischanser.

På samma gång ser det ut som att MoDo-spelarna har ett oerhört självförtroende, viket förstås är positivt. Man ser också att MoDo är ett mycket bättre lag än Brynäs, men det betyder inte att man kan sluta kämpa.

Nu vill jag se samma försvarsspel som man hade mot Skellefteå i resten av matchen!
Kommentera

bisterfinnen: Oj vad viktigt. Riktigt sömnpiller i övrigt dock.
Kommentera

bisterfinnen: Timmeeeeey
Kommentera

Sawchuk: Så skjuter man in en slipsten i mål!
Kommentera

Björn W:

Lojt och nonchalant spel av Modo, ska det bli tre pinnar ikväll får dom nog ta sig en funderare i paus.
Kommentera

bisterfinnen: Men det är mycket folk i hallen. Tror nog vi sniffar på 6 000 en torsdagskväll. Både tjejkväll och Svenska Spels "Gå 2-för-1" iofs, men det är så man får jobba på vardagsmatcher.
Kommentera

MorganaLefaey: Lauritsens placering var inte så dålig heller... Tyvärr...
Kommentera

NuMo: Vad har man missat som låter helt galet? Att spelet blivit fiasko efter nyförvärven kom?
Kommentera

Jävlar!

Man får väl säga som Wennerholm sa om Modo och spelet med nyförvärven:

"Inget annat än ett fiasko.".
Kommentera

Björn W: Får hoppas man hinner hem och ser hela matchen när den visas i repris. Visst är det 3h efter matchstart som den börjar?

Hoppas dock den börjar lite senare. Men nu hör man att det blir 1-1 också. Ack ack
Kommentera

Björn W:

Rackarns bra placering i alla fall!

Ekar i templet ikväll...
Kommentera

MorganaLefaey: En riktig rackarrökare av Hannu-Pekka. Den får du skynda hem för att se på sporten. :)
Kommentera

Gustafsson: Finns chans att förbättra sitt läge ganska rejält idag. Tyvärr sitter man och jobbar och kommentatorn på webradion blir så upphetsad så fort något sker så man knappt kan förstå vilket lag som har chansen.
Kommentera

Bad_Brett: Det är ju tyvärr som upplagt för en förlust ikväll, alla förväntar sig en vinst.
Kommentera

Bittesehr:

Min magkänsla är verkligen urusel. Jag gissar på "chockstart" från Brynäs sida där Tarkki släpper in två mål direkt på billiga returer och hönsgård i försvaret. Sedan hittar MoDo spelet, men allt eftersom tiden går utan att man får utdelning, blir man mer och mer desperata och släpper till kontringar som ger fler mål till Brynäs.

Tips: 5-2 till Brynäs, sista målet i öppen kasse. Andreas Dackell gör 2+1.
Kommentera

Hoppas att vi kan vinna en "måste-match".
Under de senaste säsongerna så har vi missat chansen att gå upp på slutspelsplats när vi har allt i egna händer.
Hoppas verkligen att vi fått se ett trendbrott nu och att vi vinner 4-5 matcher i rad.

Vinst med 4-1.
Kommentera

Bad_Brett: Lika bra att ligga på förkant. Grattis till segern.
Kommentera

J F K: Molin? Det är ju Tjö-Tjö-Tjödin.
Kommentera

bisterfinnen: Men nu visade det sig att inte Arnio var ironisk, så...
Nåja, bara vi vinner ikväll så skiter jag i om jag framstår som en stofil som inte begriper ironi:)
Kommentera

arnio:

Vi kör väl lite Pontarn och hoppas på 3 pojjar ikväll. Vi behöver dem!

www.youtube.com/watch?v=4Rfnqt-U_Qc
Kommentera

spud: De tar i alla fall lätt på uppgiften..
Kommentera

arnio: Hehe, på vilket sätt har BIF lätt med MODO då? Om det inte är resultatmässigt?
Kommentera

J F K: Jag vet med säkerhet att Brynäs brukar ha lätt mot Modo även om det inte alltid avspeglar sig i resultaten.

Redigerad kommentar

Kommentera

bisterfinnen: Ja, sådant där löst folk som arbetskamrater och liknande. (De där personerna som bara verkar ha koll på Modo när det går bra och som säger sig vara ointresserade av hockey när det går tungt.)
Kommentera

J F K:

Kategorin "personer i din närhet"?
Kommentera

bisterfinnen: Är ökänd för min ironi och framförallt min sarkasm, så jag förstår ironi.

Dock är det väldigt svårt att veta om personen är ironisk i en text sådär. Många personer i min närhet har på allvar trott att Modo på slutet haft dålig statistik mot Brynäsoch därför antog jag att Arnio tillhörde den kategorin.
(Det är fegt med smileys)

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:

Shit. Sårry isf.
Kommentera

bisterfinnen: JFK kanske representerar dubbelironin.
Kommentera

J F K:

Ironi är inte din paradgren va?

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Ehh? Modo har sju raka hemma och har vunnit alla matcher mot dem hittills i år. Statistiskt sett så är du alltså helt ute och cyklar...
Kommentera

Tips 1-7. Brynäs har ju lätt för Modo
Kommentera

MODO Hockey - Brynäs IF 20110113
Fyra trepoängare på fem matcher har det blivit för MODO Hockey. Ett facit vi inte varit speciellt bortskämda med de senaste säsongerna. Senast har det handlat om 3-2 borta mot Luleå och 3-1 hemma mot Skellefteå, två av seriens topplag.
- Kul förstås, men det duger inte att blicka bakåt utan i stället vara redo för den uppgift som väntar, säger coachen Charles Berglund. Det blir lite av liv eller död i de flesta matcher som återstår.

Det handlar om tio matcher fram till uppehållet för LG Hockey Games och sedan ytterligare åtta av grundserien som sådan.
- Vi har spelat till oss ett läge där det nu enbart är upp till oss att klara den målsättning vi har. Men vi vet att det kommer att bli hur tufft som helst.

Det MODO-coachen betonar är rätt fokus samt att man ska vara redo för den uppgift som väntar runt hörnet. Att MODO besegrat Brynäs i tre raka matcher i vinter vill han inte höra talas om.
- Historia är historia, punkt och slut. Den här statistiken hade vi innan vi åkte till Södertälje också. Ödmjukhet och rätt inställning är det vi kräver nu.

MODO Hockey mot Brynäs IF i Fjällräven Center torsdag 13 januari 2011:
Målvakt: 32 Tuomas Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).
Backar: 5 Hans Jonsson, 18 Per Hållberg - 2 Jens Westin, 48 Hannu Pikkarainen - 8 Anders Eriksson, 3 Mattias Timander.
Forwards: 26 Kristian Forsberg, 87 Robert Rosén, 28 Jacob Blomqvist - 23 Lubos Bartecko, 24 Niklas Sundström, 22 Ladislav Nagy - 25 Anton Hedman, 39 Per Svartvadet, 44 Nicklas Danielsson - 10 Per-Åge Skröder, 92 Byron Ritchie, 17 Morten Madsen.
Extraspelare: 55 Ole-Kristian Tollefsen, 49 Anton Byström.

Noterbart är
A t t Daniel Josefsson kör rehab för sin skadade fot och inte är på is förrän skadan är helt läkt.
A t t lagen mötts tre gånger tidigare i vinter - med MODO Hockey som vinnare alla gånger. 2-0 och 3-2 i Läkerol Arena, 4-3 i Fjällräven Center efter straffar, den gången låg MODO under med 0-3.
A t t Brynäs inte vunnit i Örnsköldsvik sedan 17 november 2007 - det handlar om sju matcher. Den gången, i november -07, gjorde Micke Lind segermålet (3-2), numera driver han en Spelbutik i centrala Gävle.
Kommentera

« · 1333355