Referee(s) | Sören Persson, Marcus Linde | |||||
Linesmen | Johannes Käck, Anders Ahlström |
Frisco:
Nu börjar taggen!
Hockeyklipp på tuben och riktigt gott käk!
HEJA MODO!!!!!!!!!!
MODO Hockey
Goalies
32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton
1st Line
55. Tollefsen, Ole Kristian
51. Ahnelöv, Jonas
44. Danielsson, Nicklas
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge
2nd Line
22. Pöck, Thomas
3. Lehtivuori, Joonas
23. Svensson, Björn
18. Ritola, Mattias
37. Byström, Anton
3rd Line
27. Skinner, Brett
28. Cedergren, Patrik
26. Forsberg, Kristian
19. Schremp, Rob
17. Madsen, Morten
4th Line
14. Kalus, Petr
13. Andersson, Fredric
25. Hedman, Anton
Frisco:
Pöck har inte varit sig lik på sistone. Hemlängtan?
Oroväckande att vi fortfarande inte har gjort mål. Jag tror ett tidigt ledningsmål för MoDo skulle vara nödvändigt.
J F K:
Var han inte upp med klubban mot handsken också? Den var petig, men inte direkt felaktig. Däremot tycker jag att MoDo borde haft ett par extra powerplays.
J F K:
Herregud Schremp, där har vi ju ett gratisläge att göra 1:an.
J F K:
Absolut, men den där straffen var förutsägbar.
Först skiter man i en klubba i ansiktet. Nu får man köra på målvakten också.
J F K:
Vilket jävla skämt. Först missar de en tydlig 2+2 på Larsson, sedan får han åka omkull Tellqvist. Förjävligt att streckstriden kan komma att avgöras pga detta.
Zappaholic:
Intacklad? Han kommer åkande genom målgården och försöker åka igenom MoDo-backen?
bisterfinnen: Ok vi säger att det gick till så. Roligast ikväll: Sundströms bölande på isen efter målet, hahaha. Nej vänta, HAHAHAHA.
Ni går ju till slutspel vilket fall som helst, vem ska ta sig förbi er? Växjö? Närå...
J F K: Börje hade nog gjort fel där skulle jag tro...
OK, ska sluta fjanta mig och retas, men nu fick ni väk ändå en komp.utv?
bisterfinnen: Jag skulle dock inte gå så långt som att säga att det är utvisning på Larsson (om inte samma pajas dömer som i Skellefteå), men han är på väg igenom målgården när han får knuffen och då ska det inte dömas mål. Inte ens en bedömningssak enligt mig, utan solklart inte mål.
Brettan... Djurgården skulle ju bara hämta tre enkla poäng. Vad händer?
J F K:
Från det ena till det andra så är Schremp makalöst dålig ikväll.
Anders Blank:
Svedberg? Han gjorde ju en mollbergare utan skruv.
Anders Blank: Otroligt märklig retorik. Domaren kompenserade alltså för en tidigare match då man gjorde fel.
Ja, men nu blev det ju jätterätt.
Kan inte Storken komma och äta upp dig.
Sawchuk:
Ja, jag undrar vad som har hänt. Han har tappat ALLT.
Bad_Brett:
Trist om Twittertjafset med Bork fått honom att fokusera på fel saker.
I sådana fall bör man ju fundera om experter som kommenterar så viktiga matcher ska få ha Twitterkonton.
Bad_Brett:
LHC har tagit ledningen, VäxSSsssjö har kvitterat. Nu blir det nervöst.
Zappaholic:
Var hittar du din "officiella" statistik? Enligt min officiella statistik står det 9-1 i tacklingar till MoDo.
Redigerad kommentar
För MODO Hockey väntar nu jakt på säsongens första trepoängare mot Brynäs.
Efter seger i förlängning tidigt i höstas har det därefter blivit tre raka förluster mot gästrikarna.
– Vi har respekt för vad de presterat under säsongen. Brynäs är ett riktigt bra lag och vi vet vad vi måste göra imorgon för att nå ett lyckat resultat, säger headcoach Ulf Samuelsson.
Dags för omgång 53 i Elitserien 2011/12 och med två raka trepoängare har MODO Hockey skaffat sig ett intressant utgångsläge inför slutspurten.
MODO Hockey ligger åtta i tabellen – fyra poäng före Växjö Lakers som är det lag som närmast jagar bakifrån.
– Vi har nu skaffat oss ett bra utgångsläge inför slutspurten. Det ska vi också se till att förvalta, säger Samuelsson.
Senast vann MODO Hockey med 3-0 hemma mot Frölunda – och innan dess blev det seger med 5-1 borta mot HV71.
– I de här två segermatcherna så har vi spelat riktigt uppoffrande. Vi har spelat för varandra i alla lägen, säger Samuelsson och fortsätter:
– För en coach har det varit en fröjd att se killarnas prestationer. Det finns en hunger i gruppen.
Coach Samuelsson är riktigt nöjd med hur MODO Hockey har presterat under en längre tid.
– Tycker att vi presterat på en bra nivå den senaste tiden. Egentligen i alla matcher efter uppehållet även om vi inte fått med oss resultaten varje gång. Senast var vi också effektiva i power play samtidigt som vi återigen spelade bra i penalty killing. När vi redde ut situationen i början av tredje perioden kändes det som att vi hade ett rejält grepp om matchen.
Nu väntar Brynäs – ett lag som MODO Hockey ännu inte tagit någon trepoängare mot den här säsongen.
– Det har varit jämna matcher under säsongen och kommer inte att bli annorlunda den här gången. Brynäs har en bra defensiv och också en kreativ offensiv. De är snabba i sina omställningar, säger Samuelsson som också är medveten om deras vassa power play:
– Det blev vi rejält påminda om förra gången vi möttes. Vi har respekt för vad Brynäs presterat så här långt under säsongen men vi ska ge dem en riktig fight om poängen.
Matchtruppen
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 3 Lehtivuori, 6 Byström, 22 Pöck, 27 Skinner, 28 Cedergren, 51 Ahnelöv, 53 Bohman, 55 Tollefsen.
Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 14 Kalus, 17 Madsen, 18 Ritola, 19 Schremp, 23 Svensson, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 37 Byström, 44 Danielsson, 62 Hari.
Noterbart: Backarna Jens Westin och Ludvig Byström är tillbaka i träning. När det gäller Dick Axelsson så kollas hans status under morgondagen.