1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511365 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-07 Hemma

« · 2786288 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-07 Hemma
Smurfen: Är det Text-TV sida 358 upp och ner?
Kommentera

Ni MoDoiter som kollar på Musikhjälpen kan nog få se något snyggt runt kl 16.55 idag !!!!

Ni som inte kollar så slå på Tvn då !!
Kommentera

snowden: Man ska ju inte döma folk efter deras utseende men med lite längre hår så hade man kunnat missta Tjomme för Lars Brundin.
Kommentera

Bad_Brett: Tänk att du och jag alltid får rätt till slut.
Kommentera

Costanza: BombayTV hade verkligen behövts.
Kommentera

snowden: Dragkedjan gick sönder på Georges jeans.
Kommentera

Costanza: Jag fick ribba när Svarten satt den i kryllan.
Kommentera

snowden: Påminner om TIK & Nubben som redovisar +1 miljon med 80 skumma miljoner minus för att orka slå MoDo. Svarten satte den dock hårt under ribban.
Kommentera

Dwight: Då är det ytterligare en felrekrytering av Hinken, och man bör bryta kontraktet!

True skulle inte platsa som topp 2 center i något av topp 8 lagen.
Kommentera

Silly: Leksand kan väl börja med att dra in dom 30 miljoner man ska betala ut i sign-off som man inte har täckning för, till 7 av sina nuvarande spelare.

Den där rövklubben ska ur ligan så snabbt som möjligt, kan möjligtvis bli vår räddningsplanka!

Det vore på så sätt en episk rättvisa
Kommentera

Silly: med vilka pengar ?
Kommentera

Silly: Challe, Tjomme Oh Shit!
Kommentera

Confusius:

Leksand kommer få en jävla trupp nästa säsong!
Dom har nog regält med stålar där i bygden :-)

"Tjomme" klar – 75 spelare på önskelistan
Kommentera

Dwight: En spelare ska spela där den är som mest lämpad att spela, inte placeras i laget efter lön! Fjantigt NHL-tänk.

Vill vi etablera oss på övre halvan, så är True inte mer än en fjärdecenter. Då är det på Hinken om han har för hög lön.
Kommentera

Dwight: Så länge vi inte har en aning om några löner, blir det ju meningslöst att ta den diskussionen!

Jag placerar True i fjärde pga av hans kvaliteter, inte vad han har i plånboken!

Och för mig har han kvaliteter för en fjärdekedja
Kommentera

Supert: njut av uppehållet nu grabbar :)
Kommentera

Confusius: Jag håller med dig
Kommentera

Wauzsig:
Corsi finns för alla spelare på SHLs hemsida sen ett par år tillbaka
Kommentera

Costanza: Modo behärskar trots allt alla typer av spel. Nu när det gått tungt växlar vi bara upp och byter inriktning. Allt tack vare spelfilosofen Mattias"buddha" Karlins snabba överslagsräkning.
PLAY DIRTY!
Kommentera

Domsjö:
"MoDos våldsamma klättring i SHL-tabellen!"
Kommentera

Costanza: Kommer bli andra bullar framöver!
Kommentera

Tarasov: Antagligen för att + - är mer lättillgängligt än Corsi. Det är lätt att hitta + - på stats.swehockey och eliteprospects.
Kommentera

modomille: Jag vill ha tillbaka min 5-hundring från Karla och jag är allvarlig. Mina 7 barn är hungriga.
Kommentera

Wauzsig:
Var ironisk. Man kan också vända på det hade inte de gjort mål/poäng hade vi inte haft särskilt många poäng. Så visst de har kostat oss poäng men också givit oss.

Varför ignorera Corsi framför plus minus? Inte för att jag vill förenkla något något men du kan ha minus 20 utan att vara särskilt ansvarig för något av målen.
Kommentera

Trilske: Jävla Dickinson och Karlkvist. Ne jag är inte bitter.
Kommentera

Dwight:

Känns så onödigt att vi hamnade i denna situation, för hinkens del hade det antagligen räckt att kontraktera dickinson för att slippa mycket av kritiken

Hade antagligen kunnat rida ut "svåra år 2" på ett liknande sätt som nykomlingsåret.

Inte minst för att han dickinson på egen hand ordnat 6 pinnar till Rögle mot oss.
Kommentera

Tarasov: I nuläget ger + - en betydligt bättre bild av verkligheten än antal mål. Våra sämsta forwards i + - är Södergran och Ranta. Vilket inte är särskilt förvånande med tanke på deras svaga defensiv.

I skytteligan är Södergran i topp. I ett längre perspektiv vet vi att han definitivt inte är våran bästa målskytt.
Kommentera

Confusius:Svårt att se att en AHL-värvning för Modos andrakedja skulle ha en lön Modo vill betala en spelare i en fjärdekedja. Du föreslår att Modo ska värva 5+ toppspelare och ha någon som True i fjärdekedjan, det kan fungera sportsligt kortsiktigt, men vore ekonomiskt ohållbart. Nu har vi vissa dyra kontrakt nästa säsong med spelare som kanske inte har presterat enligt förväntningarna, men att sätta de i en 4e kedja och bara värva nytt kommer sätta oss i samma ekonomiska läge som Leksand.
Kommentera

Törna:

Lätt att tro förstås men jag själv är väl kanske inte lika övertygad om att det hade varit succé om man slängt in honom i SHL direkt.

Nu hade dickinson redan en tydlig roll och kemi i sin kedja redan innan han klev in i SHL, fått ett år att acklimatiserat sig till svensk hockey osv.

Nästan alla svenska spelare som återvänder till ligan från nordamerika brukar ha det halvtufft första året för att växla upp år 2, bara som exempel.

Dock har man ju ett annat tålamod med hemvändare som man investerat stora pengar i.

Inte alls säker på att man hade haft tålamodet med en nordamerikan utan det hade kunnat sluta som det gjorde för typ Stefan Matteau som ryktades till oss men valde SHL istället och totalfloppade.

Är väl inte omöjligt att matteau hade kunnat haft en liknande utveckling som dickinson eller kopacka om han valt HA istället.
Kommentera

Domsjö: man hade ju velat vara en fluga på väggen och lyssnat på deras diskussioner för att se vem som verkar ha bäst fingertoppskänsla, enligt Gradin själv så fattar han ju egentligen inte besluten rakt av (som jag alltid tänkt att en sportchef gör).

Ska man vara krass så är man inom alla branscher kassa på att träffa rätt med rekryteringar. Sportchef måste vara minst lika svårt.
Kommentera

Domsjö: Köra MoDo in i kaklet nu, Domsjö. Sakta men säkert ;-)
Kommentera

Marrdin: Det kan det absolut vara. Dock har jag varit försiktigt skeptisk ända från början när det gäller Gradin. Och det är ingen efterhandskonstruktion.
Vi svänger oftast med begrepp som svåra att mäta och då får man både kika CV samt gå på känslan.
Svårt att mäta förutseende hos en sportchef.
Det gäller även spelare. "Han har en vinnarskalle".
Tror nog alla vill vinna, men hur mäter man vem som vill det mest?
Den som vinner mest och är mest framgångsrik är det uppenbara svaret.
Lika gäller SC, den som sätter ihop mest framgångsrika lag.
Kommentera

Costanza: När alla galärer kör samma takt , får vi rytm i spelet, och då är vi jävligt bra
Kommentera

Confusius:
Mål och assist är odiskutabelt
Kommentera

puffe2: Du är ju kungen! Nu kör vi då med laget vi har, inte så illa ändå.
Kommentera

Costanza: Bravo!

Vi börjar tugga på hälsenorna på icke-lagen framför oss. Rögle har kvalitet, men övriga hängskalle-lag ska vi bara betvinga, tycker plats 10 känns ganska sund nu, resten blir historia
Kommentera

Marrdin: Det är nog så enkelt att spelarna vi plockat in inte har fungerat tillsammans i den spel filosofi Karlin vill spela som man initialt hade tänkt.
Spelarna är kanske inte de bästa men heller inte det sämsta, men när man inte träffat rätt på spelartyperna så blir det som att lägga ett pussel med fel bitar.

Glädjande är att Karlin iaf lyckats justera inställningarna här i november så att vi iaf fått leverans på några spelare samt en stramare defensiv och bättre utfall på målvaktsspelet.

Det är troligt att det inte blir så mycket bättre än vad det är just nu och det kan räcka till att undvika kval och lyckas Karlin med detta så bör han hyllas ordentligt.
Kommentera

Domsjö: svårt att tacka nej efter denna beskrivningen av en blivande sportchef.
Eller att hitta nån med bättre CV.

-Henrik Gradin har en gedigen erfarenhet från hockey på alla nivåer och är en av de i Sverige som sett flest hockeymatcher de senaste åren i sin roll som scout. Han har också byggt upp ett stort kontaktnät i hockeyvärlden, det bådar gott när det gäller lagbygget och förmågan att rekrytera spelare på högsta nivån. Vi är också glada att kunna presentera en sportchef från orten som har jobbat sig uppåt i klubben och vet hur kulturen är i MODO Hockey och Örnsköldsvik. Det här är den första pusselbiten i vägen framåt som vi ska presentera i sin helhet inom 2 veckor, jag kan lova att mer positiva nyheter kommer, avslutar Widebro.
Kommentera

Törna: Hört att det ska öka tempot i skridskoåkningen och hårdheten i tacklingarna.
Kommentera

Costanza: Rekommenderar Counter-Pain från Thailand. Bränner på bra.
Kommentera

Törna: Jag var trött. Då är det väl bara köra tigerbalsam i kalsongerna hos de vi har då.
Kommentera

Costanza: Läs ÖA, därför diskussionen började idag!
Kommentera

Confusius: Hinken har dålig fingertoppskänsla. Han är inte intuitiv på det viset. Sedan är säkert Hinken bra på mkt men på den punkten är han väl inte särskilt begåvad.
Det är enligt mig den springande punkten när det kommer till Gradins tillkortakommanden.
Med det sagt så är det min subjektiva ståndpunkt.
Kommentera

Törna: Har Hinken stängt Plånkan?!
Kommentera

Törna: Japp, vi har förmodligen en förbannelse vilande över klubben! Men vi har fan inte dåliga spelare 😉

Det här är en topp 8 trupp, både förra säsongen och den här
Kommentera

Costanza: Det vore såklart trevligt. Men hinken är nöjd.
Kommentera

Törna: Så ska det låta! Tycker att alla här vill att vi ska tugga in 7p på en halv säsong som återstår. Kanske en chanscenter eller sniper in framöver. Men laget måste ju tugga ikapp halvfigurerna ovanför.
Kommentera

Costanza: Otur är när man överlever en flygplanskrasch, bara för att bli träffad av en fallande kokosnöt. Nu tuggar vi folsyra och taggar nytt år!
Kommentera

Tarasov: Det är ju bra att hockeyvärlden gått vidare.

Vad är "rätt" statistik då?
Kommentera

« · 2786288 · »