1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511365 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-07 Hemma

« · 2786394 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-07 Hemma
Törna: Spretigt lagbygge med chansningar och föredettingar som Rosdahl sammantaget med ”spännande” spelare som inte får det att lossna.
Kommentera

KB: Rosdahl, storstjärnan med tonat visir. Ser mest bara löjligt ut imo.
Kommentera

Törna: Har väl med huvudvärk att göra? Tom Hedberg skaffade också det pga den anledningen.
Kommentera

Rödluvan: Mycket möjligt, tycker ändå det SER löjligt ut. Kan säkert vara bra av flera olika anledningar
Kommentera

Törna: Såg någon som hade ett sånt där slalomvisir i NA. Det är löjligt.
Kommentera

Rödluvan: Håller med. Man ska inte åka slalom. Det är faktiskt löjligt svårt och sist jag gjorde det bröt jag armen. Det var 25 år sedan och jag har aldrig vågat igen. Löjligt. Man ska åka spark.
Kommentera

Costanza: fyfan chockladboll och en Trocadero. Perfekt lunch/fika. Gick åt några sånna under mina 3 år på Park.
Kommentera

Törna: På tal om löjligt. Känner Karlin sig extremt tvingad att tacka ja till intervjun som kom ut ikväll i ÖA? Skäms lite att vår huvudtränare står som ansiktet utåt för det där.
Kommentera

Rödluvan: Lär dig att länka innan du skriver. Hänvisar man till nåt så se då till att folk hittar dit.
Kommentera

Rödluvan: vart lite förvirrad när det inte fanns nån ny artikel på sportsidan. Hittade åt den...

Wtf 😂
Kommentera

Rödluvan: Har inte läst, vad handlar det sig om?
Kommentera

Costanza: ” Lär dig att länka innan du skriver. Hänvisar man till nåt så se då till att folk hittar dit.”

Jag misstänker att det är denna Rödluvan tänker på.. I övrigt, h-e vad Gradin låter uppgiven i senaste intervjun. Alldeles för transparent och offerkofta för att vara chef för min smak.
Kommentera

Costanza: Brukar länka till mer okända webbplatser och när jag inte tydligt beskriver källan och när den lades ut. Oavsett känns det lite onödigt av Karlin att tacka ja till detta.
Kommentera

Törna: Steen körde tonat. Han var inte löjlig. :-)
Har väl att göra med att har du slagit huvudet nog många gånger blir väl starkt ljus i kombination med vit is rätt påfrestande för hjärnan/ögonen.
Sen tror jag det har något med brytning av ljuset att görs men låter det va osagt.

Sen har du Ovie som åtminstone i början nog bara körde tonat för han tyckte det var coolt...
Kommentera

Jugge: Du behöver en leksak. MoDo kommer att tugga upp i tabell under 2025. Oj Oj Oj..
Kommentera

Elysium: I Domsjö kör man inte bara med ”elstakar” i fönstren denna årstid! Vad vore julen utan elstakar!
Kommentera

Monno:
Tycker det är rätt coolt med spelare som sticker ut
Kommentera

Rödluvan: Det är inte ens en intervju. Det är en kommentar som ÖA väljer att lägga som rubrik.
Kommentera

KB: Sanny tycker det är fräscht av HV att värva Liljander mitt under brinnande säsong från MIF.

Han är så jävla amerikaniserad så man spyr.
Kommentera

Nucky: Jag tycker snarare att det är fult som fan att värva spelare och ledare under pågående kontrakt.

Man kanske borde införa ett förbud för andra klubbar, dock ej NHL klubbar, att prata med andras kontrakterade spelare och ledare före sista mars varje säsong, då skulle man slippa mycket av den här cirkusen där större klubbar snor russin från mindre klubbar och potentiellt fuckar upp deras resterande säsong etc.

Det Hv gör är inte fräscht, det är fult
Kommentera

Nucky: Malmös ordförande Mats Larsson sa ju att Liljander själv sökte jobbet i HV vilket gjorde att det inte ens blev en överenskommelse mellan Malmö och HV till en början. Är Liljander som är största ormen här.
Kommentera

Rödluvan: Ett kontrakt på 3 år bör väl ändå gälla, så HV bör ha fått köpa loss honom
Kommentera

Gavelo: Tror de allra flesta supportrar skulle vara för något liknande. Men är det ens genomförbart i Sverige? Är något som förmodligen skulle behöva förankras i IIHF dessutom och det gör det genast än mer omöjligt.
Kommentera

Nucky: Björn sa till HV att kontraktet kunde brytas direkt vilket inte stämde. Snacka om illojal snubbe som söker jobb hos andra klubbar medan han ska bygga Malmös lag för nästa säsong. Större orm än åsnebrottaren
Kommentera

Nucky: Till en början blev ingen uppgörelse alls men nu slutade det med att HV får ta över hans lön. Ingen större kostnad med andra ord.
Kommentera

Rödluvan: De tar över nuvarande kontrakt samt en övergångssumma som är sexsiffrig vad jag förstår.
Kommentera

Törna: Det är inte på papper man behöver ha en bra trupp, det är på isen! 😉

Confusius
Kommentera

Rödluvan:
Att de tar hans lön är självklart eftersom han börjat arbeta för dem. Malmö nämner själva att de fått ett belopp för Liljander så skulle förvåna om ingen övergångssumma betalats. Det nämns 6 siffriga belopp vilket känns rätt rimligt.
Kommentera

Gavelo: "Det Hv gör är inte fräscht, det är fult"

Liljander har velat sluta i förtid och har trott att det är 2 månaders uppsägning som gäller, ngt som även Larsson och Malmö initialt verkar ha trott.

HV har hela tiden varit en utomstående tredje part sas och aktivt aldrig försökt värva Liljander.
När HV till sist fått klart för sig att det är Liljander som, i god tro, gett HV felaktiga uppgifter om vad kontraktet med Malmö säger, så har man avvaktat till dess att Liljander och Malmö rett ut det hela sinsemellan.
Till sist verkar HV dessutom ha gått med på att ersätta Malmö ekonomiskt, fastän man förmodligen inte har haft nån skyldighet att göra detta.

Med ovanstående scenario i åtanke, hur kan du få det till att det är HV som agerat fult?
Kommentera

KB: nej, det är totalt ogenomförbart. man kanske kan ha en gentlemens agreement men precis som med nhl-lockouten så finns det inget man kan göra om någon bryter mot det.
Kommentera

Huge: Jag tycker Hv agerar fult för att man öht tillåter sig själv att genomförda detta.
Det är bara så etiskt fult så det finns inte.
Ett rakryggat Hv hade tackat nej till den anställning och hänvisat till att det vore moraliskt fel.
Kommentera

Dundee:

Något säger mig (men jag kan ha helt fel förstås) att du även hade varit kritisk mot en optimistisk hinken som hade haft fräckheten att påstå att vi, sedan landslagsuppehållet, taktar mot att undvika kval.

Hade väl istället varit anklagelser om Bagdad-Bob när vi "trots allt ligger sist" etc.

Gällande ditt påstående om att hinkens vara eller icke vara står och faller mer hur kan han ingjuta ditt förtroende inför framtiden.

Känns som ett svepskäl, men jag kan ha fel...
Kommentera

Gavelo: Herregud, vilken värld lever du i?
Med ditt ädla och nobla resonemang så borde alltså ingen arbetsgivare anställa ngn som vill jobba för dom, med hänvisning till att det vore ett moraliskt felaktigt agerande mot den tidigare arbetsgivaren?
Kommentera

Huge: är väl skillnad på en vanlig anställning jämfört med ett flerårsavtal?
Kommentera

Huge: Precis, det gånger man har ett gällande avtal.
Äntligen har du förstått!
Kommentera

Gavelo: Det vore naturligtvis önskvärt!

Tror inte att det skulle ha någon effekt, sportchefer pratar naturligtvis med agenter oavsett om det är förbjudet eller inte.

Det hade nog funkat om inte agenter fanns, som förr, när du förhandlade med klubbarna direkt.
Kommentera

Gavelo:

Bara jag som har svårt att köpa det?

HV hade väl en lista på 15 sportchefsnamn som man tittade på innan man anställde Abbott.

Så nog lär man ha varit i kontakt med Liljander vid ett tidigare tillfälle när han var under kontrakt, åtminstone.

Så nog har man varit där och sonderat tidigare.

Skulle inte alls vara förvånad om det är HV som har initierat kontakten nu heller oavsett vad som sägs utåt, de lär ju ha varit rätt desperata efter tappet av Abbott.
Kommentera

Confusius: Att agenter och spelare vid ett förbud såklart kan ha kontakt och föra dialog bakom ryggen på ligan, men man kan ju inte göra klart något under regelverket och det skulle se mycket bättre ut mot fans och sponsorer samt att prestationen på isen inte skulle bli påverkad varken för egen del eller för laget man spelar för.

Jag är 100% för ett förbud före ett visst datum varje säsong, det skulle ge alla klubbar oavsett status lika villor samt arbetsro, då främst för klubbarna i botten.
Kommentera

Dundee: jag har hört att missnöjet är enormt hos ett par större sponsorer/kunder till Modo Hockey, och det beror till stor del på Gradins usla agerande kring det fiaskobygge han presenterat och även hur mycket han säger och inte säger.
Klart är iaf att han är verkligen inte mogen för denna uppgift och måste väck till nästa säsong.
Tror faktiskt att det hade gynnat Modo om vi sparkat honom redan nu och tagit in en mer kunnig person för att visa sponsorer att vi tar det usla resultatet på allvar och gör allt som går för att hänga kvar.

Tyvärr tror jag att han sitter lika säkert som långdistansJocke Bäckström. Dvs livstidskontrakt. En post som fö även den är obegriplig.

"Jag köper en travhäst, finns det någon agiltykunnig som kan träna upp den för elitloppet"
Kommentera

Frontschwein: Jag håller med i en liten del och det är att Hinken inte lyckats särskilt bra med att värva en 1:a kedja.

Men tittar man lite närmare på helheten så är det många sportchefer denna säsong som misslyckats med sina byggen och många ledande spelare, Hinken är inte unik men sett till hur laget presterat så är det ändå ett stort underbetyg
Kommentera

Costanza: Absolut inget mot Dej, tvärtom, men ändrar bara en bokstav i ditt visa råd.

Lär dig att tänka innan du skriver

Vore nåt det(för många härinne att tänka på)
Kommentera

Frontschwein: Han måste framförallt sluta glappa käft i media. Vilken annan sportchef bölar i tidningen för att han inte får en viss spelare?

Han kan gott få prata om den dagliga verksamheten och planerna framåt. Men håll tyst om eventuella kontrakt, det ska hållas innanför väggarna.
Kommentera

Frontschwein: Vad är det som får dig att tycka att Bäckström är så usel?
Kommentera

Tyler Durden: Ja jag skulle säg att vi har otroligt få förslitningsskador i MoDo. Bäckström kan knappast förebygga en bruten tumme med ett träningsprogram..

Problemet är att många tror att det är bristande ork som gör att vi under vissa år såg spöklika ut. Men ett icke fungerande spel och sen när det blir stora anspänningar, gör att det ser trött ut.
Kommentera

Tyler Durden: tyvärr skramlar tomma tunnor mest, vi har så många gnäll-pickar som kallar sej MoDoiter, fast dom bara spyr ut en massa icke-konstruktiv galla. Jisses Amalia
Kommentera

Monno: Tycker också vi varit förskonade från skador nu en längre tid. Sen är det ju en jäkla fördel när vi haft en kärntrupp senaste säsongerna att bygga upp. Tidigare år har vi ju fått in spelare sent på försäsongen. Kan ju ta månader att få igång en spelare som kommer med tveksam fysik. Sen tror jag inte Bäckström kör så mycket långdistans bara för att han gillar det 😄
Kommentera

« · 2786394 · »