1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

499854 inlägg · 4093 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta

« · 2749604 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Spelar ingen roll hur många poäng efter vi är när serien summeras. Kval är kval och så länge vi har Perra i båset är jag lugn.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Äsch, bara otur att domaren blåser när Rundblad klamrar sig fast som en orangutangbebis runt Brynäs-spelarens arm.

Vi ger det 25 matcher till så lossnar det nog!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Sigge: De kunde ju göra mål. Man kan försöka se det positivt men det finns två platser för kval och att vi ska undvika dem för någon annan är ju högst osannolikt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Framnäs: har inte gett upp jasek än. True dock.. är man två meter lång och väger över 90kg och inte vet hur man använder kroppen i ishockey så är det illa. Lägger man dessutom till att man inte kan åka skridskor mer än rakt fram, och har dåliga händer och ett begränsat spelsinne så kan det vara en av de sämre värvningarna inklusive Hutsko.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
SuneMangs: jo men inget är skrivet än vad jag hört
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
SuneMangs: Eftersom de har en insamling för han, är han redan klar. Vill nog bara få in lite pengar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Törna: är det inte rundblad så är det bernhardt. är det inte bernhardt så är det nån annan:)
alltid är det nån...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
BobbyG: Ja svårt att vara Rundblad tidigare när han satt bänkad :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
erjo: När True dribblar vänder sig Titanic. Sjöslag och vindar, vilken dragning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
BobbyG: Är det 10 perioder nu på bortaplan och noll mål ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Satan vad huvudena hängde när de var påväg in i omklädningsrummet!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
BobbyG: Hög hockey-IQ av True som tappar pucken på offensiva blå mot tre Brynäs-spelare med 10 sekunder kvar av perioden.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
BobbyG: Jösses vad vi inte har något självförtroende. Dels verkar klubborna bara 25kg järnrör.
Och ingen är säker på vad dom ska göra utan det tvekas i alla lägen.
Ser för sorgligt ut...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: man kan nästan tro att självförtroendet är i marianergraven:)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Det är nog inte nya spelare som behövs utan en mentalcoach !!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Smurfen: 7% i PP denna säsong slår vi nytt rekord där också på SHLs svagaste PP någonsin? 2 perioder till att spräcka målnollan på bortaplan iallafall.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
BobbyG:

Så läge vi inte klarar av att genomför det tänkta spelet så kommer det alltid att vara någon. En del mer än andra.

Det är helt klart att vi inte är proaktiva i vårt spel. Vare sig när vi har puck eller inte har den. Vi måste bli uppstyrda för att inte göra fundamentala simpla fel, men det verkar göra oss tittande och avvaktande för att se vad som händer.

Så det största problemet enligt mig är att vi inte tar kommandot över skeendena. Skeendena styr oss.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Ärlig fråga, har någon sett till Woods de senaste 8 matcherna?, han får ju stort förtroende så han borde ju vara ute på isen någonstans?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Törna: Hinken har ett rejält jobb framför sig nu, han ska hitta tre nya spelare av klass samt hitta nya klubbar till True, Rundblad, Jasek och gärna Bernhard.
True måste vara den sämsta spelaren som spelat i SHL någonsin, konkurrensen må var stor men han leder överlägset den ligan.

Är inte Jesper Olofsson med på isen ikväll, såg honom i laguppställningen men inte sett röken av honom på isen??
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Robin Ztorken L: Vi har inga pengar för värvningar så den diskussionen behövs inte ens tas
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: Woods är den som har lidit mest av Nänzéns frånvaro. Hoppas de får börja spela powerplay. Förstår att man vill få igång Jeppe och Jasek, men det är helt bortkastat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Robin Ztorken L: Olofsson har jag sett flertalet gånger. Tycker inte han förtjänar kritiken bara för att poängen inte trillat in. Han syns, han sliter, han försöker. Han är ingen man för förstakedjan dock.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Skön känsla att veta att efter en dålig första kommer en ännu sämre andraperiod
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Vi bara måste få in ett mål här annars så kommer förlusterna fortsätta radas upp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Pengar har vi men då måste styrelsen besluta om att gå över budget vilket kommer vara oundvikligt om vi inte börjar vinna matcher frekvent riktigt snart.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Estland-Sverige studion börjar kl 20:00.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Kom igen nu grappar!!! panga in 1-1 i 2a nu sen bara köööör vi!!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
HalvHund: Ja alltså. Ett mål tror jag förändrar hela mentaliteten i HELA LAGET. Vi behöver ett jävla mål!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett:
Ja låt honom stå framför mål in det eller i mitten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
HalvHund: Vill man se mål så går man på hockey, brukar det heta. Klart vi ska bevisa motsatsen då bara för att.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tarasov:
Nu har fö till med jag tappat hoppet…. DÅ är det långt gånget.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Samtidigt vår enda chans med laget vi har.nnSka Sam producera? Ska Sebbe? Op? Södergran? nnHaha nej det är inga spelare som bär laget. När vi inte har backar som är total dominanta som i HA är det kört. Woods, Aagaard är iskalla. Niederbach har talang men kommer inte att bära laget.nnDet är nog Ranta, Olofsson och Jasek som vi kan få igång, annars är det rätt kört.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tarasov:
Därmed inte sagt att handduken är inkastad eller att det skall sparkas spelare ledare etc
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Hinken måste sluta värva från Christiania.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tarasov: sista matchen för säsongen som gäller
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Ja. Vi ska ju ha 5 spelare före Silfverberg i skytteligan när säsongen summeras!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tarasov: inte jag, 2-4
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: Målsättningen nu måste vara att ta in spelare som kan göra skillnad i ett kval. Det är inte många förluster kvar tills vi blir totalt avhängda.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tarasov: Jag har sagt att jag skall ge det 10 matcher men det börjar bli rätt tydligt att Jasek inte kommer vara en spelare att luta sig emot när det blåser, inte True heller så Hinken blir nog tvungen att gå till styrelsen och begära ut en ökad spelarbudget
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tarasov: Jo, men det finns inga tecken på att det kommer vända. Visst, förr eller senare kommer det dimpa in någon puck, men å andra sidan gör vi så många misstag att det inte kommer spela någon roll.

När spelarna inte klarar av att slå en passning på bladet så är det kört. Ta en ekonomisk smäll, sparka några energitjuvar, in med en ny röst i båset. Jobba med sponsorerna. Något måste göras för att vända detta, att låta det rulla på är ett chicken race.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Om man börjar klaga här kanske några spelare höjer sig. Så här är mitt bidrag: Usch vad besviken man är på årets ”spetsvärvningar”. De tävlar ju inte, vilket är helt och hållet en inställningsfråga. Har svårt att se hur en sån som Jasek ska få Olofsson att lyfta när han utstrålar mental styrka som en mjukglass. Att sedan låta Rundblad glida runt med ett C är bortom mitt förnuft. Han är helt färdig på SHL-nivå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rejal: vi plockade från en hylla i Lundbyhuset på leklust.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Fick för mig att det var du men det var kanske nån annan medlem här som skrev det.

Om det sker så tatuerar jag in det på ryggen!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Våra spelare beställer sina skydd på Temu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Zource: Jag skrev att vi kommer ha två tre stycken som kommer ha gjort lika mycket mål som honom när säsongen summeras. Inte fem.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
digitalbath:

Man kanske är ensam, men jag ser det här som en lagprestation inklusive ledarna.

Ledarna måste börja fundera på varför de normalt bästa spelarna är förlamade.

Är spelsystemets krav så stora att dessa spelares kreativitet kvävs?

Är det på det sättet måste man släppa upp lite för att få igång det.

Samtidigt så behöver spelarna ta större ansvar för att bli kreativa. De kan inte bara vara robotar som underställer sig systemet.

Lite anarki tack, från just de vanligtvis kreativa spelarna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Sätt en slant på MoDo-vinst. Bra odds.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tarasov: Jobbigt att se hur det mentala spelar in. Man vet vad lite som behövs ibland för att det ska släppa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Zource: kom precis in till tvn till slutet på första och ser två gånger om att i omställningsspelet, med flera meter ledning, så åker brynässpelare bara ikapp och tar pucken. Inte bra av ett lag som ska spela med fart. Hur ser det ut anners?:)
Kommentera

« · 2749604 · »