1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - Djurgården 2008-01-07

« · 963438 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2008-01-07
Men hur gick det här till? "Dif-backen manglade Modo-stjärnan Andreas Salomonsson mot sargen som blev liggande däckad på isen." Det var väl inte i den situationen sargen gick sönder?
Kommentera

knaskamilla:

Om dom menar den gången som båsdörren var sönder, så var det vid Modos bås. Tacklingen skedde vid DIFs sarghörn.

Men sargen kanske gick sönder någon annanstans som jag missade?
Kommentera

Gidde:

Hur kan en sarg ligga däckad på isen egentligen? Hur ser man att den är däckad, liksom?
Kommentera

knaskamilla: På hjuispåren?
Kommentera

knaskamilla: Det syns tydligast på att den tappat luften.
Kommentera

Poffa: Bosporen?
Kommentera

Frisco: Hörnqvist till DN...

"- Vi förlorar på domarna, så är det bara. Modospelarna hugger benen av Linkan i mittzon och domarna friar. I nästa moment skriker Sundström (Niklas) på utvisning och får den med sig."

Det vore väl en första gång som MoDo tjänade på att Susse öpnnade limphålet.
Kommentera

Ingen som kommenterat tvådomarssystemet?

En lysande idé, äntligen gamla Kempistakter i Swedbank. Öronbedövande ljudnivå och spontantifo medelst matchprogram. Man blev lite nostalgisk.
Kommentera

Lumber Jack: Tvådomarsystemet är en katastrof. De glider runt på varsin planhalva och verkar inte vara koncentrerad alls på sin uppgift.
Kommentera

Frisco: Det kanske intressantaste av allt är att två matchstraff delas ut, men att ingen av domherrarna signalerade för utvisning vid något av tillfället. Undra vad de båda kollade på under momenten av matchen, varandra?
Kommentera

Lumber Jack: Visst höjde domaren som stod i "vårat hörn" handen vid Tolsas utvisning?
Kommentera

Salle:

Hmm, undrar vem som snackade mest idag??

Tror nog Ölvestad pratade mer med domarna än vad hela Modo gjorde tillsammans.

Men han såg rätt mör ut efter V Hedmans två tryckare i samma byte ;-)
Kommentera

Lumber Jack: Lindqvist signalerade ganska snabbt för utvisning när Salle anfölls. Kan tänka mig att han avvaktade lite extra för att se om Rådbjer som bara var nån meter ifrån situation, skulle göra nåt. Konstigt nog så gjorde han inget även om bilderna från hockeyligan visar att han borde ha sett det.
Kommentera

Poffa: Såg nu på reprisen av tacklingen, Rådbjer höjer handen i princip direkt då Tolsa tacklar.
Kommentera

Salle: Vilket han inte gjorde alls från början. Det såg jäkligt illa ut framför dumburken när Rådbjer bara står och glor ett par meter från situationen när Ossi dundrar in i Salle.
Kommentera

Salle: Ingenting? Han tittar på Salle och börjar åka därifrån. Han var i allra högsta grad aktiv. ;-)
Kommentera

Poffa: Då hade fel där, jag uppfattade som om de blåses av för att Carl ligger kvar på isen och inte för utvisning.
Kommentera

Lumber Jack: Åh änne en svensklärarinna härinne... Jippy. :-)
Kommentera

Och innan ni rättar...  ännu
Kommentera

Lumber Jack: Sista bilden i Nordströms bildspel från matchen är bland de sämsta fotomontage jag sett på internet. Och det vill inte säga lite.

Ser ut som om Salle skall drämma till både Högakustenflyg-snubben och Hörnqvist.

[url=www.modohockey.se/bildspel/080107]http://www.modohockey.se/bildspel/080107[/url]
Kommentera

Paddan: "Konstigt att så fort firma Bremberg och Hörnqvist trampar in i vår försvarszon så förvandlas våra spelare nästan per automatik till lobotomerade höns helt inkapabla till någon form av beslutstagande överhuvudtaget."

Man får tacka. Hem efter jobbet kl.22 så fick jag nöja mig med att se återsändningen. Otroligt frustrerande att se Bremberg och Hörnqvist åka igenom försvaret, precis som om det var en söndagsutflykt de var på. Jag tänkte att ja måste hitta några ord för att uttrycka min frsustration när jag sett klart på matchen. Då var jag nte lika vresig längre. Som tur är behövde jag inte, tack vara din prosa.
Kommentera

Salle: aa såg det fan vad roligt :P
Kommentera

Lumber Jack: Apropå utvisningarna igår så reagerade jag inte på att Tolsa ju får en Match Penalty och därmed blir avstängd medans Ossi "bara" får Game Misconduct.

Återigen drabbas MoDo av en avstängning för en skitsak...
Är det 3:e eller 4:e iår?

saxat från [url=www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=3305&rows=5]officiella[/url]. Har dock rättat nån felstavning för Kamillas skull. :-)

"Jari Tolsa avstängd ytterligare en match.
Forwarden Jari Tolsa blev avstängd ytterligare en match efter matchstraffet mot Djurgården senast.
- Jag fattar ingenting, säger Tolsa. Tycker att tacklingen var helt juste.

Även om man är aningen enögd måste man tycka att MODO Hockey drabbats rätt hårt i vinter då det gäller avstängningar och matchstraff.
Titta bara på det faktum att laget drabbats av tre hjärnskakningar - totalt har en tvåminutare för interference utdömts här.
Angående Tommy Warghs skada mot Timrå i lördags har domaren Ulf Rådbjer skickat i en anmälan med önskemål att disciplinnämnden ska kolla det hela."

Sen hoppas jag inte att det blir nåt extra för skadan på Wargh. men med disciplinnämnden så kan man ju aldrig vara säker...
Kommentera

Salle: Man undrar ju vad det finns att reda ut vad gäller "incidenten" i lördags bara?
Kommentera

Dream Team: Jag håller med. Det är i princip en olyckshändelse och det är ju bara att hoppas att disciplinnämden ser det på det sättet också.

Samtidigt tycker jag att det är bra att man skickar sånt här vidare för granskning. Det borde man göra automatiskt när det gäller så här allvarliga skador. För domaren har ju oftast inte samma möjligheter som oss, med alla repriser, att se vad som egentligen hänt när han skriver matchrapporten.
Kommentera

Dream Team: Iofs finns det väl inget negativt i att man utreder hur allvarliga skador och tillbud uppkommer? I det här fallet så ska det ju dock inte bli någon påföljd för timråspelaren.
Kommentera

Salle: Knepigt, jag förutsatte att Väänäänens tackling också skulle rendera i ett Match Penalty. Men tydligen måste Salle sett för kry ut.
Kommentera

Salle & Wayne: Nej, ni har faktiskt rätt här. Det är väl typ som att värna om spelarnas arbetsmiljö. Att faktiskt rapportera händelser som typ skador som är relaterade till deras arbetsmiljö. Ett vettigt initiativ i såna fall.
Kommentera

Dream Team: Kanske att Pyöbläräblä faktist crosscheckar honom i ryggen in i sargen, om än svagt? Jag tycker inte att det ser speciellt kul ut på bilderna, men jag är partisk.
Kommentera

shinzawai: Och gravt synskadad.
Kommentera

shinzawai: Får Pyrölä (eller hur det nu stavas) något extra straff så är det löjligt. Det där är en kampsituation som sker 200 ggr på en match och nu blev det väldigt olyckligt. Men det är inget fult alls.
Kommentera

Dream Team: Tvåhandsfattning på klubban, horisontellt klubbläge och *bupp*. Måste den krossa ben för att vara en crosschecking? Jag säger inte att han ska ha straff, jag säger bara att det inte SER snyggt ut i slow motion.
Kommentera

shinzawai: Situationen liknade nog den som inträffade uppe i Swedbank vid er 2-0-seger i höstas. Spelarna kämpar om samma isyta och om pucken och så räcker det med att någon tappar balansen lite för nära sargen för att olyckan ska vara framme. Jag säger inte att jag har rätt, men att kalla det "cross-checking" är väl lite väl kratfigt.
Kommentera

Poffa: Finally: ;-)

Pyörälä.
Kommentera

Dream Team: Man ser på bilderna att kraften i CROSS-CHECKINGEN är minimal, men den räcker för att skicka Wargh in i sargen. Han har dålig balans och orkar inte räta upp sig när han får den lilla knuffen.

Jag har gjort ett litet montage från matchbilderna, behöver jag visa dig dem?
Kommentera

shinzawai: Hoppas man ser Molinders knuff i ryggen på Pyö-äh också.
Kommentera

shinzawai: Tja, det är väl lika bra det, då du ändå har bemödat dig att fixa det.
Kommentera

Dream Team: Hans namn låter faktiskt som ett fågelläte!
Kommentera

shinzawai: Lyckat kuppförsök må jag säga att lägga in en "brandfackla" såhär på tisdagskvällen i jakten på att försöka piska upp stämningen!
Kommentera

Uno Gordon: Om det var ett lyckat kuppförsök vet vi först om en halvtimme. ;)
Kommentera

Uno Gordon: Det blir ju endast lyckat om du börjar säga emot honom.

shinzawai: Det finns ju inget fult i det där. Molinder trycker Pyörälä framför sig, vilket gör att Pyörälä sätter upp klubban i ryggen på Wargh. Kampsituation och ingenting som ens är nära en utvisning och framför allt inte en avstängning.
Kommentera

shinzawai: Jag är iallafall inte upplagd på det humöret att orera ikväll. Jag överlåter det andra den här gången.
Kommentera

shinzawai: Var nånstans sker "CROSS-CHECKINGEN" menar du? Är det den lilla knuffen med klubban som sker alldeles innan du menar? Wargh har hög fart, det är kamp om pucken och olyckan är framme. Varken utvisning eller avstängning. Däremot så gör man fötstås rätt i att rapportera skadan. Skälen till det angav jag tidigare.
Kommentera

Dream Team: Varför är det ingen CC? För att den är lös eller skelar du för mycket för att se att klubban tar i Tommys rygg i horisontellt läge och att Pyöblärää har båda händerna på klubban?
Kommentera

Molinder crosscheckar också lite lätt, btw.
Kommentera

shinzawai: Word!
Kommentera

shinzawai: tommy försöker ju också att styra med höger skridsko för att stoppa upp men han tappar ju också skenan i isen lite för nära sargen!sen att pyrret trycker till lite i ryggen!pyrret får ju lite extra hjälp där själv av modospelaren i ryggen!allt blir ju så jävla fel där!
Kommentera

shinzawai: Jag skickade iväg innan jag hunnit klart.

Om du vill ha Molinders lilla fösning till CC så undrar jag vilka bedömningskriterier du har egentligen?
Kommentera

shinzawai: Men varför försöker du tända facklan som alldeles nyss slocknade av sig själv? Och den ville inte ens ta eld på matchdagen.
Kommentera

« · 963438 · »