1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Djurgården 2008-11-03

« · 1083042 Till forumet

MODO Hockey - Djurgården 2008-11-03
Swedbank Arena
2008-11-03, kl 19:00

Matchinformation

»Kommentar
Harri Rindell:
Avslutar vi med seger är jag nöjd

Snöpligt är det minsta man kan säga efter 2-3 hemma mot Rögle. 36-10 i skott - alltså bara s j u räddningar av Karol Krizan - talar förstås sitt tydliga språk. Dels att MODO dominerade, dels att man var alldeles för ineffektiva.
- Inledningen av matchen var godkänd, men sedan gick vi ned oss en aning och blev frustrerade efter deras två inledande mål, säger coachen Harri Rindell. Det var självklart en del som saknades sista biten, vi gick inte på returerna exempelvis som man önskar.

Nu väntar Djurgårdens IF hemma i Swedbank Arena i sista matchen innan landskampsuppehållet.
- Klarar vi av att vinna den här matchen är jag nöjd med elitseriehösten så här långt.

Någon förklaring till fallet mot Rögle, trots så klart överläge i skottstatistiken?
- Frustration som jag sa, dessutom försvarade sig Rögle enormt bra med fem man hela tiden.

Domarinsatsen?
- Inte bra, det såg säkert alla, men jag skyller inte förlusten på det. Däremot önskar jag en dialog med domarna, det borde man få ha, inte bli utkastad om man närmar sig dem.

- När vi nu möter Djurgården måste vi vara starkare än senast hela matchen. Vi vet att de har giftiga forwards, som är säkra att sätta de chanser man får. Men jag hoppas att vi kan få till den energi som behövs för att avsluta med seger inför det uppehåll som väntar.

Noterbart om laget
Noterbart är
A t t det blev 6-3 till MODO tidigare i höst mellan lagen i Swedbank Arena - då inför drygt 7 000 åskådare.

A t t MODO vunnit å t t a matcher i rad mot Djurgården hemma. Senaste förlusten mot stockholmarna daterar sig från 22 november 2004.

A t t forwards Patrick Yetman ("upperbody") och Marco Tuokko (fingeroperation) fortfarande är ur operation. Möjligt att Yetman är åter efter uppehållet - Tuokko blir borta ett tag till.

A t t det är frågetecken för vissa av spelarna inför matchen mot Djurgården, b l a backen Per Hållberg. Laget spikas efter värmningen matchdagen, det gäller också målvaktsposten.

A t t trion Jens Westin, Thomas Enström och Tobias Forsberg spelade med J 20 mot Skellefteå på söndagen

MODO Hockey (preliminärt lag) mot Djurgården:
Målvakter:
30 Michal Zajkowski,
60 Karol Krizan.

Backar:
41 Victor Hedman,
3 Mattias Timander

5 Hans Jonsson,
18 Per Hållberg

4 Mikko Kurvinen,
35 Pierre Hedin.

Extraback: