shinzawai: Va faen, behöver du låna pengar? ;-)
I dagsläget är båda dessa juniorer bättre än vad t ex spelare som Snellman och Wernblom är. Timrå gjorde sig i dag av med Mäkiaho, frågan är väl om inte Snellman blir nästa hockeyfinne att lämna Västernorrland.
Ser heller inte behovet av att idag värva nytt, utan jag säger som WG sa tidigare: Scanna marknaden kontinuerligt och om något gulkorn dyker upp så ska vi vara på hugget.
spud: Jo hade sett tungt ut utan den linan. Trodde allvarligt på en ny rögle-match när de öppnade stenhårt och Enström skänkte bort en puck som blev 0-1 på deras första skott.
Wayne Gresky: Förstår inte vad du snackar om..... Trean? På min tv så står det 6-2 för inte kunde Warg och Hedman missa de där målchanserna? Sen så tar ju Zacke den där pucken 999 gånger av 1000 så den bör inte ha gått i mål.
Sen kan man snacka kanonskott på djurgårdens andra mål. Tror zacke kommer drömma mardrömmar om varför han inte ens reagerat när pucken går i mål.
Trots en rätt dålig match med en osäker insats från MODO så kan man lägga sig i sängen med ett leende på läpparna. Vi leder serien och vi fortsätter ta poäng trots dåligt spel.
Undra förresten vad som hände med Enström som fick kliva av. Någon som hört något?
"Modo. Stryk i premiären och sist i elitserien. 18 matcher senare är Modo i topp. Enda proppen var 1-5 hemma mot HV 71. Och den enda stora frågan handlar om Karol Krizan. Är det kanske så att Michal Zajkowski är på väg att gå om som ny målvaktsetta?"
Följande kan man läsa i Mattias Eks krönika i Expressen (se länk). Jag undrar nu, såg han matchen? Zacke gör knappast någon stormatch och det känns bra mycket tryggare då Krizan står.
Visst, Zacke räddar oss på slutet, men samtidigt bör han ta Brembergs mål (4-3). Zacke kryper ihop och blir liten i målet och han kommer aldrig ut på skytten utan blir kvar på mållinjen.
Nä, Zacke är ingen målvakt för förstaspaden i ES, det har han aldrig varit och det kommer han nog aldrig bli.
knaskamilla: Ingenting är väl orimligt om man jobbar på Expressen. Och kollar man statistik bör man väl kolla på ett större spann än en match. Och framför allt, man bör kolla på hur matcherna ser ut i övrigt.
knaskamilla: Och Krizan höll nollan i matchen innan. Och Zacke gjorde ingen stabil insats igår. Och statistiken säger att båda målvakterna är rätt jämna. Och...
Bah! Dålig research och "tidspress" är aldrig någon ursäkt.
2008-11-03, kl 19:00
Matchinformation
»Kommentar
Harri Rindell:
Avslutar vi med seger är jag nöjd
Snöpligt är det minsta man kan säga efter 2-3 hemma mot Rögle. 36-10 i skott - alltså bara s j u räddningar av Karol Krizan - talar förstås sitt tydliga språk. Dels att MODO dominerade, dels att man var alldeles för ineffektiva.
- Inledningen av matchen var godkänd, men sedan gick vi ned oss en aning och blev frustrerade efter deras två inledande mål, säger coachen Harri Rindell. Det var självklart en del som saknades sista biten, vi gick inte på returerna exempelvis som man önskar.
Nu väntar Djurgårdens IF hemma i Swedbank Arena i sista matchen innan landskampsuppehållet.
- Klarar vi av att vinna den här matchen är jag nöjd med elitseriehösten så här långt.
Någon förklaring till fallet mot Rögle, trots så klart överläge i skottstatistiken?
- Frustration som jag sa, dessutom försvarade sig Rögle enormt bra med fem man hela tiden.
Domarinsatsen?
- Inte bra, det såg säkert alla, men jag skyller inte förlusten på det. Däremot önskar jag en dialog med domarna, det borde man få ha, inte bli utkastad om man närmar sig dem.
- När vi nu möter Djurgården måste vi vara starkare än senast hela matchen. Vi vet att de har giftiga forwards, som är säkra att sätta de chanser man får. Men jag hoppas att vi kan få till den energi som behövs för att avsluta med seger inför det uppehåll som väntar.
Noterbart om laget
Noterbart är
A t t det blev 6-3 till MODO tidigare i höst mellan lagen i Swedbank Arena - då inför drygt 7 000 åskådare.
A t t MODO vunnit å t t a matcher i rad mot Djurgården hemma. Senaste förlusten mot stockholmarna daterar sig från 22 november 2004.
A t t forwards Patrick Yetman ("upperbody") och Marco Tuokko (fingeroperation) fortfarande är ur operation. Möjligt att Yetman är åter efter uppehållet - Tuokko blir borta ett tag till.
A t t det är frågetecken för vissa av spelarna inför matchen mot Djurgården, b l a backen Per Hållberg. Laget spikas efter värmningen matchdagen, det gäller också målvaktsposten.
A t t trion Jens Westin, Thomas Enström och Tobias Forsberg spelade med J 20 mot Skellefteå på söndagen
MODO Hockey (preliminärt lag) mot Djurgården:
Målvakter:
30 Michal Zajkowski,
60 Karol Krizan.
Backar:
41 Victor Hedman,
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson,
18 Per Hållberg
4 Mikko Kurvinen,
35 Pierre Hedin.
Extraback: