1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514889 inlägg · 4114 ämnen

MODO Hockey - Djurgården 2011-02-19

« · 1350405 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2011-02-19
Gusse:

Jag känner att jag inte orkar bry mig längre. Speciellt inte nu när de har tagit bort forumet, som var en viktig del av den social aspekten, åtminstone för oss som inte bor i Stockholm.

Nu ser jag mest fördelar med att MoDo åker ur. Jag sparar tusentals kronor varje år, för att inte tala om all extratid jag kommer få till att komponera musik, måla, brodera, träna eller allmänbilda mig.

Förhoppningsvis får man chansen att se över juniorverksamheten och Sedinarna har säkert så mycket hjärta att de spelar en säsong eller två även om MoDo ligger i Allsvenskan... Eller division 2.
Kommentera

Den här hockeyn kommer inte hålla i kvalserien.

Inte en sportsmössa.
Kommentera

Så ska dom ge en lite hopp, för att om en liten stund dra undan mattan igen.
Kommentera

Det är ingen ide för modo att titta bakåt säger Virus . Tror jag det , de är ju inga lag bakom i tabellen :D
Kommentera

Sawchuk:

Jag förstår att Forsberg inte ville spela i MoDo när jag ser det här. På något vis känns det som att spelarna själva struntar i hur det går. De äldre spelarna lär väl lägga skridskorna på hyllan och importerna lär ju inte ha något problem att hitta nya klubbar.
Kommentera

Andersson: Modo spelade ju bra sista två minuterna. Så ska de spela hela tiden.
Kommentera

Gusse: Ja en värmlänning i båset och sen får vi hoppas att dom lägger ner tv-programmet "pensionärsjävlar".
Kommentera

Kan inte någon beskriva vad som faktiskt kommer hända med MODO Hockey om vi åker ner i Allsvenskan? Hur går det med publiksnittet, spelartruppen, ekonomin? Kommer vi ha en chans att gå upp igen direkt eller kommer det krävas en lång generationsväxling och total återuppbyggnad av klubben?
Kommentera

HV och Linköping nästa, HURRA!

Redigerad kommentar

Kommentera

Kul med +7 000 i FC. Hoppas det engagemanget håller i sig, för det blir en längre säsong än förra året och allt stöd kommer att behövas.
Kommentera

Bad_Brett:
Lite skadeglad är vi nog nere i Medelpad, men om man ser nyktert på detta så är det förödande för Västernorrlandshockeyn om Modo & Timrå missar slutspel efter slutspel. 
Kommentera

Bad_Brett: Kom inte dragandes med att Foppa inte ville spela i Modo för att de var för dåliga. Det är rent djävla skitsnack från din sida Brett.
Han ville spela på den högsta nivån och trode att foten pallade för det.

Såg det så djävla mycket bättre ut ifjol när han och Marcus anslöt?
Kommentera

KORITFW: HUr tänkte du nu? Erbjuder ni hjälp från Timrå?
Kommentera

Angående Allsvenskan så tappar Modo till att börja med 22 miljoner kronor.

Sedan lär man väl minst halvera publiksnittet.

För att man ska ta sig upp ur Allsvenska krävs enormt flyt samt en klockren satsning. Missar man första året kan man bli kvar hur länge som helst.
Kommentera

Sawchuk: Sant. Titta bara på Mif och Leksand.
Kommentera

Sawchuk: HV och Linköping skrämmer mig inte mer än något annat. Idag kan Dif åka upp och spela snortight då man inte behöver vinna och lyckas på så sätt neutralisera MoDo. Cluben och framförallt HV spelar inte defensivt på samma sätt vilket snarare gynnar oss. Det är värre att vi har AIK kvar...

Kommentera

Gustafsson: Vi kommer att få sjukt dålig ekonomi pga. tappade tv-intäkter bl.a. och då tvingas vi harva i allsvenskan med ett publiksnitt på 2000. Detta pågår tills dess att Sedinarna av ren barmhärtighet spelar upp oss i finrummet igen vid 35 års ålder för att sedan runda av karriärerna.

Om nu inte allsvenskans enda general manager ändrar titel till "spelare" innan dess och ordnar biffen..
Kommentera

Per HApps: Det är väl bara MoDo som missat slutspelen de sista säsongerna så vad Timrå kommer in i bilden förstår jag inte? Hur det går den här säsongen står ännu skrivet i stjärnorna, men faan så jämnt och spännande det blir. Förödande för västernorrlandshockeyn kan det aldrig bli så länge MoDo missar slutspelet.
Kommentera

Johnny Rådepp:
Den sjukaste kvartsfinalserien var den mellan Timrå & Modo när Modo senast gick till slutspel.
Kommentera

Lumber Jack:

Efter 6 raka förluster och ett spel som påminner om korpen skulle till och med KB65 skrämma mig.

Att du tycker det det är enklare att möta HV och Linköping än AIK är bara så......
Kommentera

Skalman: Vi åker inte ur. Det finns inte. Det bygger jag inte på någon sturskhet eller så. Allsvenskan, om vi nu hamnar där, är ännu sämre. Conny är Kingen,
Kommentera

Per HApps: Den sjukaste kvartfinalserien var inte sista året modo gick till slutspel, dom gick till slutspel året efter också och de var ju inte den sjukaste kvartsfinalserien den var solklar hela tiden 4-1 i matcher =)
Kommentera

J F K:

Frustration?

Givetvis ville Forsberg spela på den högsta nivån, men det viktigaste för honom har ju alltid varit att vinna matcher. Det är i varje fall någonting han har tryckt en hel del på i intervjuer; hur roligt det är att vinna matcher ihop med sina lagkamrater. Det är väl ganska självklart att MoDo hade varit ett mer intressant alternativ ifall de hade legat etta i serien och Forsberg i lugn och hade kunnat experimentera med skridskon utan att det skulle rubba balansen i laget, än nu när man ligger i botten, utan hjärta och energi.

Forsberg skulle givetvis aldrig gnälla på att hans lagkamrater var för dåliga, men däremot har jag sett honom såga MoDos spel i till exempel Hockeykväll, där han har snackat om vilken dålig moral man har haft, framförallt när det handlar om att stå upp för sin målvakt.

När foten väl fungerade ifjol så lyfte Forsberg laget på nästan helt på egen hand. Hade foten hållt hela säsongen hade MoDo garanterat hamnat på en stabil slutspelsplats.

Redigerad kommentar

Kommentera

10 Omgångar och Frölunda borta i första kan vara allt som behövs för att hamna i Allsvenskan.

Ofta är fyra lag inblandade inför sista omgången. En enda match kan avgöra. Ett Modo med allt att förlora känns inte övertygande.
Kommentera

Sawchuk: Nä en serie med Frö/AIK/SSK + fyra stycken Väsby känns inte så lockande.
Kommentera

Bad_Brett: Nu är väl Modos största problem att man måste lära sig att vara ett stabilt elitserielag utan sina gamla "profiler", då inkluderat Foppa.

Dessutom drog han ju inte direkt till ett vinnarlag när han väl ville avsluta sin karriär. Han ville helt enkelt inte avsluta med en splittrad elitseriesäsong, han ville avsluta hos dom bästa, oavsett om det innebar 2 minuter, 2 matcher eller Stanley Cup.
Kommentera

Sawchuk: DU kan väl börja med att titta hur det gått i år mot HV, AIK och Linköping, relektera över varför det gått som det gått och sedan återkomma med kommentar som är något med analyserande än förslustgnäll.
Kommentera

Det som är positivt om vi åker ur är att det då blir jäkligt billigt att gå på ishockey igen! :-)
Kommentera

Sawchuk:

Jag är övertygad om att MoDo åker ut nu. Allt annat vore en bonus. Det finns ingenting som tyder på att han kommer kunna hänga kvar eller klara en Kvalserie. Ofarliga framåt, slarviga i egen zon, darrigt målvaktsspel och en inställning som är under all kritik (till exempel Pikkarainen på 0-1-målet).

Kanske är det i det långa loppet bäst ifall MoDo åker ur serien? Även om det kommer bli en stor ekonomisk smäll, så ligger MoDo ändå bra till geografiskt, nu när Botniabanan snart står klar. Sedinarna kommer säkerligen hem om några år och J-18 laget ser ju lovande ut. Förhoppningsvis kan de sparka all gammal skit och ta in lite kompetent personal. Duktiga juniortränare, målvaktstränare, öka kraven, förbättra marknadsföringen... Helt enkelt bygga nytt från grunden.
Kommentera

Hur det har gått tidigare är helt oväsentligt.

HV och Linköping är bättre lag än AIK och kan spela helt utan press. Visst kan det gynna Modo men om jag skulle få välja motståndare kvarvarande omgångar skulle jag välja AIK varje match.
Kommentera

Sawchuk:

Den sorgliga sanningen är att inget lag passar MoDo i dagsläget.
Kommentera

Om vi åker ur får fan Sedinarna, Steen,  Enström och Hedman lägga ned sina NHL karriärer och komma hem och ställa allt till rätta på en gång.

Redigerad kommentar

Kommentera

Tror det är dags att byta citat i rutan upp till höger. Känns som att det är några snäpp värre att vara Modoit just nu... Eller alltid för den delen.
Kommentera

Mackelito: Nej.
Kommentera

Tänk att det inte är så jäkla länge sedan man tyckte att grundserien var en enda lång transportsträcka till slutspel.

Klarar Modo kvalserien i år hoppas jag att dom stänger ligan sedan!
Kommentera

Mackelito: Hahaha, skönt med lite humor i allt elände!
Kommentera

Nä. Man kanske skall passa på att boka slutspelsbiljett.
Kommentera

NuMo: Boka en extra så bjuder jag på dryck!
Kommentera

Haha.

Humor är om hela Övik bokar slutspelsbiljetter...
Kommentera

Sawchuk:
Det året Timrå gick upp vann vi 7 av 10 och ändå var det på håret .
Kommentera

NuMo: Den var värd en tummeupp av mig.
Kommentera

Bad_Brett: Det hade ju inte spelat någon roll. I och med att foten verkade fungera bra, så ville han till NHL. Det hade inte spelat någon roll om Modo låg etta i elitserien och spelade som gudar. Han ville spela på högsta nivån och därför tycker jag att det var skitsnack från din sida.
Kommentera

När jag en bit in i 3:e lämnar min sittplats för att gå ut och starta upp bussen så möter jag Micke P. Vi nickar lite uppgivet emot varann och jag säger "du borde dra på dig grillorna och visa vad vilja och energi betyder". MP svarar med "ja, det är åt h-e".

Den meningen sammanfattar läget, tyvärr, alltför bra.

Det måste vara j-t skämmigt för de etablerade spelarna att det, återigen, är reserverna från j-20 som visar vilja, fart och stolthet att spela i A-laget.

Nä det är upp till veteranerna och vissa "Heart of Hockey" och INTE spela ned oss till AS. Sen kan dom pensionera sig hela bunten.
Hoppas Macke kan se förbi nostalgi och vänskap och rensa rejält i urskogen och låta nya unga plantor få chans att växa sig upp till himlen.

Kommentera

Mackelito: Nej aldrig! Då supportar jag hellre ett lag i tvåan.
Kommentera

Vad trevligt, vi slipper betala c+ ockerpriser om det blir allsvenskan. Hurra, eller något i den stilen.
Kommentera

bj21: ¨

Jag måste säga att jag är oerhört imponerad av Timrå. Ekonomiska bekymmer, extrem oflyt med skador och på pappret ett ganska mediokert lag, men tack vare en fantastisk lagmoral lyckas de kämpa sig till slutspel år efter år. Det är en seger för svensk ishockey att de lag som kämpar hårdast och visar mest hjärta skördar framgångar. Det var därför MoDo vann 2007. Nu visar man minst hjärta i serien och därför ligger man där man ligger.

Nej, MoDo har en hel del att lära av lag som Timrå.
Kommentera

mikenomad:

Så sant som det var sagt. Fattas bara att vi blir slaktade av indianer i kvalserien.
Kommentera

Bad_Brett: Vi har säkert massor att lära av de flesta lagen men om du frågar mig så är det SAIK vi ska lära av!
Kommentera

bj21:

Ja, absolut. Men Timrå har gjort det grymt bra som har gått till slutspel så många år i följd.
Kommentera

« · 1350405 · »