1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504722 inlägg · 4100 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2011-10-29

« · 1420137 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2011-10-29
Gusse:

Kommentator: Björn Oldeen
Expert: Arto Blomsten

Duger...
Kommentera

Gusse:

Helt UNDERBART jobb av bildproducenten mellan Linköping och Växjö. I två minuter under förlängningen täcks TV-skärmen av "Kommande Matcher". Då avgör Hlavac matchen. Strax efteråt kommer bilden tillbaka och repriserna rullas. Men precis när Hlavac skall lägga in pucken i mål, försvinner bilden igen, för att sedan komma tillbaka igen. Sedan försvinner den för gott.

Nåväl. Tydligen har Janne Karlsson pekat finger åt "Kuben". Jag förstår ärligt talat inte hur han kan klara sig utan straff, det känns som att han beter sig illa under varje match.
Kommentera

Bad_Brett:

Bra start, allt rätt utom mål.
Kommentera

yngwie:

Varför känns det som att det är helt ofarligt varje gång Skröder laddar skott? Hur är det möjligt att gå från Elitseriens bästa målskytt till en av sämre?
Kommentera

Bad_Brett:

Tänkte samma sak när han fick läget. Man har som inga förhoppningar om mål som förut när han fick sådana lägen. Nu vet man med största säkerhet att det blir ett skott utanför.
Kommentera

yngwie:

Härligt av Pöck att visa lite vilja!
Kommentera

Bad_Brett:

Helt rätt å ta fighten. Men nu måste vi göra mål på våra lägen, annars kan det vända fort.
Kommentera

yngwie: Aftonbladet just nu: "Slagsmål mellan ”Fimpen” Eklund och Puck".
Kommentera

Vi har marginalerna med oss, det kan inte vara möjligt, just eftersom det aldrig händer. Det är alltså djurgården som har marginalerna emot sig.
Kommentera

Danne93:

Domaren hade blåst av, därför dömde han bort målet. Jag hörde fan visslan.
Kommentera

Bra period, rätt inställning, rättvis ledning.

JOBBA PÅ!

Kommentera

Lumber Jack:

Att just Kempe gör ett avgörande mål den här matchen ger nog inga pengar tillbaks.
Kommentera

NuMo:

Fan, Modo borde ha gjort tio mål den här matchen. HÅLL EMOT NU!

Heja Modo!
Kommentera

NuMo: Hur många klara lägen kan man ha utan att göra fler mål. Modo spelar för bra för att tappa i sista än en gång.
Kommentera

Sawchuk: Ja, det var fan vad det var svårt att göra mål. Men 1-0 duger alla dar i veckan.
Kommentera

NuMo: Fan, fan! Känns som att DIF kommer göra minst ett mål!
Kommentera

Gustafsson: Fitt.......
Kommentera

NuMo:

Faan, jävligt onödigt att låta dom göra ett pojklagsmål.
Kommentera

Sawchuk: Varför kan vi aldrig knyta ihop säcken???? Vi är så mycke bättre och är värda 3 igen som så många gånger förr
Kommentera

Sawchuk: Helvette, nu är två poäng banne mig ett måste!
Kommentera

NuMo: Det finns ingen rättvisa. Men det är ju ingen nyhet.
Kommentera

Sawchuk:

Ja, vi lyckas inte ens vinna matcher då vi spelar jävligt bra så den här säsongen går käpprätt åt helvete!
Kommentera

En jättetavla av Tellqvist. Ölvestad kan endast göra en enda sak och det borde varit väldigt enkelt för Tellan att ta den. Meyer såg lite långsam ut, men han hade varit grymt bra tidigare så jag tycker inte att det är så anmärkningsvärt att han förlorar åkningen mot en av seriens snabbaste.

Fan Tellqvist.
Kommentera

J F K:

Visst borde Tellqvist tagit den där men Modo borde ju avgjort den här matchen för länge sedan, det är ju för att vi är så jävulskt ineffektiva som vi inte får med oss tre poäng.
Kommentera

Sawchuk: Vi är väldsmästare i självmord.
Kommentera

Sawchuk:

Fy fan Modo.

Vi spelar bra men trots detta så är det JÄVLIGT VÄRDELÖST att inte kunna stänga den här matchen.

Undras om Brett och hans groupies är nöjda med 1 poäng idag också, Djurgården var ju trots allt ett tippat topplag...
Kommentera

För billigt igen. Jag tycker att Tellqvist helt enkelt inte är bra nog. Han vinner exakt noll matcher åt oss. Är inte vi mycket bättre än motståndarna vinner vi aldrig, för det är inte som när Krizan stod när vi kunde vara sämre än motståndarna men ändå har en vinstchans. Nu vinner vi aldrig någonsin en endaste poäng i de matcherna:(
Kommentera

NuMo:jobbigt när vi är klart bästa laget.... Men vi har sån oflyt(som vanligt) men men
Kommentera

NuMo:jobbigt när vi är klart bästa laget.... Men vi har sån oflyt(som vanligt) men men
Kommentera

Jag mår illa. Äckligt, Äckligt. Äckligt.

Kommentera

Sawchuk:

Nej idag är jag verkligen inte nöjd med 1p, vi skulle haft med oss alla 3p idag. Vi gör det mesta rätt utom mål.
Kommentera

J F K:

Men vi måste väl för fan också kunna göra mer än ett mål per match också!

Ska Målisen måsta hålla nollan varje jävla match för att vi ska kunna ta tre poäng!
Kommentera

Rytter: Jag blir så förbannat trött.
Kommentera

Sawchuk: Åhh vad less man blir..Blir svårt att ta tre poängare när man inte kan vinna en sån här match
Kommentera

Sawchuk: Visst är det så, men det är ändå en rejäl målvaktstavla. Sedan känns det jobbigt att Skröder inte skruvat in siktet och många andra missar kopiöst. Schremp måste haft en tre-fyra målpassningar idag och den kedjan var ändå inte den som brände flest, utan det var Danielssons som hade så sjukt många chanser.
Kommentera

J F K:

Dom här två senaste matcherna lär tyvärr ha knäckt spelarna totalt mentalt dessutom.

Skulle inte förvåna mig om det blir 7-8 fölustmatcher till i rad utav bara farten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Bara tagga om och Slå timrå nästa match:)
Kommentera

Berka: Ska vi gissa på totaldominans av Modo men 5-0 till Timrå.
Jag mår illa, är förbannad, arg, sur och... Fam jag vet inte vad jag ska göra för att få ur all ilska.
Kommentera

Gbg: Så här är det, spelar ingen roll hur bra vi är
Kommentera

Det är tamefan helt otroligt hur man kan bränna så många chanser. Det ser ut precis som ifjol när det östes på med skott utan att resultera i mål. Det vinns inga matcher om det bara görs ett mål.
Kommentera

Det gnälls på Tellqvist, pinsamt. Vi är SJUKT ineffektiva, det har inget med målvaktsspelet att göra. Köp Brendl. Köp Nagy, betala Poprad med? Allt, Allt.
Kommentera

Danne93: Puck? Är inte det han från En midsommarnatts dröm?
Kommentera

yngwie: "Det är tamefan helt otroligt hur man kan bränna så många chanser. Det ser ut precis som ifjol när det östes på med skott utan att resultera i mål. Det vinns inga matcher om det bara görs ett mål." Jodå, fråga Luleå! Hur många vinster har de under de två senaste säsongerna när de bara gjort ett eller två mål? Minst fem med 1-0. Gillar verkligen inte ordet sjukt som används till allt möjligt i tid och otid men fem segrar med 1-0! Det är f-n ta mig sjukt.

Redigerad kommentar

Kommentera

bj21:

Jaja, undantaget Luleå då. Modo vinner då fan inga matcher med 1-0 ivf. Kan faktist inte minnas att det ens hänt.
Kommentera

yngwie: Man ska inte vinna hockeymatcher om man bara lyckas göra ett mål. Men jag tror faktiskt MODO gjorde det två gånger under sin debutsäsong i Swedbank. Definitivt i premiärmatchen mot Linköping. Döme
Kommentera

bj21:
2006-10-30 MODO Hockey - Luleå HF 1 - 0 ( 0-0, 0-0, 1-0 )
Kommentera

Frisco: Där ser man! Sedan Krizan drog har vi ingen 1-0 vinst under ordenarie tid va?
Borde inte du sova snart? ;-)
Kommentera

bj21: Glömde:1-0  
Pasi Tuominen (Oscar Hedman, Oscar Steen)
Powerplaymål.Skott från blå som styrs in i mål

Sova? Nej du. Det gör jag imorgon förmiddag:D
Kommentera

« · 1420137 · »