1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507684 inlägg · 4105 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18

« · 2448292 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF 2023-01-18
puffe: Hade jag varit Djurgårdare, Gud förbjude, hade jag anlitat Icing-Ove som Head Coach. Vet inte vad det betyder, men någon som hade styrt upp sakerna. Satans tur att Ove inte går att köpa
Kommentera

Rödluvan: Vore svettigt med 7 raka förluster för Diffen
Kommentera

puffe: Saknar Liss såå mycket!
Kommentera

Rödluvan:

Jadå, MoDo kan få det lite svårare på fredag, men då måste hela Djurgården höja sig,
Jag tycker nog att MoDo också minst en växel till att lägga i om formen är redo för det, MoDos formtrend känns uppåtgående!
Kommentera

Icing-Ove:

Skön seger!

Brickley och Vela är kanon köp!

Vela går fram som en stridsvagn och måste vara en mardröm att möta. Synd att han inte fick måla i det snygga flygande anfallet.

Brickley är lugn och trygg med puck. Hittar rätt passningar som ger forwards fart och tid. Passningarna sitter ofta stenhårt på bladet. Visade idag även upp en bra defensiv och var jobbig längs sargerna. Han kommer nog bara växa. Här verkar Gradin ha träffat rätt igen, extremt nyttig tvåvägsback med spets i offensiven.

En styrka att vända tillbaka matchen då DIF var riktigt bra första 5-10.

Tänk på att vi ska in med Dick + ny forward till detta. Ser jävligt bra ut.

DIF ser å andra sidan inte speciellt bra ut, försvarsspelet påminner om oss under styf/ville, de är lite överallt och har ingen trygghet. Sedan har de skickliga spelare som kan hota framåt men spelar vi efter vårt system och med fokus är jag inte alls rädd för dem.

Skönt att vi fick deras målis utbytt och ger honom lite att fundera på.
Kommentera

puffe: Södergrans fint på Eliot förtjänar nästan ett eget frimärke, herrejesus där var Eliot långt uppe på läktaren!
Kommentera

Rytter:

Glömde en sak.

Jag hoppas södergran avgör säsongens sista match. Han är jävligt bra men får ingen utdelning i poäng. Han utmanar, han är kraftfull, han går på mål, han gör precis allt rätt utan att få utdelning.

Men karaktären där, han bara fortsätter att jobba på trots det går emot. Hoppas verkligen han blir vår joker i ett slutspel och får avgöra matcher. Det är han värd.
Kommentera

Rytter: DIF hade dock 2 eller 3 ordinarie backar borta kan förstås påverka försvarsspelet.
Kommentera

Confusius: Det är dom väl värda?
Kommentera

Rytter: Gradin har nog fattat att spelare som Vela och Kaut är viktiga, samma med typer som Brickley och Salmela. Behövs tid att komma in. Ser bra ut. Liknar en maskin där såna som Sven och Niederbach inte behöver känna stress utan kan jobba i fred. Jag saknar fysiskt spel, men är ju en idiot som ibland kan hockey.
Kommentera

Icing-Ove: För Djurgården blir matchen hemma mot MoDo en rysare. Förlust där så är dom körda. Tror Karlin o laget älskar läget. I Slutändan är det Löven vi ska slå
Kommentera

Confusius: Har roat(nåja)mig med att kolla lite statistik topp-5 lagen emellan.

Naturligtvis ingen helt rättvis statistik med olika antal spelade matcher och mot olika lag, men ändå.

Har lagt lagen i ordningen mest tagna poäng överst. Den intressantaste statistiken är väl tagna poäng/ av maxpoäng.

Kolumnerna är i ordningen: Första kolumnen = antal spelade matcher, andra kolumnen = Tagna poäng/ Maxpoäng, och tredje kolumnen = Målskillnad.

MoDo 9 17/27 30-28
Löven 10 16/30 34-28
SSK 10 15/30 24-25
Mora 11 14/33 33-38
DIF 10 13/30 35-37

Man kan se att vi har tagit en bit över 50% av poängen, Löven tagit precis över 50%, SSK tagit exakt 50%, Diffen och Mora ett snäpp under 50%

Så även om vi är suveräna serieledare så är det otroligt jämt mellan Topp-5 lagen, åtminstone såhär långt av serien.

Tydligt är ju att av Topp-5 lagen är vi överlägset bäst mot lagen utanför Topp-5
Kommentera

puffe: Löven, löven, löven, det ständiga orosmolnet…
Kommentera

Confusius: Haha, har gjort ungefär samma statistik, Hur sjuk är du, Haha
Kommentera

puffe: Blir paprikachips i skålen mot DIF. Det kommer att koka på Hovet. Som du säger, bra läge att bara släppa ner axlarna och lira därnere. DIF måste vinna.
Kommentera

puffe: Dom kan aldrig vinna med det försvarsspel dom har, även om dom gör 5 mål så gör Modo fler, länge sen jag såg nått så rörigt i försvarszon när Modo flyttade pucken.
Kommentera

UbbeNils:

Jag har en god vän som är inbiten djurgårdare sedan barnsben, han svarar inte längre på mina hockeyrelaterade mess, efter fredagens match kommer han att blockera mig :))
Kommentera

Icing-Ove: Vi ska bara vinna serien, Djurgården ska försöka vinna mark i serien. Blir tufft mot Löven, men nu ska vi upp!!
Kommentera

puffe: Hoppas inte laget svävar iväg som du tror det är klart med SHL kommer ihåg hur pressad vi var mot AIK VÄSTERVIK innan vi krossa LÖVEN i finalen
Kommentera

Modano: Svävar absolut inte iväg, har varit med för länge, men vinner vi serien kan vi välja motståndare, vill gärna se Löven -Djurgården kriga om finalplats
Kommentera

puffe: Jag är mycket sjuk, alternativt har för mycket dötid.
Fast mest troligt en kombo av båda ;)
Kommentera

puffe: Löven blir oerhört farligt med alla transatlanter och deras mentalitet.
Kommentera

Confusius: Jag har tillbringat fritid med att räkna ut hur (5 s.k. topplag) möts inbördes, kan bifoga nån sorts tabell. Men efter Vår vinst och Lövens tapp, ser det bättre ut för oss , så tabell är onödigt, gäller bara att hålla Löven bakom oss. dom är enda reella hotet
Kommentera

UbbeNils: Håller med, därför bra att vi också har transatlanter som vill vinna. Hoppas Kultur vinner, men vi kan ryka i en kvartsfinal också
Kommentera

puffe: Men för helvete ta inte ut någe i förskott!!!! För hur bra vissa spelare är då o då så kan allt hända oavsett motstånd även om ni leder serien så va ödmjuka inför slutspelet så kanske ni kommer upp igen!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿
Kommentera

JonteD: Vad är det för flaggor du postar?
Kommentera

Gavelo: Jämtlands färger men utan emblem i mitten!!
Kommentera

JonteD: Varför postar du Jämtlands färger i ett Modo forum ?
Kommentera

JonteD: Uzbekistans flagga
Kommentera

Gavelo: Vill bara visa vart jag kommer ifrån! O den flaggan e de närmaste Jämtlands flagga men stör de er på någe sätt????
Kommentera

JonteD: Inte mig. Jag landade på jorden i Östersund sommaren 1974. Sitter fortfarande framför sida 360.
Kommentera

JonteD: Jag tänker inte svara för någon annan än mig själv, men nog är det udda och lite barnsligt kan jag tycka.
Sådant kanske inte uppskattas av alla, vissa kan nog i änna sig provocerade.
Tänk om en Gnagare skulle skriva gulsvarta hjärtan på ett Djurgårdsforum, då skulle det bli bråk och få konsekvenser.

Du behöver inte visa att du är från Jämtland i varje inlägg, speciellt inte när du är på besök i forum för andra supportrar.
Kommentera

Icing-Ove: Ok! Flaggan visar bara den gröna skogen,dom vita fjällen o den blå himlen!!! Men som jag skrev förut se upp för Ssk!!!😎😎
Kommentera

Gavelo: Men hur är de inte barnsligt o stötande när ni modoiter gnäller,hånar,o skriver nedsättande kommentarer om Jonte o Timrå som en del gör på besök i våran bok!!! Elr hur?? Jag har aldrig skrivit något ont om ngn av era spelare!! Men retats lite de har jag gjort men de är med glimten i ögat för jag vill hemskt gärna ha derbyn igen mot er kom ihåg de!!!😇
Kommentera

puffe: Jag är sjukt tråkig, men jag hoppas löven åker i kvarten så vi slipper möta dem. Dels för att modo blir ett nervvrak när vi spelar mot dem, men även för deras enda ramsa som gör mig tokig när jag hört den upprepas 20 miljoner gånger.
Nästa nolleperiod får de fan rycka upp sig och utlysa en tävling eller något, det är för fan en studentstad!
Kommentera

JonteD: Flagga på. Jag kan inte förstå att jämtlandsflaggan skulle kunna irritera någon på det sätt du presenterar den.
Kommentera

JonteD: Nu argumenterar du för att om någon gör fel så rättfärdigar det att du också gör fel.
Och sen ber du mig stå till svars för vad andra gör eller skriver, det har jag ingenting med att göra.

I övrigt har jag inget emot dig eller majoriteten av alla som skriver här oavsett om vi tycker olika ibland.

Och jag saknar också våra derbyn, vi får se om vi orkar ta oss upp, jag håller Löven som favoriter, det är normalt ett lag som höjer sig rejält i slutspelen
Kommentera

Gavelo: Jag menade inte du utan alla andra som är i farten men som du säger jag har varit retsam de erkänner jag! O har heller inget emot du man får vara olika hur de än är för de har jag försvarat på alla mina utlands missioner men jag hoppas ni har kraften att gå upp!!!!
Kommentera

NuMo: Dämpade bilder efter segermatchen i omklädningsrummet ikväll. Ett bra och starkt tecken tycker jag. De är verkligen inte nöjda än.
Kommentera

Icing-Ove: sett matchen i efterhand.
Och erkänner att jag kan vara ganska negativ i min analys av modo's matcher, och klagat en hel del på sveningsson på senare dar.
Så tycker de ska få lite beröm efter att fått igång spelet igen. Även svenne var på G och jag tycker han gjorde en sådan kvalitetshöjning så han ska få bli omnämnd i goda ordalag. Idag var du bra svenne. Skoj att se.
Kommentera

MorganaLefaey: Sven var riktigt bra. Jag stör mig mest på att de är ofysiska och naiva då de leder stort. Gasar på utan en plan, typ! Fungerar idag, haha! Tveksamt framöver…
Vi har en sjukt bra och välsynkad trupp.
Kommentera

puffe: vilka skulle kunna slå ut Björklöven? Aik om dom fortsätter ta kliv framåt?
Kommentera

Confusius: haha har dom sex raka???!
Kommentera

Icing-Ove:

Då har vi snarlik bakgrund, dock 1972, jag har dock övergett text tv för längesen:)
Kommentera

MorganaLefaey:

Jag läste igenom Dif forumet i gårkväll, från matchens början till slut,
Det finns inte mycket till hopp kvar bland supportrarna, hoppet är väl det sista som överger en, men det fanns nog ingen som tror på en Dif final i vår, Någon påpekade helt riktigt att Dif aldrig kommer att ha en sportslig mot MoDo över 7 matcher. Jag instämmer i det!
Kommentera

Icing-Ove:
Härligt också att höra Karlins klarsynta kommentarer efter matchen, lite småbutter. Den dämpade stämningen i omklädningsrummet känns igen från hv's dito ifjol efter segermatcher..
Kommentera

Hakning-Henrik:
Det ser ut som Björklöven inte bara har kommit in under skinnet på några av våra spelare ?
Utan dom och deras suppotrar har lyckas kommut in under skinnet på en del fans här också?
Vilken överdriven respekt ni har för ett lag som bara har 1 kedja i år?
Och knappt någon 2 vägsback i klass med våra 3. Dom har 2 backar som är spelförstörande i sina spetskunskap
En med en egen regelbok.
Han måste vi öära oss att hantera.
Och våran 3: e och 4: e kedja skall lära sig att ta bort deras 1: a.
Vi bhöver hitta 1 Sniper och dom behöver handla 3 spets på en marknad som är snustorr och i konkurens med SHL som letar centrar och spetsspelare. Nä.. jag håller med den som här sa att SSK kan vara ett större hot med sitt ramstarka försvar och mer grit i sitt spel?
Kommentera

Modano:
Ja slutspelet blir hårt oavsett och vi får hoppas att de har fötterna på jorden.
Kommentera

puffe: Finns inte en chans Löven går upp. 0%. För mycket skador som stör rytmen och harmonin i kedjorna, det är egentligen bara förstalinan som levererat under säsongen, och den har varit grym.

Hade man haft alla friska och igång kunde man kanske tagit de till 7 matcher. Nu blir det som bäst 1-4 i matcher Löven - Modo. Nu kan man åka i semi om man inte blir tvåa.

Kenttä har egentligen inte gjort något fel, han har värvat den bärsta förstakedjan Löven haft på 20-30 år som gjort supersucce men skadorna har gjort att andra & tredjekedjorna blivit osynkade för mycket.
Kommentera

« · 2448292 · »