1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507066 inlägg · 4104 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24

« · 2479480 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Gavelo: Idag var dock ett fall framåt. Tycker laget vaknar efter 3-0, hoppas vi kan spinna vidare på detta den här gången åtminstone. OP lär vi slippa ett tag framöver, men hans idioti väckte åtminstone laget
Kommentera

KB:

Sjukt bra kämpat hela vägen.

Så lätt att lägga sig ner och dö efter 0-3, men vi ger inte upp. Det gillar jag att se.

Förutom DIF:s femmor hade dom egentligen inte så mycket i 5 mot 5.

Skönt att Woods och halloran får näta. Halloran 1+1 idag och väldigt delaktig i övrigt.
Kommentera

Bad_Brett: Vi gör en riktig kampmatch mot DIF, trots att vi saknar våra bästa spelare, oavsett om de är med eller inte.

Jag ser det som ett stort fall framåt. Med alla brister så dominerar vi matchen, i alla fal om vi inte gör en massa dumheter som förstör.
Kommentera

BigBagenda: du skulle gått till specsavers istället
Kommentera

BigBagenda: Ät kobra rax du o håll dig söderut med dina as till fans!!!!! Om du inte vet va kobra rax e så är de råttgift!!!!!!!!!😈😈😈😈😈 Ohyra!!
Kommentera

BigBagenda: Boarding/crosscheckingen hade jag noll synpunkter på.
Vet du var knät sitter? Han tacklar med höften.
Kommentera

BigBagenda: Jämförelsen blir direkt löjlig.
Kommentera

Bad_Brett:

Haha han kan inte förklara femman på Brickley. Vilken jävla förklaring han försöker med, står och stammar och kan inte förklara nått.
Kommentera

Rytter: Ja riktigt jävla starkt. Allt gick emot grabbarna men man lyckades komma tillbaka. Surt att vi inte vann men laget visade något idag.
Kommentera

Rytter: PINSAMT.

Pudlar på spearingen i alla fall.
Kommentera

Domarna tycker Brickleys tackling tar i nedre delen. Personligen tycker jag den större kraften tar på överkroppen.

Bra att Adam ifrågasätter domaren vid spearingen
Kommentera

Hakning-Henrik: Domaren klargör i skrivande stund i tv-rutan hur bedömningen gjordes.
Kommentera

ToddW: Smickrande för Brickley att domarna tycker att han kommer med fart - det måste vara första gången sen han kom till MoDo
Kommentera

Det här måste för övrigt vara säsongens match. Hade allt man vill se i en bra hockey match. Är väl första Stockholms derbyt emot.
Kommentera

Gavelo: Vad jag kan se är vi fortfarande serieledare.
Kommentera

ToddW:

Han säger att förstärkningar är jobbiga för det blir svårt för dem. Men spelar det någon roll när de inte ser situationerna och missar en solklar spearing.

Daggen tycker inte ens det är utvisning.

Jag tycker Berglund ser ut att vara närmare att åka på bentackling så som han sticker ut benet i Brickleys åkriktning.
Kommentera

KRM: Hur många förlängningar på raken har vi förlorat nu?
Kommentera

Snipan: Daggens resonemang.

”Tar man 5:a på isen så kan de inte göra annat än att behålla eller sänka till 2:a men i mitt tycke är det inte ens en tvåa”
Kommentera

NuMo: DIF spelaren föll och Pettersson trycker på lite extra med klubban för att skicka honom med huvudet först och orsaka så stor skada som möjligt. Det går att jämföra med mordförsök.
Kommentera

Bad_Brett: Samtidigt är det aldrig tre mot tre eller straffar i ett slutspel. Att vi torskat flera matcher där är oväsentligt i slutspelet.
Dock måste vi spela som i andra och tredje hela tiden. Inte bara ibland, när andan faller på.

Att inte domarna skäms över femman?
Kommentera

BigBagenda: Håller med dig om första femman, men du har helt enkelt fel om andra.
Kommentera

BigBagenda: tar gärna en analys av Danielssons spearing. Vad känner du i den situationen? :)
Kommentera

BigBagenda: Vad är du för gnagare som försvarar DIF?
Kommentera

ToddW: Förstås solklar utvisning.
Kommentera

modomille: Förklädd lövare såklart.
Kommentera

Bad_Brett: För många, så tur vi slipper 3 mot 3 o straffar i slutspel.
Kommentera

BigBagenda: Har du blivit Djurgårdare ??? Rensa kanalerna för helvete !!
Kommentera

ToddW: Domarexpertisen i studion säger: Att farten i tacklingen har betydelse. Som att det vore oansvarig fart. Jag kan såklart gå med på det när spelarna går in för att tackla, vilket oftast är uppenbart mot sarg t.ex. Eller vid uppenbar open ice tackling.

Däremot. Vid ett läge där två spelare som aspirerar på puck möts i mittzon, nästan utan att kunna planera sitt möte med varandra drabbas av att man har för hög fart. Hur fan skall man kunna förutspå det?

Är det meningen att alla spelare på planen skall försöka åka i slow motion för att inte bli illa bedömd?
Kommentera

KB: Ser bara Löven som ett hot uppåt..
Dif har nästan enbart lägen i sina 77 pp minuter.
Kommentera

BigBagenda: Hörru Muzito, återgå till groggandet, där håller du uppenbarligen hög klass.

MoDo är det bättre laget i 45-50 minuter.
Djurgården vinner på en 5-minutare, som var helt korrekt dömd efter ett riktigt fult påhopp av Pettersson.

INGEN av experterna tyckte att det var en kneeing på Brickley.

Så kila iväg nu och gnaga på en ost eller nått.
Kommentera

Ingman tänkte väl det lönar sig för andra att fuska, så han försöker själv. Gick inget vidare. MoDo testade att spela hockey, det gick bättre.
Kommentera

Med lite otur så kan det bli två ärenden i disciplinnämnden.
Kommentera

modomille: Matchstraffarna var enligt mig solklara. Likväl spearingsituationen. Det har inget att göra med mina tankar om DIF som hockeylag.
Kommentera

jonsson: Båda går väl automatiskt till nämnden? Brodin lär åka dit på spearingen också, någon som tror vi får svar innan onsdag? Det är ju helg, då måste man vara ledig, går inte att kolla video på helgen..
Kommentera

ToddW:

Domarn erkände att dom missade den
Kommentera

BigBagenda: Då vill jag höra vad du tycker om de här jag o min kompis va på hockey på hovet vi hade Timrå tröjor på oss jag gick på toa när matchen va slut när jag kom ut va min kompis nästan misshandlad till döds av er jävla råttor bara för vi vann matchen mot er!!!!!! Jävla as e va ni är så kom inte o försvara er i våra trevliga böcker!!!!!!!
Kommentera

NuMo: Argumenten är alltså: "Hög skaderisk" - Ja, om det vore en bentackling vilket det inte är. "Hög fart" - Möjligt, men god tid att reagera från Berglund. "En del av kraften tar mot benet" - Erkänner alltså att det inte är en ren bentackling.

Att sedan missa en klockren spearing gör det bara pinsamt.
Kommentera

Modoit i Umeå: Överlag en bra match, synd att OP får hjärnsläpp och skänker bort en hel del av matchen!
Mod gör åter en bra match men vi räcker inte riktigt till igen.
Vi möter delvis djurgårdens B-lag , jag hade hoppats på bättre.
Kommentera

BigBagenda: Likna med ett mordförsök är väl att ta i? Nu slänger vi oss inte med utryck hur som helst tycker jag, Det subjektiva rekvisitet för mordförsök tror jag inte uppfylls här riktigt? Uppsåt att döda men misslyckas. Oavsett så var det kanske inte en så genomtänkt andra knuff i ryggen, 5 plus game är helt korrekt. För övrigt så är det ingen bentackling då kraften ligger i höften, man kan väl inte lägga ansvaret endast på brickley som delar ut tacklingen i det här läget tänker jag. Man kan inte blotta sig så som djurgårdsspelaren gör och sträcka sig efter pucken på det sättet.
Kommentera

BigBagenda: Du är nog väldigt ensam om att tycka att en höfttackling är matchstraff. Har de skrivit om regelboken så kan jag ge dig rätt, men på reprisen är det så sjukt tydligt att kraften går på höften.

Jag tycker faktiskt att Emil Berglund spelar över rejält. Fejkar knäskada och spelar bytet efteråt i princip.
Kommentera

S-vikaren: Man ser oerhört mycket hockey och det förstärks och fuskas i dom flesta matcher. Dom som gör det borde skämmas, för min del så borde straffskalan ändras, 5 papp känns bara löjligt. Vi får väl se framöver hur det blir.
Kommentera

Apelsin:

Du glömde att "förklaringen" levererades under stammande och funderingar som "hur fan ska jag förklara detta så jag inte ser ut som en idiot, måste hitta på nått"

Det gick inte så bra.
Kommentera

J F K: ÖA ger alltså 2:or till Södergran och Brickley. Hårt tycker jag.
Kommentera

jonsson: Tror att dom hade 9 man borta, och Krüger klev av ikväll.

Vi gör en bra match i 45-50 minuter ikväll, men vi förlorar....igen.

Och oavsett om det sett bättre ut spelmässigt på sistone(vilket jag håller med om), så förlorar vi på tok för många matcher just nu.
Kommentera

UbbeNils: Böteslappen på 5000 är så makalöst skev. Toppspelarna i SHL torkar väl röven med tusenlappar medans det är halva lönen för en junior i HA.
Kommentera

BigBagenda: Haha! Nä det gör det såklart inte. Väx upp.
Kommentera

Bad_Brett: tycker Brickley är bra idag.
Kommentera

Confusius: Vi behöver väl inte vara sådana? DIF vann och var det klart bättre laget, så är det.
Kommentera

Gavelo: Vi spelade utan våra 2 första centrar plus en theo som varit väldigt bra på slutet. Dessutom tappade vi brickley som jag tycker va väldigt bra innan dessa helveten till domare tog en femma.
Kommentera

modomille: Det är därför dom kallas Gniffen, tvillingklubbarna.
Kommentera

« · 2479480 · »