1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507759 inlägg · 4105 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

« · 2523903 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Icing-Ove:
Båda kombattanterna i den moraliska finalen ser en tydlig fördel för Djurgården, finns det någon expert som tror på MoDo? Inte ens bäckis tror på MoDo….
Låst ämne

Rödluvan: Kvällstidningsmuppar kan skriva vad de vill. MoDo vinner till slut. Finns ingen större klubb!
Låst ämne

Bad_Brett: Både Wennerholm och Sanny & Svensson har tippat DIF, de två största hockeyjinxarna i Sverige.
Låst ämne

Bad_Brett:
Ja visst är vi glada om vi får en extra hemmamatch som fyller på kassan.
Låst ämne

Ben Perrault: Samtidigt... slutspel med Brynäs, Löven, AIK, Södertälje eller... Örebro, Oskarshamn, Rögle och Växjö?

För en gångs skull kan jag se något positivt med att vara kvar i HA.
Låst ämne

J F K:
Undrar om DIF insett hur mycket spö de kommer få nu, hahaha! Detta kan jag få äta upp. MoDo är ändå störst!
Låst ämne

Icing-Ove: Har du trimmat amazonen så vi hinner tur och retur FBK på en helg?
Låst ämne

Ben Perrault: Ove har en bra känsla!
Låst ämne

Icing-Ove: vågar knappt tänka ordet SHL. Tur det redan är klart och vi lika gärna kan lämna wo
Låst ämne

Bad_Brett: Obygden kommer att vinna! SHL-Ove är redo!
Låst ämne

puffe: Har du inte hört? Den moraliska finalen är avslutad. Djurgården är klara för SHL. De här matcherna spelas enbart av akademiska skäl.

Allt annat än 4-0 i matcher till DIF vore en enorm skräll om man ska tro "experterna".
Låst ämne

puffe: 7100 bussar med MoDoiter från Örnparken. Fullsatt! Galajda har hjärnskakning. Lindbom på läktarn sist.
Låst ämne

hockey_21: Vi lär ha domare,situationsrum o massmedia emot oss varje sekund, men hoppas vi fixar det ändå. Ser en konspiration redan i matchdagarna, vi spelar hemma söndagar, Djurgården hemma fredagar...hm..... Tror första matchen avgör väldigt mycket i den här serien, åk ifrån dom bara.

Nån som har koll på Djurgårdens målvaktsstatus?

Och, hur ser biljettläget ut inför söndagen?
Låst ämne

hockey_21: Beep! Beep! Skott i Kryllan! MoDo är bäst...
Låst ämne

Icing-Ove: Elliot, schilling och danielsson får det tufft att hänga med när halloran trampar på.
Låst ämne

Icing-Ove: Danielsson blir andfådd bara av att kolla videoklipp på Halloran inför söndagen…
Låst ämne

Nucky: Tror inte att DIF hänger med då MoDo ökar...
Låst ämne

Sigge: Ja kommer ihåg att vårat pp i den matchen var sinnessjukt bra.
Typiskt MoDo-lir helt enkelt
Låst ämne

Nucky: Jag var på plats i den första matchen på Hovet. Vilken fantastisk match det var för vår del (om man bortser från öppna spjällen bakåt).

Woods, Dicken och Dansken hade lekstuga deluxe mot Djurgårdens långsamma backar. Hade försvaret och Guden varit mer på sin vakt så hade vi nog vunnit med minst 5-2 är min känsla.

Har vi farten i spelet, passningarna sitter som de ska och våra snabba omställningar så är vi det bättre laget. Om DIF lyckas dra ner tempot och smäller på våra stjärnor tror jag tyvärr att de blir tyngre i längden.
Låst ämne

Tarasov: jämt. Gäller att ha bra specialteams å bra målvaktspel så ska vi kunna ta hem detta. Vi är i bättre form nu än i höstas
Låst ämne

Tarasov: Kommer ihåg paniken och hönsgården i egen zon för DIF när vi drar upp tempot.
Match 2 var riktigt bra från vår sida trots att det var mitt i vår värsta svacka.
Match 1 också bra även om det läckte som ett såll bakåt för vår del.
Match 4 såg jag live, vände 0-3 till 3-3 och var ytterst nära att även göra 4-3 under ordinarie tid.
Låst ämne

Klåparna: Man får väl ändå ge er att ni är ganska bra när det inte gäller nåt.
Låst ämne

Klåparna: De rätta färgerna!
Låst ämne

Klåparna:
Ni körde över dif när de spelade 7 juniorer och div 1 spelare. Oss körde ni över en match i övrigt jämt Rahimi-skägg. Sen vann ni första träningsmatchen med 7-0 där blev vi förnedrande helt klart, tung vinst 🥇
Låst ämne

Sigge: DIF är mycket bättre nu än tidigare. Löven körde över DIF och Modo hur enkelt som helst under serielunken.
Låst ämne

Tarasov: Skrev ju att det handlar om så mycket mer än talsng
Låst ämne

Rödluvan:
Lite skillnad på talangnivå där, alla de 3 har gått i förstarundan i draften.
Låst ämne

Rytter: Hahah tankevurpa av mig! Men ni förstår!
Låst ämne

Rödluvan:

Vad ska Jacobsson spela imorgon? Tennis?
Låst ämne

Silly: Hoppas att Jacobsson spelar imorgon istället för OP. Tycker han bidrar så oerhört mycker mer än OP, och av att se Djurgården inser jag verkligen hur mycket juniorer kan bidra med, vad gäller attityd så att laget hänger med på det.
Låst ämne

Rödluvan: Ja då kontinuitet är viktigt.

Halloran - E.J.K - Niederbach (Vet vi ju att dom funkar) som 3:e i SHL :-)
Låst ämne

Gusse: 19:59 eller nåt. Sen drog väl Foppa upp en i taket i sudden i Globen nån gång också.
Låst ämne

Icing-Ove: Vad hette finnen som gjorde 1-0 mot Djurgården mer eller mindre på slutsignalen första gången Djurgården åkte ur? Lehtovouri? Eller nått va?

Minns matcherna mot Djurgården på 90 talet. Det var full gas hela matchen och man visste att det skulle bli hockey med hög underhållning.
Låst ämne

Rödluvan: Japp. Grabben är smart!
Låst ämne

Icing-Ove: Niederbach blir väl kvar oavsett vad va?
Låst ämne

mikenomad:

Precis, man väljer att säga att man var nära trots att man vart totalt utspelade av er och sedan skämde ut sig genom att jaga huvuden och knän på era stjärnor.
Låst ämne

Rödluvan: Precis. Spelare som Woods och Niederbach är fortfarande unga och på väg upp i karriären. Skellefteå och Detroit vill ha dem. Vi har ett grymt gäng för denna final och hoppas att alla är som bäst nu mot 08:orna.
Låst ämne

Rytter: Ha ha..
Halloran mot Danielsson .. Det vet man ju hur det slutar :-)
Låst ämne

Robin Ztorken L: Han är klar för Skellefteå om vi inte går upp, så de kan inte bara dra sig ur så länge de inte vill bryta kontraktet. De gör man inte bara sådär så länge inte något dramatiskt har hänt.

Skellefteå gjorde dessutom klart med honom under hans blekaste period, så de drar sig knappast ur.
Låst ämne

Rödluvan: Woods tror kan bli kvar, han har varit blek, osynlig o trött länge nu.
Gör han inte en rejäl uppryckning i finalen tror jag inte SAIK vill ha honom.
Låst ämne

hockey_21: Innan Dickinson blev skadad tycker jag att Dickinson och Kruger var lika, idag är Kruger klart bättre. Precis samma sak tycker jag gäller Öhgren och Woods. Aagaard i form tycker jag är klart före Lekkerimäki dock!
Låst ämne

erjo:

Den fart och speed Djurgården visade upp i går blir farlig för MoDo, de har verkligen hittat peak,
Nu tror jag också MoDo med en bättre målvakt än Dif har 10 % mera att att ge!

Vinner vi sista matchen den sista april?!
Låst ämne

erjo: Tycker du lekkerimäki och öhgren är bättre än woods och aagaard? Dickinson och kruger är jämna.
Låst ämne

Rytter: Gullandet med Löven och Umeå-Jesus både lokalt och i riksmedia vet inga gränser. Sanningen är att Löven inte ens var nära SHL i år och att Keeentääs tid i Umeå hittills är ett misslyckande
Låst ämne

grimiss: Enligt Hinken blir det svårt att behålla Josh utan avancemang trots allt. Då finns det väl SHL-intresse.
Låst ämne

Majbrasan: är det så? Vad skriver dom? Jag var först lite besviken att det inte gick till 7 matcher med max slit på vinnande laget, men man undrar ju nu om DIF fått med dig en rejäl portion övermod uppbackat av media?
Låst ämne

JoJo2613: tycker vi har en sämre forwardssida än DIF, det är min åsikt.
De har en bättre förstakedja, andra är jämn, tredje är vi bättre defensivt och dom offensivt tycker jag och fjärde tycker jag dom har bättre.
Låst ämne

Majbrasan:

Ser framför mig i avgörandet hur Kruger förlorar en tekning i offensivzon mot Dickinsson, Bernhardt först på puck ner mot sarg och lyfter bara ut och tar emot en monstertackling. Halloran sticker på den lösa pucken, Danielsson har 3 meter försprång men ser ut att stå stilla när Halloran sprintar förbi och kommer ren och drar den stenhårt i krysset.
Låst ämne

Majbrasan: Biljettsläpp Hovet flyttat från idag 14 till imorgon fre kl 9?
Låst ämne

« · 2523903 · »