1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509043 inlägg · 4107 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

« · 2523903 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Icing-Ove:
Båda kombattanterna i den moraliska finalen ser en tydlig fördel för Djurgården, finns det någon expert som tror på MoDo? Inte ens bäckis tror på MoDo….
Låst ämne

Tarasov: Ove & Tarasov tror på MoDo. Det räcker långt. Sen har vi alla här på forumet som backar upp oss. MoDo tar detta. Vi kan hockey!
Låst ämne

Rödluvan: det är därför dom är sportreportrar, ingen hade lyssnat på dom om dom inte hade tillgång till expressenlöp och sportbladet.
Låst ämne

Rätt skönt att alla experter letar fel på Modo. De verkar störa sig på att Öviks stolthet vinner matcher utanför normen. ”De spelar nocnhalant” och ”saknar tuffhet”. Min känsla är att Modos spelsätt är för abstrakt för experternas raka tankebanor. De begriper inte storheten kort och gott.

Ser verkligen fram emot den här finalserien.
Låst ämne

digitalbath:

Ja det är helt underbart att vi som seriesegrare och vi som krossade motståndet i semin är underdogs och alla bara räknar med att DIF kommer köra över oss.

Gillar verkligen läget som byggts upp, vi har allt att vinna och inget att förlora i finalen.

Målet är att ta en vinst mot vinnarna av den moraliska finalen. Allt annat en bonus.
Låst ämne

digitalbath: Året är 2030 och MoDo Hockey har precis bärgat klubbens fjärde SM-guld men experterna undrar fortfarande en sak, kan dom hantera det fyyysiska spelet?
Låst ämne

puffe: Som jag sa inför semin, dom två första hemmamatcherna är extremt viktiga!
Låst ämne

MEN SLÄPP IN MIG!
Låst ämne

malkin: ses på bortastå match 3
Låst ämne

malkin: Slutsålt, vafaaaaaaaaaaaan. Har någon 2 biljetter över till någon av matcherna så köper jag dem rakt av.
Låst ämne

Någon som har biljetter över till match 3 eller 4?🤝
Låst ämne

chaffisleffe : Enligt en biljettansvarig hos DIF var biljetterna i princip slut innan de ens släpptes till allmänheten. De skulle garanterat ha kunnat sälja ut Globen i båda matcherna. Hade varit kul och se hur många Modoiter vi hade kunnat få dit då.
Låst ämne

Sigge: Fuck Dif… har MoDo fått några biljetter?
Låst ämne

Icing-Ove: Nu är det klart vilka huvuddomare vi får i finalen.
Kristoffer Folkstrand, Filip Sandstedt, Daniel Wessner, Alexander Österberg.

Alla dessa domare har stått för flest tabbar och avgörande domslut under säsong samt slutspel. Helt obegripligt hur de kan få fortsatt förtroende.
Låst ämne

Domartruppen för finalserien är satt....
HUVUDDOMARE
Kristoffer Folkstrand
Filip Sandstedt
Daniel Wessner
Alexander Österberg
Låst ämne

MoDo tränar inför finalserien.
Mycket skridskoträning med ryggsäckar på ryggen, allt för att vara rätt förberädd
Låst ämne

Thors 22: Man får nog köpa bortastå via lumberjacks.
Låst ämne

Thors 22: Kanske 100 totalt. Verkar ju som att de sköt upp biljettsläppet från igår kl 14 av exakt den anledningen, att de ville se till att bara djurgårdare skulle komma
Låst ämne

JoJo2613: Hur överklagar man!!!
Sandstedt och Folkstrand godkända, men Wessner och Österberg…
Låst ämne

Nån som vet va Sebbe har för skada?
Kan spela men inte tränat på is senaste veckorna
Intervju i ÖA
Låst ämne

jonsson: Vi är så rökta utan Sebbe…
Låst ämne

Rödluvan: tycker Wessner får onödigt med skit helt ärligt. Han håller alltid samma nivå. Tillåter allt förutom puckout och 6man på banan. Bara å åka ut å kriga
Låst ämne

Rödluvan: Han spelar ju.
Låst ämne

SPOODI: Hade nog varit värre mot Löven.

Tack och lov har vi hemmaplansfördel. Vi kan förlora samtliga på Hovet och ändå gå upp.
Låst ämne

modogurra: Ett tips för Modoiter som inte fått biljett är att boka bord på Olearys Tolv (Tele2) Där lär ju vara en rätt bra matchstämning om inte annat.
Låst ämne

Brickley grön tröja idag är på plats i arenan
Låst ämne

TV: Finalfeber i Studio Oddset Hockey Weekend. Det vankas finaler i både SM-slutspelet och Hockeyallsvenskan. I Studio Oddset Hockey Weekend från Svenska Spel hamnar drabbningarna Växjö-Skellefteå och MoDo-Djurgården under lupp.
Låst ämne

Långt till Söndag än
Låst ämne

SPOODI: ja hellre Wessner än Österberg iallafall. Se om de palla djurgårdspåtryckningerna och mediattycket om att moraliska laget skall gå upp^^
Låst ämne

Greenwolper:
Frågan är om vi klarar av det FYSISKA SPELET mot den moraliska segraren 😂
Låst ämne

Tarasov: Frågan är om det inte hade varit bättre att inte vinna serien...

MoDos hemmamatcher: Söndag, tisdag, onsdag, söndag
DIFs hemmamatcher: Fredag, söndag, fredag
Låst ämne

Tarasov: Ge oss lite citat. Betalar inte..
Låst ämne

Thors 22: Vi brukar ju alltid ha ett väldigt bra bortafölje på Hovet. Blir det inte så nu? Kommer diffen upp med något folk till Övik eller de 10-20 närmast sörjande i vanlig ordning?
Låst ämne

Icing-Ove: ” – Mest överskattad är Riley Woods.” - Mikael äcklet Frycklund
Låst ämne

Tarasov: Weigel tycker Aagaard är överskattad. Frycklund tycker Woods är överskattad och att vi överlag är mjuka. Både tror på Djurgården.

Kokkonen tippar också Djurgården men lyfter fram Aagaard till skillnad från chihuahuan:
”– I Modo skulle jag säga Mikkel Aagaard. Han är en spelare man hatar att möta men som man förmodligen älskar att ha i sitt egna lag. Livsfarlig framåt och en liten retsticka som man ogillar att möta.”

Muzito Bagenda tror 4-2 till oss. Lyfter fram Bernhardt och Vela.

Liljewall tror 4-3 till oss. Spetsen och målvakterna talar för oss.
Låst ämne

Icing-Ove:

Chihuahan:
Vem är tuffast att möta i respektive lag?
– Tuffast i Djurgården är Marcus Krüger. Han har mycket rutin, gör jobbet hela tiden. I Modo vet jag inte om de har någon tuff... men det är väl kanske Niklas Folin. Han är stor och stark och bra defensivt. Jobbig att möta skulle jag säga, framför allt det.

Vem är mest underskattad respektive överskattad i finalserien?
– Någon som kanske inte har varit så bra under säsongen men växt i slutspelet är John Norman. Han kommer nog vara jävligt viktig i finalen.
– Mest överskattad är Mikkel Aagaard. Jag tycker inte att det är en bra hockeyspelare. Han är inte tillräckligt bra, helt enkelt.

Psykopaten från Västerås:
Vem är tuffast att möta i respektive lag?
– Jag tycker faktiskt att Marcus Krüger är tuff att möta. Han är väldigt smart och det är en riktigt duktig center.
– I Modo... jag får säga deras målvakt men jag vet inte vad han heter. Jag tycker att Modo är ganska mjuka generellt men de är spelskickliga och duktiga med puck. Men sen är det inte någon som sticker ut riktigt.

Vem är mest underskattad respektive överskattad i finalserien?
– Mest underskattad är Emil Berglund. Han har klivit fram men är väl ingen som egentligen ska kliva fram offensivt. Han har visat framfötterna och bidragit med ett jäkla bra jobb. Roligt med tanke på hans pappa och historian där vilket gör att det blir lite extra roligt för honom.
– Mest överskattad är Riley Woods.
Låst ämne

modomille: Haha! Seriesegraren från hockeyhuvudstaden flinar. 08-journalister är lite roliga när de försöker.
Låst ämne

Icing-Ove: Alltså, jag har hållit mig från att skriva något. Men Saaaaaaaaaaaaaaatan i gatan vad påverkade vissa sportjournalister är av DIF:ens överlägsenhet och vi behöver knappt spela finalen för de är ju överlägsna MoDo. Får hoppas att DIF dras med och underskattar MoDo.

Adam, Lindberg, Sanny, Höken framförallt.
Låst ämne

Förhoppningsvis tar Modo båda hemmamatcherna för då Kmr djurgårdsfansen börja sälja sina biljetter. När de vinner beter de sig som att de är världsmästare och när de torskar är det hockeyettanklass.
Låst ämne

JonathanF: spelat 200kr på att DIF vinner match 1 och även 200kr på att det vinner match 2. Om jag får pengar skänker jag allt till MTS
Låst ämne

Padrone78: Jag skulle dock killgissa mig till att Adam exempelvis får jobba hårt för att inte få en homer-stämpel. Men i övrigt håller jag med.
Låst ämne

Galajda var på is på djurgårdens träning idag, vem tror vi står på söndag?
Låst ämne

Bad_Brett:
Men då hade kanske inte den moraliska finalen blivit av….. eller kennnel-derbyt som det numer kallas.
Låst ämne

SPOODI: Hoppas på Galajda men tror att Myrenberg står oavsett statusen på Galajda. Kommer bli sjukt viktigt att vi får hål på Myrenberg flera gånger om i den första matchen. Vi har trots allt aldrig mött honom under säsongen. Men givetvis så kommer ju Ante gå igenom svagheterna han har. Släppte ju trots allt rätt många mål mot Löven.
Låst ämne

Padrone78:
Oj skall det spelas om det trodde jag aldrig.
Låst ämne

modomille:
Förstår att Frykis inte gillar oss om vi är mjuka så får jag väl säga att deras……vad kan det nu vara 25-1 på 4 matcher måste kännas jobbigt.
Låst ämne

Bad_Brett: Fast, om vi behöver en sjunde match så är ju den på Valborgsmässoafton, så kan likna den vid en lördag ändå. Hoppas Första Majtåget är skrudat i rött,grönt o vitt om 2 veckor
Låst ämne

Tarasov: Hacka och slå. Upp till SHL skall MoDo gå. Motståndarfans tar till fyllan när MoDo sätter sista i Kryllan.
Låst ämne

« · 2523903 · »