1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

« · 2534434 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
modomille: Jag tycker att du ska läsa konversationen mellan Bad Brett och mig så förstår du nog att jag inte alls jämförde mellan HA och NHL spelare.
Jag tycker att det är märkligt att en del kommenterar vad som skrivs här utan att läsa vad som skrivs här.
Låst ämne

Gavelo: Det är med vemod jag ger dig en like. Landskapet, orten men klubben i sig är ett jävla misslyckande resultatmässigt utifrån den förutsättning ironiskt nog orten gett oss. Något är så fundamentalt fel. Ska vi sjabbla bort en 3-1 ledning nu också? Åka på 1.30 kvar i tredje eller vad fan det var. Det är upp till klubben och spelarna att vinna det här för fansen. Inte andra hållet. Dom har alltid haft vårt stöd. Mer än vad man kan begära. Sviker dom nu har jag inga ord kvar att dela längre (inte för att jag tror någon bryr sig).
Låst ämne

Snacka om poetisk rättvisa om ni skulle fixa det till slut, men ska erkänna att jag satt med fingret till fjärrkontrollen och bara väntade på att trycka av om det trista - som nu också hände - skulle ske. Vet inte om man pallar med en sjunde match nu på söndag, men kanske det är möjligt att repa lite mod i och med den där grillfesten imorgon. Känner bara en ändlös tomhet i nuläget. Hatar att nästan alla jävla hockeysäsonger ska sluta i besvikelser. Finns några undantag, bland annat när ni lurade LHC på guldet 2007, men de är fan inte särskilt många.
Låst ämne

atomragnar: Det var 20 år sedan. Mycket hinner förändras på den tiden. Nu är Finland kända världen över för sin sisu och vinnarmentalitet. Kanadas värsta motståndare enligt dom själva. Och nej dom vände inte på den trenden genom att sitta och sura. Men vi har goda anledningar för att vara sura. Vi har just sumpat två matchbollar. Och inte mycket talar för att vi ska fixa det här.
Låst ämne

modomille: Ja tom finska nhl spelare med din så högt värderade sisu faller ihop som höstlöv. Finland förresten som var så kända för att alltid vika ned sig och förlora är nu de bittras riktmärke för vinnarskallar. Undra om Finland vände på den trenden genom att sitta och sura och ge upp innan mästerskapen spelades.
Låst ämne

Från Hörnefors: Jätte rättvist att jämföra elit NHL spelare med allsvenska spelare som knappt är proffs 👍
Låst ämne

Sigge: Iofs innan Karlin hade vi ju aldrig några ledningar att försvara. Så inte helt säker vi ska lägga det på honom.
Låst ämne

Från Hörnefors: Tyler Kehller verkar vara mer eller mindre klar för Brynäs nu.
Låst ämne

Bad_Brett: Vem som van har dom flesta glömt men vändningen mot Finland kommer folk att minnas.

www.nhl.com/sv/news/minnesvarda-matcher-sverige-finland-2003/c-316823536
Låst ämne

Sigge: Vi ligger ju alltid för långt ifrån motståndarna så vi kan aldrig erövra pucken, därav gör vi aldrig mål i Öppen kasse heller.
Låst ämne

Gavelo: Spelar Brickey och halkar på isen det första han gör så satt det blir målchans bakåt, eller än värre mål. Då vette fan om jag skulle stanna kvar i arenan längre.
Låst ämne

NuMo: Sedan Karlin klev in har vi haft vansinnigt svårt att behålla ledningar. Vi släpper allt som oftast in mål med minuten eller till och med sekunder kvar. Detta får han ta på sig, han lyckas inte förmedla ett lugn till gruppen
Låst ämne

Bad_Brett: Var det inte Carter som satte trissan på övertiden?
Låst ämne

ante08: Har personen inget kön eller vadå?
Låst ämne

digitalbath: Alright då kör vi.

På söndag vinner Modo, vi kommer stå emot pressen och leverera.
Brickley sitter på bänken och Ingman höjer sig från 15-98%
Josh gör 2 mål, Modo punktmarkerar Klasen i PP och Gudlevskis står på huvudet.

Nu tror jag på seger.
Låst ämne

Pratade med en Modoit som har årskort som sedan länge hade bokat att åka till Ulvö hotell på sön-mån och fira valborg. Just nu känner hen att det kan vara bra att inte vara på plats. Hen tänker hur det var 2016 när Modo åkte ur SHL, det var hemsk match. Deras son kommer i alla fall ta biljetterna.
Låst ämne

Från Hörnefors: Vi kom tvåa i VM 2003...
Låst ämne

Smurfen: Du är inne på en viktig sanning.

För majoriteten av lag så minskar risken att göra mål på det andra laget ju mindre tid som finns kvar.

Mot MoDo så blir det tvärtom. Chansen att göra mål för motståndarna ökar ju svårare omständigheterna blir. T.ex: ju mindre tid som är kvar. Desto högre chans att göra mål .

Är det minimalt med tid kvar= Extremt hög chans att göra mål.

Det är helt galet.
Låst ämne

Gavelo: Jag har följ Modo i snart 30 år. Jag ser mig som en härdad Modoit. Men, offerkoftan ska bort nu.
Låst ämne

Bad_Brett: Om man ger upp innan man har förlorat då är man en riktig loser. Det finns tydligen många sådana har på forumet.
Tur att ingen av er spelade VM 2003.
Om vi vinner så blir det episkt och vi plussar 2 miljoner på match 7.
Perfekt språngbräda mot SHL.
Låst ämne

digitalbath: Jag tänkte skriva att det är beundransvärt av dig att vara så positiv, men det är tyvärr bara korkat.

Modo saknar vinnarmentalitet, vi har en historia av misstag och föreningen andas dåliga psyken, faktum är att många skattar åt våra naiva försök att vara större än vi faktiskt är.

Absolut har vi chansen på Söndag, men med allt det jag nämnde ovan så är chansen till seger väldigt liten.
Fullsatt, Viktig match, hemmaplan… vi har kanske 25% chans att vinna.

En klok Modoit förstår att vi mest troligen kommer bli besvikna och tar därför inte ord som vinst eller Shl i sin mun eftersom lidandet blir så mycket värre när vi väl förlorat.
Låst ämne

Bad_Brett: Exakt. Men Hinken kommer fortsätta att bara satsa på skillss och ynglingar. Ingen får vara över 25 år eller väga över 80 kilo! Det här är på Hinken.
Låst ämne

modomille: Sämsta enheten, synd om Josh som dras med två tunga blysänken.
Dansken ska inte vara mer än extra forward på söndag
Stackars SAIK som säkert betalt dyrt för Woods, Oj vilken gris dom köpt i säcken 🤣🤣🤣
Låst ämne

Vad är det med MoDo och sista minutrarna ??

Lyckades inte Leksand göra detsamma och även Brynäs -99
Låst ämne

Tarasov: håller med, nu drar vi balla över huvve å hoppas på söndag 👍
Låst ämne

modomille: Vårt hopp är att spelare som Olofsson, Hedman, Ullmark med flera visar att de har lika stort hjärta som Krüger, Brodin, Rödin, Bertilsson, Larsson med flera... då kan vi ha en chans.

Årets trupp saknar erfarenheten för att avancera. Trist, men sant.
Låst ämne

Bad_Brett: Obegripligt hur man kan vara nöjd, vinner man inte As så finns det ju inget att vara nöjd över.

Vi har en chans på söndag även om den är liten.
Låst ämne

Tarasov: Haha sant men jag känner igen sisu och det här är inte det. Jag hade förhoppningar på spelare som Dickinson och Aagaard men dom har inte leverarat i den utsträckning som dom måste.

Saknar Sveningsson. Där har vi en spelare som leverar när det gäller. Likt EJK.
Låst ämne

digitalbath:
Går och lägger mig håller du ställningarna till jag stiger upp?
Låst ämne

modomille:
Det handlar om sisu inte statistik 📊
Låst ämne

modomille: därav bragden
Låst ämne

digitalbath: Det är för att vi kan se objektivt på det. Faktum är att det är stor fördel DIF nu. Statisken talar för det. Allt talar för det nu.
Låst ämne

Gavelo: ja de är väl fan denna totala misär vi modoiter ska genomleva
Låst ämne

Gavelo: Vi har vunnit 11 matcher. Snart ger jag upp. Försöker verkligen vara positiv till en ruggigt god chans på SHL, men folk här inne verkar redan ha kastat in handduken.
Låst ämne

Gavelo: Det lät likadant ifjol, bara att vänja sig. Ledning 3-2 mot Björklöven, sedan kissar vi ner oss blir totalförnedrade. Och fansen ska ändå vara nöjda eftersom det minsann var ett enormt steg framåt jämfört med debaclet året innan...!
Låst ämne

Bössa 68: det var en gliring
Låst ämne

digitalbath: Vinnare?
Vi har inte vunnit något, vi har inte lyckats med någonting av värde.
Just nu är det kraftig fördel Djurgården eftersom vi inte haft något svar på Djurgårdens spel.
Garpen leder coachkampen solklart mot en håglös Karlin.
Låst ämne

digitalbath: Lyckats ta sig till en match 7? Hahah ja genom att fullständigt pissa bort två matcher.
19/20 var vår stora chans. Det här laget kan inte mäta sig med det.
Låst ämne

digitalbath: hånar du mig nu?
Låst ämne

Sigge: det här laget har fått så mycket skit från nojiga supportrar men ändå lyckats ta sig till final och nu en match 7. Det finns vinnare. Det finns karaktärer.
Låst ämne

Tror ni det finns några biljetter kvar kl 12 imorgon? Isånnafall åker jag upp då!
Låst ämne

dempa: Krüger spelade halva matchen men tog inga tekningar, sedan satt han på bänken resten.
Låst ämne

Bössa 68: Med den inställningen blir det nog fyra raka förluster.
Låst ämne

Folk i Sverige måste börja förstå att det finns mjuka värden i hockey. Handlar inte enbart om corsi och skit. Svenskar verkar ha lite svårt att förstå detta. Ligger lite efter. Finns en anledning varför Finland har vunnit två VM på fyra år. Det stavas SISU.
Låst ämne

Gavelo: såg inte matchen, utgick Kruger skadad och kommer inte spela sjunde matchen eller varför har jag läst vissa kommentera något åt det hållet?
Låst ämne

Hockeyleksing: dessutom kan ju alltid en 3m offside hjälpa lr hur ..
Låst ämne

Rödluvan: Vi förlorade ikväll på ett slumpmål. Vi kan lika gärna vinna nästa match på ett slumpmål. MEN. Spelar Modo på toppen av sin kapacitet är det avgjort innan. DIF har ingen trygghet i sitt spel. Det är vårt år.
Låst ämne

digitalbath: vad bevisar din statistik att modo inte kan förlora 3 raka hemmamatcher? Seriöst alla kan förlora 3 raka ,nu äre nya regler..
Låst ämne

Sigge:
Nej det är klart att det är en utmaning men nu är man där och måste ta sig an den.
Låst ämne

Rödluvan:
Alltså det är ju den här typen av spelare all ogillar en kväll som denna.
Låst ämne

« · 2534434 · »