1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

« · 2534434 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
modomille: Jag tycker att du ska läsa konversationen mellan Bad Brett och mig så förstår du nog att jag inte alls jämförde mellan HA och NHL spelare.
Jag tycker att det är märkligt att en del kommenterar vad som skrivs här utan att läsa vad som skrivs här.
Låst ämne

Rödluvan: Ja Madhawken verkar verkligen inte gilla MoDo
Låst ämne

Sigge: Ingman nervvrak deluxe från förra årets serie emot Löven. Samma tendenser visar Dansken upp i år. Samtidigt som vi har en målvakt i målet som knappt tar en badboll från blålinjen. Våran backup är en målvakt som tog ett skott på mål innan han blev avbytt förra året i en match 7 emot Löven. Det ser verkligen inte ljust ut.

Aja allsvenskan är kul. Hoppas vi får behålla dansken i alla fall! Han kan få göra hattricks emot Tingsryd och Västervik och åka runt och göra åttor på isen och jubla med fansen. För när det gäller som mest så missar han att markera DIFs enda offensiva hot med 2min kvar på klockan... Tack så mycket hoppas du är kvar i MoDo för alltid!
Låst ämne

Jag såg inte förlängningen då jag skulle upp mitt i natten och åka iväg så jag fick sova en stund innan. Men jag såg ordinarie tid.
Jag ryckte Modo visade bra moral och att de va bättre än dif återigen. Men det sista finns tyvärr inte. Det där ”nu får han skjuta igenom mig om han ska göra mål” mentaliteten. Lite för dålig nivå när lille Klasen får helt fritt dribbla fram pucken och skjuta sådär utan att någon släpper sin gubbe och går på han. Så nära shl men ändå så långt borta.

MEN vi ska inte vara bittra gott folk! Det är en sista match kvar och det är bara en sjuhelsikes urladdning som gäller. Den som håller nollan längst vinner.
Låst ämne

Chamez: Bra man mår den här morgonen.
Låst ämne

Mest less igår kväll. Vaknade med en bra känsla ändå. Riktig finalmatch väntar i Hockeyhuvudstaden imorrn. Fixar MoDo inte detta så ska vi gratulera DIF tillbaka till SHL. Vinner vi så blir det galet! Episkt läge...
Låst ämne

Hallå alla här inne. Jag har tyvärr bara haft möjlighet att se tre matcher i finalserien. Jag såg matchen igår. Resten får ni räkna ut själva. På söndag ska jag fira Valborg och inte kolla på matchen.
På mitt CV står det att jag inte sett de avgörande SM-finalerna -79 och -07 samt kvalet mot Södertälje. Däremot har jag sett finalerna mot Malmö och Brynäs och uttåget mot Leksand.
På söndag ska vi se till att Djurgården spelar i HA nästa säsong!
Låst ämne

M Horava:
Ja en match 7 mot moraliska mästarna är inte fy skam 😀
Låst ämne

Tarasov: Tänk om vi vinner...
Låst ämne

Jag hoppas ni tar det men tror tyvärr inte det.
Hellre derbyn än dessa
Uppladdat:

0x600-b4e8e9c0-b054-4842-8f2f-a42720fb6c76.jpeg

Låst ämne

Folk på min skola går runt i dem där…
Låst ämne

På söndag blir det värsta firandet någonsin!
Låst ämne

Hur tror ni Bernhardt kommer prestera i SHL vid förlust på söndag? Jag håller dock på er men nyfiken.
Låst ämne

9682: vet inte men, tre matchbollar, två missade chanser, En kvar. När man stod på liseberg med en hammare i handen, den som man inte orkade lyfta för några år sedan för man inte vuxit färdigt. Alla står och tittar på dig, några hejar, några gastar glåpord. Slag 1, missbedömde helt svingen och projektilen for knappt upp alls. Slag 2, denna gången träffade bättre, man tittar och projektilen närmar sig, missar precis. Slag tre, sista chansen. Antingen är man en sån som presterar när det gäller, eller viker under pressen. Man är svettig fast man inte borde, blicken fixerad på målet, hela kroppen är spänd som en fjäder. Tar stegen fram. Lyfter hammaren, och med allt du kan frammana i kraft, slår till. Pang!
Låst ämne

Har lumberjacks medlemmar kunna köpa biljetter?
Låst ämne

chaffisleffe : Slutsålt. Edit verkar dyka upp nya biljetter allt eftersom.
Låst ämne

Om det är någon gång man kan bestämma sig för att faktiskt spela hockey över 60 minuter och efter sin bästa förmåga är det på Söndag. Alldeles för många olika ansikten i matcherna. Jag vill inte åka berg- och dalbana, jag vill se MoDo spela bra hockey i tre konsekutiva perioder och vinna!
Låst ämne

S-vikaren: Tror jag knappast…biljetterna har inte ens kommit ut till allmänheten än
Låst ämne

chaffisleffe : Jag som medlem kan köpa biljetter. Det är några ståplatssbiljetter kvar
Låst ämne

S-vikaren: Vart hittar du biljetter? Jag är medlem i lumberjacks och inget kommer upp
Låst ämne

chaffisleffe : Kolla din mejl
Låst ämne

S-vikaren: Uppdaterar hela tiden mailen är tom?Samma för resten av familjen
Låst ämne

S-vikaren: Är du medlem i lumberjacks
Låst ämne

chaffisleffe : Nej, men MoDo
Låst ämne

M Horava: Du e bäst!
Låst ämne

AndersN: Vi var alla relativt överens i februari månad att Bernhard inte skulle platsa i Shl pga sin nonchalans.
Men helvete vad han har överbevisat oss, han har plockat fram verktyg som ingen av oss trodde fans och han är kanske våran bästa spelare genomgående.

Han har allt för att lyckas i Shl och bli riktigt riktigt bra dessutom, jag skulle faktiskt inte bli förvånad om han får ett NHL erbjudande.
Låst ämne

Gavelo: Länge leve Bernie!
Låst ämne

Så vaknar man upp ur något som kan liknas psykos, man är grumlig och det känns som livet tagit slut, man funderar varför vi aldrig tilldelas den där lilla extra medstudsen, varför vi alltid snavar på målsnöret, ja frågorna är många och svaren är få.

Tycker Modo gör en Solid bortamatch men tyvärr är det åter individuella misstag som bäddar för förlusten, Berg med ett slappt försvarsarbete framför egen kasse, en haltande Krüger måste vara enkel att plocka bort, men nä, sen är Aagaards icke arbete att punkta Klasen i deras 6 mot 5 precis lika jävla usel som hela lagets agerande på Myenbergs 1-0 hemma senast, det är saker som verkligen aldrig får ske i en final på denna nivå.

Desperationen finns inte hos Modospelarna?

Jag tycker Karlin ska visa laget sista minutrarna från avgörandet i Linköping 2007 hur ett lag ger 110% för att försvara sitt mål och vinna en match, Svartvadets arbete sista minuten är kanske det bästa jag sett någonsin och de visar hur en vinnare agerar och vad som krävs för att vinna matcher.

Övrigt skiner solen och än har jag inte gett upp.
Låst ämne

9682: Man vaknar upp och inser att vi har en match till på oss å knusa kotletterna. Jävlar vad taggad man är inför söndag. Röda lampan den ska lysa!
Låst ämne

Tyler Durden: In med pucken! Gärna i Kryllan!
Låst ämne

atomragnar: Enda sättet att vända en trend är att utsätta sig för samma scenario om och om igen.

Jag har biljett till imorrn men vet ärligt inte riktigt hur jag tänkt klara av att se matchen
Låst ämne

9682:
Nu är ett iaf ingen som snackar om värvningar vid eventuellt vid SHL spel….. snarare nyfikna frågor om våra spelare.

Fö August Berg har gjort en finfin finalserie
Låst ämne

Gavelo:

Klasens mål förstår jag inte riktigt hur det kunde hända, oceaner av tid att skjuta.
Deras avgörande är sjukt medstuds, kunde lika gärna ta i stolpen.
Låst ämne

Fpalk: tror proppen gått ur.. blir torsk imorgon 1-5. Känns förjävligt att två dussinspelare som Klasen och Krüger samt en inlånad shlkeeper ska knäcka ett lag som kuggade ihop under hela serielunken. Tar vi inte platsen nu kommer vi då aldrig ens i närheten av shl nästa år. All spets har nog redan nu flyttlådorna igång.
Hata garpen och hans fuskgäng.

Imorgon vill jag se grisspel de luxe, slasha sönder händerna på krüger, proppa Klasen. Det står 50mille på spel!! Desperation!!!!!!
Låst ämne

Nucky: DIF har verkligen smiskat oss till en äckligt jämn finalserie. Känns helt rätt att det avgörs i Ö-vik. Känner ett konstigt lugn. Kanske alkoholen från igår. Många kan bli hjältar imorrn. Ser inte att vi ska jaga syndabockar om det går åt skogen. Som sagt, hockey är en kul sport när det går bra för Ove.
Låst ämne

jonsson: Det var sådär det såg ut i egen zon mot slutet av game 4. Han hade lika mycket is och tid då också. Vi parkerar 5-man framför Guden i en liten box, ligger inte nära, stöter inte. Fattar inte heller hur man låter det hända.
Låst ämne

Frontschwein: Nöff, nöff! Griseri, grisera!
Låst ämne

Gavelo: Brickley hoppas jag inte spelar mer, han är en tickande bomb, livsfarlig bakåt och ofarlig framåt.
Han, Nässen och Aagaard har nu satt oss i skiten och skänkt DIF två segrar.
Dansken klara tydligen inte pressen, det är uppenbart helt iskall i dessa heta matcher.
Fattar inta att Karlin gör allt för att få en fungerande förstalina, in med Halloran där nu.
Asplövet Aagaard kan vara extraforward med sporadiska inhop.
I övrigt gör vi ju en kanonbra bortamatch, specielt andra perioden.

Nu är pressen på oss igen och det blir jobbigt utan fungerande box och pp, samt avsaknad av en fungerande förstalina.
Vi får hoppas att vi inte uppträder lika virrigt o stirrigt som senaste fighten i Hägglunds, utan tar tag i grejorna från start.
Låst ämne

Majbrasan: Karlin är helt enkelt ingen demontränare, ganska medioker tyvärr.
Inför sista 5 igår bör han ha skällt upp laget och tydligt talat om att när Djurgården plockar målvakten så ska vi punktmarkera Klasen och ligga riktigt nära alla deras spelare, men nästan direkt blir vi jättesmå och ingen markerar Klasen.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Jag håller med om Brickley men Aagaard är du helt ute och cyklar på.
Han gör mål och är ett ständigt hot, dock har han varit svag ett par matcher men Josh och Woods har inte varit mycket bättre.
Det snackas mycket om Haloran bara för att han åker fort men han skapar väldigt lite och står väl fortfarande på 0 mål.
Att Bänka Aagaard är det absolut sämsta man kan göra, han är given med den kapacitet han besitter.

Dock bör man fundera på om Mannberg snart inte spelat färdigt, han blir så bortplockad att det är hemskt att bevittna, får inte ut ett smack.
Låst ämne

Robin Ztorken L: lätt att glömma är att Aagaard är en utav få spelare som gett oss chansen att ens vara i final. Det är lätt att hänga ut spelare när de gör fel och lätt att glömma det som spelarna har gjort bra. Jag tycker både Aagaard och nässen får oförtjänt med skit här inne sett till vad de har gjort för oss under säsongen.

Brickley lider ju helt klart av sin skada och har lite svårt att se varför de inte ersätter honom. Men det finns antagligen en väldigt bra anledning till det. Tränarna är ju inte helt bakom flötet och ibland så vet inte vi proffs på forumet allting heller.
Låst ämne

Rejal: Vi har så många sjukt bra spelare. Imorrn gäller det att göra allt rätt. Skulle ljuga om jag sa att jag inte är besviken på vissa spelare. Samtidigt väntar en otrolig match där jag hoppas att alla kör allt vad de har. Finns mycket att vinna på Valborgsmässoafton!
Låst ämne

9682: Biljett införskaffad. Det är imorrn det händer.
Låst ämne

Rejal: Kritiken mot Aagaard är helt galen. Han gör precis det han ska och har också viljan och modet att bli matchvinnare.
Sjukt viktig.
Låst ämne

Gavelo: Tycker du Karlin är medioker som tagit oss till final och avgörande match 7 sitt andra år?😆
Låst ämne

9682: och om nu spelarna är så otroligt dåliga så det väl karlin en demontränare utan dess like som lyckats vinna serien och ta laget till en final.
Låst ämne

Nucky: Jag tycker han är medioker i sin matchcoachning, men det har vi ju sett hela säsongen.
Låst ämne

Gavelo:
Tycker han är rätt aktiv och ändrar, anpassar och spelar dem som är heta. Med det sagt är det inte säkert det får resultat men det händer nåt iaf.
Låst ämne

Nucky:
Glader är ledig och Sundqvist är säkert pigg på ett inhopp igen 😂
Låst ämne

Tarasov: 😂😂😂
Låst ämne

« · 2534434 · »