1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

« · 2534067 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Confusius: Ingen fara gellivara 🤗
Låst ämne

JonteD: Diffarna är för trötta för att kämpa i en femte period. Där avgör vi.
Låst ämne

Sigge: VAR ÄR FÖRSTAKEDJAN???
Låst ämne

Bad_Brett: på puben!
Låst ämne

Bad_Brett: Ja Aagaard darrar på bänken samtidigt som Dicken och Woods längtar hem till Kanada
Låst ämne

Bad_Brett: Dom lider av dansken, helt oduglig.!
Sätt Halloran där men envise Karlin vägrar, han som ska vara en gudabenådad matchcoach .
Han om någon borde väl reagera och se hur illa det är???
Låst ämne

Robin Ztorken L: mjo inte för å va den men BP är 7% å pp är nu nere på 46% idag , sen har vi ingen tex/bartosak/ krizan = matchvinnare målvakt
Låst ämne

Jäklar vilka flashbacks man får ifrån förra säsongens final, jag satt och sket på mig hela kvällen mer eller mindre

men jag säger som ett av mina barn sa " Bättre att hejja på alla lag , då blir man inte ledsen efter matcherna pappa " :d
Låst ämne

Aagaard avgör.
Låst ämne

Nu handlar allting på vem som vågar bli hjälte och våga vinna.
Låst ämne

bollan123: Ingman?!?!
Låst ämne

Confusius: Helt värdelös idag tyvärr
Låst ämne

Gavelo: Hahah vilket skitmål orkar inte ens längre. Vi har maximal otur. Haft sedan 2016.
Låst ämne

modomille: Det är ju detta jag sagt hela tiden, Djurgården kommer vinna och vi kommer stå för något vi kommer få skämmas över i 10 år framåt, vi är sämst när det gäller
Låst ämne

bollan123: de är väl klara för SHL oavsett?
Låst ämne

modomille:
Inte ge upp nu vi har krigat hela säsongen det är tufft att gå upp och vi måste våga spela på samma sätt på söndag.
Låst ämne

Gavelo: Japp. Vi är sämst när det gäller. Och det är inte en slump, med tanke på att det inträffar gång på gång på gång.

Blir kul att försöka utmana Real Brynäs nästa år.
Låst ämne

Jag tappar det nu, Djurgården har sån jävla tur. Det är fan bara det det handlar om!
Låst ämne

Gavelo: KUKEN! Men turgrindif utan Krüger kraschar i Ö-vik på Söndag.
Låst ämne

Bad_Brett: Men att du orkar.
Låst ämne

Thors 22: är kruger skadad? Stängde av vid 2-2
Låst ämne

Bad_Brett: Jag har sagt att jag hoppas vi sparar pengarna nästa säsong och köper spelare inför säsongen därpå, Brynäs kommer ingen rå på.
Låst ämne

Monno: Men att ni inte fattar att det inte är tillfälligheter eller tur. DIF lyckas göra de enkla målen - vi gör dem inte. Så enkelt är det.

Sätter 10 000 på DIF-seger på söndag, så blir bra pengar till elräkningen åtminstone.
Låst ämne

Gavelo: Nu tycker jag du dömmer ut grabbarna rejält orättvist. Vi har gjort en fantastisk säsong, tror inte det var många som trodde vi skulle vara där vi är idag. Oavsett utgång så är det bästa säsongen vi gör i allsvenskan förutom covid säsongen som avbröts.

Nä vi ska vara stolta över grabbarna vi möter ett ruskigt rutinerat Djurgården med det får man ej glömma bort vi ska spela en match 7 mot dom. Vi riskerar ej ramla ur någon liga eller något nä oavsett utgång så gör vi en bra säsong.
Låst ämne

Lolol: Varför kan vi aldrig skicka in puckar på mål och hoppas på det bästa?

Jag säger som Harald "Det ska alltid vara så snyggt här uppe". Just det som fäller oss i den här serien.
Låst ämne

Monno:
Det som stör mig är onsdagens match. Tycker denna match är en bra match och hoppas att man kommer in med samma mod nästa match.
Låst ämne

Lolol: Fyra i serien har väl aldrig vunnit slutspel
Låst ämne

Nu hoppas jag på enögd positiv MoDopublik på söndag som tror på att Modo kan fixa allt! Vi ger dem energi!
Låst ämne

9233: Lirade inte SD
Låst ämne

Nu är det över. Den som säger något annat är blind.
Låst ämne

modomille: Våra special teams är verkligen uselt, det håller inte!

Och vi har tyvärr en målvakt som spikar igen för sällan.

Hade våra special teams legat på normala siffror, och vi hade haft en riktigt bra målvakt, så är det inte omöjligt att vi svept Diffen med 4-0 i matcher!

I 5 mot 5 är vi solklart bättre
Låst ämne

Dundee: Jag är absolut inte stolt över någonting om vi inte går upp, jagvär en vinnare och för mig är vinst i sista matchen det enda som betyder något.

Går vi inte upp är säsongen ett fiasko som ingen kommer komma ihåg efter 2 veckor.
Det finns bara ett bra och godkänt lag, det är laget som vinner, allt annat är skräp
Låst ämne

Dundee: Haha. Ifjol var alla överens om att om vi inte hade tappat Vigneault, så hade vi kunnat utmana HV71. Nu ska vi, efter serieseger och 3-1 i finalen, vara nöjda om vi SOM FÖRSTA LAG GENOM TIDERNA tappar en 3-1-ledning i en final.

Enbart ett MoDo-fan kan ha en sådan loser-mentalitet.

Torskar vi detta ska huvuden rulla.
Låst ämne

Tarasov: ja tänk om vi gett den ett ärligt försök
Låst ämne

Bad_Brett: Har inget med det att göra. Det är ditt eviga jävla gnällande som tär på en.
Det är nog jobbigt utan pessimistkonsulter.
Låst ämne

Bad_Brett: Håller med. Såg i 3:e perioden i 4:e matchen att vi började vika ner oss som -99 även om det blev vinst just denna gång. Det finns ingen vinnar-mentalitet och nu får Djurgården defilera hem detta i 3:e. Det sitter i väggarna 😩
Låst ämne

Greenwolper: eller inte spelat Nässen i sudden ?
Låst ämne

Ja nä, det här var inte roligt. Men men, hoppet är det sista som sviker en. Det är små marginaler just nu. Hoppas att det inte blir så på söndag utan att vi vinner komfortablelt. Men usch ja, jag har inte ens orkat titta på matcherna live.
Låst ämne

Greenwolper: MoDo har aldrig fått positiv effekt av för stora förväntningar från supporters.

Jag vet inte hur många gånger man lockats att åka på olika hyllningar av Foppa o.s.v. där det blivit knökfullt och fantastisk stämning.

Förlorar vi en sån match med 10-1 blir man inte förvånad.
Låst ämne

Sigge: Våra backar förlorar kampen framför mål gång på gång på gång.

Hinken måste lyckas bättre nästan, spelar ingen roll om Bernhardt och Näsén är poängkungar när resten inte kan fylla sin roll.
Låst ämne

Stängde av C more sändningen efter slutsignal. Klarar inte av skiten. Vi pissar bort det. Om Hinken inte ändrar sin värvningsstrategi så måste han gå.
Låst ämne

Monno:
Ja det kommer gnällas något fruktansvärt men tänker att resultat i princip inte spelar någon roll utan folk vill kritisera i all oändlighet så man får leva med det.
Låst ämne

Monno: Tyvärr kan jag inte se något annat än att DIF har allt att vinna och vi har allt att förlora på söndag. Laget kommer inte palla trycket. Vi minns hur det gick senast vi var i en sjunde.

Min enda önskan till laget, snälla tänk på oss supportrar. Den ångesten vi känner just nu saknar motstycke. Har nog aldrig varit i Hägglunds när människor druckit sig så stupfulla som nu
Låst ämne

7639: Kevin Karlsson har dominerat Bernhardt och näsen den här serien. Tragiskt men sant.
Låst ämne

Modo bättre men hockey jävligt ologiskt. Sjunde och avgörande mest psykologi. Modo förtjänar vinst.
Låst ämne

Rödluvan: Under inga omständigheter bör det vara fullsatt på söndag. Uppenbart att laget inte klarar av det. Sätt ett tak på 3000 pers, då spelar vi som bäst.
Låst ämne

NuMo: mena mer bara att vi skall heja och sjunga till fullo hela matchen även vad det står på tavlan. Peppa på laget. Och inte Bua och skrika när vi tappar en puck men gjort 19minuter superbra innan.😊 Nu jäklar kör vi på söndag!💪
Låst ämne

Confusius: Det har jag sagt länge, specialteams dödar oss.
PPmålet vi gjorde var inget ppmål bara en slump
Hoppas vi tar sista chansen nu och utan Brickley o Dansken.
Här måste Karlin tänka om och bänka dessa som bara är ivägen för framgång
Låst ämne

Surt, men det smäller bra mycket högre att ta det på hemma-is!
Låst ämne

NuMo: Precis som ifjol. Vi hade varit klart bättre mot Löven och tänkte "Aja, vi har hemmaplansfördelen kvar!". Sedan blev vi förnedrade.

Checkar ut för i år. Sammanfattningsvis:

- Tack för showen, Bernardt! Lycka till i Timrå/NHL - Det är du värd!
- Åsele-Sebbe - Jag vill kyssa dina tår. Fyfan vilken hjälte du är!
- Woods - Du är välkommen tillbaka när du hamnar som 17:e-forward i Skellefteå
- Dickinson - Samma sak, när du hamnar som 6:e-center i Färjestad

Går i ide under 23/24 då Brynäs kommer ta platsen lätt, men vi syns här 24/25.
Låst ämne

« · 2534067 · »