1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

« · 2534724 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Ge Kruger några varma tryckare vid sargen så lär han nog sitta resten av matchen.
Låst ämne

jonsson: Grishockey? Kan tycka att det är dags för några procent av det imorrn. Måste väl göra lite ont att lira i Ö-vik.
Låst ämne

Tarasov: oh fan... (jag är också lite ironisk)! Bara mellan dig och mig: Det blir bra imorgon, vi vinner.

Det är vårt år.
Låst ämne

9682:

Hade en fin jobbfest i Lund. Blev inte alltför full. Tog mig mig hem till Malmö igen. Håller så jävla stenhårt på MoDo imorgon. Vill bara att ni ska trotsa alla odds och vinna match nr 7. Fy fan vad skönt det vore…
Låst ämne

mattias - 74: Berg och Ingman var grymma i början av säsongen. Efter skadorna har de inte gått att känna igen. Ingman var vår bästa back efter Bernhard ända fram till skadan. Absolut jämnast åtminstone.
Låst ämne

DJ Hemp:

Det positiva är att vi stökade av våran match 7 redan i match 5 när alla förväntade att vi skulle vinna och slå in matchbollen på hemmaplan.

Nu har vi hamnat i ett liknande läge som under säsongen när vi höll på att tappa serieledningen och var allmänt uträknade.

Jag skulle säga att jag är mycket lugnare nu än vad jag var inför match 5 och 6.
Låst ämne

Trilske: Jag känner likadant.
Historiskt har bortalaget vunnit ungefär 75% av gångerna i en 7:e avgörande vilket bör passa oss perfekt, vi verkar göra dom bästa prestationerna när vi är underdogs så att säga.

Följer man statistiken så förlorar vi i morgon, men på något märkligt sätt så tror jag det passar oss bättre.
Låst ämne

Gavelo: Fick frågan av en kompis efter match 4 om jag trodde att vi skulle avgöra. Då svarade jag "Nej, vore typiskt MoDo att förlora två raka nu. Match 7 blir 50/50".

Och det är väl lite så med årets MoDo. Alla var bombsäkra på att vi skulle tappa seriesegern, men vi lyckades styra upp det till sist.

Samtidigt har jag börjat ställa in mig på HA nästa år. Och som sagt, när jag inser att vi troligtvis får behålla majoriteten av de spelare som har gjort avtryck, så känns det inte allt för illa. Under finalserien har Woods och Halloran gjort ett mål tillsammans. Sebastian Ohlsson har producerat bättre än de två tillsammans, det säger ändå en del.

Ska vi ha en chans i morgon så måste våra "stjärnor" lyfta sig. Om det inte går, hoppas jag att vi bygger ett lag nästa år med karaktärer som är bäst när det gäller. Det fanns en anledning till att Halloran inte fungerade jättebra i SHL och risken är stor att det blir likadant för Woods.
Låst ämne

Bad_Brett: Själv har jag väl någon typ av förhoppning på att vi ska klara det men jag är inställd på HA.
Det som känns surt är att det bara kommer bli svårare och svårare att nå Shl framledes med det nya tv avtalet där klyftan av den ekonomiska fördelningen mellan Shl och ha blir avsevärt mycket större, satsningar som Brynäs gör kommer vara vardagsmat för de klubbar som ramlar ur och allt mer sällan kommer en Ha klubbar att kunna utmana, ligan kommer bli mer stängd ju längre tiden går.
Låst ämne

Bad_Brett:
Det finns saker som är bättre än förra årets match 7 och rent allmänt tycker jag det finns saker som talar för oss

- djupet i laget förra året gick vi in med Max T och Theo J som ordinarie centrar, Styf spelade på backen. Inget om dessa spelare de fick sin livs chans. Men djupet i år är bättre det betyder att vi inte lämnar spelmässigt W.o
- 11 spelare var med förra året och har förhoppningsvis lärt sig något
- övriga Vela/Niederbach tror jag har skallen för det, AP har erfarenheten.
- Rent spelmässigt lyfte vi oss period 2,3 senast. Rent allmänt har vi spelet.

Sen finns det några faktorer som talar emot oss, och vi har lite svagheter men det tar vi vid annat tillfälle.
Låst ämne

Tarasov:

Att nåt så nära kan va så långt bort!

Äh, kom igen MoDo!
Vad skulle ni annars göra?

Bevara SHL Stockholmsfritt!
Låst ämne

grimiss:
"
Får flashbacks till man spelade tennis och skulle serva för avgörande matchboll när man hade ledning. Stört svårt. Svagt psyke på mig haha.
"

Låter som skillnaden på Timrå och DIF förra året.
I alla intervjuer stod DIFarna och pratade om resultatet på tavlan och vad det behövde vara.

Timrå fokuserade på hur de kunde se till att göra klart jobbet i varje byte och fatta rätt beslut i varje situation. Alltså ett fokus på rätt beteenden för ett lyckat utfall.
Låst ämne

Tarasov: Tyvärr ser jag det inte som en fördel att vi har 11 spelare som var med förra året i årets trupp. De visade förra gången att avgörande matcher på hemmaplan inte var deras grej. Dem har inte erfarenhet av att vara som bäst när gäller, det sitter där i bakhuvudet. "Tänk om vi förlorar en match 7 igen, det får inte ske" Hoppas jag har fel.
Låst ämne

Sigge: Förhoppningsvis finns det likande tankar hos en del spelare i andra laget också.
Oavsett behöver Modo göra en riktigt gedigen match i 60 minuter samtidigt som Guden måste stå på huvudet och vårat special teams behöver fungera, speciellt BP, då finns det chans.
Låst ämne

Sigge: om det blir spel för Brickley i Sverige så är det HA som gäller. Han lär lär inte spela SHL.
Låst ämne

Gavelo: godmorgon. Va tror ni om kvällen? Nu när ni fått sova på saken. Börja första perioden bättre än sista matcherna, ta ledningen, sen trumma på som på hovet period 2, 3. Så tror jag de går vägen.
Låst ämne

Marrdin: Är det okej att som supporter inte se matchen men följa den på swehockey eller något istället? Har också sovit på saken och jag tror inte jag pallar det psykiskt att se den. Är tyvärr övertygad om att vi inte fixar det.
Låst ämne

Rödluvan: man följer sitt lag som man vill. Förstår dig.
Låst ämne

Marrdin: Hoppas de klarar det ikväll så man får bort bilden av Klasens inglidande i öppen gata då vi var så nära, den dyker upp i skallen hela tiden.
Låst ämne

Heyerdal: Ja, fy fan. Det kan ha varit helt avgörande för vår existens i SHL. Fattar än nu inte hur de bara kunde stå där och inte göra något.
Låst ämne

Rödluvan:
Det är inte fel, gör det du känner för det verkar bli fullsatt oavsett. Man får däremot inte så många chanser att följa en match 7 så kanske kommer du ångra dig i framtiden oavsett utgång. Men som sagt gör det du känner för.
Låst ämne

Rödluvan: Jag tror att spelarna i laget kommer vara mer desperata idag, hoppas alla spärrar släpper. Det är sista chansen nu och jag tror att de bara kommer gå ut och köra över djurgården fullständigt. Urladdning helt enkelt...
Låst ämne

Rejal: Leafs gick vidare i en matchserie idag, är det ett tecken?
Låst ämne

Rödluvan:
Du får göra som Nubben i Timrå. Vandra på gatorna runt Arenan.

Sett alla matcher mot DIF, och då jag tycker det är spännande trots att jag bara är åskådare från sidan.

Lycka till nu, ett klassiskt Surströmmingsderby till hösten skulle smaka fint.
Låst ämne

Per HApps: Det skulle det fan göra. Låt mig slippa ångest imorgon.
Låst ämne

Rödluvan: fan vilken fest det skulle bli om vi vinner, ledig måndag och allt. Ni kommer inte sova en blund innan det ljusnar igen😄
Låst ämne

Lyssna på Håkan Hellströms Valborg idag och byt ut Änglarna mot Järnkaminerna så får ni en fin uppladdning för kvällen:)
Lycka till!!
Låst ämne

Marrdin: God Morgon
Jag har en bra känsla inför idag.
Jag hoppas spelarna också förstår att det bara är ut och köra nu!
Första målet vinner.
Låst ämne

Rödluvan: Ja, Toronto bröt nyss sin långa ökenvandring och vann sin serie. Inspireras Modo och gör detsamma!
Låst ämne

Rejal: Hur det än nu går så hoppas jag att vi gör en kanoninsats och inte faller ihop som det korthus vi gjorde senast i Hägglunds.
Gör vi vår yttersta och det ändå inte räcker får vi bara lyfta på hatten o grattulera DIF.

Hoppas att Södergran får sätta ett, det är han väl värd
Låst ämne

Robin Ztorken L: Klokt skrivet, 2 tummar upp.

Vi har gjort vårat bästa och det återstår en match.
Låst ämne

Rödluvan: Du ska vara fri att göra det som passar dig bäst.Jag skulle egentligen ha sprungit ett halvmaraton idag och det hade förmodligen varit det bästa för mig, så att jag hade kunnat få ner pulsen litet. Nu har jag emellertid valt 240 mil i bil och max puls på hemmastå, så länge jag Nu lever. Tanken om att missa denna fest var nämligen outhärdlig - oavsett vad sannolikheten är. Jag tycker man kan rannsaka hur man själv fungerat som människa den sista tiden. Hur många här inne har haft en produktiv arbetsvecka? För mig är det fullt förståeligt om spelare på hockeyallsvensk nivå inte lyckas prestera på topp med denna press. Jag hoppas på en bra prestation. Vinner man, så är det en bragd - det verkar många glömma härinne.
Låst ämne

Snipan: jag kommer göra precis tvärtom
Går in i radioskugga ikväll. Kommer stänga av allt, ut och promenera, lär glutta lite på swestats
Detta är bara jobbigt
Låst ämne

Äntligen matchdag!🥳😍 Nu tar vi och avslutar detta. Ut och ha kul. Jag tänker göra allt i min makt för att bara försöka njuta av final och stämningen. Man får inte vara med om detta ofta. Allt att vinna. Älskar att man fått chansen att följa en sådan här serie. Älskar att Karlin, hinken, widebro osv har fått ordning på MoDo. Många underbara spelare i Modo i år. En fröjd att se. Nervöst till viss del men det som gör det kul med! Nu jäklar köttar vi å kör järnet! Goooo MoDo!!💪🥳🥳🥳
Låst ämne

Robin Ztorken L: Om vi torskar idag blir det noll sociala medier för mig i minst en vecka. Kommer inte klara av att se Dif fira och framförallt inte firandet i Difmore. Mitt mission blir att under inga omständigheter genomlida ett avgörande mål från deras sida.
Låst ämne

Sigge: Usch, är inte ett dugg avundsjuk på er. Vilken jävla pärs detta kommer att bli, till och med som neutral åskadare.

Lycka till ikväll, modoiter. Jag håller tummarna för att ni får fira ikväll!
Låst ämne

Gavelo: Ni har nog 99% av allt stöd i hela hockey-Sverige. Har följt er denna finalserien och det är ju fan att man skulle torska sist.

För övrigt, bänka stollen Ingman, så har ni chansen! Lycka till nu och jag kommer sitta framför tvn, riktig nagelbitare.
Låst ämne

Ikväll handlar det verkligen om att vinna till varje pris! Käka puck! Vinn duellerna och ta er in på mål. Täck skott och gör första målet. Hoppas Foppa eller nån namnkunnig kommer ner i omklädningsrummet och håller ett brandtal. Skulle gärna se en pådrivare i båset oxå som eldar upp spelarna.
Låst ämne

Greenwolper: tråkigt nog spelar det ingen som helst roll om vi inte avancerar. Då får vi leta nya russin till kakan och möta ett shldopat Brynäs som sveper benen av ligan nästa år. Betvivlar att vi varken har turen med värvningar som kan matcha detta år, eller ekonomin att slåss mot dom stora aktörerna.

Ta bort fallskärmen är ett jävla måste om vi ska kunna se nån ruljans på ligorna.

För övrigt hoppas jag att Garpenlöv och co får salmonella i eftermiddag.
Låst ämne

Frontschwein: visst vinner Djurgården idag så har shl fått sin stängda liga med lag som är dopade och bara stutsa tbx. Då måste seriesystemet ändras. För då funka inte det nya systemet. Det är väll det som gjort shl till en sådan tråkig liga. Ne bara hoppas vi kan vända den trenden! Gooo MoDo!!
Låst ämne

Gavelo: Har alltid en bra känsla innan match. Men när matchen börjar då blir man negativ för minsta lilla. Dom som inte gillar sport vet inte hur bra dom har det. Fast samtidigt missar dom också den enorma känslofyllda delen som man bara älskar.

Heja MoDo ikväll blir vi shl klubb igen!!
Låst ämne

Rödluvan: Det är helt ok att missa men det är som Tarasov säger, du kommer inte få så många chanser igen. Att anspänningen kommer bli sinnessjukt hög är alldeles klart och det händer ofta för mig att jag vandrar runt mer än ser när det blir allt för påtagligt för mig.
Låst ämne

Om Medelpad hade varit ett hockeybefriat land, det vill säga att Timrå IK inte hade existerat, så skulle jag ha varit 100 % Modoit. Nu är detta inte sanningen, men jag tänker låtsas som att så vore ikväll. MoDo har därmed mitt fulla stöd och jag hoppas att det kan bidra på något sätt. Bara visa var SHL-skåpet ska stå och pissa ner de där fjolliga jävla grinfittorna en gång för alla. Bryt alla skit-trender och vinn match 7!
Låst ämne

Frontschwein: jag tänker att vi behöver ha fler lag som kan gå upp och åka ur både mellan SHL-HA och HA-hockeyettan.
Typ tvåan i HA-slutspelet kvalspelar mot den som vann bottenfajten i SHL (Malmö)
Sen tycker jag att de två sista lagen i HA ska in i hockeyettanskvalserie.
Låst ämne

Frontschwein:
Allsvenskan kan göra sitt där och inte ge klubben som åker ner några tv-pengar med hänvisning till fallskärmen rätt enkel lösning
Låst ämne

Skulle Bernhardt göra fler mål för Timrå i SHL nästa säsong än Jonte och co skulle göra mot Modo?

Knappeligen.

Därför är jag demokr…jag menar, därför vill jag ha upp Modo.
Låst ämne

Esox: Kommer antagligen sluta med att jag ser matchen ändå.

Tror vi Sveningsson lirar ikväll?
Låst ämne

Rödluvan:
Nej det tror jag inte 😀
Låst ämne

Rödluvan: Hoppas Sven håller sig på läktaren, han har inte disciplinen som övriga laget har visat i den här serien. Han skulle gå in och ta en slarvig tripping i första bytet.

En förutsättning för att vi ska vinna måste vara att vi gör första målet, får vi ett tidigt mål i baken är det kört direkt. Jag förutsätter att de inte kommer in och ser ängsliga/nervösa ut, det här är sista matchen för säsongen. Då finns det inte tid att vara nervös och kasta puckar omkring sig!
Låst ämne

Tarasov: Haha, hoppas inte det heller.
Låst ämne

« · 2534724 · »