1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

« · 2534898 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Sigge: Har visat sig att första målet vinner denna serien. Så jag tror det är helt avgörande.
Låst ämne

Greenwolper: Uppladdningen har börjat. Tränat o laddat med pasta. Nu går jag in på bärsen för klara det här. Vinn Modo bara vinn!
Låst ämne

Frontschwein: utöver fallskärmen är det fruktansvärt att se hur spelare plötsligt vill ta ett år i allsvenskan för att spela upp moderklubben efter Jonathan Dahléns jävla påhitt för några år sedan.
Låst ämne

Modo-Målet: 6 av 6 sjunde avgörande matcher i kvalet till SHL har slutat med bortavinst.

Dags att ni bryter denna statisik ikväll. 🥳
Låst ämne

SCAarena: Vi är ju kända för att bryta sviter!
Låst ämne

Jag vill inte ha Foppa och pappa Kent på läktaren. De för med sig otur vid avgörande matcher. Men jag hoppas förbannelsen bryts ikväll. Dif gör första målet på slarv från Brickley som vanligt men sen är det en riktigt jävla sur Oscar Pettersson som stänker dit kvitteringen när han slänger sig fram och stöter in pucken. Bernhardt gör i sin tur det avgörande målet i början av tredje perioden och sen lägger Sebastian Ohlsson in pucken i öppet mål. Modo har lärt sig hur man hanterar 6 mot 5 spelet och SHL är ett faktum
Låst ämne

Chamez: De kommer ju vara på läktaren, haha. Försöker tänka på hur jävla glad vi kommer vara om det blir vinst, sen sjunker jag ner tankarna angående den där bottenlösa sorgen vi måste uppleva om det blir torsk. Ständig misär
Låst ämne

Rödluvan: Highest of highs eller lowest of lows, jobbar klyschor idag. Att inte gå upp när man var 1:46 ifrån SHL måste nästan kännas som att åka ur igen.
Låst ämne

Synct: Klasens inåkning spelas på repeat i mitt huvud. ”Låt Mikkel bli hjälte” skrev jag innan. Istället blir han syndabock.
Låst ämne

Rödluvan: jag har överlevt sorg och tragik i många år nu så man är van. Givetvis sjukt tråkigt om vi inte går upp men världen går inte under för det. Vinner vi ikväll så blir det fest utan dess like! Men vi får se. Jag har förberett mig väl för båda senarior.
Låst ämne

Chamez: Enda trösten om vi missar ikväll så är det väl att : vi kan inte åka ur något , tänkte ang sjunde avgörande
Låst ämne

SCAarena: Hade varit mer orolig om det vore tvärtom faktiskt.
Låst ämne

Oj vad jag kommer bli imponerad om grabbarna löser det här.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Alla pratar om pressen på Modo. Hur tror ni pressen är på Djurgården? För de gäller det betydligt mer, de vet om att misslyckas de i år kommer de att förmodligen få en tids ökenvandring. Deras spelarbudget kommer drastiskt att dras ned till nästa år. Har varit positiv hela matchserien, vi är det bättre laget och kommer att visa det ikväll. Ikväll njuter vi, ha en positiv attityd så blir det bra.
Låst ämne

Smurfen: precis. Och skönt är väl det. Jag ser fram emot nästa säsong oavsett liga faktiskt. Även om det hade varit kul med shl.
Låst ämne

Sven Tuta: Såklart Djurgården känner av pressen men dom kommer fortfarande in med en skönare känsla idag än vad vi gör.
Låst ämne

modomille:
Alltså jag vill att vi avgör i sudden 🤣🤣
Låst ämne

Tarasov: Det hade varit något!
Låst ämne

Chamez: som du säger så går inte världen under.

Jag kommer följa laget precis likadant oberoende av var vi spelar. Kommer lägga samma summa pengar på att köpa prylar. Och kommer klaga samt jubla exakt lika mycket oavsett serie.
Men får jag välja så blir det såklart SHL.

Jag har som många andra, dvs förberett mig för förlust. Stålsatt mig för en sunkig måndag.
Men vore underbart om de kunde knäppa mig på näsan och säga: varför tror du inte på oss. Se så bra vi var.

Kommer än en gång se matchen i efterhand. Blir antingen det eller se om tv'n på akutmottagningen får in matchen. För längre än så vill jag inte ha dit om jag ska se det live.
Låst ämne

MorganaLefaey:Om vi förlorar är det också jävligt drygt att vi kommer aldrig kunna spela en finalserie igen utan att fortfarande ha nära till panik även om vi leder med 3-1 i matcher.
Om vi vinner så kommer allt sådant vara som att trycka på resetknappen. Då börjar man om på noll med tre nya liv : )
Låst ämne

Sawchuk: Man undrar också (fast man inte alls vill tänka på det egentligen) vilket humör domarna vaknat på idag och hur mycket lust dom har att stå i händelsernas centrum.
Låst ämne

Sawchuk: En ångestdag. 15.00 möter fina, sköna Bajen stora, starka mff. 19.30 möter goda MoDo de onda, dryga o vidriga grindif i en helt avgörande kvalfinal… Jag mår skit men hoppas, tror o vill.
Låst ämne

Sawchuk: Jag ser alla tidigare misslyckanden som steg närmare framgång. Precis som guldet -07. Det är nära nu. Det är Modos år.
Låst ämne

modomille: Om du menar att vunnit de två senaste, så ja. Men, klacken får leva rövare så Garpenborg får ta på hörselskydd, en mer osympatisk person får man leta efter. Har laddat för detta, mancaven kommer att blockas för obehöriga, och jag kommer att vara ” out of order” imorgon efter dennakväll. Paprikachipsen hoppar jag över, en fin wirre är framtagen, folien ryker vid vinst Jag är positiv.
Låst ämne

Thors 22: 18.30 gäller ikväll.
Låst ämne

jag förstår fortarande inte varför kruger är på is efter påhoppet på david.
Låst ämne

Sven Tuta: Hur ser er spelarbudget ut om ni inte går upp? Har ni många på kontrakt över nästa säsong?
Låst ämne

Zappaholic:
Skulle gissa kring 22 kanske mer. I övrigt är det enklare att hänvisa till EP än att räkna upp.
Låst ämne

Zappaholic: Skulle gissa att MoDo/DIF garanterat är topp 3 tillsammans med er och Löven. Nog ganska oförändrat jämfört med i år bortsett från att det är fler lag under dessa med reella satsningar också.
Västerås, AIK, SSK kommer ha hyfsat jämförbara satsningar rent spelarbudgetmässigt som vi och Löven hade inför i år.
Låst ämne

Thors 22:

En bra sammanfattning av dagen. Bor i Malmö men orkar inte gå på den matchen. Ska försöka sova ett par timmar inför MoDo vs grindif istället. Äckliga jävla Östermalms-kärringar. Hoppas att ni bara pissar ner dem rejält 💪
Låst ämne

Chamez: ..håller med om detta med liga. Det är ju inte tråkigt att ligga i HA. Roliga lag att möta och det känns som att det gäller en hel del för typ 6-7 lag har ambitionen att gå upp. Sen är det ju gött att vinna lite också. Det jag skulle vilja är att MoDo går upp när vårt U-16 lag börjar bli moget för seniorhockey. Krydda det med lite Wernblomare och Norlindare (och Hedmanare?) så skulle det vara kanon om vi låg i SHL. Om två, tre år, typ.

Men självklart ska vi upp i år. Jag klagar inte om lampan lyser flest gånger för MoDo ikväll.
Låst ämne

digitalbath: i ren trots mot all skockfullhet, så kommer jag att bära min 24 år gamla T-shirt (där Elitserietabllen 98/99 är tryckt) under min gamla Wernblom matctröja. Detta trots att vi torskade avgörande matchen hemma mot Brynäs -99 och trots att Wernblom la av få veckor efter att jag fått matchtröjan. Ilväll är det många förbannelser som ska brytas och kanske: men bara kanske, kan jag äntligen lägga förlusten -99 bakom mig.
Låst ämne

Snipan:
Bra skrock spelar inte någon större roll, vi tror på seger ikväll. Det är vår tur😀
Låst ämne

Snipan: Jag kör min helt unika prototyp av försäsongströjan som Modo använde under lockouten 04.
Låst ämne

Zappaholic: Bara läst att Hinken sade för några veckor sedan att om det blir allsvenskt spel nästa år så är truppen färdig till 80%
Budget ingen aning, säkert en av de duraste i allsvenskan
Låst ämne

MoDo TIFO vill att alla ska skita i och bua ut Garpenlöv och fokusera på att lyfta MoDo istället.
Låst ämne

JoJo2613:
Håller med.
Låst ämne

JoJo2613: dmore försöker väll få Modopublikem att tappa fokus😉 ja nu sjunger vi fram laget!🥳
Låst ämne

JoJo2613: Bra att Modotifo lyfter det. I en match kan jag köpa att man buar men fan inte mer. Förstör bara stämningen!
Låst ämne

JoJo2613: Håller med, fortsätt sjunga istället.
Låst ämne

JoJo2613: helt rätt. Vi kan håna honom när vi vunnit istället.

Förresten, är det inte på tiden att vi kör en insamling för att bygga bort baren på ståplats? Skulle helst vilja ha bort ismaskinsingången där också men vet inte om det går att få till på något annat vis? Skulle vara bättre att flytta det till andra sidan och köra spelaringång från båset. Allt går ju att lösa med tillräckligt mycket pengar 💰
Låst ämne

Håller på er ikväll, lycka till.
Målvaktsspel och försvarsspel måste klaffa då tar ni SHL platsen.
Låst ämne

Å kom ihåg att Klasen kan skjuta
Låst ämne

Blir nog snart avstängd från HS i och med käftandet i Timråboken. Skiter fullständigt i det och önskar er ännu ett lycka till ikväll. Vinst mot pisslaget DIF och helgen är en lyckad sådan. Gillar MoDo mer än jag tycker illa om Djurgården. Vill bara ha det sagt.
Låst ämne

Lycka till ikväll. Svårt att veta vad som är bäst, från Brynäs perspektiv, vilket av lagen som går upp.
Låst ämne

Zappaholic:
Skönt för brandkåren i övik i kväll.
NOLL % chans att dom behöver jobba i kväll... Ja, ska väl vara om nån tv fattar eld.
Värre för sjukvården dock, 100% chans att dom får mer att göra i kväll... Mest hjärtrelaterade problem....
Låst ämne

Donald:
Bernhardt på en fråga i ab om det finns nervositet i laget: "0% svarar han med iskall blick".. i hans fall tror jag definitivt att det stämmer, hoppas det smittar av sig på de andra.
Låst ämne

Zappaholic: Oscar o Adam Pettersson får stå upp mot ev.fulspel ikväll.

Båda ser taggade ut nu på värmning. Vår grävling Adam har t.o.m ett snett leende
på läpparna.

VINN!!
Uppladdat:

0x600-svin_0.jpg

0x600-gravling_0.jpg

Låst ämne

Saleva: mötte just en 8st djurgårdare på rondellens mack.
Redan innan man såg att en av dem hade dif halsduk så hade man räknat ut lagtillhörighet.
Kotlettfrilla, späda o jeansen nådde inte ända upp och jag tror jag såg att de lämnat ett spår av urin hela vägen från bergsskärningen där någon hängt upp en 4--5 modotröjor.

Men ja, matchen avgörs på isen så hoppas det var ett tecken.
Får hoppas dif är lika skärrade när de entrar isen.
Låst ämne

16:44 nu börjar illamåendet och nervositeten kicka in fast jag ligger och tittar på man city...18:30 kanske man borde gå ut och hugga ved istället...fy vilken pärs trots att jag är inställd på hockeyallsvenskan nästa säsong..
Hoppas jag har tokfel
Låst ämne

« · 2534898 · »