1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

« · 2535019 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
MorganaLefaey: Bara det inte är Börje som dömer, jag är fortfarande så jävla arg på Börje...
Låst ämne

Sawchuk:
HAHAHA...
Låst ämne

Ingen Brickley i laguppställningen måste väl vara ett plus.
Låst ämne

AndersN: Ja han har stjälpt mer än hjälpt, nu vinner vi verkligen
Låst ämne

AndersN: var har du läst det nånstans?
Låst ämne

Sawchuk: Mår illa av alla kotlettfrillor som sjunger och spyr skit på Bishops. 🤢
Låst ämne

MorganaLefaey:

Haha… jag är så långt från Stureplan man kan komma och ända djurgårdare 🤗

Tänkte bara säga lycka till, på riktigt. Vill påstå att båda lagen är värdiga vinnare… hoppas bara inte domarna tycker dom ska ha ett finger med i utgången idag (åt båda håll)

Får se om man överlever den här kvällen…
Låst ämne

KB: Starta slagge.
Låst ämne

Fick en Modo notis
”Stjärnan missar”😱😱😱
Josh? Woods? Vela?
Läste sen Brickley
Låst ämne

jonsson: Brickley mådde skit efter i tisdags, en tjänst att han inte är emd
Låst ämne

jonsson:
Tror det är en skada som sätter stopp
Låst ämne

Rödluvan:

Norén är rätt ”lätt”
Nä, Bernhardt får spela 43min idag🤣
Låst ämne

Deaths_design: hahaha. Nu vet jag inte om det var dig jag mötte. Men kan ha filat lite på sanningen för att va rolig. 😉
Låst ämne

jonsson: Så mycket chanser han bjudit bort sedan kvarten är det skönt att han inte är på isen.
Tror han är petad
Låst ämne

MorganaLefaey: 🤗
Nä, jag är inte på plats.
Låst ämne

Robin Ztorken L: brickley har varit värdelös sen han kom.
Årets felköp alla kategorier
Låst ämne

Deaths_design:
Tackar. Hoppas du får en bra kväll och oavsett utgång episk serie!
Låst ämne

Tarasov:
Känner mig sjukt taggad och märkligt optimistisk, kan iof beror på att jag är lite bedövad men helvete. Har också kommit på att det faktiskt inte är nån katastrof att spela i ha trots allt.
Låst ämne

Saleva:
Tycker Bernhardt är lik Daniel Day Lewis…. Pepvideo seriös denna gång
Låst ämne

modoitmagnus: Jag ställde mig emot när det kom ut att Modo var intresserad av Brickley.
Jag förstod inte alls vad Hinken såg i honom och än mindre begrep jag när det kröp fram att man vill ha honom
För sina generala egenskaper defensivt.

Som jag hade scoutat honom innan han kom till Modo var en storväxt och ganska mesig back som fick enorma problem när han blev satt under stress, en spelare som ofta spelare fast sig och Västervik när motståndarna låg på.
Dock gjorde han en del poäng och måste väl haft en del skills offensivt men det är inget han visat i Modo.

Nu har han dock varit skadad en längre tid vilket garanterat påverkat prestationen men jag hade svårt då och svårt nu att förstå varför Hinken så desperat vill ha honom.
Låst ämne

Zappaholic: Jag tror att det är bäst för er om DIF går upp. DIF kommer förmodligen få ännu bättre lag nästa år. Om inte Modo går upp så känns det som Modo slarvat bort det på något vis.
Låst ämne

Tarasov: men seriöst tarasov, skiljer typ 4 dm😄
Låst ämne

modoitmagnus:
Jag är inne på samma linje, inte hugga ved dock.
Har fått ett behov att sortera in mina verktyg i sina lådor, tror jag börjar med det 18:30 ikväll..

Men.
7 år i AS & 7:e matchen ikväll..
"I Was The Seventh Son Of The Seventh Son"
(Strof ur en AC/DC låt)

7:e sonen anses ha okulta krafter & 7:e sonen av 7:e sonen ska visst ha helande krafter.

Så, bring it on!
Låst ämne

RedNek: om du kan din bibel viket jag förutsätter 😆 så va golgatavandringen7år👍
Låst ämne

Saleva: pirrigt men sååååå jävla nice!😁 Längtar tills matchstart jag så man kan riktigt grotta in sig i matchen och bli lite sådär småförbannad å superpepp💪😁🥳
Låst ämne

Jag tycker det är förjävla dåligt att man låter 3:e kedjan presenteras i lineupen varje hemmamatch. Visst att man vill matcha dem mot Krügerkedjan, men är det inte sjukt orättvist mot alla andra kedjor?

Jag hade i alla fall varit sjukt förbannad som spelare om det ska vara en kedja som är med där match efter match. Det skulle bli mer drag i arenan om man körde förstalinan där tillsammans med Bernie/Näsën, eller är det bara jag?
Låst ämne

Signature:
Tror tvärtom, DIF kommer inte orka göra samma satsning nästa säsong. Tror vi kommer bli något bättre än iår
Låst ämne

Greenwolper:
Fatta vad "B" o vara typ FBK supporter o aldrig få eller fått uppleva den här ångesten....
Dom kommer aldrig ha möjligheten att uppleva "sann" eufori....
Låst ämne

Börjar med att ge er som har psyket till att se matchen live i arenan en stor eloge! Helt otroligt. Hoppas ni får en oförglömlig kväll på ett positivt sätt. Hoppas ni lämnar pulsklockan hemma, haha.

Själv fick man nog efter fredagens kollaps, så kommer att kolla resultat i efterhand. Är inställd på HA, så får SHL-spel bli en positiv överraskning. Har sett lite för många negativa game-7, så kanske går annorlunda om jag skiter i att kolla matchen.

Är så oerhört trött på våra ledande spelare som går och gömmer sig när det gäller som mest. Är väl bara Bernhardt(MVP), Södergran, Vela, Ohlsson och Niederbach som verkligen lyst i detta finalspel.

Hoppas verkligen att Jesper Olofsson och Ludwig Byström vänder hem inom kort. Vi behöver fler spelare som brinner för klubben/staden (likt Ohlsson, Niederbach, Aagard). Tror även Theo J kommer växa kommande säsong. Aagard tar förhoppningsvis lärdom av detta slutspel och får ner nerverna till framtida slutspel.

Se på Djurgården, där är deras mest framstående spelare i finalspelet personer med hjärta för klubben/staden. Krüger, Lekkerimäki, Öhgren. Fan till och med Berglund och Forsberg har ju synts mer än Woods.

Woods kan gärna gå till SAIK redan nu (hoppas jag jinxar hans kväll), för han kommer absolut inte att hålla i SHL. Helt osynlig i både detta slutspel samt förra året. Snacka om grundserie-lirare. Woods har ju suttit och väntat ut flytten till SAIK länge nu.

Vi hörs imorgon. Då får vi se om vi får diskutera framtida möten mot Brynäs, eller möten mot Färjestad en regnig oktoberkväll.
Låst ämne

Bössa 68:
Mja det tror jag inte, men däremot skulle världen skapats på 7 dagar. Det är liksom fulländat vid 7
Låst ämne

Sigge: håller med,hemma presenterar man alltid 1a femman,djurgården få stryk ändå!
Låst ämne

Lycka till i kväll nu Era fellow klykisar !
Låst ämne

Horace76c:
😂😂 känner mig inte avundsjuk
Låst ämne

Hoppas Foppa för med sig tur för Modo ikväll för en gångs skull! Brukar ju alltid sluta med förlust när han är på plats tyvärr. Heja Modo!
Låst ämne

9233: byström har väl tecknat nytt i hpk? 2+1 rätta mig gärna.
Låst ämne

Bössa 68: Nej, han är klar för en tysk klubb till nästa säsong
Låst ämne

Bössa 68: Vilken bibel läser du? Djurgårdens programblad? Om vi vinner ikväll återkommer jag med breaking news angående Golgata.
Vinner vi inte återkommer jag tidigast om 7 år
Låst ämne

Tarasov: Lycka till ikväll o vinn för helvete 👿
Jag e med er men kommer inte se drabbningen har svärfar på middag med majbrasa efter 😇🤗🤠🇺🇿
Låst ämne

9233: Woods o Dansken hat visat att de inte pallar trycket.
Går bra att gör hattrick mot Tingsryd och fira med fina målgester men när det gäller helt försvinna, det är skillnaden på man eller mus.
Nu måste dom visa framfötterna och visa Josh att dom är värda att spela i förstafemman
Låst ämne

Brickley inte med i truppen. Bänkad?
Låst ämne

Chamez: troligen skadad, såg så ut i förra matchen
Låst ämne

Robin Ztorken L: Gnäll in i det sista.

KRossa Djurgården nu, allt annat är oväsentligt
Låst ämne

Robin Ztorken L: Josh har väl knappast briljerat heller, alla i den kedjan måste höja sig. Dem har bara varit bra i en match, då gjorde vi 7 mål. Där ser man hur viktigt det är att dem är på hugget. Ska dem glida runt i en match till är det lika bra att packa väskan och tacka för sig
Låst ämne

Sigge: nu stänger jag ner all elektronik till 22.30
Får önska alla en trevlig match o att bästa modo-lag ska vinna.
Låst ämne

Deaths_design: Samma lika. Det har varit en bra matchserie.
Låst ämne

Tarasov:

Har under dagen funderat om jag ska skita i matchen göra mig otillgänglig och sedan runt 23 kolla resultatet.

Men efter att ha funderat så kommer jag se matchen, det är få gånger man får vara med om en game 7 så det är bara att njuta av spänningen.

Oavsett hur det går är detta en säsong man kommer minnas länge. Är stolt över det Karlin och Hinken lyckas med. Ingen trodde att vi skulle vinna serien, var väl tippade 3-4 i snitt. Ingen trodde att det skulle stå mellan oss och DIF, alla trodde på Löven-DIF och Löven var väl favoriter att gå upp.

Självklart önskar jag att vi slår in spiken ikväll och sätter punkt för en fantastisk säsong.

Men oavsett ifall detta går åt helvete så när allt lagt sig om några veckor kommer jag se tillbaka på säsongen med glädje och stolthet.

Men nu låter vi spelarna få chansen och bryta trenden att bortalaget oftast vinner game 7, och tvätta bort besvikelsen från game 7 mot Leksand.

Ingen supporter eller spelare får vika ner sig ikväll. Nu jävlar kör vi!
Låst ämne

MorganaLefaey: Skönt för dej att slippa höra Lückner. Huvva va nervös jag är. Bajen klarade inte alls av MFF. Nu får MoDo sprida glädje❤️💚❤️
Låst ämne

puffe: Inget gnäll, bara ett faktiskt konstaterade.
Hoppas dom steppar upp och visar att dom är bättre än dom visat hittills, osynliga!
Låst ämne

Lycka till ikväll!
Låst ämne

Rytter: Känner exakt på samma sätt.

Det är vårt år, hur detta än slutar. Nu bara hoppas jag att vi håller ihop ikväll och gör ett mål mer än DIF.
Låst ämne

« · 2535019 · »