1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05

« · 1212457 · » Till forumet

MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05

Kommentar

Milo: Känns som om vi är på rätt väg

Bara två förluster på de tretton senaste matcherna och det tredje bästa laget poängmässigt de senaste tio omgångarna. Just det här gör att läget är tämligen uppåt trots allt i MODO Hockey.
Det som gör saker och ting mindre muntert är alla de skador som kantar laget.
- Just den saken är förstås jobbig, men det är som det är, menar huvudcoachen Miloslav Horava. Vi koncentrerar oss på de spelare som kan spela.

Horava erkänner att laget blir allt bättre jämfört med i början av säsongen.
- Det mesta ser bättre ut och framförallt har vi mera självförtroende. Det känns helt enkelt som om vi är på rätt väg.

Senast mot Djurgården var tränare Horava hyfsat missnöjd efter första perioden.
- Det mesta gick fel då, inte mycket stämde. Men det blev bättre och bättre och vi kunde mycket väl ha tagit tre poäng.

Just trepoängare är ett måste för MODO Hockey i det läge man hamnat i.
- Det duger inte att inte förlora, vi måste börja vinna under ordinarie tid.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t Josh Green är klar för comeback sedan han missat åtta matcher.
A t t det är frågetecken för backen Per Hållberg. Kan han inte spela går Eddie Larsson in med Timander i första backpar.
A t t Hans Jonsson, Andreas Salomonsson, Dan Hinote och - förmodligen - Peter Forsberg inte är tillgängliga för spel.
A t t Färjestad vann med 6-3 tidigare i höst i Swedbank Arena. I Löfbergs Lila Arena senare blev det 4-1 till Färjestad, sedan MODO länge lett matchen.

MODO Hockey mot Färjestads BK:
Målvakt:
1 Niklas Svedberg
(45 Roman Malek)

Backar:
18 Per Hållberg (?)
7 Mattias Timander

2 Jens Westin
4 Tomas Mojzis

44 Daniel Sondell
48 Hannu Pikkarainen

47 Alexander Bonsaksen
53 Eddie Larsson

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder
24 Niklas Sundström
36 Mats Zuccarello Aasen

17 Morten Madsen
20 Oscar Steen
6 Magnus Häggström

29 Andreas Molinder
39 Per Svartvadet
19 Markus Näslund

13 Marco Tuokko
27 Josh Green
26 Kristian Forsberg

Extraforward:
11 Thomas Enström.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
Salle: Skulle faktiskt vilja se Bonsai med Pikka och Sondell på bänken. Dags att markera för Sondell att han får vara lite mer rejäl och inte slarva så förbannat i försvarszon.

Annars ser det väl bra ut. Litar på att Green inte kommer att vara en permanent fixture i fjärdekedjan även om den ser rätt tung ut.
Kommentera

Samuelsson sågar Färjestads stjärnor. Ska vi gissa på att samtliga gör mål imorgon?
Kommentera

Nikki Nine: Kanske dags att bränna hållbergs tröja på bår, veligare hockeyspelare får man leta efter, är han hypokondriker tro?

Sen varför vågar inte milo testa något nytt, molle och svarten två defensiva centrar tillsammans med näbben ,den formationen lyckades inte med mycket igår.
Självklart ska näbben lira med svarten och green, för mig finns inget annat alt.
Kommentera

Berka: Med tanke på "di gamle" där bak så hade det nog varit rätt att spara HEdin.
Kommentera

Berka:

Angående Hållberg så fick han mer eller mindre order om att spela, han fick höra att även om han bara kunde gå på 70% så behövdes han.

Kommentera

Lumber Jack: Svär inte i kyrkan!
Kommentera

Salle: Verkar vara 6225 biljetter sålda, enligt uppdateringen kl 14.52 idag.
Kommentera

Lumber Jack: Äh, du kan ju inte stava... "Med tanke på "di gamle" där bak så hade det nog varit rätt att sparka HEdin."...ska det ju stå..
Kommentera

Petey21: Jag tror på över 7000, alltså vilket lyft för modo, nästa fullsatt i arena senaste matcherna =)
Kommentera

Berka: Jag kommer att köpa öl för 7000, alltså vilket lyft för MoDo, jag kommer att sitta full i arenan de kommande matcherna ;-)
Kommentera

Icing-Ove: Låter bra, men räkna inte med att du hinner dricka upp dem.
Jag tycker att periodpausarna ska vara längre på lördagar, man hinner ju inte bli berusad annars, sen är perioderna för länge, inget snack om den saken. Jag hade gärna sett en 6st 10 perioders matcher med 25 minuters paus, då hinner man både beställa njuta och pissa innan man måste in och plågas igenom perioden för att sedan komma ut och ladda.
Kommentera

Icing-Ove: Hahaha ja 7000 kr går fort åt med dom barpriserna dom kör med haha =)

Fast SMAKAR de så kostar de ,ordagrant ;)
Kommentera

spud:

SPUD for pres.
Kommentera

spud:
Men Bengt Hedin har ju lovat mig att jag får köpa med mig obegränsat med öl till promenaden hem till Själevad efter varje segermatch...
Kommentera

Icing-Ove: Låter som om MODOs alkoholtillstånd är på väg att ryka.

Berka: Vi har monarki, och kungen är Peter. Jag får ta min plats som KUNG PÅ PÅ SPÅRET som börjar snart.
Kommentera

spud: Inför kanadensiska utskänkningsregler istället. Några alkoholfria zoner på läktaren och sedan full försäljning till de som vill avnjuta en öl till matchen.

http://www.rachelleb.com/images/hockey_beer.jpg

Kommentera

Icing-Ove:

Har du flyttat till Ö-vik?
Kommentera

bisterfinnen:
Nej för tusan, jobbar statligt på campus i Umeå, men jag kallar ändå Själevad som hem. Tar hockeybussen så ofta det går. I Själevad ligger även Freddans JVM-benskydd på vinden, vad ska jag göra av dem? Gåva till Björklöven?
Kommentera

Lumber Jack: Ja det är klurigt det här med öl på läktarna, finns det någon som fått alkoholtillstånd till en läktarplats i sverige, på starköl?
Kommentera

Icing-Ove: Freddans JVM-benskydd? Kanske något för den där lilla utställningen med äldre utrustning i nya supporterbaren på arenan? Och är de såna där klassiska bruna benskydd av märket Cooper kanske något för undertecknad? ;)
Kommentera

Det är händelsevis inte någon som ska åka från Östersund och se matchen idag?
Kommentera

Dax för första trean utan Peter Forsberg i lagat?
Kommentera

arnio: Peter är ingen kock. Och MODO har väl vunnit utan Peter? Ett ex.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Kock? Vadå?
Kommentera

arnio: kockar lagar väl mat? Eller menar du att han lagat nåt annat?
Kommentera

spud: haha nu såg jag hahah. Segerkock kanske
Kommentera

spud: Är maten trasig?
Kommentera

Berka: Nej, den är lagad.
Kommentera

Petey21:
Vet inte märket på benskydden, men de är enfärgade beiga/ljusbruna, Det jag kom ihåg var de många bruna smala läderremmarna på baksidan. Cooper låter ändå bekant...

Jag fick dessa av Freddan när han jobbade med morsan på Kultur & fritidsförvaltningen, så jag borde väl inte vara så kritiskt mot att han ännu inte värvat en toppback med NHL-meriter :-)

Vi har snackat om att ge bort dem till ett ev. framtida hockeymuseum eller till nåt som supporterbaren du nämnde. Jag ska plocka fram dem på julafton och kanske tar ett foto på dem.
Kommentera

spud: Fan va skönt, då kan man äntligen gå och lägga sig
Kommentera

Icing-Ove: Har ni sett vilken utrustning dagens kids behöver för att ställa sig i kassen? Höll på att få en chock när jag mötte en 8-10årig målvaktstalang, han hade fan en släpkärra full med utrustning. Trodde han han var nån rekord ung materialförvaltare som kom med lagets utrustning, men hans pappa försäkrade att det handlade om denna 30 kilos kille personliga skydd. Och när man vet vad den kostar och att ungen förmodligen vuxit ut 2 innan säsongen är slut får man ju hicka.
Kommentera

spud:
Han kan ju sälja dem till Zacke. Ikväll är jag sugen på en ketchupeffekt mot FBK, men de är ett äckligt lag och jag kan nuförtiden inte slappna av en enda gång när jag sitter med mitt TV-säsongskort.

Skröder, din blöta lusekofta, gör mig glad idag!
Kommentera

Icing-Ove: Skröder tycker jag var riktigt bra mot SAIK
Kommentera

arnio: Vilken plats spelade du på?
Kommentera

Frisco: Jag spelade inte men jag fanns på plats i Swedbank Arena som åskådare.
Kommentera

arnio: Först säger du att du spelade och nu åskådare. Snart är du väl parkeringsvakt?:)

Referee: Höjdhopparn
Kommentera

Mot banken nu :)
Kommentera

Frisco: Jag har aldrig skrivit att jag spelade
Kommentera

arnio: Jag förstår att man tar tillbaka en del uttalanden men att neka det som står svart på vitt..... nej det håller inte. 
Kommentera

Frisco: Skröder tycker jag var bra i alla fall
Kommentera

arnio: Om du följt med på svenskalektionen med subjekt och predikat så hade du förstått ditt fel och då även vad Frisco menar. Och han har rätt.
Kommentera

arnio: Vad tycker Skröder mer, då?
Kommentera

Salle: Nja, det där stämmer inte riktigt för eftersom att jag syftade på ett inlägg som handlade om just Skröder så blir min mening ett syftningspreludat och överstyr vad du lärde dig på din svenskalektion.
Kommentera

Poffa: Jag tycker att Skröder var bra mot SAIK.
Kommentera

arnio: Jaha... Men då hade du fel interpunktorientering och semikomma-tecknet glömde du. Skämmes! ;-)
Kommentera

Salle: haha ok. Förlåt för min ruttna svenska men skröder..bla bla mot SAIK.

Skröder är på G
Kommentera

Mot stan och sedemera även Arenan...
Kommentera

Salle: sedemera?
Kommentera

« · 1212457 · »