1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511828 inlägg · 4110 ämnen

Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma

« · 2588685 · » Till forumet

Sv: Modo Hockey - Färjestad BK 2023-10-26 Hemma
9844: Nu var det inte lika roligt när en av deras fälldes. Bra av domaren att inte ta den då han sket i den förra
Kommentera

9844: vet inte om man ska skratta eller gråta åt domarna denna match…
Kommentera

9844: Domaren kvittrade två utvisningar utan avblåsning tydligen. Hakning av Ranta men rätt grov interference på Ranta bakom mål.
Kommentera

Tarasov:
Tomasek tappar skäret…. Typiskt!!! Lite förvånad över att ingen kommenterade att Bernhardt gjorde ett misstag.
Kommentera

Tarasov: härligt då blev det 1-1 i att klubba mellan benen inte är utvisning.
Vi såg ju fram wmot bättre domare....
Kommentera

Blev själv extremt förvånad att domarna inte ens hade tänkte ringa på det där målet, utan att kunna regelboken till 100% kändes det som ett rån. Domarna hatar ju inte att ringa heller.

Sen hörde man det där visselhornet från situationsrummet och förstod att det nog var kört.
Kommentera

Smurfen: Färjestad håller på med mycket skit efter avblåsning. Men enkelt att göra det när man vet att man har domarna med sig.
Kommentera

Tarasov: Ranta är faktiskt ingen höjdare. Och det sitter långt inne att säga det, då det var min favoritvärvning på förhand.

Bernhardt är på gränsen till bänken i dagsläget. Vad har hänt?
Kommentera

9844:

Vi belönades antagligen av en kompensation där på slutet, även om det är otroligt vad färjestadarna tappar benen då får de får en klubba mot utsidan av låren/höften. Vips! Så fungerar ingen av benen.
Kommentera

atomragnar:

Fast när beslutet på isen kvarstår handlar det ju oftast att man inte kan bevisa att det ska dömas bort, här har man ju väldigt tydliga bilder på vad som händer.
Kommentera

Trilske: Är Näsén vår bästa spelare alla positioner hittills denna säsongen?
Kommentera

greykarn: Lehtinen, Woods, Näsén har övertygat.
Kommentera

Bad_Brett: Båda nämnda behöver någon extra medstuds och några kassar. Känns som spelartyperna som får det att lossna extremt om det skulle hända men jag tycker nog Bernhardt varit sämre än vad Ranta varit, även om båda har varit klart underkända hittills. Vi vet att det finns mer att hämta ut ur Bernie och jag skulle bli förvånad om det här är Ranta's max.
Kommentera

NuMo: Jag tycker domaren gör helt rätt att avstå att blåsa när Tomasek uppenbart förstärker och filmar.
Fusk ska inte löna sig.
Kommentera

Tarasov:
Tycker vi ska tugga på, tackla och inte gnälla.
Kommentera

Bad_Brett:

Skapar ändå chanser, missat två frilägen nu (ett mot Växjö och ett ikväll).

Hade varit uppgiven om han inte skapade något.
Kommentera

Alltså Rantaa blir bara sämre och sämre Och Orégan blir ej bättre heller. Hur länge ska ledningen tycka att detta duger? Dom skall vara vårat offensiva hot men som det känns nu så är Ejk vassare och förtjänar spela mer en någon av dessa tom op skulle kunna vara en uppgradering. Ska vi fortfarande hänga med övriga lag och ej rasa ihop totalt i serien så bör man göra något åt detta. Hv och Oskarshamn må ha startat sämre en oss men dom kommer äta sig ikapp eftersom dom gör åtgärder. Bättre åtgärda nu innan det är för sent.
Kommentera

Dundee: Om jag spekulerar så resonerar Karlin att dom behöver mer matcher för att spela ihop sig.

Men ja det ser dystert ut med Pelle Hägglunds favorit och Oregan
Kommentera

Costanza: Tycker vi ska tugga på, tackla och gnälla.
Kommentera

Dundee: Tycker det finns intentioner från första, men givetvis är de inte på den nivå man hoppades på förhand.
Kommentera

Gavelo:

Kul att Bernhardt avlossar, synd att det var vid sämsta tänkbara tillfälle bara.

Pelle tyckte väl att han gör lite väl många misstag (i jämförelse med Näsén) själv tycker jag att det varken blir hackat eller malet i sättet han bidrar, dvs lite för mediokert än så länge. Sitter nog lite mentalt.
Kommentera

Costanza: MoDo tappade mycket efter 1-1 målet nu gäller det att jobba hårt, FBK är bra utan tvekan och lär höja sig i andra.
Kommentera

hockey_21:
Ja så länge inte vi blir övertända i försvaret, tycker vi går bort lite där i denna match.
Kommentera

Dundee: EJK, med den sparsamma istid han får, har alltså gjort lika många poäng som Ranta. EJK är +1. Ranta är -9.

Rantas skottprocent är nere på 3,33 nu. Och jag som klagade på Sven! Han är ju faktiskt uppe på 6,25% såhär långt denna säsong.
Kommentera

J F K: Långt ifrån den nivå dom är värvade för att hålla. Men hur länge ska man ge dom? Som jag sa lagen under agerar redan. Och snart är smekmånaden över tycker vi gått ner oss på slutet och då är vikten av en första kedja ännu mer viktig. I mina ögon är det våran 4e kedja just nu sett till spelet och produktion. Jag tycker tom 4e kedjan gör mer nytta och tror ej dom skulle göra ett sämre jobb en våran 1a kedja vi har idag.
Kommentera

Tarasov: Nu vinner vi. Kan ju inte vara så svårt. Kötta in pucken! Gör George glad.
Kommentera

Tarasov: Har en väldigt dålig magkänsla. Hoppas den är fel. Men tror det kan bli en upprepning av Oskarshamnsmatchen, dvs att vi får lite stolpe ut och sen rinner det iväg. Brrrr.
Kommentera

Dundee: Håller inte med.
Och vi kommer nog inte göra några större justeringar.
Kommentera

Trilske: I podden kunde ingen av dem svara på varför Berna inte levererat som man hoppats, själv tycker jag det är såklart.
Han har i 2 år nu dominerat allsvenskan och har provat Shl tidigare utan att lyckas, detta är kanske sista chansen att visa vilken bra spelare han är och jag tror att han har enorma krav och förväntningar på sig själv som tyvärr hämmar honom lite, det lilla gör så mycket i en bättre liga som Shl.
När han kan släppa kravbilden på sig själv och släppa lös så kommer han vara en väldigt bidragande back i Shl med 100% säkerhet.
Kommentera

Gavelo: FBK är dock otroligt bra på att åka offside hittils!
Kommentera

Bad_Brett:
Sluta leta fel nu. MoDo har en resa att göra.
Kommentera

Modo är bedrövliga i egen zon just nu. Misstag på misstag
Kommentera

Bad_Brett: Samtidigt spelade EJK medan vi vann i början, men har inte spelat under förlusterna. Jag medger att han förtjänat mer istid.
Kommentera

J F K: Håller med, men ist för vem?
AP blir den naturliga att byta med men Ap har gjort solida insatser på slutet.
Kommentera

Gavelo: VILKET BYTE AV THEO!!!
Kommentera

Gavelo: Den där slashingen var identisk med utvisningen Bernhardt fick förra matchen. Vet ens domarna vad som är utvisning.
Kommentera

Tycker Modo är utspelade men gör ändå 2-1
Kommentera

modomille: Kul å se motståndaren göra misstag också
Kommentera

Bad_Brett:
Spela enkelt så löser det sig. Åh äntligen Niederbach tror bytet här var hans genombrott i SHL.
Kommentera

Gavelo:

Lysande avslut av Theodor!
Kommentera

NuMo: Han blev rätt hakad så han tappade väl pucken först
Kommentera

Är man elak om man tänkte att Nieder i nuvarande form aldrig får in den? Jävligt glad att jag hade fel!
Kommentera

Steken84: Viktigt att vi hållit tätt nu i början. Parkera bussen resten av matchen nu!
Kommentera

J F K: ...Eller så började vi förlora för att Rååma och Oregano kom in. Hönan och ägget.

Var den där slashingen verkligen mindre illa än den Bernhardtz åkte på???

Nieder visar att han vill få fler chanser.
Kommentera

Steken84: Och där spelade Nieder till sig en plats i förstakedjan ist för ranta.

(Han blev hakad i friläget men domaren bredvid fick en förlamning i armen tyvärr..)
Kommentera

NuMo: Förstår inte alls vad Woods tänker när han lägger en sån passning bakom mål.
Kommentera

J F K: Ja, mycket starkt av honom att hitta balansen och hitta ett nytt alternativ att avsluta i tid.
Kommentera

Sebbe Ohlsson är helt on fire ikväll
Kommentera

« · 2588685 · »