1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512092 inlägg · 4111 ämnen

MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-19 Borta

« · 2616999 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-19 Borta
Gavelo:

Det där är inte Bricleys, Det där är forwards som tappar 2:a vågen.
3 målet nu där forwards tappar spelare som kommer i 2:a vågen!
Dickensons var 1:a målet

Titta på FBK forward hur långt ner dom är och hjälper backarna!
Kommentera

Gavelo: Firma Rundblad-Brickley är onekligen parodi. Fy satan vad kassa de har varit ikväll.
Kommentera

NuMo: Vi får ta med oss effektiviteten i avslut från den här matchen. När vi väl tar oss in i området framför mål är det farligt. Synd att det blir ungefär 1-2 gånger per period bara, att resterande anfall är sargsnurr som slutar med pucktapp.
Kommentera

Gavelo: Det ska vara en forward där som har honom, så jävla dåligt.
Kommentera

Chrisse Haglund: går ju inte och slappna av på en buss när busschaffören har druckit en sjuttiofemma
Kommentera

Gavelo: Nr 2 & 6 kan extraknäcka som vägstickor i jul
Kommentera

Bad_Brett: Brickley fick direktstudier i båset.
Kommentera

NuMo: Man behöver backar med defensiva instinkter, för att äga spelet runt egen kasse!
Kommentera

snowden: Ranta skogstokig i båset!
Kommentera

NuMo: Fick han? Av Karlin?
Kommentera

Gavelo: Södergran som missade markeringen.
Kommentera

Bad_Brett: brickley är så fruktansvärt ojämn. en av anledningarna till att jag hela säsongen varit tveksam på honom

rundblad får vi erkänna är en floppvärvning. han är precis som han var när han lämnade sverige, minus det han faktiskt var bra på. känns ändå som att vi kan konstatera det nu
Kommentera

Confusius: Skönt att Brickley presterar så här innan han fått ett nytt kontrakt iaf. Då vet vi att man inte ska slösa pengar på honom.

Vi behöver verkligen få in en ny general som kan städa framför mål. Tror inte jag har sett ett så tafatt spel i målgården som ikväll från samtliga
Kommentera

Sigge: Fan vi skrev två år med Rundblad.
Kommentera

Bad_Brett: videotitt på situationer.
Kommentera

Sigge: Vi skulle behöva en sådan i varje backpar. En back gör inget lag.
Kommentera

7639: Jag kunde i ärlighetens namn inte bry mig mindre vem som "borde" ha varit där. Nu var Brickley där och står med rakalånga ben. Försöker inte ens hinna ner för att täcka. Rundblad petar bara med klubban ikväll.
Kommentera

Mest positivt i matchen är Raanta, jävlar vad pissed han blev när man släppte in sista i arslet.
Kommentera

Sigge: Kan söndagsåkningen vara slut nu? Jag skiter fullständigt i om vi gör fler mål, men nu får vi fan inte släppa in fler. Visa lite nu för fan. Stå upp för målvakten, stå upp för helvete för kontraktet. Gör något bra av sista perioden. För vi behöver skärpan hemma mot HV, en av säsongens viktigaste match.

Gör något för att väcka detta jul-lediga lag. Ruskigt irriterad nu.
Kommentera

10322: för mig är det lite av en inställningsfråga också. det är klart att rundblad, som ett exempel av flera, inte vinner alla dueller men det är så mycket duttande istället för att gå in och försöka göra något annat åt situationen. säger inte att man ska tackla eller ens spela fysiskt, men man kan göra det så svårt som möjligt för motståndaren att göra något med pucken, mot färjestad nu känns det verkligen som att man gör det så enkelt som möjligt och dom behöver ju knappast det handikappet
Kommentera

Bad_Brett: Håller med, men om forward gör sitt jobb så kan han hjälpa till när backen missar.

Tikarna återigen en besvikelse, skit kväll.
Kommentera

Silly: Det må så vara, men man kan inte agera sådär lojt, och vara så felplacerad som Brickley är där oavsett vad som hänt innan!

Vi har bara 3 defensiva backar i laget(Rubins, Folin, Wahlberg) och 2 av dom platsar inte, då blir det tufft!

Rundblad har varit en rejäl besvikelse, och Bernhardt är totalt överflödig.
Kommentera

10322: Ja men tyvärr är det bara Rubins som har ett uns av defensiva instinkter i sig. Resten ger blanka fan i defensiven och är livrädda för en tackling
Kommentera

Bad_Brett: Hade jag varit Hinken hade jag tittat efter ett par backar från As samt starkt överväga att plocka hem Noren efter JVM.
Kommentera

7639: Tyvärr ingen energi, oerhört segt i benen. :(
Kommentera

Det är inte backarnas match idag. Oj va de missar markeringar.
Kommentera

Confusius: haha jag trodde jag kommenterade mitt inlägg ang byta målvakt.
Kommentera

Bad_Brett: fast å andra sidan är det lika säkra pengar på en modoförlust mot fbk borta.
När vann vi senast i Karlstad? På skinnkepsarnas tid?
Kommentera

Frontschwein: vi vann senaste matchen i karlstad innan denna säsongen så den kommentaren flyger inte :)
Kommentera

Gavelo: Vilka backar i HA skulle vara aktuella om förra årets bästa back inte håller? Wahlberg är en tongivande back i AIK men får knappt dressa hos oss. Vi kommer inte hitta förstärkningar därifrån - som dessutom går att få loss till att börja med.
Kommentera

Frontschwein: Skinnkepsarnas tid?? Är den ute?
Kommentera

KB: Finns många backar i As som skulle vara betydligt starkare alternativ än Rundblad och Brickley i dagsläget, sen får man inte loss alla givetvis men det finns starka defensiva backar i As.
Kommentera

Frontschwein: Är mest irriterad över inställningen. Förväntar mig krig i varje match. Rundblad ser ut som när han var 20 igen. Minus den bländande offensiven.
Kommentera

Damerna vann mot Luleå med 4-2 idag iallafall :) Så helt åt skogen är det inte idag.
Kommentera

Bad_Brett: medlemstidningen ligger på skrivbordet i hemmakontoret. på framsidan är det ett citat från hinken, vi kan inte ta ledigt en enda kväll

tydligt det
Kommentera

Rätt så jävla billiga mål också
Kommentera

Törna: så jävla billigt
Kommentera

9315: Den där kändes väl tuff, klubban lyfts av fbkare, när han drar lös den landar klubban på en annan fbkare.
Kommentera

Gavelo: Som kan hantera pucken också och vårt spel? Name droppa gärna.
Ska vi ha en som är duktig defensivt men inte kan sätta igång spelet kommer vi ju aldrig komma ur zon. Lite det som händer när Folin är inne...
Vi är inte i läge att värva HA spelare kan jag nog anse. Framförallt inte backar.
Kommentera

Monno: den krassa verkligheten är att efter hutsko är inte modo i läge att värva någon. pengarna är slut.
Kommentera

varför står han kvar i målet ?
Kommentera

19MoDo21: Modos idé om att vara avvaktande i BP funkar fint för motståndarna.

Ingen press är ledordet från vem fan som nu bestämmer i modos bås ang special teams
Kommentera

Gavelo: press eller inte press, det är inte första gången en motståndarspelare får stå helt ensam framför målvakten i pp. det är väl ändå ganska basic att ta bort just dom spelarna?
Kommentera

9315: MEN HERREGUD!!!!!!!!
Kommentera

9315: Ek har verkligen ingen bra dag
Kommentera

9315: Inte bara i pp det får stå precis som det vill.
Kommentera

Chrisse Haglund: Tror du att vi vinner något över huvud taget på att byta målvakt ikväll? Det tror inte jag. OEE ska stå matchen ut.
Kommentera

Törna: Kul att vi kan ge unga killar ett minne för livet
Kommentera

« · 2616999 · »