1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514962 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - Färjestad BK 24-02-03

« · 2645000 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-02-03
19MoDo21: Vi blir nollade ikväll. Det är så otroligt givet
Kommentera

19MoDo21: Speciellt när vi har spelare som Brickley som väljer att lägga pucken på FBK-spelare istället för att passa pucken till MoDoit med ett hav av yta.
Kommentera

J F K:

Jágr verkar vara den enda som vi har någon chans på.
Kommentera

Tyvärr känns det lite som FBK kan spela av den här matchen med 0-2 på tavlan
Kommentera

Greenwolper:
Alltså va? Var typ 7 spelare på plan.
Kommentera

Frontschwein: På vilket sätt? Hutsko var mycket billigare och påverkade inte laget negativt som finnen. Nu har vi möjlighet att köpa, som vi inte hade tidigare
Kommentera

Greenwolper: oj vilken solklar 5 spelare de missa
Kommentera

modomille:

Tur att det inte blev straff känns det som.

Det var i alla fall "oregelvidrigt".
Kommentera

modomille: Borde väl nästan vara straff?
Kommentera

jonsson: för Hinkens del stängde transferfönstret när han värvade Hutsko och sålde råma till ingen nytta.
Kommentera

Kom igen då gubbar gör mål här
Kommentera

19MoDo21: Mitell tar timeout innan det går åt helvete. Något för Karlin att ta efter?
Kommentera

J F K: Den här matchen ska vi vinna om vi har skallar i laget. Släpp loss nu Kalles Kaviar killar och KÖÖÖÖÖR!
Kommentera

Bad_Brett:
FBK tog timeout, tydlig skillnad på hur en storklubb AGERAR.
Kommentera

Bättre start iaf. Mer kamp, snabbare pass. Bara pucken i kryllan som saknas
Kommentera

Rödluvan: Bra start på andra helt klart, men det blir ju nästintill komiskt vid det här laget hur svårt vi har att få till skotten rätt. Alltid något som går galet.
Kommentera

J F K: Sanningen är den att oeek är oerhört fladdrig. Inte en målvakt som gör flera bra prestationer i rad utan får till en bra match nu och då.
Oddsen att han skulle ge oss chansen att vinna idag var nog väldigt höga.

Absolut att kommentaren var hård. Men vi har inte råd att chansa .
Kommentera

modomille: Tror aldrig jag har sett ett lag som "fastnar" så mycket som årets MoDo. Spelar ingen roll om vi så kommer 3-mot-1, skotten fastnar likväl i tecket, passningarna bryts och spelare blir bortscreenade. Det är som är som det finns osynligt Karlssons Klister på isen.
Kommentera

NuMo: Karlin skulle aldrig ta timeout som Färjestad gör nu i det läget dem är i
Kommentera

Färjestad kommer inte kunna ge Dickinson 180+ i månaden så att han ska dit kan vi nog avfärda. Sen vet jag inte varför vi ens diskuterar det. Har blivit någon slags forum sanning att han skulle vara påväg dit.
Kommentera

10322: Varför skulle jag inte klandra honom? Han går ju inte dit efter pengarna då FBK knappt betalar sina top top top spelare mycket i jämförelse med andra klubbar. Sedan att vinna ja visst om han håller Le Mat så högt så visst men det tror jag nästan ingen nordamerikan gör.

Spela i MoDo 2 säsonger till så kan han nog spela sig till ett Schweiz kontrakt och 2x pengarna han kommer få i Sverige. Han kommer inte få en andra centerroll i FBK på direkten precis och mycket mer utvecklingspotential här än i FBK.
Kommentera

Jag fattar ej varför man ens ska prata om nästa säsong. Alla förlängningar osv är ju helt ointressant ifall man åker ur. Det är nu det gäller och det är nu fokus ska ligga på rädda denna säsong innan man gå händelserna iförväg exakt så man gjorde sist vi åkte ur. Vi gick ut och berättade Jocke Eriksson var klar som målvakt året efter med fler namn sedan tack och hej.
Kommentera

Dundee: Målmässigt är vi med men spelmässigt är det klasskillnad.
Nu skall sägas att Fbk inte radat upp A-chanser men klart fler än oss iaf.

Ska vi ha minsta chans att sno poäng så måste vi få maximal utdelning kommande 40
Kommentera

Sigge: Tror inte Dickinson tar en plats som andrecenter i FBK. Tror han går efter pengarna i sådana fall och möjligheten att vinna. Tror han får mer utveckling hos oss med mer speltid.
Kommentera

Gavelo: Ja och det är inte konstigt heller det är inte Färjestad vi ska slåss med. Men man blir rejält förvånad och det är nästan skrattretande att höra Hinken stå och säga vi är med i matchen 😂. Om han tycker vi var med i matchen så är det ju inte konstigt han ej värvat heller då tycker han vi ju är med i de flesta matcher 😂.
Kommentera

När stänger transferfönster?
Kommentera

Dundee: Färjestad är väldigt bra. Så länge MoDo kämpar så är jag nöjd. Hade hoppats på att våra puckar sitter stenhårt under ribban men även jag är realist.
Kommentera

bollan123: Vad skulle du klandra honom för? Efter denna säsong har han varit här i 2 säsonger. Det är liksom ingen kulturbärare vi pratar om här. Det är fullt rimligt om han vill spela i ett lag med chans att vinna Le Mat istället för ett lag som i bästa fall kommer jobba med etablering även nästa säsong.
Kommentera

Helvete vad mycke störningar jag har på sändningen. TV4 har ärvt skiten från cmore.
Kommentera

Dundee: snåla sig ner i allsvenskan. Jag gruvar mig för det.
Alla förutom ledningen såg hur värdelösa målvakterna var året vi rök, men ingen agerade och hoppades på ett mirakel.
Blev dyrköpt. Fan om vi kliver på samma mina igen.
Kommentera

Sigge: Färjestad är ju inte kända för att överbetala spelare så om han går dit blir jag riktigt besviken. Vi kan erbjuda samma lön eventuellt ännu mer än FBK så jo jag skulle klandra honom. Sedan ska ju Hinken satsa från det jag hört med spelare tills nästa säsong så hänger vi oss kvar så lär vi nog inte vara bland botten på samma sätt som nu.
Kommentera

Rödluvan: Dickinson skulle gå rakt in som andracenter hos Färjestad nästa säsong. För rätt pengar skulle jag inte klandra honom om han väljer att gå dit. Chansen att vara toppspelare i ett bra lag vs bottenstrid är ett självklart val för många.
Kommentera

Modo-Målet: tycker det var helt rätt att spela honom med tanke på förra matchen.
Kanske även vettigt att byta tidigt. Går finnen sönder ser jag gärna en taggad andre målis.

Däremot har vi fan inte en enda målskytt förutom JD och Ranta i dagsläget.

Hinkens lagbygge är obegripligt.
Kommentera

Gavelo: Det är Dickinson och Aagaard, två spelare som Färjestad vill ha. Extremt rädd för att Dickinson dissar MoDo för dem, inte konstigt om han blir lockad iaf:
Kommentera

Costanza: bara ut å kriga i andra och hoppas på det bästa! Nu köttar vi💪 maximalt spel i offensiv zon och sätt chanserna
Kommentera

Gavelo:
Alla målvakter bli fantommålvakter när dom möter våra forward. Det är känslan i alla fall?
Tycker också att vi är ofta klena i sargduellerna.
Oftast kommer motståndarna ut med pucken?

Det är några som får fortsätta och bygga på kroppen och bli lite elakare vid sargen.
Woods, Niederback, Södergran, EJK Sebbe, Pontus, Rundblad och Bernhardt.

Men nu hoppas jag att vi kan göra en trenbrytare och vinna nästa perod
Känslan är att vi har ändå jobbat oss tillbaka i matchen spelmässigt.
Kommentera

JoakimE: Vad håller du inte med om? Att de bästa domarna dömer i SHL? Det låter som att du håller med om det.

Kameravinklarna som situationsrummet använder är i stora delar TV-vinklarna samt målkameror. De är otillräckliga för att göra samtliga bedömningar på isen. Det är, till skillnad från vad du tror, väldigt dyrt att addera multipla vinklar till då det också ska ske i samtliga arenor för alla professionella lag. Vidare ska domare helt plötsligt vara OK med ett fantastiskt mycket tråkigare jobb än de har nu utan möjlighet att göra den resa som t.ex Vinnerborg gjorde (för de kan ju inte döma i NHL om de sitter på stolar och dömer här).

Det kommer inte ske, och det borde inte ske. Rätt lösning här är att fortsätta jobba med att öka intresset för att börja döma, så att vi får fler domare nerifrån och därmed ökar konkurrensen och kvalitén. Tyvärr är det försvinnande få ungar som är intresserade att börja döma när pappa Joakim samtidigt konstant skriker om hur jävla dåliga domarna är. Vidare är det mycket resande (även på distriktsnivå) och mycket slit för väldigt lite pengar fram tills att du (kanske) någon gång når HA eller SHL.
Kommentera

Dundee: Det är enorm klasskillnad mellan lagen.

Det är nog inte många i Modos trupp som skulle platsa i Färjestad
Kommentera

10322: Den skulle kunna göra det om hockeyförbundet visade lite ballar för en gångs skull, och tog tillbaka driften av HELA seriesystemet!

Kommer dock inte hända dock så länge Anders Larsson är ordförande, ditkuppad av SHL förstås!
Kommentera

Ja vi får vara glada det bara står 0-2. Det är klass skillnad deluxe. Våran offensiv är totalt urusel Oregano skulle ej träffa ett fotbolls mål. Nä du Henrik Gradin du får nog ringa till Hägglunds och begära extra slantar för kunna köpa in klass spelare.

Jag tänker ej hänga våra spelare som tog upp laget dom gör sitt yttersta men dom räcker ej till speciellt när dom som är värvad att vara ledande är ännu sämre. Det kommer kosta stora summor att agera frågan är ju är det bättre och snåla och ej skapa bättre förutsättningar för kommande kval eller ska man vara kylig och hoppas på mirakel? Och minska chanserna att skapa förutsättningar för hålla sig kvar.
Kommentera

Törna:

Aagaard är rejält frustrerad nu. undrar hur han skall hitta känslan igen.
Kommentera

10322: Håller inte med alls, domarna är absolut bäst i SHL men har fortfarande varit totalt galna bedömningar under året.

Finns redan kameravinklar som situationsrummet använder, att addera kameror är varken komplext eller dyrt. Men man vill nog ha felbedömningar i sporten så att det blir en levande match istället för att det ska vara pedantiska bedömningar. Men när det handlar om tiotals miljoner kronor så tycker jag att man borde vara längre fram än vad man är
Kommentera

Tarasov: MoDo måste komma ihåg hur snabba och bra man är. Ut och släpp loss i 40 minuter. Finns inte ett MoDofan som kan gnälla på det. Tackla gärna också så att George blir glad :-)
Kommentera

Confusius: Spelet blev ju inte sämre efter målvaktsbytet. Men bristen av målgörare skiner igenom, tyvärr.
Kommentera

J F K: Klart det inte är OEE's fel! Däremot kan man behöva göra ett sådant byte för att väcka laget!
Kommentera

Confusius: Ja, men den minskningen sker ju inte och det känns osannolikt att den skulle göra det, tyvärr. Jag pratar om nuläget. Det finns fler saker att betänka här också; det ska t.ex finnas en märkbar kvalitativ skillnad på ligorna för att det över huvud taget ska vara värt att ha två olika ligor. Man kan inte fördela riktigt hur som helst utan att påverka detta.
Kommentera

Tarasov: Om passningarna varit bättre så hade vi haft större chans att få tid att kunna skjuta!
Kommentera

modomille: Ska fan göra ont även om vi vinner, fjollhockey kan andra spela
Kommentera

« · 2645000 · »