1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514916 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - Färjestad BK 24-02-03

« · 2645088 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-02-03
Rödluvan:
Jag hoppas vi har tålamodet att nöta på, tycker man gör det bra men svårt när man kommer efter.
Kommentera

Sigge: Ranta är duktigt frustrerad. Dätt honom med Dick och Mikkel nu!!!
Kommentera

10322: Tar inte bort faktumet att det var mäktig stämning i arenan.
Kommentera

Rödluvan: Men det är väl så varenda gång vi har en tillställning före nedsläpp? Känns mer regel än undantag i alla fall.
Kommentera

J F K: Jag tror FBK har full koll, man gör bara det som behövs för att spela av matchen.
Skulle Modo få 2 gratismål så kommer Fbk växla upp!
Kommentera

0-0 i andra och jag tänker att det är bra men fan vilken alibimatch? Kommer de 1 mot 2 gör de en gubbe och det blir farligt. Kommer vi 1 mot 2 går vi ut i hörnet och sen är det 1 mot 4. Kämpa..
Kommentera

Framnäs: Bara en massa snickesnack från dig.
Kommentera

Monno: Det kan inte ens vara jobbigt att möta MoDo just nu, typ som en vanlig träning.
Kommentera

Gavelo: Förvisso, men givetvis är de inte helt nöjda med att bara leda med två mål. Inget lag tycker att det är betryggande inför en hel period och om man säger det så ljuger man. MoDo behöver inte ens vara bra för att få två turnål.
Kommentera

Tarasov: Vore grymt tråkigt om vi blir nollade en kväll som denna. Var mäktig stämning i arenan innan matchen, så om Dicken fick in en puck hade det nog varit gåshud.
Kommentera

Framnäs: Det är just det där som stör mig så mycket. Karlin tar aldrig en timeout i mitten av matchen för att "vi kan ju behöva den senare". Men när den väl kommer är ju matchen ändå över
Kommentera

Framnäs:
Skulle Karlin tagit efter 1-0 kanske.
Kommentera

J F K: Man lovar inte speltid men man värvar absolut med en tilltänkt roll och den kommuniceras till spelaren. Om den rollen är som en ledande spelare så innebär det inte att du är tänkt för fjärdekedjan.
Kommentera

NuMo: Va, är det en period kvar? Det är nu man vill se vad MoDo är gjord av. Måste ju bli nån typ av offensiv eller sitter tränarna och tuggar kubb? Kan laget visa nån typ av hetta nån JÄVLA GÅNG!!
Kommentera

Zource:
Han sa ”fuck off”
Kommentera

NuMo: Den blev ointressant efter att erfarne Mitell tog en timeout när vi kom ut med betydligt bättre fart än FBK. Tråkigt för oss, men det märks att han är aktiv och följer allt som sker. Vi kan jämföra med den oerfarne Karlin som inte hade vågat "slösa" en timeout som ju kan behövas vid minut 57-58. Men FBK slapp ett baklängesmål som vi höll på att jobba oss till, pga detta peptalk från Mitell som verkligen fick bortalaget att vakna och sätta fart på grejerna.
Kommentera

MorganaLefaey:
Det vi tappar är ju passningsspelet han hade, tror det kostar en 4-5 skott på mål per match. Men säkerligen annat som spelade in
Kommentera

NuMo: Färjestad kontrollerar matchen ganska enkelt.
Kommentera

Undra vad Dickinson sa till Färjestadspelaren där på slutet?

”Is Karlstad a nice city?”
Kommentera

Bästa andraperioden på flera månader…
Kommentera

Greenwolper: inga mål i baken i andra. Matchen lever💪 kriga på nu i tredje
Kommentera

10322: Fast inget lag lovar någonsin speltid och jag tror alla - utom ett fåtal - förstår att konkurrensen är hårdare i FBK. Eller tvekar du på det?
Kommentera

NuMo: Hyfsat stabil 2a period rent defensivt (kan bero på att FBK inte tar ihjäl sig)
Men offensivt är det mellanmjölk, om ens det.
Noll farliga chanser känns det som. De farliga chanser vi haft bränner vi rejält...
Kommentera

NuMo: Vilken jävulskt KLASSKILLNAD det är på allt dom gör !!
Kommentera

The great one: Roligt att laget med tristaste tröjorna i hela serien uttalar sig. Era vita är horribla.
Kommentera

Costanza:

Matchen har blivit aningen ointressant, men det är ju bra om vi av den anledningen lyckas spela oavgjort i den här perioden.

Två mål är bara två mål. I tredje.
Kommentera

bollan123: Varför skulle en amerikan inte hålla att vinna Le Mat högt? Vad tror du att de spelar om egentligen?

Chansen finns absolut att FBK erbjuder honom en andracenter-roll. Om de gör det så skulle jag inte klandra honom. Att han skulle utvecklas mer här än där vet jag inte vad du har för belägg för. Han kommer inte lämna för att spela småminuter i fjärdekedjan.
Kommentera

Färjestad skulle kunna ha ett fotbollsmål utan att Modo skulle kunna göra mål. Trist att se hur mycket det skiljer när topplagen går in för uppgiften. Modo skulle behöva ett reduceringsmål. Svårt när man knappt har pucken i offensiva zonen.
Kommentera

Paninaro: 1. Toppspelare skulle göra enorm skillnad, vi är defensivt starkare än Oskarshamn men svagare offensivt
Kommentera

MorganaLefaey: vi har ju för fan bara tagit två poäng sen han försvann så det kan ju knappast ha gett något positivt annat än på afterworken?
Kommentera

Gavelo: Reid Gardiner 2 mål idag i liiga. Tycker vi lastar pengarna från Råma-affären på honom. Kan ju knappast bli sämre!

Det håller inte att ha 1-2 spelare som kan skapa något offensivt
Kommentera

Rödluvan: eller så låter vi bli förvärv. Tror inte 1 spelare gör någon skillnad. Vi får klara kvalet mot IKO. Hämnas mot pandemibiljetten de fick 2020.
Kommentera

MorganaLefaey: Ruohoma har ungefär samma poängsnitt i Frölunda som i Modo.
3+1 på 8 matcher fram till idag.
Kommentera

Handlar det bara om att fbk är bättre skickligare spelare?
Kolla vad dom jobbar hårt och ofta åker snabbare...jag tror det handlar om kravbilden... Att här jobbar vi hårt annars säljer man korv i kiosken nästa match...rätta mig om min känsla är fel.. ofta tycker jag motståndarna jobbar hårdare,täcker mer skott..åker fortare
Kommentera

Tarasov: Topplagsbeteende.
Kommentera

Hakning-Henrik: bara starta spekulationerna vilka som snor honom till 24/25
Kommentera

Modo kommer ingen vart. Färjestad vinner alla närkamper och åkdueller. Modospelarna är ju så jävla svaga
Kommentera

Oavsett hur det går ikväll för er, det där matchstället bör ni behålla, 100 x snyggare än det ni har idag med den där disktrasan till logga.
Kommentera

Frontschwein:

Säger inte man skulle behållit honom. Men vsr knappast nån nyhet att det var tunt på marknaden när han skrppades. Så endera trodde man att laget skulle spela bättre utan honom eller så trodde man att man skulle finna något av värde.

Så vore intressant att se hur laget presterade i snitt med en rutten ruohomaa i laget mot hur det har sett ut därefter.
Kommentera

Gavelo: Tycker att Näsen och Bernhard glider ihop och står 2 meter ifrån varandra alldeles för ofta vilket leder till 3-4 FBK i skottlinjen
Kommentera

Hakning-Henrik: Vi blir nollade ikväll. Verkligen noll offensiv förutom Ranta. Aagaard vad hände? När han snackade med Sanny i början av säsongen så var planen "20-25 mål" 🙄🙄
Kommentera

NuMo: Nu vänder vi detta. Halva matchen kvar. Kan ledningen sluta gapa och stirra. Toppa laget, smäll på nån och gör nåt för faan! Blir galen över att de bara spelar av tiden. Kötta och skjut på allt. Helt värdelöst om inget händer då vi ligger under jävla båsmuppar!
Kommentera

Hakning-Henrik: Woods behöver spendera hela sommaren med benträning och muskeluppbyggnad i gymet.
Kommentera

Hakning-Henrik: Hinken får slanta upp 300k om det krävs. Det finns inte många spelare som honom på marknaden. Om ens någon.
Kommentera

J F K: Dickinson är kung på banan
Kommentera

NuMo: Jo, marknaden är verkligen sjukt tunn.
Kommentera

Sigge: Hoppas inte, jag har spelat 1-5
Kommentera

Sigge: svårt när det tittsomtätt går åt helvete, har inte jättemånga timeouts
Kommentera

« · 2645088 · »