1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Frölunda

« · 1104064 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Frölunda
Berka: Sparka Jerry H och Ecke H Istället för Ecke in med WERNBLOM!!!!!
Kommentera

Paddan: "Sen tycker jag det är starkt jobbat av alla tre domarna att missa att DiPenta kastade handsken när han försökte få igång ett gruff med Salle. DiPenta såg lite skamsen ut att det inte blev något när han väl hade lyckats veva av sig handsken"

Det var dessutom hans andra försök till kramgoa låtar i matchen. Han stod och försökte vifta av sig handskarna mot Warg efter en propp i första perren också. Verkar vara en ytterligt stabil herre, det där.
Kommentera

NordaBoy:

Och vad skulle Wernblom bli?
Sportchef?

Hmmm, det tror jag INTE han passar till...

VD?
Nä, det passar han ännu sämre till...
Kommentera

Visst har det sett bättre ut de två senaste matcherna om man tänker defensivt. Men ack så lite det hänt frammåt. Det är nästan så man tror att varenda kotte tänker på defensiven så mycket så att när man får pucken så har man alltid fem spelare emot sig och inget händer.

Sen tycker jag det är intressant att man säger att man skall ersätta Hedman som är borta 5 matcher, men inget nämns om Hasse som troligast inte spelar mer den här säsongen.

Blir iofs en löjligt stor inköpslista om man skall göra de inköp som man själv hoppas på. 2 backar, 1 forward och 1 tränare är nog lite väl mycket.
Mer än 1 back och 1 tränare är nog bara att glömma.

Kommentera

Jag är väldigt förvånad över att inte allehandan ännu kopierat Expressens dödsdom angående Rindell som tränare i Modo.

Antagligen är det gjort innan kl. 16:00
Kommentera

NuMo: Inte ens jag vill MoDo så illa. Vill man att "gamlingarna" ska tjura ihop totalt så ska man anställa Leffe. Fan, ingen i MoDo kommer att begripa vad han säger.
Kommentera

Tikinmyheart:

Hååler med!
Strömberg hoppas jag verkligen att vi slipper, han kan omöjligt vara den tränare som MoDo behöver...

Hellre Boork, men helst slipper jag även det..
Kommentera

Gidde: Men du, han den där "Crosscheckarn" från MIF som var så populär ett tag i Kempis. Han är väl otränare nu?
Kommentera

"Modo Hockey går knackigt och kvalserien är farligt nära.

Finländaren Ville Snellman, 27, har inte bidragit med mycket när det gäller poänggörandet. Förutom tre mål har han assisterat till två.

– Jag är inte nöjd med vad jag har presterat, men ibland gör man mål och ibland inte. Jag har inte haft så många målchanser, men jag spelar i fjärdekedjan. Det är situationen för mig."

"Vad har tränaren Harri Rindell sagt till dig?

– Att jag ska åka skridskor mer och göra enklare saker. Och jag tycker att jag borde åka mer skridskor.

Senast mot Frölunda fick Ville Snellman ingen speltid alls och han börjar också på bänken mot HV 71 i morgon.

– Jag vet inte vad jag ska säga om det. Det är bara att jobba hårt på träningarna och vänta på min chans."
Kommentera

Jag tycker det är dags för Peter Gradin att ta steget upp till Elitserien. Jag gillar honom, och tror han skulle göra bra ifrån sig, exempelvis i Modo. Han är duktig med ungdomar och människor från sitt polisiära arbete.
Kommentera

MODOJohan: Gradin kanske vill vara andre tränare bakom Eldebrink?
Kommentera

Gusse: Är Eldebrin en bra tränare, så visst, han har ju lite mer erfarenhet åtminstone :)
Kommentera

MODOJohan: Den som blir ny tränare i MoDo får ett ordentligt jobb, i varje fall så länge som "den gamla stammen" är kvar. På något sätt så förmodar jag att det är ungefär lika lätt som att vara fredsmäklare mellan Israel och Hamas.

En tränare som inte tvekar att skälla ut storstjärnor inför publik när storstjärnan/ storstjärnorna inte gjort en acceptabel insats under det senaste bytet.

En tränare som inte tvekar att bänka ett stort namn istället för att låta spelaren fortsätta i förstafemman trots i princip noll och ingen utdelning sedan omgång 1.

En tränare som inte tvekar att tala klarspråk om den fysiska statusen i truppen istället för det vanliga tramset med "Vi har aldrig varit så bra tränade som den här säsongen"

En tränare som klarar att få till ett fungerande grundspel som laget kan luta sig mot.

En tränare som kan nöta in i spelarna att det inte går att stå still och spela powerplay.

En tränare som kan få ett fungerande kollektiv av ett gäng individer som mest glider omkring och ser ut att fundera på vad de ska äta till middag imorgon istället för att kriga så att man får mjölksyra i benen bara av att titta på från läktarplats.

En sån tränare bör väl inte vara svår att hitta?
Kommentera

MODOJohan: Colt att se min Kusin som tränare för MoDo :P Peter gradin :P
Kommentera

NordaBoy:

Va?!?!
Är det din kusin!!!

Det hade jag inte en aning om!
Kommentera

« · 1104064