1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - Frölunda 2009-09-24

« · 1178535 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-09-24
arnio: Till dess du fått synen åter föreslår jag att du undviker att sitta vid datorn.
Kommentera

knaskamilla: Ganska svårt att ranka toppspelarna men att säga att Susse i sina bästa stunder är överlägset bäst i elitserien känns ganska hemmablint.

Dacke är ju kung ju !!
Kommentera

arnio: Hehe Dackell. Och du anklagar någon att vara hemmablind? Av de hemvändare som ES berikats med är nog han den som fått ut minst.
Och innan du går i spinn så observera att han inte är en dålig hockeyspelare, men jag skulle faktiskt kunna räkna upp 20 spelare jag hellre sett i MODO värva från ES än Dackell.
Kommentera

arnio:

Och sen kommer Susse?
Kommentera

knaskamilla: Tja vi har ju tex. Tony Mårtensson, Jukka Voutilainen, Jaroslav Hlinka, Johan Davidsson eller varför inte Andreas Dackell..
Kommentera

Jag gillar förtydligandet som MODO hockey gör.
"Peter Forsberg - 21:an - kommer att spela med MODO Hockey i premiären mot Frölunda HC."

Skönt att det inte var Peter Forsberg version 7 eller 14.
Kommentera

Biljetter kvar
Sittplatser:
Ståplatser:
Uppdaterad:
500 st
100 st
Idag 10:43

Blir över 7000 ikväll, undrar hur många nr21 har dragit?

Kommentera

arnio:

Vilka tycker du placerar sig högre än en Susse i sina bästa stunder?
Kommentera

arnio: Nej, jag har faktiskt fullgod syn nu när linserna sitter i. Själv då? Har du fått ledarhunden, än?
Kommentera

arnio: Då har man ju åtminstone 50% syn kvar. Mer än dig.
Kommentera

Poffa: "Susse är i sina bästa stunder överlägset bäst i elitserien. När han är normalt bra tillhör han fortfarande topp 5 i ES."

Hemmablind?
Kommentera

Ingen Joel Lundqvist i kvällens match. Han har problem med en axel och är kanske spelklar på lördag.

Vad det gäller Susse så hoppas man ju innerligt att han kan spela redan i kväll. Han behövs så klart, även om Foppa spelar magiskt. Susse är i sina bästa stunder överlägset bäst i elitserien. När han är normalt bra tillhör han fortfarande topp 5 i ES.

Åtta timmar kvar, sedan smäller det. Woohooo!

Kommentera

"-Ja, jag spelar. Det är sista försöket som det ser ut nu. Men det känns mycket bättre än vid de nio andra försöken, säger Foppa till SVT Sport"

Det är ju hysteriskt kul det där han säger om att det känns bättre än vid de nio andra försöken....

Hur patetiskt det än är att han inte ger upp så kommer till och med jag att följa comeback nummer tio för Foppa är trots allt en av de största och jag kommer aldrig att glömma Lillehammer.......
Kommentera

Bad_Brett:

Vad är knepet?
Kommentera

MorganaLefaey:

Situationen som uppstår är i allra högsta grad knepig. Speciellt knepigt blir det om det visar sig att Mojzis knepigt nog inte platsar. Men å andra sidan blir det oknepigt för Häggström att spela med en spelare som är så oknepig som Forsberg, som har den sällsynta förmågan att slå de där knepiga passningarna som leder till oknepiga chanser, vilket oftast gör det väldigt knepigt för motståndarmålvakterna.
Kommentera

spud: I så fall får han väl peta i sig lite nadrolon, tipsa dopingpolisen och sedan flyga över till NHL.
Kommentera

AM: Det där blir inga problem. Det vore sånt självmål av svenska ishockeyförbundet/internationella dito att vidta några åtärder. Och NHL kommer ju naturligtvis låta Peter spela där om det är vad han vill. Så det där kommer inte bli några problem.
Kommentera

MorganaLefaey: Ska bli riktigt kul att se matchen på TV imorgon. Och Foppa på det. Mumma.
Kommentera

Nikki: Nu när man fått rapporter om hur bra Modo's 4e formation med Tuokko, Forsberg, Häggström varit och att det handlar om killar som troligast tycker det är ok att spela i en 4e så känns det lite knepigt att man flyttar om så mycket.

Dessutom känns det knepigt med Enström i 4e då det känns som han verkligen behöver spela i en bra formation för att komma till sin rätt, då hans defensiv är ju inte hans främsta egenskaper.

Sen så känns foppas vara i en formation med häggström och svartvadet som lite bortkastad möjlighet att få en superformation med foppa.

Att sen Mojzis inte ska ta plats på 3 backpar känns lite knepigt.

Håller Horava på att luras eller har man missat något då Bonsaksen låtit som den back som haft det tyngst.
Kommentera

Nikki: Känns som om den laguppställningen och Horavas kommentarer kom före dagens stora nyhet.

Kommentar

Horava: Alla spelare måste arbeta hårt

Miloslav Horava, legendomsusad back tre säsonger i MODO Hockey i början av 90-talet, står inför sin matchpremiär som ansvarig headcoach för klubben.
- Jag känner förväntan och spänning, säger Miloslav. När man kommit så här långt betyder försäsongen väldigt lite.

MODO Hockey har besvärats av en del skador under försäsongen, men på onsdagen var alla tilltänkta spelare på is - även Niklas Sundström, som knappt varit med alls under hösten så här långt.
- Jag har ett litet hopp om att Niklas spelar också, säger Milo. Annars handlar det om dag för dag då det gäller honom och i bästas fall fifty-fifty om spel i premiären.

Nye huvudcoachen i MODO Hockey pratar framförallt om tre saker som laget måste för bättra jämfört med den senaste krissäsongen.
- Vi måste släppa in färre mål och bli bättre i power play och box play, säger han. Blir vi det kan vi ta en åtta-tio poäng till och därmed klara vår målsättning som i första hand är toppåtta i serien.

Vad vet du om Frölunda, premiärmotståndarna?
- Inte mycket, här får min assisterande Thomas Steen hjälpa till. Han har ju varit anställd av den klubben tidigare. Jag vet i alla fall att det är en av de stora favoriterna.
Vad förväntar du dig framförallt av premiärmatchen?
- Att alla spelare arbetar mycket hårt. Det är en förutsättning för att vi ska kunna ta poäng.

Noterbart om laget

Frågetecken enbart kring Niklas Sundström. Fifty-fifty om han kommer till spel.

Kommentera

Nikki: Nog tar väl Mojzis plats bredvid Hasse Jonsson?
Kommentera

Nikki: I så fall den första helnorska kedjan i elitseriens historia?
Kommentera

10 Per-Åge Skröder - 26 Kristian Forsberg (ev 24 Niklas Sundström) - 36 Mats Zuccarello Aasen.
44 Daniel Sondell - 7 Mattias Timander

27 Josh Green - 20 Oscar Steen - 15 Andreas Salomonsson.
18 Per Hållberg - 48 Hannu Pikkarainen

21 Peter Forsberg - 39 Per Svartvadet - 6 Magnus Häggström.
5 Hans Jonsson - 47 Alexander Bonsaksen

13 Marco Tuokko - 29 Andreas Molinder - 11 Thomas Enström.
2 Jens Westin - 4 Tomas Mojzis

45 Roman Malek (1 Niklas Svedberg).
Kommentera

MODO Hockey - Frölunda 2009-09-24
Bara 2 dagar kvar och suget växer sig större och större.
Kommentera

« · 1178535