Biljetter kvar | |
Sittplatser: Ståplatser: Uppdaterad: | 500 st 100 st Idag 10:43 |
Blir över 7000 ikväll, undrar hur många nr21 har dragit?
Ingen Joel Lundqvist i kvällens match. Han har problem med en axel och är kanske spelklar på lördag.
Vad det gäller Susse så hoppas man ju innerligt att han kan spela redan i kväll. Han behövs så klart, även om Foppa spelar magiskt. Susse är i sina bästa stunder överlägset bäst i elitserien. När han är normalt bra tillhör han fortfarande topp 5 i ES.
Åtta timmar kvar, sedan smäller det. Woohooo!
Horava: Alla spelare måste arbeta hårt
Miloslav Horava, legendomsusad back tre säsonger i MODO Hockey i början av 90-talet, står inför sin matchpremiär som ansvarig headcoach för klubben.
- Jag känner förväntan och spänning, säger Miloslav. När man kommit så här långt betyder försäsongen väldigt lite.
MODO Hockey har besvärats av en del skador under försäsongen, men på onsdagen var alla tilltänkta spelare på is - även Niklas Sundström, som knappt varit med alls under hösten så här långt.
- Jag har ett litet hopp om att Niklas spelar också, säger Milo. Annars handlar det om dag för dag då det gäller honom och i bästas fall fifty-fifty om spel i premiären.
Nye huvudcoachen i MODO Hockey pratar framförallt om tre saker som laget måste för bättra jämfört med den senaste krissäsongen.
- Vi måste släppa in färre mål och bli bättre i power play och box play, säger han. Blir vi det kan vi ta en åtta-tio poäng till och därmed klara vår målsättning som i första hand är toppåtta i serien.
Vad vet du om Frölunda, premiärmotståndarna?
- Inte mycket, här får min assisterande Thomas Steen hjälpa till. Han har ju varit anställd av den klubben tidigare. Jag vet i alla fall att det är en av de stora favoriterna.
Vad förväntar du dig framförallt av premiärmatchen?
- Att alla spelare arbetar mycket hårt. Det är en förutsättning för att vi ska kunna ta poäng.
Frågetecken enbart kring Niklas Sundström. Fifty-fifty om han kommer till spel.